BRAIN Chokes

Status
Not open for further replies.
απο οσα ξέρω τα σκόρπια σκαγια δημιουργουνται γιατι κατα το περασμα τους απο την σθενοση του τσοκ, τα περιμετρικά σκαγια αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα γιατι ενο τα κεντρικα διανύουν μια ευθια πορια, τα περιμετρικά στον ιδιο χρονο θα πρεπει να καλύψουν την απόσταση της υποτείνουσα(αν δουμε το τσοκ 2D) ετσι ενο τα πισω σκαγια αυτή την επιπλέον ταχύτητα την διοχετευουν στα μπροστά τους σκαγια(προς τα πισω εκδηλώνεται με την στιγμιεα αυξιση των bar) κ ετσι μενουν μαζεμενα. Οι μπροστα στιβαδες δεν εχουν που να την διοχετεύσουν κ ετσι διατηρουν αυτη την επιπλέον ταχύτητα κατι που φαίνεται σαν να τα φτύνει ο συγκετροτιρας απο μεσα του κ ετσι αφου ταξιδευουν μονα τους απο την αρχη καταλήγουν να πηγαίνουν αλου για αλου
σε αυτο το βιντεο φενετε χαρακτιριστικα αυτο το <<φτύσιμο>>
η λιση σε αυτο το προβλιμα ειναι η υπαρξη αρκετου παραλλήλου μεσα στο τσοκ της εκαστοτε σθενοσης οστε αυτη η επιπλεον ταχύτητα να αποβλιθει κ να φυγουν ολα τα σκαγια μαζί , γι αυτο κ στον κύλινδρο τσοκ δεν βλεπουμε <<τρελα>> σκαγια ή εστο λιγοτερα που αφιλοντε σε παραμορφωση
1) Ολόκληρο το βίντεο που παραθέτεις δεν δείχνει ούτε ένα καρέ εξόδου από το στόμιο, όλο το footage είναι σε απόσταση από την κάννη. Σε (μη διαφημιστικά) βίντεο ανεξάρτητων εργαστηρίων που ασχολούνται με τη "εσωτερική βλητική" και έχουν οπτικό υλικό εξόδου από το στόμιο, τα πράγματα φαίνονται πολύ καθαρά.
2) Τα περί υποτείνουσας δεν ισχύουν ούτε στο παραμικρό, όπως φαίνεται καθαρά ακόμα και σε αυτό το βίντεο, όλα τα σκάγια και για αρκετή απόσταση από το στόμιο είναι όλα στην αρχική τους θέση μέσα στον συγκεντρωτήρα, η ανάπτυξη, οι αλλαγές θέσεων και ο διαχωρισμός γίνεται απόλυτα εκτός στομίου (που καν μέσα στο τσοκ!). Η δε ανάπτυξη οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε αεροδυναμικούς λόγους.
3) Το να ταξιδεύει ένα σφαιρικό σώμα (σκάγι) στο χώρο μόνο του σημαίνει ότι θα πάει αλλού για αλλού; Βάσει ποιού νόμου της αεροδυναμικής; Και ο λόγος του να χρειάζεται παρέα ποιός είναι; Όλα τα σκάγια μόνα τους πορεύονται στον χώρο μετά την άφεση της τάπας.
4) Όπως τα λες, μεγαλύτερη στένωση = μεγαλύτερο "φτύσιμο" = μεγαλύτερη άτρακτος. Μα είναι ξεκάθαρα αποδεδειγμένο πως μεγαλύτερη στένωση = μικρότερη άτρακτος. Άρα δεν στέκει ούτε αυτό.
5) Τα περί στιγμιαίας αύξησης της πίεσης λόγω αύξησης και ταυτόχρονα και της ταχύτητας, αυτά δεν ισχύουν, αντίθετα όταν στενεύει η διέλευση αυξάνει η ταχύτητα και όταν αυξάνει η ταχύτητα πέφτει η πίεση (νόμοi Bernoulli και Venturi) αλλά μόνο σε ρευστά και όχι στα στερεά όπως τα σκάγια. Στα στενότερα τσοκ έχουμε πολύ μικρή αύξηση της ταχύτητας αλλά λόγω των αερίων (ρευστό) πίσω όμως από τη γόμωση.
6) Έχεις κάνει ποτέ δοκιμές με διαδοχική μικρομετρική αύξηση του παράλληλου για να λες τα περί αρκετού (?) παράλληλου για λιγότερα σκόρπια; Δηλ εάν το παράλληλο είναι πάνω από 7 - 8 εκ, θα έχουμε και σφιχτή τουφεκιά και απαλοιφή των σκόρπιων; Σε πληροφορώ πως η γόμωση έχει ένα είδος μνήμης, "θυμάται μόνο τα προηγούμενα 3 το πολύ εκατοστά. Έτσι μπορεί και δουλεύει το jug τσοκ. Με πολύ μακρύ παράλληλο, η τουφεκιά τείνει να ξαναγίνει κύλινδρος.
Αυτό δε το περί αρκετού παράλληλου πες το και στο Teague που τα τσοκ του είναι ένα σκέτο κωνικό χωρίς ούτε χιλιοστό παράλληλου.

Χωρίς να θέλω καθόλου να μειώσω τη τάση σου για αναλυτική προσέγγιση, να πω πως καλό είναι να ψάχνουμε πρώτα να αποκτήσουμε κάποιες βασικές γνώσεις γύρω από το αντικείμενο που αγαπάμε και θέλουμε να αναλύσουμε.

Φιλικά

Χρήστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
 
Last edited:
Από την στιγμή που το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο έντονο σε υψηλές πιεσεις γιατί δεν βγαίνει αυτό το τσοκ και για το κυνήγι που σίγουρα οι πιέ
Για σίγουρη αντοχή του τσοκ σε χιλιάδες τουφεκιές. Με κάτι παλαβές πιέσεις κάποιων Magnum γομώσεων δεν θέλω να το διακινδυνεύσω σε χιλιάδες επαναλήψεων. Μέχρι 36 γρ και με χοντρό νούμερο έχει ξεπεράσει μέχρι τώρα τις 9500 τουφεκιές χωρίς παραμόρφωση ούτε 1 / 100 του χιλιοστού!

Φιλικά

Χρήστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
 
Από την στιγμή που το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο έντονο σε υψηλές πιεσεις γιατί δεν βγαίνει αυτό το τσοκ και για το κυνήγι που σίγουρα οι πιέ
Όντως η έκρηξη στομιου είναι ακριβώς αυτό που αναφέρεις ,εγώ το είπα με την λογική ότι όταν οι πιεσεις είναι υψηλά και το φαινόμενο τείνει προς το υψηλό επίπεδο ,άρα χαμηλός λογικός θόρυβος όπλου =χαμηλό φαινόμενο έκρηξης στομίου =λίγοτερα στραπατσαρισμενα περιφερειακά σκάγια =πιθανή καλύτερη κατανομή στον πίνακα λέω πιθανή διότι αυτός είναι ένας παράγοντας που μπορεί να χαλάσει μια τουφεκιά και σίγουρα υπάρχουν και άλλοι ,αυτό που αναφέρεις παρακάτω για το flexi δεν έχεις και άδικο να το φοβάσαι ,όπως και εγώ δεν είχα άδικο που ρώτησα ,αν και νομίζω ότι είναι κοντά στο να βγει και για το κυνήγι .
 
1) Ολόκληρο το βίντεο που παραθέτεις δεν δείχνει ούτε ένα καρέ εξόδου από το στόμιο, όλο το footage είναι σε απόσταση από την κάννη. Σε (μη διαφημιστικά) βίντεο ανεξάρτητων εργαστηρίων που ασχολούνται με τη "εσωτερική βλητική" και έχουν οπτικό υλικό εξόδου από το στόμιο, τα πράγματα φαίνονται πολύ καθαρά.
2) Τα περί υποτείνουσας δεν ισχύουν ούτε στο παραμικρό, όπως φαίνεται καθαρά ακόμα και σε αυτό το βίντεο, όλα τα σκάγια και για αρκετή απόσταση από το στόμιο είναι όλα στην αρχική τους θέση μέσα στον συγκεντρωτήρα, η ανάπτυξη, οι αλλαγές θέσεων και ο διαχωρισμός γίνεται απόλυτα εκτός στομίου (που καν μέσα στο τσοκ!). Η δε ανάπτυξη οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε αεροδυναμικούς λόγους.
3) Το να ταξιδεύει ένα σφαιρικό σώμα (σκάγι) στο χώρο μόνο του σημαίνει ότι θα πάει αλλού για αλλού; Βάσει ποιού νόμου της αεροδυναμικής; Και ο λόγος του να χρειάζεται παρέα ποιός είναι; Όλα τα σκάγια μόνα τους πορεύονται στον χώρο μετά την άφεση της τάπας.
4) Όπως τα λες, μεγαλύτερη στένωση = μεγαλύτερο "φτύσιμο" = μεγαλύτερη άτρακτος. Μα είναι ξεκάθαρα αποδεδειγμένο πως μεγαλύτερη στένωση = μικρότερη άτρακτος. Άρα δεν στέκει ούτε αυτό.
5) Τα περί στιγμιαίας αύξησης της πίεσης λόγω αύξησης και ταυτόχρονα και της ταχύτητας, αυτά δεν ισχύουν, αντίθετα όταν στενεύει η διέλευση αυξάνει η ταχύτητα και όταν αυξάνει η ταχύτητα πέφτει η πίεση (νόμοi Bernoulli και Venturi) αλλά μόνο σε ρευστά και όχι στα στερεά όπως τα σκάγια. Στα στενότερα τσοκ έχουμε πολύ μικρή αύξηση της ταχύτητας αλλά λόγω των αερίων (ρευστό) πίσω όμως από τη γόμωση.
6) Έχεις κάνει ποτέ δοκιμές με διαδοχική μικρομετρική αύξηση του παράλληλου για να λες τα περί αρκετού (?) παράλληλου για λιγότερα σκόρπια; Δηλ εάν το παράλληλο είναι πάνω από 7 - 8 εκ, θα έχουμε και σφιχτή τουφεκιά και απαλοιφή των σκόρπιων; Σε πληροφορώ πως η γόμωση έχει ένα είδος μνήμης, "θυμάται μόνο τα προηγούμενα 3 το πολύ εκατοστά. Έτσι μπορεί και δουλεύει το jug τσοκ. Με πολύ μακρύ παράλληλο, η τουφεκιά τείνει να ξαναγίνει κύλινδρος.
Αυτό δε το περί αρκετού παράλληλου πες το και στο Teague που τα τσοκ του είναι ένα σκέτο κωνικό χωρίς ούτε χιλιοστό παράλληλου.

Χωρίς να θέλω καθόλου να μειώσω τη τάση σου για αναλυτική προσέγγιση, να πω πως καλό είναι να ψάχνουμε πρώτα να αποκτήσουμε κάποιες βασικές γνώσεις γύρω από το αντικείμενο που αγαπάμε και θέλουμε να αναλύσουμε.

Φιλικά

Χρήστος Σωτηρόπουλος
BRAIN Chokes
2)υποτινουσα, ο νόμος βεντουρι τον αναφέρεις κ εσείς γι αυτό επιτυγχάνεται αύξηση ταχύτητας-πτώση πίεσης κ με το σκεπτικό αυτο κατασκευάζουν τις πτέρυγες των αεροσκαφών οστε στο πάνω μέρος τους να έχουν μικρότερη πίεση από κάτω κ έτσι ανεβαίνουν στον ουρανό
3) τα σκάγια δεν είναι σφερικα, φενοντε αλλά δεν είναι κ η παραμικρή απόκλιση από την σφαιρικοτητα σε ταχύτητες μεγαλύτερες του ήχου είναι σημαντικές.
Όσο πιο πολύ ταξιδεύουν ενωμένα τόσο πιο συγκετροτικη είναι η τουφεκιά γιατί αλιλοπροστατευοντε από τον αέρα. Με το σκεπτικό αυτό βάζουν χοντρά σκάγια μπροστά κ ψιλά πίσω σε μια γομοση φυσίγγιου.
4) ανάλογα την απόσταση από την κάννη που γίνεται η μέτρηση, στα 35μετρα Ναι υπερτερεί το στενό τσοκ
5) το γράφω κ εγώ πίσω μέρος της γομοσης, πιο συγκεκριμένα πριν την σθενοση , θα έπρεπε να το διευκρινίσω.
Τα σκάγια μέσα στην καννη συμπεριφερονε σαν ρευστό ιδαλος πως θα άλλαζε σχήμα στις σθενοσης.
6) δεν έχω κάνει δοκιμές, μακάρι να είχα μηχανήματα κ να μπορούσα
Εννοείτε ότι κουβέντα κάνουμε κ εμπλουτίζουν κ συνάδελφοι τις γνώσεις τους από τα γραφόμενα σού
 
Last edited:
Όντως η έκρηξη στομιου είναι ακριβώς αυτό που αναφέρεις ,εγώ το είπα με την λογική ότι όταν οι πιεσεις είναι υψηλά και το φαινόμενο τείνει προς το υψηλό επίπεδο ,άρα χαμηλός λογικός θόρυβος όπλου =χαμηλό φαινόμενο έκρηξης στομίου =λίγοτερα στραπατσαρισμενα περιφερειακά σκάγια =πιθανή καλύτερη κατανομή στον πίνακα λέω πιθανή διότι αυτός είναι ένας παράγοντας που μπορεί να χαλάσει μια τουφεκιά και σίγουρα υπάρχουν και άλλοι ,αυτό που αναφέρεις παρακάτω για το flexi δεν έχεις και άδικο να το φοβάσαι ,όπως και εγώ δεν είχα άδικο που ρώτησα ,αν και νομίζω ότι είναι κοντά στο να βγει και για το κυνήγι .
Η εκρηξη στομίου δεν έχει να κάνει με τις πιέσεις, είναι πάντα η ίδια σαν ήχος και έτσι δεν επηρεάζει την πιθανή παραμόρφωση των σκαγιων. Αντίθετα, οι ταχύτητες, που σε ελαφρές γομωσεις (που έχουν και μικρότερες πιέσεις) είναι κατά κανόνα μεγαλύτερες, λόγω μεγαλύτερων επιταχυνσεων, ενθαρρύνουν το φαινόμενο cold welding (συσσωματωσεις) αλλά και την παραμορφωση σκαγιων.
Όσο για το FLEXI MUZZLE, ναι,πορεί κάνεις να το χρησιμοποιήσει και με βαριές γομωσεις, απλά προτιμώ να έχω μεγάλο βαθμό ασφαλείας στα προϊόντα μου.
 
Last edited:
2)υποτινουσα, ο νόμος βεντουρι τον αναφέρεις κ εσείς γι αυτό επιτυγχάνεται αύξηση ταχύτητας-πτώση πίεσης κ με το σκεπτικό αυτο κατασκευάζουν τις πτέρυγες των αεροσκαφών οστε στο πάνω μέρος τους να έχουν μικρότερη πίεση από κάτω κ έτσι ανεβαίνουν στον ουρανό
3) τα σκάγια δεν είναι σφερικα, φενοντε αλλά δεν είναι κ η παραμικρή απόκλιση από την σφαιρικοτητα σε ταχύτητες μεγαλύτερες του ήχου είναι σημαντικές.
Όσο πιο πολύ ταξιδεύουν ενωμένα τόσο πιο συγκετροτικη είναι η τουφεκιά γιατί αλιλοπροστατευοντε από τον αέρα. Με το σκεπτικό αυτό βάζουν χοντρά σκάγια μπροστά κ ψιλά πίσω σε μια γομοση φυσίγγιου.
4) ανάλογα την απόσταση από την κάννη που γίνεται η μέτρηση, στα 35μετρα Ναι υπερτερεί το στενό τσοκ
5) το γράφω κ εγώ πίσω μέρος της γομοσης, πιο συγκεκριμένα πριν την σθενοση , θα έπρεπε να το διευκρινίσω.
Τα σκάγια μέσα στην καννη συμπεριφερονε σαν ρευστό ιδαλος πως θα άλλαζε σχήμα στις σθενοσης.
6) δεν έχω κάνει δοκιμές, μακάρι να είχα μηχανήματα κ να μπορούσα
Εννοείτε ότι κουβέντα κάνουμε κ εμπλουτίζουν κ συνάδελφοι τις γνώσεις τους από τα γραφόμενα σού
Βρε φίλε μου, πως να στο πω να το καταλάβεις, αυτοί οι νόμοι ανήκουν στη Φυσική των ρευστών, δεν ισχύουν για τα σκάγια κλπ (στερεά).
Προς Θεού, τα σκάγια δεν συμπεριφέρονται σαν ρευστό, ρωτά ένα καθηγητή γυμνασίου φυσικής, τι άλλο να σου πω, αν δεν θες να καταλάβεις, ας μην απασχολουμε το forum.
Τα δε ψιλά σκάγια τα βάζουν πίσω καθώς σε αντίθετη περίπτωση τα χοντρά λόγω μεγαλύτερης κινητικής ενεργειας(μάζα Χ ταχύτητα στο τετραγωνο) θα τα εμβόλισζαν και θα τα σκορπούσαν. Τώρα, τι σχέση έχουν οι. πτερυγες των αεροπλάνων.... δηλ τα σκάγια τείνουν να πηγαίνουν προς τα πανω??. Κοίτα, η αεροδυναμικη έχει πολλούς συγκεκριμένους νόμους και αρχές. Το να αναφέρεις έναν, δεν σημαίνει ότι αυτά που λες ισχύουν.
Φίλε μου, ότι κατάλαβες κατάλαβες, η παράδοση φυσικής δεν είναι ο σκοπός για τον οποίο γράφω εδώ μέσα και δεν θα μπορέσω να συνεχίσω αυτού του είδους τον διάλογο, έρχομαι και σε δυσκολη θέση για λογαριασμό σου.
Να είσαι καλά
Φιλικά
Χρήστος Σωτηροπουλος
BRAIN Chokes
 
Last edited:
Αεροναυπιγηκη έχω κάνει για λόγους επαγγέλματος κ βλέπω χρησεις της στην βλιτικη.
Οι πτέρυγα για να καταλάβεις την ομοιότητα φαντάσου τον αέρα 2 σκάγια.
Η πάνω πλευρά της πτέρυγας λόγο καμπύλης έχει μήκος 2.5μετρα ενώ η κάτω που είναι ευθεία 2.
Το σκάγια όταν χωριστούν κ το ένα πάει από κάτω κ το άλλο από πάνω θα πρέπει να ξαναβρεθούν στο τέλος της πτεριγας ταυτοχρονα.
Έτσι στον ίδιο χρόνο το πάνω σκάγι θα διανύσει μεγαλύτερη απόσταση από το κάτω στον ίδιο χρόνο οπότε πάει πιο γρυγορα=μικρότερη πίεση κ έτσι δημιουργείτε η αντοση.
Στο τσοκ φαντάσου το πανό μέρος της πτέρυγας ως υποτινουσα όπου τα περιμετρικά σκάγια πρέπει να διανησουν μεγαλύτερη απόσταση από τα κεντρικά στον ίδιο χρόνο= μεγαλύτερη ταχύτητα.
Ταχητητα=ενέργεια με την δράση αντίδραση η μισό πάει πισω=άνοδος πίεσης κ η μισή μπροστά
τελιονουμε εδώ αυτή τη Συζήτηση γιατί βγαίνουμε κ εκτός θέματος.
Καλές πολυσεις
 
Η εκρηξη στομίου δεν έχει να κάνει με τις πιέσεις, είναι πάντα η ίδια σαν ήχος και έτσι δεν επηρεάζει την πιθανή παραμόρφωση των σκαγιων. Αντίθετα, οι ταχύτητες, που σε ελαφρές γομωσεις (που έχουν και μικρότερες πιέσεις) είναι κατά κανόνα μεγαλύτερες, λόγω μεγαλύτερων επιταχυνσεων, ενθαρρύνουν το φαινόμενο cold welding (συσσωματωσεις) αλλά και την παραμορφωση σκαγιων.
Όσο για το FLEXI MUZZLE, ναι,πορεί κάνεις να το χρησιμοποιήσει και με βαριές γομωσεις, απλά προτιμώ να έχω μεγάλο βαθμό ασφαλείας στα προϊόντα μου.
Ισχύει το ότι οι πιέσεις ακολουθούν το κυαθιο του φυσιγγίου μέσα στην κάννη και την στιγμή που το κυαθιο βγει από την κάννη οι πιέσεις το προσπερνούν δημιουργωντας στιγμιαία ένα κενό αέρος και αυτη την στιγμή έχουμε και τις μεγαλύτερες ταχύτητες στα σκάγια ; Αυτό το κενό αέρος και αυτή η λαϊκή ανάλυση από μέρους μου δεν είναι η έκρηξη στομίου ; Και αυτές οι πιέσεις εάν είναι πολύ υψηλές δεν επηρεαζουν αρνητικά την δέσμη σκάγιων ; Εάν δεν είναι όπως τα λέω παραπάνω τότε τσάμπα διαβάζαμε δήθεν γνωστες της βλητικής στα περιοδικά μιας και μας έλεγαν ότι να'ναι .Οι γνώσεις μας είναι βασισμένες σε μεγάλο βαθμό στον τύπο, και στο ίντερνετ πλέον πια, εάν τώρα αυτοί οι γνώστες της βλητικής τόσα χρόνια μας έλεγαν μπαρουφες μάλλον μπαρουφες γνωρίζουμε και εμείς .
 
Κατά την ανάφλεξη της πυρίτιδας που περιέχεται στο φυσίγγιο, δημιουργείται μάζα θερμών αερίων τα οποία (όπως συμβαίνει και με τα υγρά) ακολουθούν πάντα τον ευκολότερο δρόμο διαφυγής. Μέσα στη κάννη βρίσκουν την ευκολότερη οδό εκτόνωσης που είναι προς το εμπρός μέρος του φυσιγγίου, μη έχοντας άλλη δίοδο διαφυγής, ωθώντας έτσι τον συγκεντρωτήρα προς την έξοδο, ενώ τα χείλια του κάλυκα ξεδιπλώνουν και τα σκάγια με την τάπα ξεκινούν τη διαδρομή προς την έξοδο της κάννης.
Οι πιέσεις που αναπτύσσονται κατά τη καύση της πυρίτιδας μετριούνται με βάση την πίεση που ασκείται ανά τετραγωνική ίντσα στο εσωτερικό τοίχωμα της κάννης. Όταν κάποιος κατασκευαστής αναφέρει ότι τα «τάδε» φυσίγγια παράγουν 500 Bar, αυτό σημαίνει ότι οι παραγόμενες πιέσεις ασκούν, σε μία τετραγωνική ίντσα στα τοιχώματα της κάννης, πίεση 500 Bars. Οι πιέσεις αυτές παράγονται στους πρώτους, περίπου 25 πόντους της κάννης κατά τη διαδρομή της τάπας και των σκαγιών.
Οι σύγχρονες πυρίτιδες παρουσιάζουν άμεση ανάφλεξη, ωστόσο η ταχύτητα καύσης τους και η ανάπτυξη της ψηλότερης τιμής πιέσεως εξαρτάται από το βαθμό ζελατινοποίησης που έχουν δεχτεί. Η μέτρηση των υψηλότερων πιέσεων που παρουσιάζεται στις διάφορες αναφορές των κατασκευαστών φυσιγγίων ανταποκρίνεται στο μέσο όρο των δοκιμών, ο οποίος προκύπτει, συνήθως, μετά από την μέτρηση 5 έως 10 ίδιων φυσιγγίων.
Τα φυσίγγια, ακόμα και αν προέρχονται από την ίδια παρτίδα, είναι σίγουρο ότι μεταξύ τους θα παρουσιάζουν διακυμάνσεις, συν - πλην, σε ό,τι αφορά τις παραγόμενες πιέσεις και αυτό οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στο καψύλλιο. Όσο απομακρύνεται η τάπα με τα σκάγια από τον πυθμένα του κάλυκα τόσο αυξάνεται και ο χώρος καύσης, με αποτέλεσμα τα παραγόμενα αέρια να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο χώρο. Μετά την απόδοση της ύψιστης τιμής πιέσεων (στους πρώτους περίπου 25 πόντους της κάννης), η τιμή των πιέσεων παρουσιάζει πτωτική πορεία. Σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις που οι πυρίτιδες είναι πλήρως ζελατοποιημένες, και κατά συνέπεια βραδύκαυστες, το όριο των 25 πόντων ενδεχομένως να ξεπεραστεί. Η περίπτωση αυτή είναι ακραία και θα πρέπει να συμβούν περισσότερες από μία προϋποθέσεις για να προκύψει κάτι τέτοιο, όπως, για παράδειγμα, πολύ στενός αυλός κάννης με βραδύκαυστη πυρίτιδα που αναφλέγεται από μικρής ή μεσαίας ισχύος καψύλλιο.
Ωστόσο παρ’ ότι τα αέρια παρουσιάζουν πτωτική πορεία αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βρίσκονται μέσα σ’ ένα χώρο επιζητώντας τη δίοδο διαφυγής (εκτόνωσης). Η πίεση που ασκείται στο πίσω μέρος της τάπας είναι αμελητέα γιατί αντισταθμίζεται απ’ την τριβή που παρουσιάζουν η τάπα και τα σκάγια στα πλαϊνά τοιχώματα της κάννης μόλις φύγουν από το στόμιό της. Αυτόματα τότε τα αέρια που είναι εγκλωβισμένα πίσω από την τάπα, βρίσκουν άμεσα δίοδο εκτόνωσης.
Εδώ παρατηρείται ένα φαινόμενο που επ’ ακριβώς έχει περιγραφτεί για να λυθεί σε ραβδωτά όπλα. Τα αέρια βγαίνοντας από τη κάννη προσπερνούν το βλήμα δημιουργώντας μια ασπίδα προς την αντίσταση της ατμόσφαιρας, το περιβάλλουν και για κάποια χιλιοστά του δευτερολέπτου το βλήμα κινείται σε κενό αέρος χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε ατμοσφαιρική αντίσταση. ΟιΚατά τη διάρκεια που παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτό, το βλήμα, και στην περίπτωση του λειόκαννου τα σκάγια, παρουσιάζουν τον ύψιστο βαθμό ταχύτητας.
Κατά την έξοδο των αερίων από το στόμιο της κάννης δημιουργείται άλλο ένα φαινόμενο που γίνεται και άμεσα αντιληπτό από τον θόρυβο που παράγει.
Το γνωστό σε όλους μπαμ της τουφεκιάς οφείλεται στο φαινόμενο που ονομάζεται έκρηξη στομίου και προκαλείται από τα εγκλωβισμένα αέρια που βρίσκονται πίσω από τη τάπα. Όσο κοντύτερη είναι η κάννη, τόσο πιο έντονο παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτό. Σε κάποιες περιπτώσεις που οι πρώτες ύλες του φυσιγγίου δεν είναι καλές το φαινόμενο αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει αρκετά σοβαρό πρόβλημα στη μάζα των σκαγιών με αποτέλεσμα τα σκάγια να σκορπίσουν. Επίσης πρόβλημα μπορεί να δημιουργηθεί και από κακογεμισμένες γομώσεις, ιδίως βαριές, που σαν αποτέλεσμα έχουν την υπερβολική αύξηση των πιέσεων. Παλαιότερα το φαινόμενο αυτό δεν ήταν τόσο έντονο, αφού οι συνήθεις γομώσεις που έριχναν οι κυνηγοί είχαν κάποια αναλογία σε ότι αφορά διαμέτρημα. Από τότε που άρχισε η επικράτηση του διαμετρήματος 12 και το συγκεκριμένο διαμέτρημα μονοπώλησε σχεδόν την παγκόσμια αγορά, άρχισε και η παραγωγή υπεργομώσεων που σαν σκοπό είχαν να δώσουν την δυνατότητα στο διαμέτρημα 12 να μπορεί να ρίξει γομώσεις που αντιστοιχούσαν σε μεγαλύτερα διαμετρήματα απ’ αυτό.
Οι οπές εκτόνωσης των αερίων στο άκρο της κάννης ήταν που έδωσαν άμεσα λύση στη μείωση του φαινομένου αυτού. Επίσης η παρουσία τους συνέτεινε στη μείωση και ενός άλλου φαινομένου που παρατηρείται κατά τον πυροβολισμό, της κίνησης του άκρου της κάννης προς τα πάνω. Παράλληλα, είχε άλλη μία ευεργετική ιδιότητα, μειώνοντας το λάκτισμα που μεταφέρεται στον ώμο του χρήστη κατά τον πυροβολισμό.
Η ύπαρξη των οπών διαφυγής στο εμπρός τμήμα της κάννης μειώνει αισθητά το φαινόμενο της «έκρηξης στομίου», γιατί μια μεγάλη ποσότητα αερίων βρίσκει οδό διαφυγής από τις οπές αυτές με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα αερίων που προορισμό έχουν το στόμιο της κάννης.
Μια πολύ «δυνατή» τουφεκιά, και σε λάκτισμα και σε ήχο, δίνει σαν αποτέλεσμα μια κακή κατανομή στον πίνακα. Αντιθέτως μια «γλυκιά» τουφεκιά δίνει ένα καλό αποτέλεσμα στον πίνακα.
Στην πρώτη περίπτωση η κακή κατανομή οφείλεται στο ότι υπήρξε επίδραση στα σκάγια από το φαινόμενο της «έκρηξης στομίου» ενώ στην δεύτερη περίπτωση το φαινόμενο είχε μικρότερη επίδραση.
Ίσως ο ήχος που παράγεται να συντελεί καθοριστικά στον εντοπισμό και αξιολόγηση του φαινομένου. Και λέω ίσως, γιατί η συγκεκριμένη διαπίστωση αποτελεί κάποια άποψη.


Όταν τα σκάγια σπάνε το φράγμα του ήχου
Ο παραγόμενος ήχος δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο φαινόμενο της έκρηξης στομίου, αλλά, κυρίως, στην υπερηχητική ταχύτητα που αναπτύσσουν τα σκάγια και δημιουργείται τη στιγμή που η ταχύτητα των σκαγιών σπάζει το φράγμα του ήχου.
Ο ήχος που παράγεται από το σπάσιμο του φράγματος του ήχου προηγείται κατά πολύ του παραγόμενου ήχου από την έκρηξη του στομίου και δημιουργείται όσο τα σκάγια βρίσκονται μέσα στην κάνη.
Αν κάποια στιγμή πυροβολήσετε έναν κενό κάλυκα μόνο με καψύλλιο χωρίς γόμωση, τότε θα ακούσετε έναν ήχο που είναι πιο μικρός σε ένταση από ότι εάν πυροβολήσετε μ’ ένα κανονικό φυσίγγιο. Αυτή είναι και η διαφορά του παραγόμενου ήχου από τα δύο φαινόμενα που προαναφέραμε.
Από τον παραγόμενο ήχο που ακούμε στο στόμιο της κάννης ενδεχομένως να μπορούμε να καθορίσουμε τα όρια που το φαινόμενο της έκρηξης στομίου προκαλεί την δυνατόν λιγότερη αρνητική επίδραση.
Μια πρακτική απόδειξη είναι ότι όσοι διαθέτουν εμπειρία μπορούν να ξεχωρίσουν στο βουνό, ποιο τουφέκι βγάζει καλή τουφεκιά από τον ήχο και μόνο που ακούν κατά τον πυροβολισμό. Συνήθως οι περισσότερες πρακτικές επισήμανσης αποτελούν και τη βάση για τις επιστημονικές μελέτες που το αποτέλεσμά τους είναι να αποδεικνύουν με επιστημονικούς όρους.
Το φαινόμενο της «έκρηξης στομίου» είναι κάτι που οι μελετητές της βλητικής και της οπλουργικής το γνωρίζουν χρόνια τώρα και ανά καιρούς έχουν παρουσιάσει διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες για να το μειώσουν.
Ο πρακτικότερος τρόπος αντιμετώπισης είναι το να χρησιμοποιεί ο κυνηγός τα κατάλληλα φυσίγγια στο όπλο του, εκείνα που δεν παρουσιάζουν ισχυρό λάκτισμα και που είναι κατασκευασμένα από επώνυμους κατασκευαστές με πείρα.
Ανάλογα με το βάρος του όπλου πρέπει να χρησιμοποιούμε και τα ανάλογα σε γομώσεις φυσίγγια. Η διαίρεση του βάρους του όπλου σε αριθμό 96 δείχνει την συνιστώμενη γόμωση που πρέπει να ρίχνει το συγκεκριμένο όπλο.Τα παραπάνω είναι λεγόμενα πολλών ετών αρθρογράφου στον τύπο που και εμείς από αυτούς όπως και από τον Χρήστο προσπαθούμε να μάθουμε πράγματα για αυτό που αγαπάμε και προσπαθούμε να κατανοήσουμε και πιο λεπτομερως κάποιες πτυχές του.Ειναι μια διαφορετική άποψη ; Η απλά εγώ δεν έχω ματαφρασει σωστά τον αρθρογράφο και λέει τα ίδια με αυτά που αναφέρει ο Χρήστος με άλλα λόγια ;
 
Το φράγμα του ήχου για να παράξει θόρυβο θα πρέπει να υπάρξει αποκόλιση οριακό στρώματος αέρα που περιβάλει το αντικείμενό που φτάνει αυτή την ταχύτητα. Πώς γίνεται αυτή η αποκόλιση μέσα στην κάννη;
 
Παλικάρια χωρίς παρεξήγηση αλλά το έχετε τραβήξει πολύ το θέμα. Λίγος σεβασμός στον συνομιλητή δεν βλάπτει. Δεν νομίζω να είχατε ποτε την ευκαιρία να μιλήσετε σε αυτό το επίπεδο με κάποιον κατασκευαστή. Από την άλλη οι προκλήσεις δεν βοηθούν ποτε. Λίγη ηρεμία και σύνεση.
 
Κατά την ανάφλεξη της πυρίτιδας που περιέχεται στο φυσίγγιο, δημιουργείται μάζα θερμών αερίων τα οποία (όπως συμβαίνει και με τα υγρά) ακολουθούν πάντα τον ευκολότερο δρόμο διαφυγής. Μέσα στη κάννη βρίσκουν την ευκολότερη οδό εκτόνωσης που είναι προς το εμπρός μέρος του φυσιγγίου, μη έχοντας άλλη δίοδο διαφυγής, ωθώντας έτσι τον συγκεντρωτήρα προς την έξοδο, ενώ τα χείλια του κάλυκα ξεδιπλώνουν και τα σκάγια με την τάπα ξεκινούν τη διαδρομή προς την έξοδο της κάννης.
Οι πιέσεις που αναπτύσσονται κατά τη καύση της πυρίτιδας μετριούνται με βάση την πίεση που ασκείται ανά τετραγωνική ίντσα στο εσωτερικό τοίχωμα της κάννης. Όταν κάποιος κατασκευαστής αναφέρει ότι τα «τάδε» φυσίγγια παράγουν 500 Bar, αυτό σημαίνει ότι οι παραγόμενες πιέσεις ασκούν, σε μία τετραγωνική ίντσα στα τοιχώματα της κάννης, πίεση 500 Bars. Οι πιέσεις αυτές παράγονται στους πρώτους, περίπου 25 πόντους της κάννης κατά τη διαδρομή της τάπας και των σκαγιών.
Οι σύγχρονες πυρίτιδες παρουσιάζουν άμεση ανάφλεξη, ωστόσο η ταχύτητα καύσης τους και η ανάπτυξη της ψηλότερης τιμής πιέσεως εξαρτάται από το βαθμό ζελατινοποίησης που έχουν δεχτεί. Η μέτρηση των υψηλότερων πιέσεων που παρουσιάζεται στις διάφορες αναφορές των κατασκευαστών φυσιγγίων ανταποκρίνεται στο μέσο όρο των δοκιμών, ο οποίος προκύπτει, συνήθως, μετά από την μέτρηση 5 έως 10 ίδιων φυσιγγίων.
Τα φυσίγγια, ακόμα και αν προέρχονται από την ίδια παρτίδα, είναι σίγουρο ότι μεταξύ τους θα παρουσιάζουν διακυμάνσεις, συν - πλην, σε ό,τι αφορά τις παραγόμενες πιέσεις και αυτό οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στο καψύλλιο. Όσο απομακρύνεται η τάπα με τα σκάγια από τον πυθμένα του κάλυκα τόσο αυξάνεται και ο χώρος καύσης, με αποτέλεσμα τα παραγόμενα αέρια να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο χώρο. Μετά την απόδοση της ύψιστης τιμής πιέσεων (στους πρώτους περίπου 25 πόντους της κάννης), η τιμή των πιέσεων παρουσιάζει πτωτική πορεία. Σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις που οι πυρίτιδες είναι πλήρως ζελατοποιημένες, και κατά συνέπεια βραδύκαυστες, το όριο των 25 πόντων ενδεχομένως να ξεπεραστεί. Η περίπτωση αυτή είναι ακραία και θα πρέπει να συμβούν περισσότερες από μία προϋποθέσεις για να προκύψει κάτι τέτοιο, όπως, για παράδειγμα, πολύ στενός αυλός κάννης με βραδύκαυστη πυρίτιδα που αναφλέγεται από μικρής ή μεσαίας ισχύος καψύλλιο.
Ωστόσο παρ’ ότι τα αέρια παρουσιάζουν πτωτική πορεία αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βρίσκονται μέσα σ’ ένα χώρο επιζητώντας τη δίοδο διαφυγής (εκτόνωσης). Η πίεση που ασκείται στο πίσω μέρος της τάπας είναι αμελητέα γιατί αντισταθμίζεται απ’ την τριβή που παρουσιάζουν η τάπα και τα σκάγια στα πλαϊνά τοιχώματα της κάννης μόλις φύγουν από το στόμιό της. Αυτόματα τότε τα αέρια που είναι εγκλωβισμένα πίσω από την τάπα, βρίσκουν άμεσα δίοδο εκτόνωσης.
Εδώ παρατηρείται ένα φαινόμενο που επ’ ακριβώς έχει περιγραφτεί για να λυθεί σε ραβδωτά όπλα. Τα αέρια βγαίνοντας από τη κάννη προσπερνούν το βλήμα δημιουργώντας μια ασπίδα προς την αντίσταση της ατμόσφαιρας, το περιβάλλουν και για κάποια χιλιοστά του δευτερολέπτου το βλήμα κινείται σε κενό αέρος χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε ατμοσφαιρική αντίσταση. ΟιΚατά τη διάρκεια που παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτό, το βλήμα, και στην περίπτωση του λειόκαννου τα σκάγια, παρουσιάζουν τον ύψιστο βαθμό ταχύτητας.
Κατά την έξοδο των αερίων από το στόμιο της κάννης δημιουργείται άλλο ένα φαινόμενο που γίνεται και άμεσα αντιληπτό από τον θόρυβο που παράγει.
Το γνωστό σε όλους μπαμ της τουφεκιάς οφείλεται στο φαινόμενο που ονομάζεται έκρηξη στομίου και προκαλείται από τα εγκλωβισμένα αέρια που βρίσκονται πίσω από τη τάπα. Όσο κοντύτερη είναι η κάννη, τόσο πιο έντονο παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτό. Σε κάποιες περιπτώσεις που οι πρώτες ύλες του φυσιγγίου δεν είναι καλές το φαινόμενο αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει αρκετά σοβαρό πρόβλημα στη μάζα των σκαγιών με αποτέλεσμα τα σκάγια να σκορπίσουν. Επίσης πρόβλημα μπορεί να δημιουργηθεί και από κακογεμισμένες γομώσεις, ιδίως βαριές, που σαν αποτέλεσμα έχουν την υπερβολική αύξηση των πιέσεων. Παλαιότερα το φαινόμενο αυτό δεν ήταν τόσο έντονο, αφού οι συνήθεις γομώσεις που έριχναν οι κυνηγοί είχαν κάποια αναλογία σε ότι αφορά διαμέτρημα. Από τότε που άρχισε η επικράτηση του διαμετρήματος 12 και το συγκεκριμένο διαμέτρημα μονοπώλησε σχεδόν την παγκόσμια αγορά, άρχισε και η παραγωγή υπεργομώσεων που σαν σκοπό είχαν να δώσουν την δυνατότητα στο διαμέτρημα 12 να μπορεί να ρίξει γομώσεις που αντιστοιχούσαν σε μεγαλύτερα διαμετρήματα απ’ αυτό.
Οι οπές εκτόνωσης των αερίων στο άκρο της κάννης ήταν που έδωσαν άμεσα λύση στη μείωση του φαινομένου αυτού. Επίσης η παρουσία τους συνέτεινε στη μείωση και ενός άλλου φαινομένου που παρατηρείται κατά τον πυροβολισμό, της κίνησης του άκρου της κάννης προς τα πάνω. Παράλληλα, είχε άλλη μία ευεργετική ιδιότητα, μειώνοντας το λάκτισμα που μεταφέρεται στον ώμο του χρήστη κατά τον πυροβολισμό.
Η ύπαρξη των οπών διαφυγής στο εμπρός τμήμα της κάννης μειώνει αισθητά το φαινόμενο της «έκρηξης στομίου», γιατί μια μεγάλη ποσότητα αερίων βρίσκει οδό διαφυγής από τις οπές αυτές με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα αερίων που προορισμό έχουν το στόμιο της κάννης.
Μια πολύ «δυνατή» τουφεκιά, και σε λάκτισμα και σε ήχο, δίνει σαν αποτέλεσμα μια κακή κατανομή στον πίνακα. Αντιθέτως μια «γλυκιά» τουφεκιά δίνει ένα καλό αποτέλεσμα στον πίνακα.
Στην πρώτη περίπτωση η κακή κατανομή οφείλεται στο ότι υπήρξε επίδραση στα σκάγια από το φαινόμενο της «έκρηξης στομίου» ενώ στην δεύτερη περίπτωση το φαινόμενο είχε μικρότερη επίδραση.
Ίσως ο ήχος που παράγεται να συντελεί καθοριστικά στον εντοπισμό και αξιολόγηση του φαινομένου. Και λέω ίσως, γιατί η συγκεκριμένη διαπίστωση αποτελεί κάποια άποψη.


Όταν τα σκάγια σπάνε το φράγμα του ήχου
Ο παραγόμενος ήχος δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο φαινόμενο της έκρηξης στομίου, αλλά, κυρίως, στην υπερηχητική ταχύτητα που αναπτύσσουν τα σκάγια και δημιουργείται τη στιγμή που η ταχύτητα των σκαγιών σπάζει το φράγμα του ήχου.
Ο ήχος που παράγεται από το σπάσιμο του φράγματος του ήχου προηγείται κατά πολύ του παραγόμενου ήχου από την έκρηξη του στομίου και δημιουργείται όσο τα σκάγια βρίσκονται μέσα στην κάνη.
Αν κάποια στιγμή πυροβολήσετε έναν κενό κάλυκα μόνο με καψύλλιο χωρίς γόμωση, τότε θα ακούσετε έναν ήχο που είναι πιο μικρός σε ένταση από ότι εάν πυροβολήσετε μ’ ένα κανονικό φυσίγγιο. Αυτή είναι και η διαφορά του παραγόμενου ήχου από τα δύο φαινόμενα που προαναφέραμε.
Από τον παραγόμενο ήχο που ακούμε στο στόμιο της κάννης ενδεχομένως να μπορούμε να καθορίσουμε τα όρια που το φαινόμενο της έκρηξης στομίου προκαλεί την δυνατόν λιγότερη αρνητική επίδραση.
Μια πρακτική απόδειξη είναι ότι όσοι διαθέτουν εμπειρία μπορούν να ξεχωρίσουν στο βουνό, ποιο τουφέκι βγάζει καλή τουφεκιά από τον ήχο και μόνο που ακούν κατά τον πυροβολισμό. Συνήθως οι περισσότερες πρακτικές επισήμανσης αποτελούν και τη βάση για τις επιστημονικές μελέτες που το αποτέλεσμά τους είναι να αποδεικνύουν με επιστημονικούς όρους.
Το φαινόμενο της «έκρηξης στομίου» είναι κάτι που οι μελετητές της βλητικής και της οπλουργικής το γνωρίζουν χρόνια τώρα και ανά καιρούς έχουν παρουσιάσει διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες για να το μειώσουν.
Ο πρακτικότερος τρόπος αντιμετώπισης είναι το να χρησιμοποιεί ο κυνηγός τα κατάλληλα φυσίγγια στο όπλο του, εκείνα που δεν παρουσιάζουν ισχυρό λάκτισμα και που είναι κατασκευασμένα από επώνυμους κατασκευαστές με πείρα.
Ανάλογα με το βάρος του όπλου πρέπει να χρησιμοποιούμε και τα ανάλογα σε γομώσεις φυσίγγια. Η διαίρεση του βάρους του όπλου σε αριθμό 96 δείχνει την συνιστώμενη γόμωση που πρέπει να ρίχνει το συγκεκριμένο όπλο.Τα παραπάνω είναι λεγόμενα πολλών ετών αρθρογράφου στον τύπο που και εμείς από αυτούς όπως και από τον Χρήστο προσπαθούμε να μάθουμε πράγματα για αυτό που αγαπάμε και προσπαθούμε να κατανοήσουμε και πιο λεπτομερως κάποιες πτυχές του.Ειναι μια διαφορετική άποψη ; Η απλά εγώ δεν έχω ματαφρασει σωστά τον αρθρογράφο και λέει τα ίδια με αυτά που αναφέρει ο Χρήστος με άλλα λόγια ;
Πολλοί αρθρογράφοι ειδικά παλιάς κοπής αναφέρουν μέσα σε όλα και πράγματα που ισχύουν έτσι ώστε να θεωρήσουν οι αναγνώστε ότι ισχύουν και όλα τα άλλα που λένε. Επίσης, πάρα πολλοί, ειδικά πολλών ετών όπως αναφέρεις, έχουν παρωχημένες γνώσεις και συνεχίζουν να δημοσιεύουν ότι πίστευαν και παληά. Πχ, το βάρος της γόμωσης σε σχέση με το βάρος του όπλου 1/96. Κλασσική γνώση από τους προγονόπληκτους Άγγλους που δεν έχει την παραμικρή αξία στην εποχή μας. Άλλο, τα αέρια στην περίπτωση της σφαίρας στα ραβδωτά, ξεχνάς πως εδώ υπάρχει κενό διαφυγής μεταξύ τοιχωμάτων κάννης και βλήματος που σχηματίζεται από τις ραβδώσεις καθώς το βλήμα δεν εφάπτεται στα τοιχώματα. Υπάρχουν πολλές αντιεπιστημονικές δοξασίες στα κείμενα που μεταφέρεις πχ για την έκρηξη στομίου. Είναι και μόνο το σπάσιμο του ήχου από τη γόμωση. Τα περί βαριάς ή ελαφριάς γόμωσης δεν επηρεάζουν καθόλου. Απόδειξη τα subsonic φυσίγγια που όσο βαριά και να είναι, έκρηξη στομίου δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο ο θόρυβος που παράγει το καψούλι (κύματα πίεσης στον αέρα). Η΄για το porting, είμαι ο πρώτος που έκανε porting στη Ελλάδα στις Benelli Kalliston γνωρίζοντας πως το μόνο που κάνει σε ελάχιστα ανιχνεύσιμο βαθμό είναι να κόψει ελάχιστα την αναπήδηση στομίου. Δεν κόβει ούτε κατ΄ ελάχιστον την έκρηξη στομίου, αντίθετα ένα πρόβλημα με το porting είναι η αυξημένη ενόχληση των παρευρισκομένων από τον έντονο θόρυβο (γι΄αυτό και απαγορευόταν από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκοποβολής για πολλά χρόνια). Γενικά τα κείμενα που παραθέτεις έχουν πολλές ξεπερασμένες απόψεις πολλών ετων πίσω. Πάντως να σου πω μπράβο που το ψάχνεις τόσο συστηματικά, άσχετα με το αν στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά απολιθώματα που αυτοχαρακτηρίζονται ειδικοί.

Δυστυχώς, δεν μπορώ να δώσω πληρέστερο σχολιασμό στην ανάρτησή σου καθώς σκέφτομαιι να αποσυρθώ τελείως από το H/L μετά από διαγραφές αναρτήσεών μου από τον moderator Nicolis και ΠΜ από αυτόν προς εμένα και με εξαιρετικά ανοίκειο ύφος. Σου απάντησα μόνο και μόνο επειδή αναφέρθηκες σε εμένα.
 
Last edited:
Συγγνώμη για το αφελές της ερώτησης προκαταβολικά...
Η μηχανική των ρευστών δλδ δεν έχει καμία εφαρμογή στην βλητική?
Μόνο ως προς τη συμπεριφορά των αερίων, δηλ ελάχιστη και πολύ μικρής σημασίας. ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ!!!!!!!!
 
Πολλοί αρθρογράφοι ειδικά παλιάς κοπής αναφέρουν μέσα σε όλα και πράγματα που ισχύουν έτσι ώστε να θεωρήσουν οι αναγνώστε ότι ισχύουν και όλα τα άλλα που λένε. Επίσης, πάρα πολλοί, ειδικά πολλών ετών όπως αναφέρεις, έχουν παρωχημένες γνώσεις και συνεχίζουν να δημοσιεύουν ότι πίστευαν και παληά. Πχ, το βάρος της γόμωσης σε σχέση με το βάρος του όπλου 1/96. Κλασσική γνώση από τους προγονόπληκτους Άγγλους που δεν έχει την παραμικρή αξία στην εποχή μας. Άλλο, τα αέρια στην περίπτωση της σφαίρας στα ραβδωτά, ξεχνάς πως εδώ υπάρχει κενό διαφυγής μεταξύ τοιχωμάτων κάννης και βλήματος που σχηματίζεται από τις ραβδώσεις καθώς το βλήμα δεν εφάπτεται στα τοιχώματα. Υπάρχουν πολλές αντιεπιστημονικές δοξασίες στα κείμενα που μεταφέρεις πχ για την έκρηξη στομίου. Είναι και μόνο το σπάσιμο του ήχου από τη γόμωση. Τα περί βαριάς ή ελαφριάς γόμωσης δεν επηρεάζουν καθόλου. Απόδειξη τα subsonic φυσίγγια που όσο βαριά και να είναι, έκρηξη στομίου δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο ο θόρυβος που παράγει το καψούλι (κύματα πίεσης στον αέρα). Η΄για το porting, είμαι ο πρώτος που έκανε porting στη Ελλάδα στις Benelli Kalliston γνωρίζοντας πως το μόνο που κάνει σε ελάχιστα ανιχνεύσιμο βαθμό είναι να κόψει ελάχιστα την αναπήδηση στομίου. Δεν κόβει ούτε κατ΄ ελάχιστον την έκρηξη στομίου, αντίθετα ένα πρόβλημα με το porting είναι η αυξημένη ενόχληση των παρευρισκομένων από τον έντονο θόρυβο (γι΄αυτό και απαγορευόταν από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκοποβολής για πολλά χρόνια). Γενικά τα κείμενα που παραθέτεις έχουν πολλές ξεπερασμένες απόψεις πολλών ετων πίσω. Πάντως να σου πω μπράβο που το ψάχνεις τόσο συστηματικά, άσχετα με το αν στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά απολιθώματα που αυτοχαρακτηρίζονται ειδικοί.

Δυστυχώς, δεν μπορώ να δώσω πληρέστερο σχολιασμό στην ανάρτησή σου καθώς σκέφτομαιι να αποσυρθώ τελείως από το H/L μετά από διαγραφές αναρτήσεών μου από τον moderator Nicolis και ΠΜ από αυτόν προς εμένα και με εξαιρετικά ανοίκειο ύφος. Σου απάντησα μόνο και μόνο επειδή αναφέρθηκες σε εμένα.
Χρήστο σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου και οφείλω να ομολογήσω πως και εγώ συμφωνώ σε αυτά που αναφέρεις ,οπότε κάποια από αυτά που ξέραμε σιγά σιγά πρέπει να αρχίσουμε να τα αναθεωρούμε .
 
Μετά από τηλέφωνο φίλου που με ρώταγε σχετικά με την ποιότητα κατασκευής των BRAIN, επισυνάπτω την προτελευταία ανάρτησή μου στην Σελίδα BRAIN τσοκ ΕΛΛΑΣ, πιστεύοντας ότι εδώ αρμόζει το "εξ όνυχος τον λέοντα"

" Μιλώντας για την κατασκευαστική υπεροχή των τσοκ BRAIN, αυτό εννοούμε όταν λέμε πως τα τσοκ μας είναι γυαλισμένα στο χέρι ένα-ένα σε επίπεδο καθρέφτη.
Έτσι έχουν μηδενικό δείκτη τριβής που επιτρέπει τη τέλεια διέλευση της γόμωσης μέσα από το τσοκ αλλά και κάνει το καθάρισμα πανεύκολο.
Κάθε λεπτομέρεια μετράει όταν θες να είσαι Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
Στο μέσο φαίνεται το δαχτυλίδι της Διεύρυνσης, εκεί που σταματάει το πρώτο τσοκάρισμα και αρχίζει το δεύτερο "

6056
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top