Τεχνικές σκόπευσης με λειόκαννο

Μια απορία που μου δημιουργήθηκε προχθές στο σκοπευτήριο, όλοι σχεδόν οι σκοπευτές έπαιζαν με καπέλο. Έχω μια απέχθεια σε καπέλα και γυαλιά, και μαλακωδως δεν τα χρησιμοποιώ(γυαλιά). Ρωτάω ένα φίλο, ρε πως μπορείς και ρίχνεις με καπέλο, μου λέει χωρίς το καπέλο θα είχα χάσει τα μισά πιάτα.
Έχει κάποια βάση αυτό ή είναι θέμα ψυχολογίας;
Το καπέλο είναι θέμα συνήθειας. Ρυθμίζει το φως που μπαίνει στα μάτια από πάνω και όντως μπορεί να σε βγάλει τελείως εκτός η απουσία του ή η παρουσία του, ανάλογα σε τι έχεις συνηθίσει. Τα γυαλιά όμως είναι έγκλημα να μην τα χρησιμοποιείς. Ακόμα και θεατής να είσαι μέσα στο Σταντ, τα γυαλιά είναι απαραίτητα. Μία φορά θα γίνει το κακό.
 
Φυσικά.
Δηλαδή εξήγησε Λεωνίδα, έχουμε τα μάτια αλλου κ άλλου τις κανες ;;; τα μάτια κοιτάνε το πιατο διαγωνια πανω απο το όπλο ;;;
Σε οποιοδήποτε στόχο που βρίσκεται δεξιά από το όπλο, τα μάτια τον κοιτάνε διαγώνια πάνω από το όπλο. Ένας από τους λόγους που κάποιοι παίζουν με πολύ ψηλά κοντάκια είναι να διασφαλίσουν ότι και τα δύο μάτια βλέπουν το ίδιο όλα τα πιάτα, ανεξαρτήτως πλευράς.
 
Παιδιά πολύ σημαντικά όσα λέτε και σηκώνουν πολύ συζήτηση σχετικά με τις τεχνικές σκοπευσης( swing THROUGH,PULL AWAY,MAINTAINED LEAD ) και τον τρόπο στριψίματος του σώματος κατά την βολή,αλλα εγω έθιξα ένα εντελώς διαφορετικό θέμα που βλέπω στον άνθρωπο αυτό όταν ρίχνει και μου κάνει εντύπωση.ποια θέση έχει το όπλο,όταν ζητάει το πιάτο σε σχέση με τον ώμο του και το μάγουλο του.μια έχει κολλημένο το κοντακι στο μάγουλο και στον ώμο και ζητάει το πιάτο σαν τραπαδορος, επωμισμενος δηλαδη...αλλη φορά τον εχω δει να έχει το όπλο επωμισμενο αλλα το χτένι δεν είναι κολλημένο στο μάγουλο και μόλις φεύγει το πιάτο με μια μικρή κίνηση κολλάει το χτένι στο μάγουλο και ρίχνει.και άλλες φορές τον έχω δει να ρίχνει κανονικά με το όπλο να μην είναι καθόλου επωμισμενο,σαν σκηταδορος δηλαδη απλα έχει το κοντάκι λίγο πιο ψηλά από τους σκηταδορος στην θέση αναμονής.μου κάνει εντύπωση γιατί στο sporting όσους έχω δει συνήθως εφαρμόζουν μια τεχνική αναμονής του όπλου σε σχέση με ώμο-μάγουλο..
Αυτό λέγεται "draw length", η απόσταση δηλαδή του κοντακιου από το πρόσωπο στην θέση αναμονής, το οποίο καθορίζεται από τον διαθέσιμο χρόνο εκτέλεσης της βολής. Όσο πιο λίγο χρόνο έχουμε για να στείλουμε τα σκάγια, τόσο πιο ψηλά είναι το όπλο. Σε απομακρυνομενους στόχους, τους οποίους θέλουμε να σπάσουμε το νωρίτερο δυνατόν, τότε το όπλο συμφέρει να είναι έως και πλήρως επωμισμενο.
 
θες να σου πω ένα μυστικό για αυτά τα πιάτα που έρχονται απο πίσω πλάγια και κοντά,για τα ανοδικά που λες (βλέπε φασιανό) για μπουκάλια με νερό στον κυνηγότοπο ; απλά κλείσε το μη κυρίαρχο μάτι και πήγαινε το σημαδευτά ,,,κατά 90% θα το πετύχεις με την πρώτη ριξιά αν όχι στην επόμενη ριξιά θα είσαι πάνω ;)
Όσο μικρότερη είναι η απαιτούμενη προσκόπευση, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η επίγνωση της κάννης. Πεταχτος στόχος = μηδέν προσκόπευση = 100% επίγνωση στόχαστρου. Με τα δύο μάτια ανοιχτά σε αυτούς τους στόχους, η προσκόπευση είναι πάντα υπερβολική. Κλασικό παράδειγμα, τσίχλα χτυπημένη με ένα σκάγι, αιωρείται κάθετα και κάνει μικρούς κύκλους αντί να πέφτει κάτω. Αδειάζουμε την καραμπίνα και αστοχουμε. Την ξαναγεμίζουμε και την ξαναδειαζουμε χωρίς αποτέλεσμα. Φαντάζομαι σας έχει τύχει σε όλους. Κλείνοντας το μάτι η τουφεκιά πάει κέντρο.
 
Όσο μικρότερη είναι η απαιτούμενη προσκόπευση, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η επίγνωση της κάννης. Πεταχτος στόχος = μηδέν προσκόπευση = 100% επίγνωση στόχαστρου. Με τα δύο μάτια ανοιχτά σε αυτούς τους στόχους, η προσκόπευση είναι πάντα υπερβολική. Κλασικό παράδειγμα, τσίχλα χτυπημένη με ένα σκάγι, αιωρείται κάθετα και κάνει μικρούς κύκλους αντί να πέφτει κάτω. Αδειάζουμε την καραμπίνα και αστοχουμε. Την ξαναγεμίζουμε και την ξαναδειαζουμε χωρίς αποτέλεσμα. Φαντάζομαι σας έχει τύχει σε όλους. Κλείνοντας το μάτι η τουφεκιά πάει κέντρο.
Τελικά η διοφθαλμη μήπως προκαλει οπτική οφθαλμαπάτη σε πολλους στοχους, πιατα η πουλια ;
 
Μιλάμε για το πιατο που φευγει ισια σχεδόν επάνω ; που το σκουπιζει ο σκοπευτής ;
Ναι Δημήτρη, αυτό εννοώ. Μου έδινε την εντύπωση ότι, όταν ακούγεται το μπαμ, το πιάτο είναι ήδη σε καθοδική πορεία αλλά συμβαίνει μάλλον το αντίθετο.
 
Τελικά η διοφθαλμη μήπως προκαλει οπτική οφθαλμαπάτη σε πολλους στοχους, πιατα η πουλια ;
Οφθαλμαπάτες νομίζω πάνε πακέτο με τον πήλινο στόχο. Δεν ξέρω αν είναι θέμα διόφθαλμης ή μόνο διόφθαλμης σκόπευσης. Έχει ένα ωραίο βίντεο ο Gil Ash που εξηγεί πόσο «παίζει» με το μυαλό μας η τροχιά μερικών πιάτων.
 
Όσο μικρότερη είναι η απαιτούμενη προσκόπευση, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η επίγνωση της κάννης. Πεταχτος στόχος = μηδέν προσκόπευση = 100% επίγνωση στόχαστρου. Με τα δύο μάτια ανοιχτά σε αυτούς τους στόχους, η προσκόπευση είναι πάντα υπερβολική. Κλασικό παράδειγμα, τσίχλα χτυπημένη με ένα σκάγι, αιωρείται κάθετα και κάνει μικρούς κύκλους αντί να πέφτει κάτω. Αδειάζουμε την καραμπίνα και αστοχουμε. Την ξαναγεμίζουμε και την ξαναδειαζουμε χωρίς αποτέλεσμα. Φαντάζομαι σας έχει τύχει σε όλους. Κλείνοντας το μάτι η τουφεκιά πάει κέντρο.
Όσο μικρότερη είναι η απαιτούμενη προσκόπευση, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η επίγνωση της κάννης. Πεταχτος στόχος = μηδέν προσκόπευση = 100% επίγνωση στόχαστρου. Με τα δύο μάτια ανοιχτά σε αυτούς τους στόχους, η προσκόπευση είναι πάντα υπερβολική. Κλασικό παράδειγμα, τσίχλα χτυπημένη με ένα σκάγι, αιωρείται κάθετα και κάνει μικρούς κύκλους αντί να πέφτει κάτω. Αδειάζουμε την καραμπίνα και αστοχουμε. Την ξαναγεμίζουμε και την ξαναδειαζουμε χωρίς αποτέλεσμα. Φαντάζομαι σας έχει τύχει σε όλους. Κλείνοντας το μάτι η τουφεκιά πάει κέντρο.
Μου έχει τύχει με κότσυφα, που τον πήρα, έπεσε σχετικά μακριά αλλά ζωντανός. Του έριξα διόφθαλμα τη δεύτερη και δεν τον πήρα και χάθηκε περπατώντας δίπλα σε πυκνό πουρνάρι.. Lesson learnt έκτοτε!
 
Στο αριστερά εννοείς , κλέβει το αριστερό μάτι
Εννοείται. Η πλειοψηφία των "πάνω αριστερά" στον πίνακα λύνονται με το κλείσιμο του ματιού. Είναι και ένας από τους λόγους που τους πίνακες τους χρησιμοποιώ μόνο για φυσίγγια και τσοκάκια.
 
Εννοείται. Η πλειοψηφία των "πάνω αριστερά" στον πίνακα λύνονται με το κλείσιμο του ματιού. Είναι και ένας από τους λόγους που τους πίνακες τους χρησιμοποιώ μόνο για φυσίγγια και τσοκάκια.
Μετα απο κάποια χρόνια σε χαρτονια κ πινακες επιτρεψε μου να διαφωνήσω, η παρέκκλιση κάνει τα πιο πολλα αριστερά κ το σήκωμα του κεφαλιου το πανω , τις πιο πολλες φορες φυσικά, αλλά αυτό με το αριστερο μάτι το ειχα παρει χαμπαρι, μειώνεται η κυριαρχία ειδικά σε όσους ασχολουνται με ιντερνετ κ pc
 
Μετα απο κάποια χρόνια σε χαρτονια κ πινακες επιτρεψε μου να διαφωνήσω, η παρέκκλιση κάνει τα πιο πολλα αριστερά κ το σήκωμα του κεφαλιου το πανω ,
Αν είσαι από τους ελάχιστους πολύ τυχερούς με 100% κυρίαρχο μάτι, τότε είναι λογικό να μην έχεις διαπιστώσει κάτι. Υπολογίζω ότι θέμα κυριαρχίας σε κάποιο βαθμό έχουν πάνω από το 95% των ανθρώπων. Σκέψου σε πόσα εκατοντάδες περιστατικά έχω βρεθεί από πίσω σε βολές στον πίνακα και πόσα έχουν δει τα ματάκια μου...
Μειώνεται η κυριαρχία ειδικά σε όσους ασχολουνται με ιντερνετ κ pc
Πολύ σωστή παρατήρηση. Το επάγγελμα έχει τεράστια σχέση με την οπτική αρτιμελεια.
 
Last edited:
Εννοείται. Η πλειοψηφία των "πάνω αριστερά" στον πίνακα λύνονται με το κλείσιμο του ματιού. Είναι και ένας από τους λόγους που τους πίνακες τους χρησιμοποιώ μόνο για φυσίγγια και τσοκάκια.
Δηλαδή όταν κάνουμε ένα τεστ Τσώρτσιλ σε πίνακα και έχουμε δωσει παρεκληση και η τουφεκιά συνεχίζει να είναι πάνω αριστερά είναι θέμα κυριαρχία?
 
Δηλαδή όταν κάνουμε ένα τεστ Τσώρτσιλ σε πίνακα και έχουμε δωσει παρεκληση και η τουφεκιά συνεχίζει να είναι πάνω αριστερά είναι θέμα κυριαρχία?
Εάν με την ίδια επώμιση, κλείσεις μάτι και η τουφεκιά πάει εκεί που πρέπει, τότε ναι. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχεις αντίθετο κυρίαρχο, απλά σε ένα τεστ όπου το μόνο πράγμα που κινείται είναι το όπλο, είναι εύκολο να μπερδευτουν λίγο τα μάτια.
 
εγώ επωμίζω με ανοιχτά και τα δύο μάτια και όταν τουφεκάω τα κλείνω και τα δύο!o_O
Το κάνουν πολλοι φίλε, κ πολλοι δεν το καταλαβαίνουν, ο υποσεινηδητος φόβος της ανακρουσης το δημιουργεί το θέμα
 
Εάν με την ίδια επώμιση, κλείσεις μάτι και η τουφεκιά πάει εκεί που πρέπει, τότε ναι. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχεις αντίθετο κυρίαρχο, απλά σε ένα τεστ όπου το μόνο πράγμα που κινείται είναι το όπλο, είναι εύκολο να μπερδευτουν λίγο τα μάτια.
Κατάλαβα περίπου τί εννοείτε σάν νά δημιουργείτε μια διάθλαση για το πού κινουμε την κάννη σε σχέση με το στόχο?
 
Κατάλαβα περίπου τί εννοείτε σάν νά δημιουργείτε μια διάθλαση για το πού κινουμε την κάννη σε σχέση με το στόχο?
Τα δύο μάτια ελκύονται προς το κινούμενο αντικείμενο (όπλο). Το αριστερό μάτι βλέπει πιο πολύ όπλο από το δεξί, ειδικά σε σούπερ ποζέ.
 
Ένα εξαιρετικό άρθρο γραμμένο με γλαφυρό τρόπο από τον μετρ του είδους @leo .
Δεν ξερω αν το έχετε δει ή αν έχει αναρτηθεί και πριν στο forum αλλά εγώ σήμερα το διάβασα και πιστεύω ότι είναι μία εξαιρετική "σπρωξιά" να αρχίσει κάποιος να σκέπτεται λίγο βαθύτερα το θέμα της σκόπευσης.
Και μόλις πέσεις σε αυτή τη "λαγότρυπα της Αλίκης " αρχίζει το ταξίδι στην χώρα των θαυμάτων.........


https://kynigesia.gr/index.php/opla...i_3ERGCoeru_5_dLMPM5Wj_A4DYHJDE8bQXkRtjnlnawE
 
Back
Top