Το μεγαλειο τους Ελληνισμου

τα "Ιστορικά Γεγονότα" λένε πως αν δεν υπήρχαν οι Κολοκοτρωναίοι, Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ, ο Πλαπούτας, ο Παπαφλέσσας, ο Αναγνωσταράς εδώ που πατάμε ακόμα τουρκια θα ήτανε
αυτοί ήταν "κάτω από το αυλάκι"!
Επίσης τα "Ιστορικά Γεγονότα" λένε πως αν δεν υπήρχαν ο Νενέκος, ο Μαυροκορδάτος, ο Κωλέττης, ο Βαρνακιώτης, ο Γκούρας, οι βαυαροί εδώ που πατάμε θα ήταν ΚΡΑΤΟΣ!
αυτοί ΔΕΝ ήταν "κάτω από το αυλάκι" εκτός του Νενέκου!
ικανοποιήθηκες τώρα;

* για δες που κοντέψαμε να φάμε τα μουστάκια μας για την μουστάκλα του πετρόμπεη............
 
Χθες είχα πάει μια βόλτα στο Ναύπλιο και επισκέφθηκα τον Άγιο Σπυρίδωνα, εκεί που δολοφονήθηκε ο Καποδίστριας. Πέρασα τυχαία και έξω από το σπίτι του Νικηταρά (!) Η ιστορία μας είναι ζωντανή, μπορούμε σχεδόν να την αγγίξουμε, διακόσια χρόνια μετά. Αυτές είναι οι ρίζες μας και μακάρι, αν ποτέ χρειαστεί να φανούμε και εμείς αντάξιοι.
Εμείς ζωντανή ιστορία‼️
κ μας κάνουν κουμάντο οι άλλοι, με έναν καπταιν Αμέρικα κ έναν καπταιν Μαρκ...
 
Να μιλήσουμε για Ιστορία:)

Μια κυρία η Άλκηστη Κωστάκου από τη Καφιόνα, γράφει για τους MANIATEΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΑ ΤΟΥ 1821.

Είμαι βέβαιος ότι ο κάθε φίλος που θα το διαβάσει θα καταλάβει, ποιοι πολέμησαν, τι έπραξαν, ποιοι ήταν, και τι τους οφείλουμε...

http://www.mani.org.gr/istor/kostakou/alk.htm

Υ.Γ1…υπάρχουν πάρα πολλές αναφορές σε Ιστορικούς της εποχής, και μεταγενέστερους, αλλά και πανταχού παρών το όνομα των Μαυρομιχάληδων… τι σοι και αυτό, τι μουστάκια! ....μόδα της εποχής...;)

Υ.Γ2...Υπάρχει στο κείμενο της κύριας Κωστάκου , ένα κομμάτι , που το έχω διαβάσει και αλλού πολλές φορές και η αλήθεια είναι οτι προσωπικά με συγκινεί, πολύ - μα πάρα πολύ ...

Ο Νεραϊδογέννητος ( ήταν πολύ όμορφος άνδρας ) πρωτότοκος του Πετρόμπεη, Ηλίας Μαυρομιχάλης σκοτώθηκε στα Στύρα… ήταν 26 ετών, 12 Ιανουαρίου 1822. Ο Πετρόμπεης, γνωρίζοντας τον χαρακτήρα του και την αφοβία του, έστειλε μαζί του τον θείο του Κυριακούλη και τον Ηλία Τσαλαφατίνο στην εκστρατεία της Ευβοίας για να "προσέχουν τον Ηλία…" ...

[…]

… ο Ηλίας Μαυρομιχάλης εστάλη στην Αθήνα για να αναλάβει την πολιορκία της Ακρόπολης, αλλά παρά την ριψοκίνδυνη προσπάθειά του δεν κατάφερε να την εκπορθήσει. Μετά από 40 ημέρες δέχτηκε πατριωτική έκκληση του Επισκόπου Καρυστίας Νεοφύτου και μετέβη στην Εύβοια μαζί με τον θείο του Κυριακούλη και τον Ηλία Τσαλαφατίνο, φημισμένο Μανιάτη οπλαρχηγό για να βοηθήσουν τους επαναστατημένους Ευβοείς. Όταν ο Ομέρ Μπέης έμαθε την άφιξη του Ηλία Μαυρομιχάλη στην Εύβοια έστειλε στρατεύματα και κατέλαβαν την στρατηγική θέση των Στύρων. Ο Ηλίας Μαυρομιχάλης με 500 Μανιάτες και ο οπλαρχηγός Βάσος Μαυροβουνιώτης με άλλους 500 ντόπιους πολεμιστές κινήθηκαν κατά των Τούρκων. Οι κακές καιρικές συνθήκες όμως και η κακή συνεννόηση των δύο οπλαρχηγών έφερε σε τρομερά δύσκολη θέση τον Ηλία Μαυρομιχάλη ο οποίος αναγκάστηκε με επτά Μανιάτες να οχυρωθεί σ' έναν άστεγο μύλο, το λεγόμενο Κοκκινόμυλο. Να πώς περιγράφει ο Φιλήμων την ηρωική αντίσταση των επτά Μανιατών και το ένδοξο τέλος του Ηλία Μαυρομιχάλη:

"Ο Ηλίας...μετά μόνον επτά οπισθοβατών εισέρχεται εντός τινος ανεμομύλου ερειπωμένου και επί του λόφου κειμένου πλησίον των Στύρων. Ονομάζεται ούτος Κοκκινόμυλος. Ενταύθα παρίσταται η τελευταία του δράματος πράξις. Ο Ομέρ-Βελης (δηλ. ο Ομέρ Μπεής) ορμά αθρόος κατά των εγκλείστων, όπως λάβει τούτους αναρπάστους και τούτο μη δυνηθείς πολιορκεί αυτούς πανταχόθεν διά πυκνού στίφους. Η στιγμή επέστη ,μετά δίωρον έτι αντίστασιν. Αι πυριτιδοβολαί εξηντλήθησαν. Ο Ηλίας σύρει το ξιφος, ίνα μη συλληφθή αιχμάλωτος. Εξορμά ίνα διασχίση τούς εχθρούς και πίπτει νεκρός. Το ίδιον έδωκαν ηρωϊκόν τέλος και οι ανυποχώρητοι απ' αυτού Λάκωνες, ενός ή δύο διασωθέντων. Ο Ομέρ Βελής εκέρδισεν ούτω την λαμπροτέραν νίκην..". Ο Άγγλος Ιστορικός Γκόρντον γράφει: "Οι Τουρκοι αναγνωρίσαντες τον Ηλίαν Μαυρομιχάλην προσπάθησαν να τον συλλάβουν (κατά την έξοδο από τον μύλο) ζωντανόν, αλλ'ουτος εβύθισε το εγχειρίδιόν του εις το στήθος του και ηυτοκτόνησε". Και ο επίσης Άγγλος Ιστορικός Άλιζον Φίλλιπς γράφει: "Ο θάνατός του ήτο το πρώτον πλήγμα της Επαναστάσεως κατά το έτος τούτο (1822) και επροξένησε μεγάλην λύπην, διότι προς τη ανδρεια, η οποία ήτο συνήθης παρά τοις αρχηγοί της Επαναστάσεως, εκοσμείτο (ο Ηλίας Μαυρομιχάλης) υπό αφιλοκερδους φιλοπατρίας, ήτις δεν ήτο τόσον κοινή".

Όταν μαθεύτηκε ο ηρωικός θάνατος του Ηλία Μαυρομιχάλη στην έδρα της Πελοποννησιακής Γερουσίας (στην Ακροκόρινθο) ο Πρόεδρος αυτής Δημ. Υψηλάντης θέλησε να την ανακοινώσει με τρόπο περιφραστικό στον Πετρόμπεη, ο οποίος ήταν Αντιπρόεδρος της Γερουσίας και ο οποίος, αφού άκουσε με ψυχραιμία το θλιβερό συμβάν, είπε στον Δημήτριο Υψηλάντη: "Μη με λυπάσαι. Έκαμα γυιό στρατιώτη, ο οποίος επλήρωσε το χρέος του προς την Πατρίδα!". - Κατακαϋμένη Μάνη, με τα παιδιά που βγάνεις, ποτέ να μην πεθάνεις!- Ο Ιστορικός Φιλήμων αναφέρει, ότι ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης έλεγε "πως μόνο ο Ηλίας ηδύνατο να διαφιλονικήση ποτέ τη στρατιωτική ηγεσία της Πελοποννήσου".

[…]

Ilias_Mavromichalis.jpg
Ηλίας Μαυρομιχάλης (1795 – 1822)
...το κεφάλι του στάλθηκε στην Πόλη πεσκέσι του Σουλτάνου. Λέγεται οτι ο Ομέρ Μπέης είπε όταν το είδε "Κρίμα τον άνδρα!"
 
Η «Αδελφότης» εναντίον του Θ. Κολοκοτρώνη - Ένας μικρός εμφύλιος στην Τριπολιτσά

Το 1824, σχηματίστηκε στην Τρίπολη μια μυστική εταιρία, γνωστή ως «Αδελφότης», μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της διαίρεσης που μάστιζε τις τάξεις των επαναστατών. Επρόκειτο για μια μικρή εταιρία, της οποίας ηγούνταν ο Γ. Βάρβογλης και ο Γ. Γαλανόπουλος, για την οποία δεν έχουμε πολλές πληροφορίες, ωστόσο ο Φωτάκος έγραψε σχετικά. Φαινομενικά, η εταιρία υπερασπιζόταν τους Τριπολιτσιώτες, ουσιαστικά, όμως, παρείχε στήριξη στον πρωθυπουργό Κουντουριώτη, ο οποίος είχε και το καρβέλι και το μαχαίρι, όπως θα λέγαμε σήμερα.

Τον Ιανουάριο του 1824 η επαναστατημένη Ελλάδα είχε δύο κυβερνήσεις. Μία εγκαταστημένη στο Κρανίδι -με επικεφαλής τον Γεώργιο Κουντουριώτηπου είχε ως βάση πολιτικούς της Πελοποννήσου και νησιώτες, και μία δεύτερη -την κυβέρνηση Μαυρομιχάλη- εγκαταστημένη στο Ναύπλιο που την στήριζαν στρατιωτικοί με επικεφαλής τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. Οι δύο κυβερνήσεις αλληλοκατηγορούνταν ως παράνομες. Η κυβέρνηση Κουντουριώτη, όμως, είχε το χρήμα και την επιρροή, και ο ίδιος είχε κατορθώσει να συσπειρώσει νησιώτες εφοπλιστές, Στερεοελλαδίτες οπλαρχηγούς, Πελοποννήσιους γαιοκτήμονες, Έλληνες του εξωτερικού αλλά και φιλέλληνες, οι οποίοι με τα έργα τους και τον συνεχή αγώνα τους στην Ευρώπη όχι μόνο έπλαθαν τη φιλελληνική κίνηση, αλλά συγκέντρωναν και μεγάλα ποσά υπέρ του αγώνα. Οι στρατιωτικοί είχαν τον Κολοκοτρώνη αρχηγό, αλλά ο Κουντουριώτης προσφέροντας χρήματα είχε κατορθώσει να πάρει με το μέρος του πολλούς από αυτούς, οι οποίοι αναγνώριζαν τον Κουντουριώτη ως πρόεδρο της εκτελεστικής εξουσίας.

Ο ίδιος ο Κουντουριώτης, θεωρούσε ότι έκανε πατριωτικό έργο. Στην προσπάθειά του να συγκεντρώσει χρήματα, έστειλε επιστολή στον αδελφό του Λάζαρο Κουντουριώτη ζητώντας του 30.000 γρόσια. Στην επιστολή του έγραφε πως με 100.000 γρόσια θα κατάφερνε να «καθυποβάλει πάντας τους αντιπατριώτας». Στις 17 Ιανουαρίου του 1824, ο Κολοκοτρώνης εισηγείται και επιτυγχάνει τη μεταφορά της κυβέρνησης Μαυρομιχάλη, για μεγαλύτερη ασφάλεια, στην Τριπολιτσά. Στο Ναύπλιο υπήρχε ο κίνδυνος αποκλεισμού από τα υδραίικα πλοία, ενώ στην Τριπολιτσά η κυβέρνηση βρισκόταν κοντά στην Καρύταινα, την πατρίδα του Κολοκοτρώνη, όσο και κοντά στη Μάνη που ήταν η πατρίδα του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Στην Τριπολιτσά, η κυβέρνηση Μαυρομιχάλη παίρνει με το μέρος της τους οπλαρχηγούς Πλαπούτα, Ανδρούτσο και Γκούρα, ενώ προσπαθεί να ματαιώσει τη σύναψη δανείου με την Αγγλία ώστε ο Κουντουριώτης να μην λάβει χρήματα -χρήματα τα οποία έλαβε και χρηματοδότησε όχι την Επανάσταση, αλλά τον εμφύλιο πόλεμο.

Περίπου 400 άτομα απάρτιζαν την «Αδελφότητα», ενώ οι Φωτάκος, Γενναίος Κολοκοτρώνης, Οικονόμου, Σπηλιάδης και Τρικούπης αναφέρουν τον τρόπο με τον οποίον συγκεντρώνονταν και δρούσαν, καθώς είχαν σύνθημα και τον Άγιο Δημήτριο προστάτη.

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑΣ

Το να φιλοξενεί μια πόλη κατεστραμμένη ένα ολόκληρο στράτευμα δεν είναι κάτι απλό. Ορδές πεινασμένων πολεμιστών, δίχως καμία οργάνωση, στρατοπέδευσαν στην πόλη και πολύ γρήγορα άρχισαν να λυμαίνονται τις όποιες προμήθειες είχαν οι κάτοικοι στα σπίτια τους. Ο Φωτάκος έχει ενδιαφέρον διότι περιγράφει στα απομνημονεύματά του τα πράγματα ως εξής: «Μέγα μέρος των κατοίκων ήτο δικαίως δυσαρεστημένον κατά του Θ. Κολοκοτρώνη και των άλλων στρατιωτικών, διότι μετά την άλωσιν αυτής και καθ' όλον τον Αγώνα τα διάφορα στρατεύματα διήρχοντο διά της πόλεως και έμεναν εις αυτήν, έτι δε μάλλον του Κολοκοτρώνη. Και εφόσον εις την πόλιν δεν υπήρχον στρατώνες, οι στρατιώται είχαν καταλύματα εις τας οικίας, έτρωγαν και έπιναν τα κρασιά των πολιτών, οι οποίοι ελάμβανον απόδειξιν της δαπάνης παρά της Διοικήσεως, διότι αύτη δεν είχε χρήματα να πληρώνη αμέσως. Εκτός τουτου, εγίνοντο αταξίαι και άλλαι ενοχλήσεις από μέρους των στρατιωτών». Ακόμη, ο Φωτάκος αναφέρει ότι μετά την άλωση της πόλης, τα στρατεύματα του Υψηλάντη ήρθαν από την Κόρινθο αλλά, επειδή δεν βρήκαν λάφυρα, στράφηκαν εναντίον των κατοίκων της πόλης που είχαν λαφυραγωγήσει τους Τούρκους. Στα Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας υπάρχουν αναφορές ότι οι Τριπολιτσιώτες ζητούσαν την απομάκρυνση των στρατιωτών από την πόλη τους, όσο κι αν αποθέωναν τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη. Η Αδελφότης, λοιπόν, προέκυψε από τη δυσαρέσκεια των κατοίκων της Τριπολιτσάς και κρυφά, όπως όλες οι μυστικές εταιρίες, προσπαθούσε να προσεταιριστεί όσο το δυνατόν περισσότερους «αγανακτισμένους». Όμως κρυφά, όπως σημειώνει ο Γριτσόπουλος, υποστήριζε την κυβέρνηση Κουντουριώτη. Ένας αξιωματικός του Παπαφλέσα, ο οποίος διέμενε στην πόλη, σκότωσε έναν φούρναρη, γεγονός που προκάλεσε την οργή των κατοίκων της Τριπολιτσάς. Το πλήθος συγκεντρώθηκε και φώναζε συνθήματα εναντίον του Εκτελεστικού και του Βουλευτικού στο σπίτι του Παπαφλέσα με δαυλούς και όπλα, προκειμένου να βρει τον φονιά του φούρναρη.

Ωστόσο, η Αδελφότης είχε σταθερά στο στόχαστρο τον Κολοκοτρώνη. Αρχές Φεβρουαρίου του έστησαν ενέδρα καθώς έβγαινε από το σπίτι του Μαυρομιχάλη. Τότε, ο Αναστάσιος Ταράτσης, ο οποίος είχε συνταχθεί με τους συνωμότες, άλλαξε γνώμη και εμπόδισε την απόπειρα δολοφονίας. Καθημερινά σημειώνονταν συγκρούσεις, δίνοντας τον χαρακτήρα ενός μικρού εμφύλιου στην πολύπαθη Τριπολιτσά. Ο Γενναίος Κολοκοτρώνης, ο οποίος στο μεταξύ είχε συντρέξει για να προστατεύει τον πατέρα του, είχε συγκρουστεί με άνδρες του Μποταΐτη, με τρία ή τέσσερα θύματα και από τις δύο πλευρές. Οι συνωμότες είχαν οχυρωθεί στη Μεγάλη Τάπια και ύστερα από διαπραγματεύσεις τους επετράπη να αποχωρήσουν, και μάλιστα πήραν βαθμούς και επαίνους από τον Κουντουριώτη. Ωστόσο, ο Κολοκοτρώνης έκαψε το σπίτι του Μποταΐτη και ισοπέδωσε το σπίτι του Μανιατόπουλου. Με τη φρουρά του Ναυπλίου να τείνει προς διάλυση και τους υποστηρικτές του Κολοκοτρώνη να πατούν σε δύο βάρκες, καθώς έτειναν προς την πλευρά Κουντουριώτη ο οποίος είχε χρήματα (Πλαπούτας, Δημητρακόπουλος, Ντασκούλιας, Αναγνωστόπουλος), μάταια προσπαθούσε ο Γέρος να ενδυναμώσει με τον γιο του Πάνο την κυριαρχία του στο κέντρο της Πελοποννήσου. Τέλη Μαρτίου του 1824 τα κυβερνητικά στρατεύματα βρέθηκαν έξω από την Τριπολιτσά και η πόλη κινδύνευσε με νέα άλωση. Κατέλαβαν, μάλιστα, τα Αρσεναίικα και την Αγία Σώτηρα. Την πόλη πολιορκούσαν οι Ζαΐμης, Λόντος, Γιατρακαίοι, Πετμεζαίοι, Αναγνωσταράς, Ζαρειφόπουλος, αλλά και μισθοφόροι από την Κρήτη, το Αϊβαλί και τη Σμύρνη. Τότε, έξω από το σπίτι του Μαυρομιχάλη συγκεντρώθηκε πλήθος κόσμου, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, προκειμένου να σωθεί η πόλη από την καταστροφή. Και παρά το γεγονός ότι επήλθε συμφωνία το Εκτελεστικό να εγκαταλείψει την πόλη, οι αρχηγοί της Αδελφότητας Λόντος, Βάρβογλης, Γαλανόπουλος και άλλοι, «κατέστρεψαν την πόλην και έκαναν περισσότερας αταξίας, καταχρήσεις και ατιμίας εις τους πολίτας, τας οποίας μέχρι τούδε δεν είχαν δει», όπως αναφέρει ο Φωτάκος. Τελικά, ο Βάρβογλης έγινε αρχηγός των όπλων στην Τριπολιτσά, με απόφαση που επικυρώθηκε στις 23 Απριλίου 1824, προκειμένου να αποφευχθεί νέα καταστροφή, και ο Κολοκοτρώνης έφυγε για τη Συλίμνα.

Η Επανάσταση ήταν και οικονομική επανάσταση, πέρα από το όμαιμον, το ομόγλωσσον και το ομόθρησκον. Οι συμμετέχοντες είχαν και προσωπικά κίνητρα πολλές φορές, διότι μια νοοτροπία καλλιεργούμενη επί 400 χρόνια δεν ήταν δυνατόν να ξεριζωθεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Σε κάθε περίπτωση, ο Κουντουριώτης με το δάνειο που έλαβε, έθεσε σε πολύ μεγάλο κίνδυνο την Επανάσταση, καθώς ο εμφύλιος τον οποίον χρηματοδότησε, κόντεψε να την τσακίσει. Ο Κολοκοτρώνης δε, βρέθηκε κατηγορούμενος για προδοσία. Και όλα αυτά υποδαυλίστηκαν από την Αδελφότητα, η οποία ναι μεν είχε ως επίσημο κίνητρο τη δυσαρέσκεια του χειμαζόμενου λαού της Τριπολιτσάς, αλλά τελικώς οι αρχηγοί της είχαν προσωπικές βλέψεις.

Γαλανιάδη Εύα

Υ.Γ...στην επόμενη ανάρτηση...
 
Last edited:
Υ.Γ...

Το πρωί της 20ής Μαΐου 1825 στο Μανιάκι, τα Αιγυπτιακά στρατεύματα κινήθηκαν προς τις ελληνικές οχυρώσεις.

Η ελληνική αμυντική γραμμή αποτελούνταν από τρεις οχυρωμένες τοποθεσίες σε κλιμακωτή διάταξη. Το βόρειο οχύρωμα είχε αναλάβει ο Παπαφλέσσας μαζί με αρκετούς Αρκάδες. Στο κεντρικό οχύρωμα τοποθετήθηκαν ο Δημήτριος Φλέσσας και οι Μεσσήνιοι, ενώ στο νότιο ο Βοϊδής Μαυρομιχάλης ( εξάδελφος του Πετρόμπεη ), επικεφαλής των Μανιατών.

Στις 16:00 «βαστούσε» ακόμα μόνο το οχύρωμα του Βοϊδή. Τελικά λίγοι Έλληνες κατάφεραν να σωθούν...

Το οχύρωμα που υπερασπίζονταν ο Βοϊδής και οι υπόλοιποι Μανιάτες όντας το ισχυρότερο, ήταν το τελευταίο που κάμφθηκε από τις εχθρικές δυνάμεις (μάλιστα σε αυτό είχαν καταφύγει και όσοι Έλληνες στρατιώτες είχαν καταφέρει να υποχωρήσουν ζωντανοί από τα άλλα δύο οχυρώματα) με τον ίδιο τελικά να σκοτώνεται, όπως άλλωστε και οι Παπαφλέσσας, Δημήτριος Φλέσσας, Παναγιωτης Κεφαλλάς κ.ά.

Πάλι Μανιάτικο ντουφέκι βρόντηξε τελευταίο, για να ξυπνήσουν οι Έλληνες… Έτσι λέει η Ιστορίαπρώτο & τελευταίο
 
Καπετανιε που τα βρίσκεις αυτά τα ωραία κείμενα;
Καλησπέρα Κωστή!:)

...πέραν του κυνήγιού και του ψαρέματος, μ' αρέσει η μελέτη της ιστορίας....αν ψάξεις στο ιντερνέτ θα βρεις πηγές αναρίθμητες(ένα από τα καλά του)...διαβάζω και από αυθεντικές πηγές....πολύ...
 
Καλησπέρα Κωστή!:)

...πέραν του κυνήγιού και του ψαρέματος, μ' αρέσει η μελέτη της ιστορίας....αν ψάξεις στο ιντερνέτ θα βρεις πηγές αναρίθμητες(ένα από τα καλά του)...διαβάζω και από αυθεντικές πηγές....πολύ...
Το φοβάμαι το ίντερνετ γιατί γράφουν μερικοί και ψεματακια μέσα σε αλήθειες και εγώ δεν ξέρω να κάνω έρευνα και να μάθω αν όντως είναι έτσι τα πράγματα. Γι'αυτό και προτιμώ τα βιβλία ( όποτε με φωτίσει ο Θεός να ανοίξω κανένα βιβλίο) . Μπράβο σου που ασχολείσαι, είναι πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για το 21. Υπάρχουν και ηχητικά βιβλία και είχα βρει παλαιότερα του Φωτάκου. Με αφορμή το κείμενο σου θα ψάξω να το ξανά βρω και να το ξανά ακούσω γιατί δε θυμάμαι τίποτα. Λέγε λέγε καπετάν Γιάννη, κάτι μένει. Βάζε εσύ ιστορικά γεγονότα για το 21 και όλο και κάποιος θα σκοντάφτει πάνω τους και θα ξυπνάει, σαν εμένα που θα ψάξω τώρα για τα ηχητικά βιβλία ;) Να είσαι καλά!
 
Το φοβάμαι το ίντερνετ γιατί γράφουν μερικοί και ψεματακια μέσα σε αλήθειες και εγώ δεν ξέρω να κάνω έρευνα και να μάθω αν όντως είναι έτσι τα πράγματα. Γι'αυτό και προτιμώ τα βιβλία ( όποτε με φωτίσει ο Θεός να ανοίξω κανένα βιβλίο) . Μπράβο σου που ασχολείσαι, είναι πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για το 21. Υπάρχουν και ηχητικά βιβλία και είχα βρει παλαιότερα του Φωτάκου. Με αφορμή το κείμενο σου θα ψάξω να το ξανά βρω και να το ξανά ακούσω γιατί δε θυμάμαι τίποτα. Λέγε λέγε καπετάν Γιάννη, κάτι μένει. Βάζε εσύ ιστορικά γεγονότα για το 21 και όλο και κάποιος θα σκοντάφτει πάνω τους και θα ξυπνάει, σαν εμένα που θα ψάξω τώρα για τα ηχητικά βιβλία ;) Να είσαι καλά!
...απόλυτο δίκιο έχεις! σε ολα... :)
Προσωπικά προσπαθώ να διασταυρώνω αυθεντικές πηγές...
Και πάντα βρίσκομαι προ εκπλήξεων...
Ο σοφός Κολοκοτρώνης στον Λόγο του στην Πνύκα ομολογεί οτι "...όλοι θέλαμε ίσως το καλό, πλην ο καθένας όπως νόμιζε"...και οι άνθρωποι αλλάζουν...
Για εκείνο που είμαι σίγουρος είναι οτι η Ιστορία δεν είναι αυτή που ξέρουμε, γιατί εξαρτάται από το ποιός και γιατί την έγραψε...ακόμα και οι αυθεντικές μαρτυρίες υποκειμενικές είναι....καθείς τα βλέπει από την μεριά του και δεν μπορεί να τα πει όλα....
 
Τότε να φοβάσαι και το φόρουμ! .yel.

pinokio.jpg

Ο Κάρλο Κολόντι ο συγγραφέας του Πινόκιο είχε τη ιδέα να δημιουργήσει ένα παιδικό βιβλίο με κεντρικό ήρωα έναν συμπαθή μεν, αθεόφοβο και μεγάλο ψεύτη δε, εκφράζοντας με αυτό τον αλληγορικό τρόπο τις δικές του πεποιθήσεις.
Άλλωστε, ο χαρακτήρας που ενέπνευσε τον συγγραφέα, δεν ήταν φανταστικός. Τον συναντούσε συχνά, κυρίως, στους πολιτικούς κύκλους, όπου κινούνταν και ο ίδιος.

Υ.Γ...θα έλεγα και στους κυνηγετικούς αν ήταν κυνηγός... ;) .sarcastic.

topic.
 
Τότε να φοβάσαι και το φόρουμ! .yel.
Εδώ ΑΝ γράφεται κανένα ψεματακι, δεν επιρρεαζει και τίποτα σπουδαίο. Η ιστορία όμως είναι κάτι άλλο, είναι όπλο μαζικής καταστροφής, ειδικά όταν αυτοί που την χαλκευουν είναι όργανα άλλων χωρών ;)
 
1652053564960.gif

Η Κριτσά βρίσκεται στη Ανατολική Κρήτη, και το σύνολο των σκοπών που ακούγονται είναι κομμάτια του περίφημου Χανιώτικου Συρτού (που για όσους γνωρίζουν αλλά και όχι δεν είναι ένας σκοπός αλλά πολλοί).Παραδοσιακά ο Χανιώτικος Συρτός χορευόταν από άνδρες και αν ήθελε και χορέψουν γυναίκες ένας άνδρας τις χόρευε όλες μαζί, οι χορεύτριες τίθεντο διαδοχικά στον κάβο και επέστρεφαν στο τέλος , ως να χορέψουν όλες. Στο βίντεο τα παιδιά χορέυουν όλοι, μικτά άνδρες γυναίκες αλλά τούτο δεν έχει σημασία , μάλλον είναι για να το αγνοεί κανείς.

Ο λόγος είναι ότι η συντρόφια χορεύει πραγματικά ,με μικρά βήματα και χάρη, όρθια σώματα, λεβέντικα, και διασκεδάζει παραδοσιακά τόσο όσο και οι πρόγονοί τους Κρήτες πριν 200 και πλέον χρόνια, συνοδεία οργάνων όπως το βιολί που όντως μ’ αυτό πρωτοπαίχτηκε ο Χανιώτικος.

Το θέαμα , διότι για θέαμα πρόκειται που βλέπουμε δυστυχώς με τους πήδους και τις πιρουέτες από διάφορα χορευτικά συγκροτήματα δεν είναι παράδοση, ενορχηστρώθηκε έντεχνα και όχι βιωματικά, εκτελείται απλά λόγο εντυπωσιασμού, και ο χορός δεν είναι χορός πλέον, δεν υφίσταται.

Τούτο το βίντεο είναι παράδοση και Μεγαλείο του Ελληνισμού, και το σημαντικότερο από νέα παιδιά, που τη ζούν!

Απολαύστε τους! :)

Γ.Τ. εν πλώ!

 
Last edited:
...απόλυτο δίκιο έχεις! σε ολα... :)
Προσωπικά προσπαθώ να διασταυρώνω αυθεντικές πηγές...
Και πάντα βρίσκομαι προ εκπλήξεων...
Ο σοφός Κολοκοτρώνης στον Λόγο του στην Πνύκα ομολογεί οτι "...όλοι θέλαμε ίσως το καλό, πλην ο καθένας όπως νόμιζε"...και οι άνθρωποι αλλάζουν...
Για εκείνο που είμαι σίγουρος είναι οτι η Ιστορία δεν είναι αυτή που ξέρουμε, γιατί εξαρτάται από το ποιός και γιατί την έγραψε...ακόμα και οι αυθεντικές μαρτυρίες υποκειμενικές είναι....καθείς τα βλέπει από την μεριά του και δεν μπορεί να τα πει όλα....
ΑΚΡΙΒΩΣ
Γι αυτό πρέπει να έχουμε πολλές πηγές και καλλιεργημένη ΚΡΙΣΗ
Πολλές φορές κάποιοι συγγραφείς τείνουν να υπερτονίζουν κάποια πράγματα και να προσπερνούν άλλα.
Διάβασα το πόνημα του Κοκκινάκη, συμφωνεί εν πολλοίς με ένα άλλο κείμενο που είχα διαβάσει σχετικά με την δολοφονία του Καποδίστρια.
Έχω την εντύπωση ότι ο συγγραφέας παρασύρεται λιγάκι από την καταγωγή του και παραλιβανίζει τους μανιάτες.....

Το ξαναλέω πως δεν ζούμε σε έναν κόσμο δυικό: ΑΣΠΡΟ ή ΜΑΥΡΟ, ΚΑΛΟ ή ΚΑΚΟ, όλοι μας έχουμε τις "μαύρες" και τις "άσπρες" στιγμές μας, το ίδιο και οι πρωταγωνιστές της ιστορίας αλλά και οι μελετητές της...........

Το ζήτημα είναι ότι η επίσημη ιστοριογραφία θεωρεί τους μαυρομιχαλάιους (μάλλον ΚΑΚΩΣ κατά την γνώμη μου) ως τους δολοφόνους του Καποδίστρια κι οι "φίλοι" μας οι εγγλέζοι δεν πρόκειται να ανοίξουν τον φάκελο ούτε στον αιώνα των αιώνων.............

Θα έπρεπε να γίνει αναψηλάφηση της δίκης των Μαυρομιχάληδων και σαν ΚΡΑΤΟΣ να καταλήξουμε στην ιστορική αλήθεια.....

Αλλιώς μισές ή ανολοκλήρωτες αλήθειες κάνουν ΜΕΓΑΛΑ ψέματα, ακόμα κι αν οι ιστορικοί έχουν την καλύτερη των προθέσεων.....

https://www.capital.gr/me-apopsi/3454380/i-istorikotita-tou-kapodistria
https://www.newsit.gr/mia-stagona-istoria/kapodistrias-petrompeis-sxesi-thanatou/2722496/
 
Οποιοσδήποτε κινηθεί ηγετικά σε αυτή τη χώρα θα βρεθεί εξωγενης παράγοντας που θα τον σπιλώσει και στο τέλος τον ήρωα θα τον αναγάγει σε προδότη .Έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις .Το πόσο αληθινά είναι αυτά που έχει γράψει ο κάθε ένας δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε .Ένα δεν αμφισβητείτε όμως ότι οι Μανιάτες τους αναλογεί το μέγιστο ποσοστό ευθύνης για αυτήν την απελευθέρωση .
 
Έχω την εντύπωση ότι ο συγγραφέας παρασύρεται λιγάκι από την καταγωγή του και παραλιβανίζει τους Μανιάτες.....
...Συμφωνώ με όλα όσα έγραψες γενικά ... :)

...Είναι δύσκολο να ξεφύγουμε Μάριε από την αποικιοκρατία και να γίνει αναψηλάφηση...

...Όσον αφορά τους Μανιάτες, ούτε Άγιοι ήταν, ούτε αλάνθαστοι, ούτε άμοιροι από μειονεκτήματα και κουσούρια...ο μονός λόγος που σε εισαγωγικά τους υπερασπίζομαι ενώ δεν έχω το αίμα τους είναι διότι, η εντύπωση που έχω είναι ότι ο ρόλος τους αποκρύπτεται , αποσιωπάται, δεν φαίνεται , όχι τουλάχιστον όσο πρέπει, και τούτο δεν έχει να κάμει με την καταγωγή τους...όχι...είτε ήταν Μακεδόνες, Στρερεοελαδιτες η Νησιώτες, τα ξένα κέντρα και οι συνεργάτες τους το ίδιο θα τους υποδαύλιζαν - γιατί ο Έλληνας εκεί πρέπει να χτυπηθεί - στην ρίζα την της ακαταμάχητης αρετής, να ξέρει ότι ήταν πατροκτόνος όχι αγωνιστής - πειρατής και κερδοσκόπος - όχι μπουρλοτιέρης - δεν έπραξε καλά παρά μόνο κακά - δεν είναι ικανός είναι σάπιος...

Έτυχε τότε να ήταν κουμάντο οι Μαυρομιχαλαίοι- από που θα ξεκινούσε η δολιοφθορά?...άσχετα τα ονόματα και τα σόγια, άλλοι ήταν και είναι οι εχθροί που χαίρονται όταν οι Έλληνες τρώνε τις σάρκες τους...

Υ.Γ...Και μια προσωπική εμπειρία...

Κάποτε πέρασα με ένα δεξαμενόπλοιο μια επιθεώρηση από την BP, Άγγλος Καπετάνιος ο Επιθεωρητής μεσόκοπος , αξιοπρεπής όσο του επίτρεπε η ράτσα του(είμαι προκατειλημμένος, το ομολογώ). Το πλοίο σε καλή γενικά κατάσταση με τα ελάχιστα ψιλοπροβληματακια του , καλά "σκεπασμένα" και ο κόσμος "καλά" δασκαλεμένος. Η επιθεώρηση αυτή καθ' αυτή ήταν "εξονυχιστική" και έγραψε και δυο επουσιώδεις παρατηρήσεις. Όταν προσπάθησα κατά το final meeting να τον αποτρεψω να τις γραψει , μια και γενικά ήταν πολύ ικανοποιημένος για να πάρω "λευκό χαρτί", μια και ήταν ενθουσιασμένος και από την φιλοξενία, αρνήθηκε και μάλιστα "ψιλοάρπαξε"...Οταν του ειπα οτι ισως δεν ειναι fair , μου απηντησε οτι ηταν και πολυ μαλιστα, και οταν τον ξαναρωτησα γιατι, μου ειπε: Because you are Greek Captain...Beaware the Greeks and carrynig gifts...thats why!!!!...δεν επέμενα....

Μας τρέμει ο κόσμος και εμείς τρέμομε τον ίσκιο μας...το βλέπω ανα την υδρόγειο όπου ταξιδέψω 20 χρόνια τώρα!
 
Στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο «Η Γέννηση της Τραγωδίας» (1872) και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15, ο Νίτσε κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος.

[...]

«Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες. Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.

Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του…

Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.

Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα».

[...]
 
Back
Top