Έχεις δίκιο σε πολλά Κώστα, αλλά πρόσεξε, μην συγχέουμε τον αυθορμητισμό με την ανοργανωσιά, σε εποχές που η επιβίωση και μόνο ήταν άθλος, η επιδίωξη της νίκης με πενιχρα μέσα απέναντι σε αντιπάλους που υπερτερουσαν σε όλα, εκτός τον ενθουσιασμό, πως ορίζεται ; Δυστυχώς η ιστορία που διδασκόμαστε είναι προϊόν συναλλαγής προθύμων με ανθελληνικά κέντρα. Κάτι που ούτως ή άλλως είναι πολύ δύσκολο να γίνει αντικειμενικά, γίνεται κακόβουλα. Πιο χρήσιμο θα ήταν αντί για μάθημα που βαθμολογειται και καταντά ανούσια αποστήθιση, να γινόταν αφηγηματικά με διαλεκτικη με τους μαθητές. Δεν πιστεύεις πως λειτούργησε ο αυθορμητισμός ,δηλαδή όταν στον πρώτο βαλκανικό πόλεμο μπαρκαραν κρυφά στην τουρκοκρατουμενη Κρήτη, οι μαθητές ενός γυμνασίου των Χανίων για να πάνε εθελοντές, και παρόμοιες χιλιάδες περιπτώσεις ομάδων ή ατόμων από την Κύπρο, Πόντο, Αμερική κλπ, αυτό τι είναι. Σε μία ιστορική εκπομπή σε μικρό κανάλι από έναν καθηγητή του Αριστοτελειου, μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση πως στους βαλκανικούς πολέμους ήταν τόσοι οι εθελοντές που για πρώτη, ίσως μοναδική φορά στην νεώτερη ιστορία μας δεν γίνονταν δεκτοί, και πολλοί πήγαιναν κρυφά με τα πόδια στα μέτωπα. Νομίζω είχε πει πως οι πρώτοι από τους χιλιάδες νεκρούς στην μάχη του Μπιζανιου, ήταν ο δήμαρχος της Πάφου με μια ομάδα εθελοντών από εκεί, μαζί με τον ποιητή Λορέντζο Μαβίλη, που ενώ ξεψυχουσε είπε, δεν είχα ποτέ φανταστεί πως θα μου έκανε ο θάνατος τέτοια τιμή να πεθάνω για την πατρίδα μου. Ήταν ρομαντικοί ; Και αυτό, γιατί όχι; Ο ίδιος ιστορικός , για να δείξει την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, ανέφερε την μάνα των Υψηλάντηδων, που έχασε τους γιούς της και πέθανε φτωχή, έχοντας προσφέρει στον αγώνα όλη την μεγάλη περιουσία που είχε, και παρόλα αυτά έλεγε πως ήταν η πιο ευλογημένη μάνα από τον Θεό. Υπάρχει διαφορά από την Ελληνίδα μάνα της αρχαιότητας ;