Στροφεία ρελιασματος που,πως,ποτέ και γιατί.......

View attachment 51925
Την ίδια απορία και την ίδια συζήτηση είχαμε και προχθές Βαγγέλη.
Το ίδιο ακριβώς ερώτημα έθεσα και εγώ στον αντιπρόσωπο της omv για την Ελλάδα και μου έστειλε την παρακάτω φωτό ...
Είναι τρία στροφεία της omv(sp1,sp2,sp3) που τα προτείνει η omv για ελαφριές γομωσεις μέχρι βαριές...
Τώρα θα μου πεις ίσως να θέλουν να πουλήσουν αλλά βλέπω ότι και οι Έλληνες κατασκευαστές ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι...
Με μια πρώτη ανάγνωση της φωτό οπτικά και μόνο μπορώ να δω από αριστερά προς τα δεξιά πιο στενό ρελι προς πιο χοντρό αλλά και πιο ρηχό προς πιο βαθύ ρελι....
Άρα λοιπόν στην εξίσωση μπαίνει και το βάθος ρελιου ...
Επομένως αν λογικα προκύπτει ένα συμπέρασμα είναι ότι η omv την οποία και αντιγράφουν οι δικοί μας αξιόλογοι κατασκευαστές για κάποιο λόγο θέλει μεγαλύτερη αντίσταση στο ξερελιασμα στις βαριές γομωσεις(πιθανον να επιδρά και στην καμπύλη καύσης )....
Το ξανατονιζω όμως ότι διαλέγουν πιο χοντρό και παράλληλα πιο βαθύ ρελι για να το καταφερουν από ότι βλέπω ...
Κλείνοντας αυτό που σκέφτομαι είναι ότι στις βαριές γομωσεις 36+ έχουμε μέσης έως χαμηλής ισχύος καψουλια,προοδευτικές πυρίτιδες ,χοντρά σκάγια με μειωμένες ακτινικες τριβές και αντίσταση στις παραμορφώσεις και το ζητούμενο είναι υψηλές αρχικές ταχύτητες για μεγάλα θηράματα άρα και αυξημένα bar...
Εντελως εμπειρικά η προσέγγιση αυτή μέχρι να βρεθεί κάποιος με πρόσβαση σε βλητικο σταθμό ώστε να μας απαντήσει με μετρησεις.
Αυτές τις απορίες θέλω να λύσω κι εγώ...... Εάν κάποιος γνωρίζει ας βοηθήσει........
 
View attachment 51925
Την ίδια απορία και την ίδια συζήτηση είχαμε και προχθές Βαγγέλη.
Το ίδιο ακριβώς ερώτημα έθεσα και εγώ στον αντιπρόσωπο της omv για την Ελλάδα και μου έστειλε την παρακάτω φωτό ...
Είναι τρία στροφεία της omv(sp1,sp2,sp3) που τα προτείνει η omv για ελαφριές γομωσεις μέχρι βαριές...
Τώρα θα μου πεις ίσως να θέλουν να πουλήσουν αλλά βλέπω ότι και οι Έλληνες κατασκευαστές ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι...
Με μια πρώτη ανάγνωση της φωτό οπτικά και μόνο μπορώ να δω από αριστερά προς τα δεξιά πιο στενό ρελι προς πιο χοντρό αλλά και πιο ρηχό προς πιο βαθύ ρελι....
Άρα λοιπόν στην εξίσωση μπαίνει και το βάθος ρελιου ...
Επομένως αν λογικα προκύπτει ένα συμπέρασμα είναι ότι η omv την οποία και αντιγράφουν οι δικοί μας αξιόλογοι κατασκευαστές για κάποιο λόγο θέλει μεγαλύτερη αντίσταση στο ξερελιασμα στις βαριές γομωσεις(πιθανον να επιδρά και στην καμπύλη καύσης )....
Το ξανατονιζω όμως ότι διαλέγουν πιο χοντρό και παράλληλα πιο βαθύ ρελι για να το καταφερουν από ότι βλέπω ...
Κλείνοντας αυτό που σκέφτομαι είναι ότι στις βαριές γομωσεις 36+ έχουμε μέσης έως χαμηλής ισχύος καψουλια,προοδευτικές πυρίτιδες ,χοντρά σκάγια με μειωμένες ακτινικες τριβές και αντίσταση στις παραμορφώσεις και το ζητούμενο είναι υψηλές αρχικές ταχύτητες για μεγάλα θηράματα άρα και αυξημένα bar...
Εντελως εμπειρικά η προσέγγιση αυτή μέχρι να βρεθεί κάποιος με πρόσβαση σε βλητικο σταθμό ώστε να μας απαντήσει με μετρησεις.
Όσο για τα καψουλια σχετικό είναι δες τέκνα 688 1,90x36 mb36 688,cx2000,616 κλπ αλλά κατά τα άλλα ίσως επειδή είναι προοδευτικές χρειάζεται αντίσταση μεγαλύτερη......... Πάντως επικρατεί από κάποιους η άποψη ότι το στενό και βαθύ ανεβάζει την αντίσταση ξερελιασματος.......θα μείνουμε με την απορία.
......
 
Όσο για τα καψουλια σχετικό είναι δες τέκνα 688 1,90x36 mb36 688,cx2000,616 κλπ αλλά κατά τα άλλα ίσως επειδή είναι προοδευτικές χρειάζεται αντίσταση μεγαλύτερη......... Πάντως επικρατεί από κάποιους η άποψη ότι το στενό και βαθύ ανεβάζει την αντίσταση ξερελιασματος.......θα μείνουμε με την απορία.
......
Μπορεί να είναι και έτσι ....Ποτέ δεν ξέρεις με τη βλητική τι θα δεις ... Το πραγματικό ερώτημα που δημιουργειται σε εμένα είναι αν κρατήσουμε σταθερό το βάθος ρελιου τι ρόλο θα παίξει το πάχος ???
 
View attachment 51925
...........................
Άρα λοιπόν στην εξίσωση μπαίνει και το βάθος ρελιου ...
Επομένως αν λογικα προκύπτει ένα συμπέρασμα είναι ότι η omv την οποία και αντιγράφουν οι δικοί μας αξιόλογοι κατασκευαστές για κάποιο λόγο θέλει μεγαλύτερη αντίσταση στο ξερελιασμα στις βαριές γομωσεις(πιθανον να επιδρά και στην καμπύλη καύσης )....
Το ξανατονιζω όμως ότι διαλέγουν πιο χοντρό και παράλληλα πιο βαθύ ρελι για να το καταφερουν από ότι βλέπω ...
Κλείνοντας αυτό που σκέφτομαι είναι ότι στις βαριές γομωσεις 36+ έχουμε μέσης έως χαμηλής ισχύος καψουλια,προοδευτικές πυρίτιδες ,χοντρά σκάγια με μειωμένες ακτινικες τριβές και αντίσταση στις παραμορφώσεις και το ζητούμενο είναι υψηλές αρχικές ταχύτητες για μεγάλα θηράματα άρα και αυξημένα bar...
......................................
Ωπα, επιτρέψτε μου την παρέμβαση γιατί βλέπω βαδίζετε σε επικίνδυνες ατραπούς!
οι δικοί μας κατασκευαστές ενδιαφέρονται για οικονομία!
και οι προοδευτικές μπαρούτες και ακριβές είναι και μεγάλες δόσεις απαιτούν!

συνεπώς, κλέβουν μπαρούτη και για να καλύψουν τις πιέσεις, αυξάνουν την αντίσταση ξερελιάσματος, αλλάζουν την καμπύλη καύσης, ανεβάζοντας απότομα πιέσεις! (αυτό το κάνουν κατά κόρον ΚΑΙ στα "ελαφρυα" τσιχλοφύσιγγα)

από την άλλη όντως, οι προοδευτικές θέλουν αντίσταση ξερελιάσματος, για να καούν σωστά και ΜΕΣΑ στην ΘΑΛΑΜΗ

Δεν ξέρω ποιους θεωρείτε "αξιόλογους κατασκευαστές" αλλά ΜΗΝ ΒΑΣΙΖΕΣΤΕ στις "πατέντες" τους ειδικα στις βαριές γομώσεις.
Πάρτε ως υπόδειγμα μεγάλες εταιρείες τοτ εξωτερικου με βλητικούς σταθμούς κι όχι τον μαστρο-Γιάννη που γεμίζει φυσίγγια στο κακοσαλεσι.................
 
Το στενο βαθη εχει παραπανο πιεσης απο το χονδρο βαθη.το χονδρο βαθη παπαγαλος κιρτο δηλαδη προς τα μεσα σχεδον ειδιες πιεσης με το στενο βαθη.αλη απορια???
Φίλε Γιάννη πάμε στο δια ταύτα...... Καταρχήν συμφωνούμε αν κατάλαβα καλά ότι εάν έχουμε στροφεία με ίδιο βάθος το πιο λεπτό θα μας ανεβάσει περισσότερες πιέσεις από το χοντρό. Το λεπτό το χρησιμοποιούμε σε ελαφρές γομωσεις και το χοντρό σε βαριές.
Είναι λοιπόν αναγκαίο να μεγαλώσουμε την αντίσταση ξερελιασματος στις ελαφριες γομωσεις και να μειώσουμε τις πιέσεις στις βαριες. Τα έχω καταλάβει καλά????
 
Φίλε Γιάννη πάμε στο δια ταύτα...... Καταρχήν συμφωνούμε αν κατάλαβα καλά ότι εάν έχουμε στροφεία με ίδιο βάθος το πιο λεπτό θα μας ανεβάσει περισσότερες πιέσεις από το χοντρό. Το λεπτό το χρησιμοποιούμε σε ελαφρές γομωσεις και το χοντρό σε βαριές.
Είναι λοιπόν αναγκαίο να μεγαλώσουμε την αντίσταση ξερελιασματος στις ελαφριες γομωσεις και να μειώσουμε τις πιέσεις στις βαριες. Τα έχω καταλάβει καλά????
Καλα τα καταλαβες.αναγγκαιο οχη κατα την γνομη μου.πιος ο λογος να αυξισο της πιεσης στα ληγα γρ??ανοφελο.σε κοντρα δωσης ναι να καει η μπαρουτη
 
Το λεπτό το χρησιμοποιούμε σε ελαφρές γομωσεις και το χοντρό σε βαριές.
Είναι λοιπόν αναγκαίο να μεγαλώσουμε την αντίσταση ξερελιασματος στις ελαφριες γομωσεις και να μειώσουμε τις πιέσεις στις βαριες. Τα έχω καταλάβει καλά????
μια υποσημείωση:
αν μειώσουμε υπερβολικά πολύ την αντίσταση ξερελιάσματος στις βαριές
υπάρχει ο κίνδυνος καύσης της πυρίτιδας ΕΚΤΟΣ ΘΑΛΑΜΗΣ πράγμα επικίνδυνο
 
Ωπα, επιτρέψτε μου την παρέμβαση γιατί βλέπω βαδίζετε σε επικίνδυνες ατραπούς!
οι δικοί μας κατασκευαστές ενδιαφέρονται για οικονομία!
και οι προοδευτικές μπαρούτες και ακριβές είναι και μεγάλες δόσεις απαιτούν!

συνεπώς, κλέβουν μπαρούτη και για να καλύψουν τις πιέσεις, αυξάνουν την αντίσταση ξερελιάσματος, αλλάζουν την καμπύλη καύσης, ανεβάζοντας απότομα πιέσεις! (αυτό το κάνουν κατά κόρον ΚΑΙ στα "ελαφρυα" τσιχλοφύσιγγα)

από την άλλη όντως, οι προοδευτικές θέλουν αντίσταση ξερελιάσματος, για να καούν σωστά και ΜΕΣΑ στην ΘΑΛΑΜΗ

Δεν ξέρω ποιους θεωρείτε "αξιόλογους κατασκευαστές" αλλά ΜΗΝ ΒΑΣΙΖΕΣΤΕ στις "πατέντες" τους ειδικα στις βαριές γομώσεις.
Πάρτε ως υπόδειγμα μεγάλες εταιρείες τοτ εξωτερικου με βλητικούς σταθμούς κι όχι τον μαστρο-Γιάννη που γεμίζει φυσίγγια στο κακοσαλεσι.................
Ναι εδώ υπάρχει μια παρανόηση και δεν το διατύπωσα εγώ σωστά.Δεν εννοώ κατασκευαστές φυσιγγίων αλλά κατασκευαστές μηχανών και στροφειων ιδιογομωσης.
 
IMG_20220726_190003.jpg
Καλημέρα σε όλους.Στην παραπάνω φωτό βλέπουμε αριστερά 4 φυσίγγια κλεισμένα με sp1 σε ύψος 57,5/57,6/57,7/57,8.
Δεξιά βλέπουμε ένα φυσιγγι κλεισμένο με sp2 σε ύψος 57,5 και είναι εμφανής η λακούβα...
Υπόψιν το σετ απ είναι Aquila cx2000 1,25x24 spark26 no9...
Η διαφορά στο κλείσιμο είναι εμφανής και σου δίνει περιθώριο στο ύψος κλεισίματος στην πρώτη περίπτωση ...
Τα υπόλοιπα θα τα δείξει ο χρονογράφος και ο πίνακας!!!
 
Εγώ αν και δεν έχω πολύ εμπειρία και γνώσεις από όσο το έχω μελετήσει και το έχω ψάξει πιστεύω το εξής.
Τα πολλά γραμμάρια γόμωσης λόγο μεγαλύτερης μάζας έχουν μεγαλύτερη αντίσταση λόγο μεγαλύτερης αδράνειας, οπότε την παραπάνω αντίσταση που χρειάζονται οι πιο βραδύκαυστες πυρίτιδες την βρίσκουν στα περισσότερα γραμμάρια γόμωσης για αυτό και οι μεγαλύτερες πιέσεις. Οπότε δεν είναι απαραίτητο να ρελιάσουμε με πιο βαθύ ρέλι ώστε να δώσουμε παραπάνω αντίσταση. Το πιο χοντρό ρέλι πιστεύω δίνει λιγότερη αντίσταση οπότε προτειμάται στις πιο βαριές γομώσεις για να μην ανεβάσει περισσότερο τις πιέσεις.
Αντίθετα στα λίγα γραμμάρια γόμωσης που έχουμε λιγότερη αδράνεια η αντίσταση από την μάζα της γόμωσης είναι πιο μικρή οπότε θέλουμε λεπτό και βαθύ ρέλι για να έχουμε μεγαλύτερη αντίσταση κατα το ξερέλιασμα. Αυτό δεν ειναι τόσο μεγάλο πρόβλημα αν χρησιμοποιούμε ταχύκαυστη πυρίτιδα που προορίζεται για τα γραμμάρια γόμωσης που θέλουμε αλλά αν γεμίσουμε φυσίγγι με γόμωση λιγότερα γραμμάρια από ότι προορίζεται η πυρίτιδα δηλαδή να ειναι πιο βραδύκαστη η πυρίτιδα από ότι πρέπει τότε χρειαζόμαστε απαραίτητα πιο βαθύ και πιο λεπτό ρέλι ώστε να προσφέρει την απαραίτητη αντίσταση και να προλάβει να καεί όλη η πυρίτιδα. Διαφορετικά δεν θα έχει την απαραίτητη αντίσταση μόνο από το βάρος της γόμωσης και λόγο πιο βραδύκαστης πυρίτιδας που σημαίνει ότι θα παράξει περισσότερη ενέργεια θα ανοίξει πιο νωρίς από ότι πρέπει ο κάλυκας πριν προλάβει να καεί όλη η πυρίτιδα.
Κάπως έτσι το έχω καταλάβει αλλα μπορεί να κάνω και λάθος κάπου.
 
Ανάμεσα στο i2s και στο BN2 special δωδέκατη σειρά ποιο θα διαλέγατε;
Για ρέλιασμα, όσο πιο χαμηλό προφίλ έχει το στροφείο τόσο καλύτερο ρέλιασμα κάνει.
Στο κλείσιμο αν έχεις μεγάλο κενό χώρο μόνο τότε βοηθάει το βαθύ προφίλ, που πάλι για να το ρελιάσεις θέλει χαμηλού προφίλ στροφείο.
 
Για ρέλιασμα, όσο πιο χαμηλό προφίλ έχει το στροφείο τόσο καλύτερο ρέλιασμα κάνει.
Στο κλείσιμο αν έχεις μεγάλο κενό χώρο μόνο τότε βοηθάει το βαθύ προφίλ, που πάλι για να το ρελιάσεις θέλει χαμηλού προφίλ στροφείο.
Στέφανε τι εννοείς χαμηλό προφίλ;;;
 
Back
Top