Κάλυκες και καψύλια

Νομίζω πως πρέπει να αποφεύγουμε τα πολύ ισχυρά καψυλια, και να τα χρησιμοποιούμε μόνο όταν έχουμε μία συνταγή δοκιμασμένη σε αξιόπιστο κανονάκι. Είναι κατά κανόνα τα πιο ασταθή, απρόβλεπτα, και συνήθως ανεβάζουν αρκετά έως υπερβολικά την μέγιστη πίεση, χωρίς να κερδίζουμε κάτι σημαντικό σε ταχύτητα.
 
Πώς ομως θα διατηρήσεις την ομαλη καύση στις οποίες καιρικες μεταβολες ειδικα αν το σετ υπ ειναι φορτωμενο σε πυρίτιδα και τα σκαγια κατω απο το φορτίο που προβλέπεται?
Νομίζω πως πρέπει να αποφεύγουμε τα πολύ ισχυρά καψυλια, και να τα χρησιμοποιούμε μόνο όταν έχουμε μία συνταγή δοκιμασμένη σε αξιόπιστο κανονάκι. Είναι κατά κανόνα τα πιο ασταθή, απρόβλεπτα, και συνήθως ανεβάζουν αρκετά έως υπερβολικά την μέγιστη πίεση, χωρίς να κερδίζουμε κάτι σημαντικό σε ταχύτητα.
 
Επειδή είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να εξηγηθεί απλουστευτικα, θα σου πω ένα παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο ή μίζα είναι χρήσιμη μόνο για την εκκίνηση, όχι για να ζεστάνει τον κινητήρα, ή να ανεβάσει στροφές. Πολύ περισσότερο δεν γίνεται μέσω της μίζας ή επίτευξη των επιδόσεων που επιθυμούμε.
 
Επειδή είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να εξηγηθεί απλουστευτικα, θα σου πω ένα παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο ή μίζα είναι χρήσιμη μόνο για την εκκίνηση, όχι για να ζεστάνει τον κινητήρα, ή να ανεβάσει στροφές. Πολύ περισσότερο δεν γίνεται μέσω της μίζας ή επίτευξη των επιδόσεων που επιθυμούμε.
Απ το στροφιο που ανεβασες καταφέρνωντας να δουλεψεις πιριτηδες σε βαρη μεγαλύτερα απο το ονομαστικο τους φορτιο χωρις περιττά μπαρ καταλαβαίνω πως εχεις εμπειρία και το εχεις παει σε αλλα επιπεδο, εχεις βρει καποιο τροπο να γνωριζεις με βαση το πως κλείνεις ποσο μπορεις να (ζωρισεις) σε φορτίο μια πιριτηδα που δουλεύεις χωρις να φορτωνεσαι μπαρ και χωρις να χανεις ταχύτητα σε δυσκολες καιρικες συνθηκες?
 
Επειδή είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να εξηγηθεί απλουστευτικα, θα σου πω ένα παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο ή μίζα είναι χρήσιμη μόνο για την εκκίνηση, όχι για να ζεστάνει τον κινητήρα, ή να ανεβάσει στροφές. Πολύ περισσότερο δεν γίνεται μέσω της μίζας ή επίτευξη των επιδόσεων που επιθυμούμε.

Οπως πολυ σωστα ειπες ειναι πολυ πολυπλοκο....Προσθεσα το πολυ.
Ειναι συνδιασμος -δοσολογιας - βυσματων - Κ.Α.Χ. ( κενος απατητος χωρος ) -Υψους ρελιασματος-
στροφειου κτλ κτλ.
Εχω εκατονταδες παραδειγματα απο ισχυρα και νορμαλ καψουλια στις ιδιες δοσολογιες και βυσματα !!!
Τα ισχυρα καψουλια τα δουλευω σε σκοπευτικες πυριτιδες και σε ''φορτωμενα'' σεταπ τροποποιωντας
την δοσολογια και σε μειον βαθμους!!!
 
Δεν εχω τοσες γνωσεις και παθος με δοκιμες παντα μια πυριτηδα αγοραζ 3 4 κιλα και με αυτην πορευόμουν προσπαθώντας να την προσαρμοσω στα μετρα που με βολεύουν , δεν εχω μετρήσει σε κανονακι τι μπαρ εχουν μερικα φορτομενα αλλα δεν μπορεσα να βρω κι άλλο τροπο χωρις δυνατο καψυλι δηλαδή η ακομα και στρωμα να παρω ενα φυσίγγι που λειτουργεί οπως τον Αύγουστο σε μέρες με κρύο και υγρασία.
 
εχεις βρει καποιο τροπο να γνωριζεις με βαση το πως κλείνεις ποσο μπορεις να (ζωρισεις) σε φορτίο μια πιριτηδα που δουλεύεις χωρις να φορτωνεσαι μπαρ και χωρις να χανεις ταχύτητα σε δυσκολες καιρικες συνθηκες?
Την απάντηση σε αυτό που ρώτησες θα μας την δώσει μόνο ο βλητικός σταθμός, το σωστό είναι, άσχετα με το τι πιστεύουμε, να το επαληθεύουν οι αριθμοί. Ο στόχος είναι αυτό που λες, όλο το δυναμικό της πυριτιδας να το παίρνεις σε κάθε καιρό, δίχως τις ψηλές πιέσεις. Γιατί σε ένα φυσίγγι που φτάνεις περα από τα όρια των πιέσεων θα πάρεις σταθερότητα, γιατί θα καίγεται πάντα όλη η πυρίτιδα εγκαίρως, και για μια ποσότητα πυριτιδας η ενέργεια που μπορεί να παράξει είναι συγκεκριμένη δεν αλλάζει, αλλά θα έχεις και τα αρνητικά μαζί.
 
Το ζητούμενο είναι να καεί ολοσχερώς η πυρίτιδα!
Το ισχυρότερο καψουλι δεν είναι πάντα το κατάλληλο...
Η μεγαλύτερη διάρκεια φλόγας και το σχήμα της,θα κάνει την δουλίτσα!
Εννοείται πως πρέπει να υπάρχει ομοιογένεια στην πυρίτιδα που βρίσκεται μέσα στο χώρο καυσης του φυσιγγίου(ΣΩΣΤΗ στατική χωρίς υπερβολές).
 
Το ζητούμενο είναι να καεί ολοσχερώς η πυρίτιδα!
Το ισχυρότερο καψουλι δεν είναι πάντα το κατάλληλο...
Η μεγαλύτερη διάρκεια φλόγας και το σχήμα της,θα κάνει την δουλίτσα!
Εννοείται πως πρέπει να υπάρχει ομοιογένεια στην πυρίτιδα που βρίσκεται μέσα στο χώρο καυσης του φυσιγγίου(ΣΩΣΤΗ στατική χωρίς υπερβολές).
.RESPECT.
 
Το μυστικό,είναι ο χρόνος...Το μεγαλύτερο μυστικό,είναι να είμαστε ασφαλείς...

Ασφαλεις ειμαστε παντα ΕΑΝ οι δοσολογιες ειναι σωστες !!!

Η πυριτιδα θα καει ολοσχερως θελει δεν θελει με ισχυρο καψουλι...το ζητουμενο ειναι η αρμονια υλικων
και το ολο στησιμο του φυσιγγιου
ωστε να εχουμε και το σωστο αποτελεσμα !!!
ΠΟΤΕ δεν βγαινουμε εκτος προδιαγραφων ασφαλειας μονο απο το ισχυρο καψουλι.
Τα χαμηλης ισχυος καψυλια ειναι πολυ ποιο επικινδυνα οταν δεν ξερεις που τα χρησιμοποιεις !!!
 
Επειδή είναι πολύπλοκο και δεν μπορεί να εξηγηθεί απλουστευτικα, θα σου πω ένα παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο ή μίζα είναι χρήσιμη μόνο για την εκκίνηση, όχι για να ζεστάνει τον κινητήρα, ή να ανεβάσει στροφές. Πολύ περισσότερο δεν γίνεται μέσω της μίζας ή επίτευξη των επιδόσεων που επιθυμούμε.
Μήπως πάνε μαζί με το πόσο ταχύκαυστη ή μεσαίας προοδευτικότητας είναι ή πυρίτιδα σε συνδυασμό με την θερμοκρασία ;
 
Καλησπέρα στους φίλους ... 🙂 ....

Στο παρακάτω , απο τις σημειώσεις μου, αναφέρεται μεταξύ των άλλων και στην χρήση των ισχυρών καψυλλίων , το έχω υπογραμμίσει...

[...]

Η προοδευτικότητα της πυρίτιδας

Η προοδευτικότητα της πυρίτιδας έχει να κάνει με τον χρόνο καύσης της. Όσο πιο προοδευτική είναι μια πυρίτιδα τόσο πιο αργά καίγεται. Αυτό σημαίνει ότι φτάνει στο ανώτερο σημείο πίεσης σε μεγαλύτερο χρόνο και παραμένει εκεί για επίσης μεγαλύτερο χρόνο πριν αρχίσει να πέφτει. Διαγράφει έτσι μια μεγαλύτερη καμπύλη καύσης(σε σχέση με μια ταχύκαυστη) που περικλείει μέσα της μεγαλύτερη αδράνεια που εκλύεται από την γόμωση. Λόγο της μεγαλύτερης αδρανείας μπορούμε είτε να πάρουμε μεγαλύτερες ταχύτητες είτε να σπρώξουμε μεγαλύτερο βάρος σκαγιών χωρίς να ανεβάσουμε παραπάνω τις μέγιστες αναπτυσσόμενες πιέσεις.

Η προοδευτικότητα δεν είναι τίποτα’ άλλο παρά το τι έργο καλείτε να παράγει μια πυρίτιδα. Δηλαδή ποια είναι η γόμωση την οποία καλείτε να προωθήσει και σε τι χρόνους το κάνει αυτό. Με απλά λόγια, όσο μεγαλύτερη η γόμωση που πρέπει να προωθηθεί τόσο πιο προοδευτική η πυρίτιδα.

Π.χ. μια οποιαδήποτε σκοπευτική πυρίτιδα παράγει το μάξιμουμ της ενέργειάς της σε πολύ λιγότερο χρόνο από ότι μια η οποία καλείτε να προωθήσει μια γόμωση των 35, 38, 40 κ.λ.π. γραμμαρίων και δεν έχει τόσο άμεση σχέση με τον όγκο των παραγόμενων αερίων αλλά έχει άμεση σχέση με το μέγεθος αλλά και το σχήμα των κόκκων της, όπου, υπερτερούν οι πυρίτιδες σε σχήμα φύλων, έναντι των granular και οι χοντρόκοκκες έναντι των λεπτόκοκκων.

Επίσης υπερτερούν σε προοδευτικότητα αυτές με την μεγαλύτερη πυκνότητα.

Η προοδευτικότητα μπορεί να φανεί κινηματογραφώντας την καύση δύο διαφορετικών πυρίτιδων σε αργή κίνηση με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι χρησιμοποιούμε την ίδια πηγή έναυσης. Π.χ βολταϊκό τόξο ίδιας ισχύος και στις δύο περιπτώσεις.

Πέρα όμως από την προοδευτικότητά τους ένα βασικό κομμάτι που πρέπει να μας απασχολεί αλλά οι περισσότεροι δεν δίνουν σημασία είναι η ζωηρότητα της πυρίτιδας.

Με τον όρο ζωηρότητα πολλοί νομίζουν πως εννοούμε πόσο δυνατή φλόγα παράγει αλλά κάνουν λάθος.

Η ζωηρότητα είναι το πόσο εύκολα ή δύσκολα αναφλέγεται μια πυρίτιδα με ένα μεγάλο ΑΛΛΑ. Δηλαδή μπορεί δύο πυρίτιδες να έχουν ακριβώς την ίδια προοδευτικότητα ΑΛΛΑ διαφορετική ζωηρότητα.

Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπ’ όψιν για να πετύχουμε την σωστή και ολοκληρωτική καύση που θα μας δώσει τη μέγιστη απόδοση έργου, χωρίς κατάλοιπα.

Ένα μεγάλο παράδειγμα ίδιας προοδευτικότητας αλλά διαφορετικής ζωηρότητας είναι οι πυρίτιδες SIPE και S4 της nobelsport. Ενώ και οι δύο προορίζονται για τα ίδια βάρη γομώσεων και έχουν την ίδια προοδευτικότητα η S4 είναι πιο ζωηρή με αποτέλεσμα να έχει ένα προβάδισμα στα πιο βαριά (35 -36 γρ) η SIPE.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι διάφορες κατασκευάστριες εταιρείες πυρίτιδας προτείνουν ισχυρά, μέσης ή χαμηλής ισχύος καψούλια ανάλογα με την περίσταση.

Αλλάζοντας λοιπόν το μέσο έναυσης (καψούλι) το οποίο επηρεάζει άμεσα την ζωηρότητα της πυρίτιδας αυτόματα μεταβάλουμε και την προοδευτικότητά της γι αυτό βλέπουμε ότι προοδευτικές πυρίτιδες όπως η Tecna η οποία λειτουργεί άψογα με μικρής ή μεσαίας ισχύος καψούλια για τα βάρη τα οποία προορίζεται, μπορεί να κατέβει σε αρκετά χαμηλά βάρη γομώσεων σε σχέση με τα οποία προορίζεται με χρήση ισχυρών καψουλιών. Τον αντίθετο μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε τα βάρη γομώσεων σε ποιο ζωηρές πυρίτιδες αλλά πάντα μέσα σε κάποια πλαίσια και χωρίς υπερβολές. Ή αν πάμε στις μονοβασικές βλέπουμε ότι η Α1 ανταποκρίνεται πιο «όμορφα» με ισχυρά καψούλια στα κατώτερα βάρη (30 – 32 γρ) για τα οποία προορίζεται βγάζοντας υπέροχες τουφεκιές ακόμα και με το πιο ισχυρό όλων το 688, ενώ για μεγαλύτερα βάρη (33 – 35 γρ) υπερτερούν τα πιο «αργά» καψούλια κατεβαίνοντας ακόμα και στο 684 ή το 615 αλλά πάντα υπό προϋποθέσεις.

Δυστυχώς αυτό τον απλό κανόνα «παντρέματος» της ζωηρότητας με τα ανάλογα καψούλια οι περισσότερες εταιρείες τείνουν να τον εξαλείψουν στο βωμό του κέρδους καθώς το πασίγνωστο πλέον CX2000 είναι πιο φθηνό από τα υπόλοιπα και χρησιμοποιείται κατά κόρον ανεξάρτητα από το φορτίο που έχουν να προωθήσουν. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που βλέπουμε μετά τη χρήση διάφορων φυσιγγίων κατάλοιπα στις κάννες μας.

Βέβαια κάποιοι βρήκαν τρόπο να το εξαλείψουν αυτό «πιέζοντας» υπερβολικά πολλές φορές τις διάφορες γομώσεις, μεταβάλλοντας τον χώρο καύσης της πυρίτιδας και αναγκάζοντας την να παράγει το έργο της σε διαφορετικούς χρόνους λανσάροντας στους αδαής καταναλωτές μόνο υψηλές αρχικές ταχύτητες.


H προοδευτικότητα είναι το αποτέλεσμα της καύσης της, σχετίζεται κυρίως με την ταχύτητα καύσης και όχι τόσο τον παραγόμενο όγκο αέριων (ο παραγόμενος όγκος καθορίζει την δοσολογία).

Σε γενικές γραμμές οι μικρής προοδευτικότητας πυρίτιδες χ24, χ28 είναι ταχύκαυστες και το παραγόμενο τους έργο αέριων είναι βιαία ακαριαίο (συνεργάζονται τέλεια με υψηλής ισχύος καψύλλια )για τον λόγο αυτό δεν δέχονται μεγάλα φόρτια (πολλά γραμμάρια) αν τις βάλουμε γραμμάρια πάνω από την ανοχή τους τότε τα αέρια δεν μπορούν να εκτονωθούν στο σωστό χρόνο και ανεβάζουμε τα bar παρά πολύ τόσο όπου υπάρχει κίνδυνος ρήξης κάνης.Tο ίδιο ισχύει και για τις μεσαίας προοδευτικότητας χ30,χ32, χ34 αλλά με λίγο παραπάνω ανοχή (συνεργάζονται με υψηλής και μέσης ισχύος καψύλλια)

Στις προοδευτικές και στις υπερπροοδευτικες χ36 μέχρι και χ64γρ αντίστοιχα η καύση τους είναι αργή έτσι ώστε να μπορούν να προωθήσουν το μεγάλο φορτίο ομαλά χωρίς να ανεβάζουμε τα bar.(συνεργάζονται συνήθως με χαμηλής ισχύος καψύλλια) αντιθέτως με τις ταχικαυστες αν τις χρησιμοποιήσουμε σε γομώσεις μικρότερες των ενδείξεων τους τότε λόγου δυσανάλογης αντίστασης φορτίου δεν καίγονται σωστά και δημιουργούν προβλήματα .

Η χρήση προοδευτικών πυρίτιδων σε χαμηλές γομώσεις έχουν παρατηρηθεί κατά καιρούς στα μονοβολα ή και σε γομώσεις σκαγιών , αλλά με διαφορετικό τρόπο από το κανονικό , δηλαδή αύξηση τις ποσότητας, χρήση υψηλής ισχύος καψύλλιο, μικρότερης χωρητικότητας κάλυκα και άλλες τεχνικές η οποίες χρειάζονται εμπειρία και γνώσεις.

[...]
 
Καλα τα λεει ο χαντζιωτης καπτεν αλλα εμεις αυτες τις ειδικές γνωσεις και εμπειρίες που λέει η τελευταία παράγραφος ψάχνουμε.
...φίλε μου προσωπικά , εγώ θα δοκίμαζα τέτοια φυσίγγια μόνον με δοκιμασμένες συνταγές , για τις οποίες έχω δοκιμές σε βλητικό σταθμό, με πλήρη δε στοιχειά, που θα μου εμπνέουν σιγουριά από θέμα ασφάλειας...

...π.χ. φέτος πρώτη φορά δοκίμασα, με την ΜG2 στα χαμηλότερα της όρια στο 16αρι ... με βάση αυτό...

MG2 - Cal.16 - βαλιστική δοκιμή.jpg

...έβγαλα αυτό...

MG2 - Cal.16.jpg

...στο πεδίο ήταν φονικότατο... 🙂 ...

Υ.Γ...ας ειναι καλά ο Λευτέρης(@Xklefteris ), που διάθεσε τις ταμπέλες...

topic.!!!
 
Last edited:
...πίσω στο θέμα...🙂...

Νομίζω ότι όταν πετύχουμε πλήρη καύση , με χρήση χαμηλής ισχύος καψυλλίων ( τα 684 & CX50 είναι τα σταθερότερα ) στα ανώτερα φορτία προοδευτικότητας μιας πυρίτιδας ,αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την επίτευξη του επιθυμητού peak pressure παράλληλα όμως λόγω της ομαλότερης εξάντλησης των ορίων προοδευτικότητας της πυρίτιδας την ομαλότερη εκτόνωση των παραγομένων πιέσεων και την παραγωγή μεγαλύτερου έργου (εμβαδόν της σχηματιζόμενης και πιο ομαλά αποσβενόμενης καμπύλης καύσης).

Με λίγα λόγια όταν κατορθώσουμε η πυρίτιδα να κάνει «μόνη της τη δουλεία» , είχε πει κάποτε ο Λευτέρης(@Xklefteris )…
 
...φίλε μου προσωπικά , εγώ θα δοκίμαζα τέτοια φυσίγγια μόνον με δοκιμασμένες συνταγές , για τις οποίες έχω δοκιμές σε βλητικό σταθμό, με πλήρη δε στοιχειά, που θα μου εμπνέουν σιγουριά από θέμα ασφάλειας...

...π.χ. φέτος πρώτη φορά δοκίμασα, με την ΜG2 στα χαμηλότερα της όρια στο 16αρι ... με βάση αυτό...

View attachment 62576

...έβγαλα αυτό...

View attachment 62577

...στο πεδίο ήταν φονικότατο... 🙂 ...

Υ.Γ...ας ειναι καλά ο Λευτέρης(@Xklefteris ), που διάθεσε τις ταμπέλες...

topic.!!!
Εγω το ψαχνω για τις δύσκολες μερες καπτεν εν τούτοις ομως πολύ καλα κανεις και πας με δοκιμασμένα σετ υπ δεν χρειάζονται παντού τα ακραία και ουτε δουλεύουν παντου.
 
Back
Top