Μύθος ή Πραγματικότητα;

Συμφωνώ με το ''δια ταύτα'' του άρθρου, διαφωνώ όμως στο σημείο που λέει:

''Οι σύγχρονες πυρίτιδες με βάση το διάγραμμα καύσης τους, που αυτό διαφέρει μεταξύ των μονοβασικών και διβασικών ως προς την καμπύλη καύσης, δίνει σε γενικές γραμμές το αποτέλεσμα ότι τα αέρια που παράγονται από την καύση τις πυρίτιδας, φτάνουν στο αποκορύφωμα των πιέσεων, αφού η γόμωση (τάπα και σκάγια) έχουν διανύσει περίπου απόσταση από τη θαλάμη που δεν ξεπερνά τα 25 εκατοστά.
Από εκεί και πέρα οι πιέσεις έχουν πτωτική πορεία. Άρα όταν φτάνουν τα αέρια στο σημείο να περάσουν μέσα στις τρύπες, τότε η γόμωση έχει αποκτήσει πλέον την μέγιστη ταχύτητα και δεν μπορεί να αναπτύξει άλλη περεταίρω. ''


Δείτε το πολύ ενδιαφέρον διάγραμμα που ανέβασε σήμερα ο φίλος @gvp9000 :

''ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΒΛΗΤΙΚΗ

SKB12.jpg


Το εμβαδό κάτω από κάθε καμπύλη μας δίνει το ποσό της ενέργειας που μεταφέρει η καύση της πυρίτιδας στα σκάγια μέχρι την έξοδο από την κάνη.
Μεγαλύτερο εμβαδό = μεγαλύτερη κινητική ενέργεια στην έξοδο της κάνης. ''


Αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι η γόμωση συνεχίζει να προσλαμβάνει ενέργεια, έστω και αν είναι πολύ μικρή έως αμελητέα στο τέλος, σε όλη τη διαδρομή της μέσα στην κάννη.
Αν πάρουμε για παράδειγμα μια τυπική κάννη, οι τρύπες βρίσκονται περίπου στη μέση της διαδρομής όπου οπτικά βλέπουμε ότι η πίεση έχει πέσει σημαντικά αλλά κατά προσέγγιση βρίσκεται ακόμα στο 1/3-1/4 της μέγιστης. Απλά η ποσότητα που διαφεύγει είναι μικρή και σε συνδυασμό με τη χαμηλή πίεση δεν παράγει μείωση άξια λόγου...
 
Last edited:
Απλά η ποσότητα που διαφεύγει είναι μικρή και σε συνδυασμό με τη χαμηλή πίεση δεν παράγει μείωση άξια λόγου...
Συμφωνώ.
Επίσης εξηγείται γιατί το μήκος της κάνης δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην ταχύτητα στομίου.
Το εμβαδό κάτω από την καμπύλη στα 5-10 τελευταία εκατοστά είναι πολύ μικρό.
Τα ίδια για τις τρύπες του porting. Αυτές όμως ανοίγονται για άλλους λόγους.
 
Κι εδώ https://www.hunterslife.gr/forums/threads/Μύθος-ή-Πραγματικότητα.3114/post-483085 όταν με είχε ρωτήσει ο Δημήτρης, πρακτικά το ίδιο είπα. Τα πειραματικά αποτελέσματα με ανάλυση φυσικής που παραθέτετε το περιγράφουν με ακρίβεια και πολύ ωραία (μιας και μ αρέσει η φυσική και κατέχω λίγη)
Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι η μειωμένη ανάκρουση του όπλου με μηχανισμό αερίων, την ελάχιστη (άρα αμελητέα στην πράξη) διαφορά σε μπαρ ή ταχύτητα δεν πιστεύω ότι μπορούμε να την αντιληφθούμε. Και τα δύο λοιπόν σκοτώνουν εξίσου καλά.
Μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό βλητικο αποτέλεσμα παίζει ο συνδυασμός φυσιγγίου κάννης
 
Σε ολα τα βαρη γομωσεως υπαρχει αυτη η διαφορα σε αρχικες υπερ της θαλαμης 70 χιλ , μερικοι μυθοι ειναι αληθεια φιλε , κ φυσικα πιο μεγαλες αρχικες σημαινει κ πιο μεγαλες πιεσεις
Μα θα παμε εμεις κοντρα στο μαρκετινγκ των κολοσσων ; Το μονο που μπορω και κανω ειναι τα 2/3 των εξοδων μου να γινονται με 70χιλ θαλαμη
 
Μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό βλητικο αποτέλεσμα παίζει ο συνδυασμός φυσιγγίου κάννης
Αυτό ακριβώς Βασίλη το λέω και εγώ συχνά όμως πιστεύω και στα παρακάτω.
Ένα "καλό" φυσίγγι με προσεγμένα υλικά και σωστά μελετημένο για δεδομένες συνθήκες ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΚΑΛΟ ΦΥΣΙΓΓΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΟΠΛΟ.
Ένα "μάπα" φυσίγγι με "μάπα" υλικά δεν μπορεί να έχει καλή απόδοση σε ΚΑΝΕΝΑ ΟΠΛΟ.
 
Περί κανών και απόδοσής τους
============================
Η κάνη είναι το όχημα επιτάχυνσης της γόμωσης.
Η γόμωση την στιγμή που βγαίνει από την κάνη έχει 4 βασικά χαρακτηριστικά.
1. Ταχύτητα γόμωσης
2. Μέγεθος γόμωσης (μήκος, διάμετρος)
3. Παραμορφωμένα σκάγια εντός και περιφερειακά της γόμωσης
4. Σχετικές ταχύτητες σκαγιών μεταξύ τους

Τα σκάγια από την στιγμή που αφήνουν την κάνη δεν θυμούνται την κάνη που τα επιτάχυνε.
Αν έχουν τα ίδια παραπάνω χαρακτηριστικά θα έχουν παρόμοιες κατανομές και διατρήσεις.
Θα συνεχίσουν την πορεία τους προς τον στόχο και θα έχουν τα ίδια αποτελέσματα.

Οι κάνες τώρα έχουν και αυτές μερικά βασικά χαρακτηριστικά
1. Σύσταση μετάλλου
2. Μήκος θαλάμης
3. Μήκος κώνου ή καλύτερα γωνία προσαρμογής θαλάμης - αυλού
4. Διάμετρο αυλού
5. Λείανση κώνου αυλού
6. Μήκος τσοκ
7. Διαμόρφωση τσοκ
8. Τελική διάμετρο τσοκ
9. Χρωμιωμένη ή αχρωμίωτη

Τα παραπάνω ισχύουν για το 99% των κανών ... δεν μιλάμε για ειδικές περιπτώσεις.

Έχω λοιπόν μερικές βασικές ερωτήσεις ...
1. Υπάρχουν άλλα χαρακτηριστικά της γόμωσης την στιγμή που εγκαταλείπει την κάνη τα οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη ?
2. Υπάρχουν άλλα χαρακτηριστικά της κάνης τα οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη ?
3. Το μέταλλο τις κάνης επηρεάζει τα χαρακτηριστικά της γόμωσης την στιγμή που εγκαταλείπει την κάνη, πως και γιατί ?
 
Θα προσθέσω δύο στοιχεία πάνω στον προβληματισμό του Ηλία.
Απ' τη μία πλευρά το χρώμιο σαν ένα ιδιαίτερα σκληρό μέταλλο θα επηρεάζει την αρμονική ταλάντωση της κάννης. Στα βίντεο που έχω παρακολουθήσει του Αιγινίτη, έχει ευθέως υπαινιχθεί τη βλητική ανωτερότητα της αχρωμίωτης κάννης.
Από την άλλη πλευρά, τα όπλα (είτε αυτογεμή, είτε δίκαννα) των δεκαετιών '70-'80, αρχές '90, που έχουν αφήσει όνομα για τις καταβολές τους, είχαν πιο παχιά τοιχώματα οι κάννες τους σε σύγκριση με τα μεταγενέστερα έως σύγχρονα και αρκετά από αυτά, αν όχι τα περισσότερα, είχαν και χρωμιωμένες κάννες.
Όποτε να πούμε ότι η ελαστικότητα των μετάλλων είναι ένα υπέρ στην βλητική ? Εάν καταλήξουμε σε κάτι τέτοιο ποιο το πλεονέκτημα της κρυογονικης επεξεργασίας ,κάποιος που γνωρίζει και έχει γνώσεις και είναι και στην παρέα μας κάποτε μου είχε πει ότι η κρυογονικη εφαρμόζεται πολλά χρόνια στα ραβδωτα μιας και εκεί δεν επιζητουμε την ελαστικότητα αλλά το αντίθετο για να υπάρχει απόλυτη ευθυβολια και ότι στα λειοκανα την κρυογονικη δεν την θεωρεί σωστή επεξεργασία .Έχουν περάσει χρόνια και ελπίζω να το θυμάται και ελπίζω να έχω μεταφέρει σωστά και τα λεγόμενα του ,αλλιώς ας με διορθώσει .
 
Όποτε να πούμε ότι η ελαστικότητα των μετάλλων είναι ένα υπέρ στην βλητική ? Εάν καταλήξουμε σε κάτι τέτοιο ποιο το πλεονέκτημα της κρυογονικης επεξεργασίας ,κάποιος που γνωρίζει και έχει γνώσεις και είναι και στην παρέα μας κάποτε μου είχε πει ότι η κρυογονικη εφαρμόζεται πολλά χρόνια στα ραβδωτα μιας και εκεί δεν επιζητουμε την ελαστικότητα αλλά το αντίθετο για να υπάρχει απόλυτη ευθυβολια και ότι στα λειοκανα την κρυογονικη δεν την θεωρεί σωστή επεξεργασία .Έχουν περάσει χρόνια και ελπίζω να το θυμάται και ελπίζω να έχω μεταφέρει σωστά και τα λεγόμενα του ,αλλιώς ας με διορθώσει .
Η κρυογονική επεξεργασία αφαιρεί τις τάσεις από το μέταλλο της κάνης.
Δεν την σκληραίνει ούτε την μαλακώνει.
Ουσιαστικά η κάνη παραμένει ευθύγραμμη όταν ζεσταίνεται.
Αν θεωρήσουμε ότι τα σημεία συγκέντρωσης τάσεων είναι και τα πιο πιθανά για εμφάνιση ρωγμών, μειώνει και την πιθανότητα εμφάνισής τους.
Αυτά είναι τα βασικά.
Μπορεί να διαβάσεις ότι κάνει και άλλα 10 πράγματα.
Τα παραπάνω όμως είναι αυτά που πραγματικά κάνει.
 
Last edited:
Καλά τα λέει ο κοουτσ...
Πάντα καλά τα λέει ... κάνω μεγάλη προσπάθεια να βρω κανένα λάθος του αλλά δεν τα κατάφερα ακόμα :) :) :)
Αν και δεν τον ξέρω προσωπικά, είναι σίγουρο ότι αγαπάει αυτό που κάνει και τον ευχαριστώ δημόσια για όλα αυτά που μοιράζεται μαζί μας.
 
Πάντα καλά τα λέει ... κάνω μεγάλη προσπάθεια να βρω κανένα λάθος του αλλά δεν τα κατάφερα ακόμα :) :) :)
Αν και δεν τον ξέρω προσωπικά, είναι σίγουρο ότι αγαπάει αυτό που κάνει και τον ευχαριστώ δημόσια για όλα αυτά που μοιράζεται μαζί μας.

Εγώ που τον ξέρω και προσωπικά σου λέω ότι είναι και πολύ καλός άνθρωπος ;)
 
...υπάρχουν άλλα χαρακτηριστικά της γόμωσης την στιγμή που εγκαταλείπει την κάνη τα οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη ?
Βασίλη Καλησπέρα!

Μόνον πάνω σε αυτό , με την ίδια κάννη, έστω για σκάγια Νο 7 και με τσόκ 1/2 , έστω στα 35 μέτρα, βαλλόμενα από φυσίγγια με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά , έστω σε Cal.12 , για μια γόμωση 32 γρ. , μια 28 γρ. και μια 24 γρ. με την ιδιά ταχύτητα θα παρατηρήσουμε ότι:

1.H γόμωση των 28 γρ. είναι καλύτερη από αυτήν των 32 γρ. συγκρινόμενη με την μέθοδο OBERFEL & THOMSON, γιατί είναι η "τετράγωνη γόμωση" για το διαμέτρημα, έχει δηλ. πιο κοντή κολόνα σκαγιών από αυτήν των 32 γρ. με μήκος πολύ κοντά στο πλάτος της γόμωσης.

2.H γόμωση των 24 γρ. είναι καλύτερη από αυτήν των 28 γρ. συγκρινόμενη με την μέθοδο OBERFEL & THOMSON, γιατί έχει ακόμα πιο κοντή κολόνα σκαγιών από αυτήν των 28 γρ. με μήκος μικρότερο από πλάτος της γόμωσης.

Υ.Γ1: η 2. είναι η γόμωση του 2ιντσου φυσιγγιού.

Υ.Γ2: ανάλογα θα είναι και τα αποτελέσματα στα "μικρότερα" διαμετρήματα, με τις αντίστοιχες γομώσεις ανά διαμέτρημα...

Υ.Γ3: αν αυξήσουμε ταχύτητα και στις τρεις γομώσεις προοδευτικά π.χ. ρίξαμε αρχικά με 365 μ/δλ και πάμε 390 μ/δλ , 420 μ/δλ κ.ο.κ , η ανωτερότητα της τουφεκιάς των 28 γρ. έναντι των 32 γρ. και των 24 γρ έναντι αυτής των 28 γρ., θα "αναδεικνύεται" περισσότερο!

Υ.Γ4: υπάρχουν μάλιστα οπαδοί/θιασώτες που υποστηρίζουν την χρήση "τετράγωνων" γομώσεων με πολύ υψηλές ταχύτητές για "σκληρά" Πτερωτά, σε ακραίες καιρικές συνθήκες ψύχους η /και για μακρινές βολές σ' αυτά τα κυνήγια .Υπάρχουν τέτοια Αγγλικά εμπορικά φυσίγγια τα λεγόμενα Hi Flyier.Προσωπικά δεν εκφέρω γνώμη, το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι πρέπει να υποστηρίζονται και "σκοπευτικά"!
 
Last edited:
Βασίλη Καλησπέρα!

Μόνον πάνω σε αυτό , με την ίδια κάννη, έστω για σκάγια Νο 7 και με τσόκ 1/2 , έστω στα 35 μέτρα, βαλλόμενα από φυσίγγια με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά , έστω σε Cal.12 , για μια γόμωση 32 γρ. , μια 28 γρ. και μια 24 γρ. με την ιδιά ταχύτητα θα παρατηρήσουμε ότι:

1.H γόμωση των 28 γρ. είναι καλύτερη από αυτήν των 32 γρ. συγκρινόμενη με την μέθοδο OBERFEL & THOMSON, γιατί είναι η "τετράγωνη γόμωση" για το διαμέτρημα, έχει δηλ. πιο κοντή κολόνα σκαγιών από αυτήν των 32 γρ. με μήκος πολύ κοντά στο πλάτος της γόμωσης.

2.H γόμωση των 24 γρ. είναι καλύτερη από αυτήν των 28 γρ. συγκρινόμενη με την μέθοδο OBERFEL & THOMSON, γιατί έχει ακόμα πιο κοντή κολόνα σκαγιών από αυτήν των 28 γρ. με μήκος μικρότερο από πλάτος της γόμωσης.

Υ.Γ1: η 2. είναι η γόμωση του 2ιντσου φυσιγγιού.

Υ.Γ2: ανάλογα θα είναι και τα αποτελέσματα στα "μικρότερα" διαμετρήματα, με τις αντίστοιχες γομώσεις ανά διαμέτρημα...

Υ.Γ3: αν αυξήσουμε ταχύτητα και στις τρεις γομώσεις προοδευτικά π.χ. ρίξαμε αρχικά με 365 μ/δλ και πάμε 390 μ/δλ , 420 μ/δλ κ.ο.κ , η ανωτερότητα της τουφεκιάς των 28 γρ. έναντι των 32 γρ. και των 24 γρ έναντι αυτής των 28 γρ., θα "αναδεικνύεται" περισσότερο!

Υ.Γ4: υπάρχουν μάλιστα οπαδοί/θιασώτες που υποστηρίζουν την χρήση "τετράγωνων" γομώσεων με πολύ υψηλές ταχύτητές για "σκληρά" Πτερωτά, σε ακραίες καιρικές συνθήκες ψύχους η /και για μακρινές βολές σ' αυτά τα κυνήγια .Υπάρχουν τέτοια Αγγλικά εμπορικά φυσίγγια τα λεγόμενα Hi Flyier.Προσωπικά δεν εκφέρω γνώμη, το μόνο που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι πρέπει να υποστηρίζονται και "σκοπευτικά"!
Σκοπευτικα κ το κατουρημα κέντρο στην λεκάνη πρεπει να υποστηρίζεται φίλε, αυτό δεν χωνευουν μερικοί κ ειναι παντα οι ίδιοι, νέα παιδια με τόση γνώση δωρεάν στο ίντερνετ κ έχουν μείνει στην εποχή του Αθανασίου Διάκου , έχεις πολυ δίκιο σε όσα γράφεις, οι Άγγλοι ρίχνουν 28 γρ σχεδόν στα παντα
 
Οι Άγγλοι επίσης, γουστάρουν και την πίσω κίνηση. Από την άλλη πάλι, οι Αμερικανοί γουστάρουν υπεργομώσεις. Το να ρίχνει ο καθένας, με ότι τον βολεύει δεν παίζει απ' ότι βλέπω. Πρέπει σώνει και καλά, να παγιωθούν κάποια στερεότυπα και απόψεις, ειδάλλως είμαστε όλοι για τον Καιάδα. Δεν συνηθίζω να μιλάω έτσι, αλλά πολύ πίεση πέφτει και δεν μου αρέσει.
 
Σκοπευτικα κ το κατουρημα κέντρο στην λεκάνη πρεπει να υποστηρίζεται φίλε, αυτό δεν χωνευουν μερικοί κ ειναι παντα οι ίδιοι, νέα παιδια με τόση γνώση δωρεάν στο ίντερνετ κ έχουν μείνει στην εποχή του Αθανασίου Διάκου , έχεις πολυ δίκιο σε όσα γράφεις, οι Άγγλοι ρίχνουν 28 γρ σχεδόν στα παντα
Με την απλή λογική (που άμα το καλοσκεφτείς είναι και η καλύτερη οπτική για όλα!) και λίγα βασικά πράγματα το βλέπεις ...:)

Αναλογικά, αν τα πάρεις με το σκεπτικό αυτό, προκειμένου για ισάξια ποιοτικά καλογεμισμένα φυσίγγια, το 32αρι είναι καλύτερο από το 36αρι , το 36αρι καλύτερο από το 40αρι και ούτο καθεξής ...

Με την προϋπόθεση ότι το ελαφρύτερο φυσίγγιο σου δίνει στην απόσταση που τουφεκάς την πυκνότητα που θέλεις ( τα ελάχιστα σκάγια δηλαδή που χρειάζεται το θήραμα για να καταβληθεί ανάλογα με τον όγκο του και την δερματική του αντίσταση ), γιατί να προτιμήσεις το βαρύτερο, αφού το ελαφρύτερο είναι και ανώτερο βλητικά και "φιλικότερο" σε σένα (σημαντικό και αυτό!)...για να γεμίσεις τον τόπο σκάγια?

Το ζήτημα είναι περισσότερο ψυχολογικό και τι γίνεται πίσω απ' το τουφέκι, νομίζω...

Υ.Γ: κάπου είχα διαβάσει ότι η αγορά μόλυβδου είναι χρηματιστήριο και το πιστεύω , και ίσως μας βάζουν και χορεύουμε....;)
 
Οι Άγγλοι επίσης, γουστάρουν και την πίσω κίνηση. Από την άλλη πάλι, οι Αμερικανοί γουστάρουν υπεργομώσεις. Το να ρίχνει ο καθένας, με ότι τον βολεύει δεν παίζει απ' ότι βλέπω. Πρέπει σώνει και καλά, να παγιωθούν κάποια στερεότυπα και απόψεις, ειδάλλως είμαστε όλοι για τον Καιάδα. Δεν συνηθίζω να μιλάω έτσι, αλλά πολύ πίεση πέφτει και δεν μου αρέσει.
Βασίλη ΣΥΓΝΩΜΗ!

Ότι θέλει ο καθένας ΡΙΧΝΕΙ! αλίμονο! συζήτηση κάνουμε....τι ΚΑΙΑΔΑΣ!!!

Το παρατάω το θέμα!!!
 
Back
Top