Απορία με τα Choke!

Επειδή τα τελευταία 2 χρόνια δουλεύω πάνω σε μία εξέλιξη σχετική με τις γωνίες μέσα στη κάννη κλπ θα ήθελα να ρωτήσω από που προκύπτει πως ένας κοντός κώνος προσαρμογής αυξάνει την ανάκρουση. Η πρόσπτωση της γόμωσης στην εσωτερική επιφάνεια του κώνου (steep angle pellet hammering) έχει κατεύθυνση προς το στόμιο και όχι προς το κοντάκι. Συνεπώς αυτό που προκαλείται από έναν κοντύτερο κώνο (που μεθερμηνεύεται σε πιό "απότομη" γωνία πρόσπτωσης) είναι αντίθετης φοράς προς την ανάκρουση! Άρα μιλάμε για φαινόμενο μειωτικό της ανάκρουσης και όχι ενισχυτικό. Αυτό που κάποιοι εκλαμβάνουν ως ανάκρουση είναι απλά κραδασμός προς τα εμπρός. Συνιστά απότομη αλλοίωση της στατικής κατάστασης του όπλου αλλά όχι ανάκρουση.


Χρίστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
Σημάδι με έχεις βάλει
.terror.

Ούτε εγώ το πιστεύω αυτό Χρήστο ... ότι δηλαδή ο "κοντός" κώνος "κλωτσάει σαν μουλάρι".
Όμως το γράφει ο κ Παπατσαρούχας.
Ο μοναδικός τρόπος που μπορώ να το εξηγήσω είναι ο παραπάνω ...
 
Last edited:
Σημάδι με έχεις βάλει
.terror.

Ούτε εγώ το πιστεύω αυτό Χρήστο ... ότι δηλαδή ο "κοντός" κώνος "κλωτσάει σαν μουλάρι".
Όμως το γράφει ο Παπατσαρούχας.
Ο μοναδικός τρόπος που μπορώ να το εξηγήσω είναι ο παραπάνω ...
Όχι βρε Βασίλη, (θα σε είχα πετύχει εξάλλου!!:))

Ο Παπατσαρούχας είναι μακράν από τους καλύτερους οπλουργούς που έχουμε και εξαιρετικός γνώστης. Το 'κλώτσημα" εξάλλου σημαίνει κραδασμό, το προς τα που δεν έχει να κάνει.

Τώρα:
- Σωλήνα με ραφή ή άνευ, χυτευτή κλπ δεν πρόκειται ούτε να πλησιάσει το μηχανουργείο μου. Μόνο solid bar! Η μοριακή διάταξη είναι τελείως διαφορετική και είναι η μόνη μορφή πρώτης ύλης που εγγυάται απόλυτη αντοχή. Για να φανταστείς, για το BELL που είναι πολύ "άδειο" από την μηχανούργηση, το μέταλλο που παραμένει (και δεν μετατρέπεται σε γρέζι) είναι το 5% της αρχικής μπάρας!
- Κεραμική βαφή κάνω όχι μόνο για αισθητικούς λόγους αλλά και για προστασία της θέσης του τσοκ μέσα στη κάννη
- Δεν βάζω δαχτυλίδια ούτως ή άλλως!
- Επινικέλωση δεν κάνω ούτως ή άλλως!
- Ρυθμιζόμενου μήκους πλαστικό κουτί δίνω που δουλεύει και σαν θήκη προστασίας του τσοκ και είναι και πολύ ακριβώτερο από το blister.

Σκέψου μόνο πως επί 5 χρόνια δεν έχω κάνει ΚΑΜΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΗΣ και εξακολουθώ και απορροφώ και το τωρινό παγκόσμιο κύμα
τεράστιων αυξήσεων. Και όχι, δεν κέρδιζα 300% στην αρχή και τώρα μόνο 200%!!!!! Έλεος.

Θερμοκρασίες και τσοκ; Εδώ να σε έχω. Με πυκνό τουφεκίδι Οκτώβριο και κατά τις 10 το πρωϊ να αρχίζουν τα "μπλουφ" και "μπλαφ" και να μην πέφτει τίποτα, του είπα και έριξε λίγο νερό στο τσοκ του και ξαναρχίσαν τα ωραία. Και που να δεις σε περίπου -3 και πιό κάτω και να μην την ακούνε τα παπιά....στράφι 3500 ευρώ ταξίδι. Αλλά από την άλλη οι επαγγελματίες οδηγοί κυνηγών υδροβίων σε Εσθονία και Καναδά ορκίζονται στα BRAIN (το ΤΜ έχει γίνει φετίχ εκεί)

Χρίστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
 
Θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι Χριστό .Δεν ξέρω αν έχεις σκεφτεί το αποτέλεσμα από μια τουφεκιά με γωνία προσαρμογής ίδιων μοιρών κώνου με αυλό και αυλού με τσοκ .
Γιάννη δεν βλέπω πως κάτι τέτοιο θα επηρέαζε τη τουφεκιά, άλλη δουλειά καλείται να κάνει το ένα και άλλη το άλλο.

Χρίστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
 
Χρίστο, στον κώνο θαλαμης- αυλου η πρόσκρουση που σωστά περιγράφεις, είναι αμελητέο μέγεθος σαν συμβολή στην μείωση της ανάκρουσης. Ακριβέστερα πρόκειται για στραγγαλισμο της στήλης των σκαγιων παρά για πρόσκρουση, στο διάστημα που η στήλη συμπιέζεται ακτινικα εισερχόμενη στον κώνο, η ταχύτητα της είναι ασήμαντη, αντίθετα η επιτάχυνση της είναι στο ψηλότερο επίπεδο. Η μεταβολή της επιτάχυνσης είναι ευθέως ανάλογη με την αύξηση των πιέσεων, το ίδιο και οι ακτινικές πιέσεις που ασκούν τα σκάγια στα τοιχώματα της κάνης. Ένας κοντός κώνος με πιο απότομες γωνίες αυξάνει τις τριβες και συνεπώς την αντίσταση στην προώθηση της στήλης. Η συμβολή του κωνου στην αδράνεια του συστήματος είναι τέτοια, ώστε σε σύγκριση μίας κάνης chamberless με μια με την μέγιστη γωνία κωνου ( 10°30` ), ή μείωση είναι 20 % . Η ανάκρουση δεν προκύπτει ακαριαία κατά την έξοδο της στήλης από το στόμιο, αλλά προκύπτει αθροιστικά, σαν αντίδραση στην προώθηση της στήλης έναντι του όπλου. Ένας κώνος απότομος αυξάνει την αρχική επιτάχυνση του λακτισματος.
 
ώστε σε σύγκριση μίας κάνης chamberless με μια με την μέγιστη γωνία κωνου ( 10°30` ), ή μείωση είναι 20 % .
Λευτέρη το 20% είναι εκτίμηση ή έχει μετρηθεί, και αν ναι, ποιο μέγεθος ;;;
Μέτρο της αδράνειας είναι η μάζα.
Μόνο η ταχύτητα ανάκρουσης ή η δύναμη που ασκεί το κοντάκι μπορεί να μετρηθεί.
Αυτό πιστεύω τουλάχιστον.
Η ανάκρουση δεν προκύπτει ακαριαία κατά την έξοδο της στήλης από το στόμιο, αλλά προκύπτει αθροιστικά, σαν αντίδραση στην προώθηση της στήλης έναντι του όπλου. Ένας κώνος απότομος αυξάνει την αρχική επιτάχυνση του λακτισματος.
Σωστά, γιατί όμως ;;;
Γιατί η αύξηση της επιτάχυνσης σημαίνει αύξηση δυνάμεων, το οποίο σημαίνει αύξηση πιέσεων, το οποίο σημαίνει μείωση όγκου καύσης.
Δεν ξέρω αν συμφωνείς Λευτέρη.
 
Γιάννη δεν βλέπω πως κάτι τέτοιο θα επηρέαζε τη τουφεκιά, άλλη δουλειά καλείται να κάνει το ένα και άλλη το άλλο.

Χρίστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
Ευχαριστώ για την απαντηση
 
Λευτέρη το 20% είναι εκτίμηση ή έχει μετρηθεί, και αν ναι, ποιο μέγεθος ;;;
Μέτρο της αδράνειας είναι η μάζα.
Μόνο η ταχύτητα ανάκρουσης ή η δύναμη που ασκεί το κοντάκι μπορεί να μετρηθεί.
Αυτό πιστεύω τουλάχιστον.

Σωστά, γιατί όμως ;;;
Γιατί η αύξηση της επιτάχυνσης σημαίνει αύξηση δυνάμεων, το οποίο σημαίνει αύξηση πιέσεων, το οποίο σημαίνει μείωση όγκου καύσης.
Δεν ξέρω αν συμφωνείς Λευτέρη.
συμφωνω με αυτα που λεει ο Λευτερης , αλλα θελει πιο πολυ αναλυση και αλλη χρηση ¨ορων¨και δεν τοχω κι εγω . . .
Ο "χρονος κανης " ειναι το μεγεθός μας. TB . Απο τη στιγμη που ακουμπαει ο επικρουστηρας το καψουλι , μεχρι την στιγμη εξοδου απο την κανη. {{υπαρχουν και αλλοι χρονοι, μεγαλυτεροι, οπως απο τη στιγμη πτωσης σκανδαλης , εως εξδο , ή...ακομα μεγαλυτεροι απο τη στιγμη αποφασης εγκεφαλου εως εξοδο}}.
Ο ΤΒ λοιπον ελαττωνεται απο εναν κοντο κωνο , κυριως λογω της μεγαλυτερης επιταχυνσης, μεσα στον και εξαιτιας του , κωνου.
Για V0 ιδια συζηταμε
 
Λευτέρη το 20% είναι εκτίμηση ή έχει μετρηθεί, και αν ναι, ποιο μέγεθος ;;;
Μέτρο της αδράνειας είναι η μάζα.
Μόνο η ταχύτητα ανάκρουσης ή η δύναμη που ασκεί το κοντάκι μπορεί να μετρηθεί.
Αυτό πιστεύω τουλάχιστον.

Σωστά, γιατί όμως ;;;
Γιατί η αύξηση της επιτάχυνσης σημαίνει αύξηση δυνάμεων, το οποίο σημαίνει αύξηση πιέσεων, το οποίο σημαίνει μείωση όγκου καύσης.
Δεν ξέρω αν συμφωνείς Λευτέρη.
Βασίλη όλοι όσοι έχουν κάνει δοκιμές με τους κώνους διαπίστωσαν πως η επιμήκυνση του κωνου χαμηλώνει την καμπύλη των πιέσεων στο κρίσιμο εκείνο τμήμα ( ακριβώς μετά την κορύφωση της καμπύλης), και συνήθως συνοδεύεται και από μείωση της ταχύτητας. Τέτοια πειράματα έχω διαβάσει του Bob Brister, Ed Mattunas, R, Uggollini και A . Grannelli. Η αύξηση των πιέσεων σε έναν κοντό κώνο οφείλεται κυρίως στο < φρενάρισμα > της στήλης και πολύ λιγότερο στην μειωμένη χωρητικότητα. Η ταχύτητα καύσης της πυριτιδας είναι συνάρτηση του διαθέσιμου χώρου, όταν χάνεται στιγμιαία η ισορροπία ανάμεσα στην παραγωγή αεριων και την δημιουργία χώρου εκτόνωσης, η καύση επιταχύνεται εκθετικά. Σε ακραίες περιπτώσεις όπως σε μία χειροβομβίδα όπου σταθεροποιειται ο χώρος καύσης δεν έχουμε καύση αλλά έκρηξη ,δηλαδή πολλαπλάσια ταχύτητα του φαινομένου.
 
Βασίλη όλοι όσοι έχουν κάνει δοκιμές με τους κώνους διαπίστωσαν πως η επιμήκυνση του κωνου χαμηλώνει την καμπύλη των πιέσεων στο κρίσιμο εκείνο τμήμα ( ακριβώς μετά την κορύφωση της καμπύλης), και συνήθως συνοδεύεται και από μείωση της ταχύτητας. Τέτοια πειράματα έχω διαβάσει του Bob Brister, Ed Mattunas, R, Uggollini και A . Grannelli. Η αύξηση των πιέσεων σε έναν κοντό κώνο οφείλεται κυρίως στο < φρενάρισμα > της στήλης και πολύ λιγότερο στην μειωμένη χωρητικότητα. Η ταχύτητα καύσης της πυριτιδας είναι συνάρτηση του διαθέσιμου χώρου, όταν χάνεται στιγμιαία η ισορροπία ανάμεσα στην παραγωγή αεριων και την δημιουργία χώρου εκτόνωσης, η καύση επιταχύνεται εκθετικά. Σε ακραίες περιπτώσεις όπως σε μία χειροβομβίδα όπου σταθεροποιειται ο χώρος καύσης δεν έχουμε καύση αλλά έκρηξη ,δηλαδή πολλαπλάσια ταχύτητα του φαινομένου.
Βασίλη Καλησπέρα!:)

Αν ρίξεις ένα φυσιγγιο με μήκος κάλυκα 60 χιλ. σε θαλάμη 70 χιλ. με κοντούς κώνους τι αλλοίωση του βλητικού αποτελέσματος θα προέλθει?
 
Χρίστο, στον κώνο θαλαμης- αυλου η πρόσκρουση που σωστά περιγράφεις, είναι αμελητέο μέγεθος σαν συμβολή στην μείωση της ανάκρουσης. Ακριβέστερα πρόκειται για στραγγαλισμο της στήλης των σκαγιων παρά για πρόσκρουση, στο διάστημα που η στήλη συμπιέζεται ακτινικα εισερχόμενη στον κώνο, η ταχύτητα της είναι ασήμαντη, αντίθετα η επιτάχυνση της είναι στο ψηλότερο επίπεδο. Η μεταβολή της επιτάχυνσης είναι ευθέως ανάλογη με την αύξηση των πιέσεων, το ίδιο και οι ακτινικές πιέσεις που ασκούν τα σκάγια στα τοιχώματα της κάνης. Ένας κοντός κώνος με πιο απότομες γωνίες αυξάνει τις τριβες και συνεπώς την αντίσταση στην προώθηση της στήλης. Η συμβολή του κωνου στην αδράνεια του συστήματος είναι τέτοια, ώστε σε σύγκριση μίας κάνης chamberless με μια με την μέγιστη γωνία κωνου ( 10°30` ), ή μείωση είναι 20 % . Η ανάκρουση δεν προκύπτει ακαριαία κατά την έξοδο της στήλης από το στόμιο, αλλά προκύπτει αθροιστικά, σαν αντίδραση στην προώθηση της στήλης έναντι του όπλου. Ένας κώνος απότομος αυξάνει την αρχική επιτάχυνση του λακτισματος.
Πιστεύω πως ίσως να έχουμε ξεχάσει βασικά μεγέθη.
1) Ο κώνος προσαρμογής δεν στραγγαλίζει καμία στήλη σκαγιών. Η στήλη αυτή έχει ήδη την διάμετρο του αυλού όντας μέσα στον κάλυκα, ο κώνος απλά μειώνει τη διάμετρο του περιβάλλοντος που κινείται η στήλη αφαιρώντας το πάχος του κάλυκα τον οποίο αυτή εγκαταλείπει.
2) Δεν είναι ζήτημα ακτινικών πιέσεων, αυτές σε όλη τη διαδρομή της γόμωσης μέχρι και την έξοδο είναι πραγματικά αμελητέες, κανείς βλητικός δεν ασχολείται με αυτές ακριβώς γιατί είναι ασήμαντες.
3) Απότομη γωνία του κώνου προσαρμογής δεν προκαλεί αύξηση των τριβών. Εάν ο κώνος έχει γυαλιστεί σε επίπεδο καθρέφτη (όπως και είναι το σωστό), ο συντελεστής τριβής θα είναι near zero, παρόλα αυτά, ο κραδασμός θα παραμείνει. Άλλο σύνθλιψη και άλλο τριβή, και τα δύο είναι μηχανικά μεγέθη αλλά μη συνδεόμενα
4) Πως και ποιος υπολόγισε τη "συμβολή του κώνου στην αδράνεια του συστήματος" σε 20%; Και προς ποια κατεύθυνση; Οι chamberless κάννες εγκαταλείφθηκαν λόγω διαρροής των αερίων μπροστά από τη γόμωση, κάτι που εξακολουθεί να συμβαίνει σε μικρότερο βαθμό με τους υπερβολικά επιμηκυμένους κώνους με χρήση μαλλινόταπων ειδικά με σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, άρα δεν αποτελεί το άλλο άκρο του κοντού κώνου, απλά δεν "δουλεύει".
5) "μέγιστη γωνία 10°30`" Ποιος το είπε, υπάρχουν μέχρι και 70+ μοίρες.
6) Η ανάκρουση αρχίζει κατά την εκπυρσοκρότηση, με την κρούση της βάσης του κάλυκα στο "πρόσωπο" (breech face), την επιφάνεια γύρω από τον επικρουστήρα και έχει και άλλες φάσεις. Όμως η είσοδος της γόμωσης στον κώνο προσαρμογής δημιουργεί αντίδραση αντίθετη της ανάκρουσης. Τώρα, στο μέτρο που ένας μακρύτερος κώνος θα προκαλούσε αύξηση της ταχύτητας, αυτό ναι, θα μπορούσε να δικαιολογήσει αύξηση της ανάκρουσης κατά την έξοδο των σκαγιών από το στόμιο, κάτι τέτοιο όμως δεν έχει προκύψει από καμία σοβαρή δοκιμή σοβαρού βλητικού.

Χρίστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
 
Back
Top