Βλήματα αεροβολων

Η ακρίβεια βολής είναι το ίδιο καλή με όταν το πρωτοπήρα (20 και βάλε χρόνια πριν).
Η τσιμούχα δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα, εφαρμόζει σωστά.
Η τόσο μεγάλη πτώση της ταχύτητας όμως δημιουργεί ερωτήματα.
Είχα διαβάσει ότι η Diana συνιστά αλλαγή του ελατηρίου (ακόμη και λόγω θραύσης) στα 2500 με 3000 βλήματα.
Ίσως στο δικό μου να βρίσκεται στο όριο. Πάλι έξοδα...
Στα 2500 με 3000 βολές αρχίζει και στρώνει το όπλο. Η Diana θέλει να αλλάζει ελατήριο?
 
Είναι πολύ δύσκολη η σωστή τοποθέτηση των βλημάτων, ανάποδα, στη θαλάμη.
Πρέπει να τα ξεκινήσεις υπό γωνία και μετά να τα ευθυγραμμίσεις, σπρώχνοντας τα παράλληλα, για να μπούνε μέσα.
Και τόσο μικρά που είναι, τα ρημάδια, πρέπει να έχεις παιδικά χεράκια για να τα πιάσεις σωστά.
Ίσως με ένα εργαλείο, τύπου pellet loader, να μπαίνουν χωρίς να ταλαπωρούνται και να αναβαθμιστεί η ακρίβειά τους.
Πάντως, μερικά που μάζεψα μετά την πρόσκρουση είχαν διασταλεί εντυπωσιακά.
Λευτέρη έχω κάνει και εγώ στο παρελθόν με το PCP δοκιμές με ανάποδο το βλήμα και είχε πραγματικά εντυπωσιακό γκρουπ. Βέβαια σε κοντινές αποστάσεις.
 
Στις δοκιμές που έχω κάνει έδειξε ότι αν και δεν έχει θέματα αποσταθεροποίησης η ακρίβεια εξαρτάται από το πόσο "αλώβητη" θα μπει η φούστα στη θαλάμη για να μη παραμορφωθεί. Και το όπλο που τα δοκιμάζω έχει σχετικά "σφιχτή" θαλάμη.
 
Αυτή την απάντηση πήρε κάποιος όταν έκανε σχετική ερώτηση στη Diana:

In June/14, Diana answered me .. "The expected life time for the full power spring of model 350 Magnum is on an average about 3.500 shots. Despite this the spring might break earlier."
Πάλι καλά που απάντησαν για να δικαιολογηθούν.
Τόσα λεφτά πληρώνει ο επίδοξος κάτοχος του όπλου - γιατί να μην φροντίσουν να το εφοδιάσουν εξ' αρχής με ένα καλύτερης ποιότητας ή σχεδίασης ελατήριο ; 😒
 
Υπάρχει;
Δεν το ξέρω γιατί δεν το έψαξα κάν ποτέ.
Υποθέτω πώς θα υπάρχει ατσάλι και κατάλληλη κατεργασία για να βγάλει κάτι πιό αξιόπιστο που θα διαρκέσει στο χρόνο.
Οι βελτιωτικοί "οίκοι" παρουσιάζουν διάφορες εναλλακτικές λύσεις.
Τα εργοστασιακά ελατήρια που εφοδιάζουν τα διάφορα μοντέλλα δεν είναι και τα καλύτερα στην κατηγορία τους.
Από την άλλη βέβαια η κυρία Diana τα τελευταία χρόνια έχει κάνει τις πατάτες της στα όπλα που κατασκευάζει.
 
Δεν το ξέρω γιατί δεν το έψαξα κάν ποτέ.
Υποθέτω πώς θα υπάρχει ατσάλι και κατάλληλη κατεργασία για να βγάλει κάτι πιό αξιόπιστο που θα διαρκέσει στο χρόνο.
Οι βελτιωτικοί "οίκοι" παρουσιάζουν διάφορες εναλλακτικές λύσεις.
Τα εργοστασιακά ελατήρια που εφοδιάζουν τα διάφορα μοντέλλα δεν είναι και τα καλύτερα στην κατηγορία τους.
Από την άλλη βέβαια η κυρία Diana τα τελευταία χρόνια έχει κάνει τις πατάτες της στα όπλα που κατασκευάζει.
Μα μεγαλες πατατες
 
Μιάς και η ταχύτητα του Diana 350 Magnum 4.5χιλ. έπεσε στα 945π/δ. με τα JSB Exact 8.44gr. (μετά από 2500-3000 βλήματα) αποφάσισα να του αλλάξω κάποια εξαρτήματα (ελατήριο, τσιμούχες).
Πριν το κάνω νομίζω ότι είναι μια καλή ευκαιρία να του κάνω ένα "τεστ αντοχής" για να δω αν και κατά πόσο πέφτει η τάση του ελατηρίου αν μείνει οπλισμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
1η μέρα. Οπλισμένο 1 ώρα. Ταχύτητα: 942f/s.
2η μέρα. Οπλισμένο 2 ώρες. Ταχύτητα: 946f/s.
3η μέρα. Οπλισμένο 4 ώρες. Ταχύτητα: 935f/s.
4η μέρα. Οπλισμένο 10 ώρες. Ταχύτητα: 928f/s.
Αμέσως μετά την τελευταία δοκιμή, ο μέσος όρος 3 βλημάτων ήταν 939f/s.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΜΗ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΟΠΛΑ.
 
Μιάς και η ταχύτητα του Diana 350 Magnum 4.5χιλ. έπεσε στα 945π/δ. με τα JSB Exact 8.44gr. (μετά από 2500-3000 βλήματα) αποφάσισα να του αλλάξω κάποια εξαρτήματα (ελατήριο, τσιμούχες).
Πριν το κάνω νομίζω ότι είναι μια καλή ευκαιρία να του κάνω ένα "τεστ αντοχής" για να δω αν και κατά πόσο πέφτει η τάση του ελατηρίου αν μείνει οπλισμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα.
1η μέρα. Οπλισμένο 1 ώρα. Ταχύτητα: 942f/s.
2η μέρα. Οπλισμένο 2 ώρες. Ταχύτητα: 946f/s.
3η μέρα. Οπλισμένο 4 ώρες. Ταχύτητα: 935f/s.
4η μέρα. Οπλισμένο 10 ώρες. Ταχύτητα: 928f/s.
Αμέσως μετά την τελευταία δοκιμή, ο μέσος όρος 3 βλημάτων ήταν 939f/s.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΜΗ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΟΠΛΑ.
Δεν φαίνονται και τόσο "δραματικές" σαν αλλαγές.

Η αντικατάσταση του ελατηρίου θα γίνει με όμοιο της Diana εργοστασιακών προδιαγραφών ή μέ άλλο aftermarket διαφορετικής εταιρείας;
 
Ελπίζω να έχεις τα αποτελέσματα που θέλεις και περιμένεις.
Άν ήμουν στη θέση σου θα τολμούσα έναν-δυό πειραματισμούς:
- δοκιμή ελατηρίου TITAN XS που θα είναι στις διαστάσεις που προτείνονται για το μοντέλλο αυτό σε έκδοση πλήρους ισχύος (με την ανάλογη μετατροπή του ώστε να ταιριάζει στον κύλινδρο του όπλου χωρίς πρόβλημα - άν αυτό απαιτηθεί φυσικά)
- κατασκευή custom τσιμούχας πιστονιού από καλύτερο υλικό κατασκευής και με πλήρη έλεγχο της στεγανότητας & της εφαρμογής της στον κύλινδρο
 
Δεν βλέπω να μπαίνω σε τέτοιες διαδικασίες.

Κάποιοι έχουν παράπονο για την ακρίβεια βολής των όπλων Diana.
Λέγεται ότι μεταξύ 2008-2010 η Diana ανέθεσε την κατασκευή των κανών της σε κάποια Κινέζικη κατασκευάστρια. Αυτές οι κάνες ξεχωρίζουν από το ότι έχουν 12 ραβδώσεις. Οι κάνες της Diana έχουν 8.
Εικάζεται ότι αυτός είναι ο λόγος της ...ανακρίβειας.
 
Ότι θέλει ο λαός.
Τα παράπονα για τις κάννες της Diana είχαν αναγκάσει την τότε διεύθυνση της εταιρίας να κάνει επίσημη δημόσια ανακοίνωση - το είχα διαβάσει σε forum της αλλοδαπής (Αμερικάνικο νομίζω).
 
Αλλαγή τσιμούχας θαλάμης με καινούρια, εργοστασιακή και λίπανσή της με γράσο σιλικόνης.
Ταχύτητα με τα JSB Exact 8.44grain: 945f/s.
Τίποτε δεν άλλαξε. Ακριβώς ίδια ταχύτητα με την παλιά τσιμούχα.

Είχα ένα κομμάτι σιλικόνης στεγανοποίησης 12εκατ. και το δοκίμασα για διάτρηση σε απόσταση μιά πιθαμή από την κάνη. Το πέρασε διαμπερώς.
 
Back
Top