Λοιπόν πήρα τηλέφωνο στου ΤΟΥΡΗ την περασμένη εβδομάδα και μίλησα με κάποιον από το τεχνικό τμήμα, του εξήγησα τι θέλω, του είπα και τον κωδικό, και μου είπε ότι τα έχει, αλλά πρέπει να τα παραγγείλω μέσω μαγαζιού γιατί δεν πουλάνε σε ιδιώτες. Πήγα στο μαγαζί που είχα πάρει το όπλο, και τα παρήγγειλε. Μάλιστα του είπα να παραγγείλει 4 κομμάτια (2 ζευγάρια) για να έχω και εφεδρικά. Χθες με πήρε τηλέφωνο ότι ήρθαν και πέρασα σήμερα και τα πήρα ...Παρατηρώντας το μηχανισμό και τη λειτουργία του, δεν είδα τίποτα "περίεργο" που να μπορεί να εξηγήσει τις εν λόγω αφλογιστίες.
Εκτός ίσως από ένα πράγμα: παρατήρησα ότι οι οπλιστήρες των σφυρών "παίζουν" ελεύθερα πάνω-κάτω γύρω από τον άξονά τους, όταν οι σφύρες είναι οπλισμένες. Μάλιστα έχουν στο μέσον τους μια εγκοπή όπου υπάρχει ένα μικρό σπειροειδές ελατηριάκι, και παρατήρησα ότι και τα ελατηριάκια αυτά "παιζουν" ελεύθερα, χωρίς να φαίνεται να προσφέρουν τίποτα. Οπότε θεωρώ ότι μάλλον έχει σπάσει κάποια άκρη τους.
Βρήκα ένα σχεδιάγραμμα (exploded view) του όπλου, και παραθέτω ένα τμήμα του για να γίνω πιο κατανοητός. Οι οπλιστήρες είναι αυτά που έχω βάλει σε μπλε τετραγωνάκια, και βρίσκονται σε "φωλιές" στη μπάσκουλα στα σημεία που έχω τις κόκκινες βούλες. Και τα ελατηριάκια είναι στα κόκκινα τετραγωνάκια.
![]()
Η μόνη εξήγηση που μπορώ να υποθέσω είναι να μένει κάποιες φορές πάνω ο οπλιστήρας όταν κλείνει το όπλο (αφού το ελατήριό του δεν λειτουργεί για να τον κατεβάσει) και κατά κάποιο τρόπο να "φρενάρει" την πτώση της σφύρας ... Δοκιμάζοντας κάμποσες φορές χωρίς το κοντάκι και παρατηρώντας τις κινήσεις των εξαρτημάτων, δεν μου φάνηκε πολύ πιθανό αυτό το σενάριο, αλλά δεν υπάρχει κι άλλη εξήγηση...
Το θέμα είναι τώρα τι κάνω; Το αφήνω ως έχει, ή παίρνω τηλ. τον αντιπρόσωπο (ΤΟΥΡΗΣ) να μου στείλει 2 ελατηριάκια, να τα αλλάξω; Δεν μου φαίνεται δύσκολο, αν καταφέρω να βγάλω τον πίρο (άξονα) των οπλιστήρων ... Αλλά θα καταλάβουν από το τηλέφωνο τι ακριβώς θέλω; πως θα τους εξηγήσω;;; .xm.


Το απόγευμα έλυσα το όπλο, έβγαλα τον πίρο, που βγήκε πολύ εύκολα και έβγαλα τα σπασμένα ελατηριάκια, ότι είχε απομείνει δηλαδή:


Πήγα να βάλω τα καινούργια ... αλλά τζίφος !!! Δεν ταίριαζαν, δεν χωρούσαν! Έχουν 3 σπείρες, και οι εγκοπές των οπλιστήρων, όπου έπρεπε να μπουν, είναι πιο στενές και δεν τα χωρούσαν. Δεν ξέρω, αλλά μάλλον τα παλιά είχαν 2 σπείρες. Τώρα τι να υποθέσω, ότι έγιναν κάποια στιγμή μικροαλλαγές στο μοντέλο, ή δεν είχε τα γνήσια και μου έστειλε ελατηριάκια από άλλη μάρκα όπλου (... Fabarm ισως;;; .xm.) ...
Σκέφτομαι, τι να κάνω τώρα ... 2 επιλογές είχα. Ή να το αφήσω χωρίς αυτά τα ελατήρια, όπως ήταν τόσο καιρό τώρα ... ή να κάμω "πατέντα"...
Σιγά-σιγά ξετύλιξα τη μια από τις 3 σπείρες και την ίσιωσα όσο μπορούσα, κι έκοψα το κομματάκι που περίσσευε. Πέρασα το ελατήριο στον οπλιστήρα και είδα ότι δούλευε, οπότε έκανα το ίδιο και στο δεύτερο. Καλά που πήρα 4 και είχα "ρεζέρβα" αν κάτι πήγαινε στραβά, αλλά ευτυχώς δεν είχα "ατύχημα" ...

Δεν κατάφερα να βγάλω καλές φωτογραφίες, αλλά εδώ είναι το ένα περασμένο ήδη στον αριστερό οπλιστήρα, κι από κάτω ένα "αυθεντικό" και ένα "τροποποιημένο"...

Και παρακάτω η δεξιά πλευρά, πάλι με ένα "αυθεντικό" (με 3 σπείρες) και το "τροποποιημένο" (με 2 σπείρες):


Προτού ξαναβάλω το κοντάκι, έβαλα τις κάννες και την πάπια και το ανοιγόκλεισα κάμποσες φορές και πάτησα τη σκανδάλη (σε φυσίγγια αδρανείας), και τσέκαρα ότι όλα δουλεύουν "ρολόι". Τώρα οι δυο ράβδοι (πίροι) όπλισης κατά μήκος της βάσης, έρχονται μπροστά πιεζόμενες από τους οπλιστήρες με τα ελατηριάκια, ακόμη και όταν οι σφύρες είναι οπλισμένες, ενώ πριν κινούνταν ελεύθερα κι αν κουνούσες το όπλο πήγαιναν μπρος - πίσω και ακουγόταν ένα "κουδούνισμα" ...

Η εγχείριση φαίνεται να πέτυχε, θα το δούμε και στην πράξη πολύ σύντομα ...

Δεν ξέρω μόνο πόσο θα κρατήσουν τα ελατήρια, μήπως το "πείραγμα" επηρεάσει την αντοχή τους, αλλά τώρα που πήρα το κολάι δε με νοιάζει τίποτα .....

