Ογκομετρικά

Γνωρίζει κάποιος τα ογκομετρικά του Λάσκα;
Τα δουλεύω εδώ και μερικά χρόνια και αυτό των σκαγιών που και που παίρνει κάποιο σκάι μέσα στο μηχανισμό και μαγκώνει λίγο η μανιβέλα αλλά συνεχίζοντας με δύναμη κάπου το ξερνάει και χαλαρώνει. Αυτό γίνεται πολύ συχνά.
Σήμερα γέμιζα με 5 νούμερο σκάγια και πήρε πάλι κάποιο μέσα στο μηχανισμό και μάγκωσε η μανιβέλα και δυσκολευόταν τα γυρίσει. Την πίεσα για να γυρίσει και να το ξεράσει όπως κάνει συνήθως αλλά αυτό έχει μαγκώσει για τα καλά και δεν κουνιέται με τίποτα η μανιβέλα τώρα.

Έχει κανείς καμιά ιδέα; Ξέρει κανείς πως λύνεται για να βγάλω το σκάι από εκεί που έχει χωθεί; Έχει συμβεί σε κάποιον άλλο;
Ευχαριστώ.
 
Εγω τα εχω χρονια
Αυτο των σκαγιων, ναι πιανει καμια φορα σκαγι αλλα το κοβει ευκολα.
Εσενα δεν καταλαβα γιατι δεν το εκοψε...μαλλον το ελιωσε και το σφηνωσε .
Γραψε στον Καββαδια, νομιζω θα σου πει τι να κανεις.
Και σε εμένα πάντα τα έκοβε τα 8άρια, 9άρια, 10άρια. Τώρα επειδή ήταν χοντρό ίσως να στούμπωσε όπως λέει ο Γιάννης. Δυστυχώς δεν έχει ένα εύκολο και προφανή τρόπο να λυθεί και να καθαριστεί.
 
Έχει μια μικρή βιδούλα από κάτω και αριστερά. Την έβγαλα στο ογκομετρικό της πυρίτιδα και βγήκε αμέσως όλος ο μηχανισμός. Αυτή η βιδούλα τον κρατούσε στη θέση του.
Την έβγαλα και σε αυτό των σκαγιών αλλά ο μηχανισμός δε βγαινει. Έχει μαγκώσει. Πρέπει αύριο να το κοπανήσω με τη ματσόλα να ξεσφηνώσει και να βγει.
 
Έχει μια μικρή βιδούλα από κάτω και αριστερά. Την έβγαλα στο ογκομετρικό της πυρίτιδα και βγήκε αμέσως όλος ο μηχανισμός. Αυτή η βιδούλα τον κρατούσε στη θέση του.
Την έβγαλα και σε αυτό των σκαγιών αλλά ο μηχανισμός δε βγαινει. Έχει μαγκώσει. Πρέπει αύριο να το κοπανήσω με τη ματσόλα να ξεσφηνώσει και να βγει.

Χτύπησε τον κύλινδρο προσεκτικά με κάτι μαλακό και θα βγει .....έχει περάσει μολύβι μεταξύ του κυλίνδρου και του σώματος.Σε γενικές γραμμές αυτού του τύπου τα ογκομετρικά είναι για ψιλά σκάγια για να μπορεί κα κόβει χωρίς δυσκολία το σκάγι που περισσεύει μεταξύ κυλίνδρου και σώματος . Εγώ το έχω φτάσει μέχρι Νο6 χωρίς πρόβλημα.
Αυτό που έπαθες εσύ δεν είναι γιατί προσπάθησες να κόψεις 5αρι.....αλλά στάθηκεςάτυχος και σου πέρασε το κομμένο μέσα.
 
Κατάφερα να το βγάλω. Δεν υπάρχει κάτι μέσα. Δειτε αυτές τις χαρακιές στη δεύτερη φωτογραφία. Είναι δυνατόν το μολύβι να χαράσει το ατσάλι; Απο τί έγινε; Ακόμα και τώρα που το καθάρισα δεν μπαίνει εύκολα μέσα και δεν γυρνάει εύκολα.3.jpg4.jpg


Να τρίψω τις χαρακές με γυαλόχαρτο; Ή με το dremel;;;
 
Κατάφερα να το βγάλω. Δεν υπάρχει κάτι μέσα. Δειτε αυτές τις χαρακιές στη δεύτερη φωτογραφία. Είναι δυνατόν το μολύβι να χαράσει το ατσάλι; Απο τί έγινε; Ακόμα και τώρα που το καθάρισα δεν μπαίνει εύκολα μέσα και δεν γυρνάει εύκολα.View attachment 90992View attachment 90993


Να τρίψω τις χαρακές με γυαλόχαρτο; Ή με το dremel;;;

Το σμυριγδόπανο δεν θα πάρει το γρέζι.....πάρε πρώτα το γρέζι με μία λίμα για να έχεις τον έλεγχο.... με το dremel μπορεί να αφαιρεθεί αθελάσου υλικό που δεν χρειάζεται ....και μετά γυάλισε όλον τον κύλινδρο με ψιλό σμυριγδόπανο.
 
Το σμυριγδόπανο δεν θα πάρει το γρέζι.....πάρε πρώτα το γρέζι με μία λίμα για να έχεις τον έλεγχο.... με το dremel μπορεί να αφαιρεθεί αθελάσου υλικό που δεν χρειάζεται ....και μετά γυάλισε όλον τον κύλινδρο με ψιλό σμυριγδόπανο.
Πρέπει οπωσδήποτε να το κάνω διότι αυτές oι αυλακώσεις είναι που εμποδίζουν την κινηση τώρα όταν το βάζω μέσα. Δεν έχει κανένα σκάι και παρόλα αυτά δε γυρνάει.
 
Πρέπει οπωσδήποτε να το κάνω διότι αυτές oι αυλακώσεις είναι που εμποδίζουν την κινηση τώρα όταν το βάζω μέσα. Δεν έχει κανένα σκάι και παρόλα αυτά δε γυρνάει.
Αυτές οι αυλακώσεις λογικά έγιναν από ξένο σώμα....οι αυλακώσεις αφού πάρεις το γρέζι που έχουν δημιουργήσει θα συνεχίσουν να φαινονται φαίνονται ακόμη και μετά το γυάλισμα.....Αυτό δεν είναι πρόβλημα....κάτι που ξέχασα είναι ότι εκτός από τον κύλινδρο θα πρέπει να πάρεις και το γρέζι στο σώμα .
 
Αυτές οι αυλακώσεις λογικά έγιναν από ξένο σώμα....οι αυλακώσεις αφού πάρεις το γρέζι που έχουν δημιουργήσει θα συνεχίσουν να φαινονται φαίνονται ακόμη και μετά το γυάλισμα.....Αυτό δεν είναι πρόβλημα....κάτι που ξέχασα είναι ότι εκτός από τον κύλινδρο θα πρέπει να πάρεις και το γρέζι στο σώμα .
Το έκανα Γιώργο. Έκανα με τη λίμα αλλά δεν άλλαζε τίποτα, δε βελτιωνόταν. Το ήθελε το ντρέμελ του. Λείανα το μέταλλο και στο κύλινδρο και στο σώμα και τώρα μπαίνει μέσα και γυρνάει κανονικά.
Από τί να είχε γίνει αυτό άραγε

.think.
 
Ότι και να είναι ατσάλι είναι. Από την άλλη δεν μου γίνεται λογικό να μάγκωνει με τα πεντάρια. Εντάξει μετά ψιλά, αλλά με τα πεντάρια ποσό ανοχές είχε για να πέραση πενταρη. Σίγουρα ξένο σώμα η υπήρχε κάτι από κατασκευής και ξεπέρασε τώρα και σου έκανε την ζημιά.
 
Κατάφερα να το βγάλω. Δεν υπάρχει κάτι μέσα. Δειτε αυτές τις χαρακιές στη δεύτερη φωτογραφία. Είναι δυνατόν το μολύβι να χαράσει το ατσάλι; Απο τί έγινε; Ακόμα και τώρα που το καθάρισα δεν μπαίνει εύκολα μέσα και δεν γυρνάει εύκολα.View attachment 90992View attachment 90993


Να τρίψω τις χαρακές με γυαλόχαρτο; Ή με το dremel;;;

Παρατηρησε τις χαρακιες
Ξεκινανε απο δυο κυκλους τελειως κοντα στην μανιβελα καθετους ως προς τον αξονα και απο εκει ακολουθως το ξενο σωμα σφηνονε εκευθερωνοταν και συνεχιζε
Τουλαχιστον οσον αφορα τις εγκοπες απο την πλευρα τις μανιβελας
Οι αλλες στην αλλη πλευρα ισως ειναι απο το σκαγι που βρηκες γιατι φαινονται επιφανειακες

Λιγο δυσκολο να σφηνωνε το σκαγι εκει και να ακολουθουσε την κινηση αυτη νομιζω
Αναποδα ναι
Η απο την μεσα πλευρα μονο


Προσπαθα να θυμηθεις εαν ειχε απο την αρχη καποιο τζογο η δυσκολια στην περιστροφη

Πιστευω οτι ισως κατι ειχε μεινει απο την κατεργασια στην κατασκευη και την τοποθετηση και εχει δημιουργησει ολο αυτο

Ειδικα εαν ειναι ατσαλι ο κυλινδρος
 

Attachments

  • IMG_4536.jpeg
    IMG_4536.jpeg
    436,4 KB · Προβολές: 14
  • IMG_4535.jpeg
    IMG_4535.jpeg
    556,9 KB · Προβολές: 14
Στην αρχή όταν το είχα πάρει γυρνούσε μια χαρά.
Τώρα σχεδόν σε κάθε περιστροφή μαγκώνει και ένα σκάι. Αν το παίξω λίγο χωρίς να πιέσω τη μανιβέλα αυτό ξελασκάρει και δεν περνάει μέσα στο μηχανισμό, όμως η δόση που θα πέσει μπορεί να είναι μισό γραμμάριο παραπάνω. Αν πιέσω τη μανιβέλα θα το πάρει το σκάι μέσα στο μηχανισμό και θα πρέπει μετά να το λιώσει.

Όσο απίθανο και να φαίνεται αυτά στο ατσάλι έχουν γίνει από το μολύβι. Σκάι μπήκε εκεί μέσα όπως μπαίνει συνέχεια. Φυσικά και το ατσάλι το πάτησε το σκάι αλλά δεν μπορεί και να το εξαϋλώσει. Και από τη στιγμή που υπάρχει ανάμεσα στα δύο ατσάλια που γυρνάνε με ελάχιστες ανοχές το χάραξε. Δεν είναι όλα τα ατσάλια το ίδιο σκληρά. Αυτό μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα σκληρό.

Τώρα θα συνεχίσω με αυτά τα ογκομετρικά αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον θέλω να πάρω άλλα.
Έχει κάποιος να προτείνει ογκομετρικά που να τα έχει δουλέψει και να είναι ευχαριστημένος;
 
Στην αρχή όταν το είχα πάρει γυρνούσε μια χαρά.
Τώρα σχεδόν σε κάθε περιστροφή μαγκώνει και ένα σκάι. Αν το παίξω λίγο χωρίς να πιέσω τη μανιβέλα αυτό ξελασκάρει και δεν περνάει μέσα στο μηχανισμό, όμως η δόση που θα πέσει μπορεί να είναι μισό γραμμάριο παραπάνω. Αν πιέσω τη μανιβέλα θα το πάρει το σκάι μέσα στο μηχανισμό και θα πρέπει μετά να το λιώσει.

Όσο απίθανο και να φαίνεται αυτά στο ατσάλι έχουν γίνει από το μολύβι. Σκάι μπήκε εκεί μέσα όπως μπαίνει συνέχεια. Φυσικά και το ατσάλι το πάτησε το σκάι αλλά δεν μπορεί και να το εξαϋλώσει. Και από τη στιγμή που υπάρχει ανάμεσα στα δύο ατσάλια που γυρνάνε με ελάχιστες ανοχές το χάραξε. Δεν είναι όλα τα ατσάλια το ίδιο σκληρά. Αυτό μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα σκληρό.

Τώρα θα συνεχίσω με αυτά τα ογκομετρικά αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον θέλω να πάρω άλλα.
Έχει κάποιος να προτείνει ογκομετρικά που να τα έχει δουλέψει και να είναι ευχαριστημένος;
Πηγαίνεις σε OMV η COLVINI
 
Στην αρχή όταν το είχα πάρει γυρνούσε μια χαρά.
Τώρα σχεδόν σε κάθε περιστροφή μαγκώνει και ένα σκάι. Αν το παίξω λίγο χωρίς να πιέσω τη μανιβέλα αυτό ξελασκάρει και δεν περνάει μέσα στο μηχανισμό, όμως η δόση που θα πέσει μπορεί να είναι μισό γραμμάριο παραπάνω. Αν πιέσω τη μανιβέλα θα το πάρει το σκάι μέσα στο μηχανισμό και θα πρέπει μετά να το λιώσει.

Όσο απίθανο και να φαίνεται αυτά στο ατσάλι έχουν γίνει από το μολύβι. Σκάι μπήκε εκεί μέσα όπως μπαίνει συνέχεια. Φυσικά και το ατσάλι το πάτησε το σκάι αλλά δεν μπορεί και να το εξαϋλώσει. Και από τη στιγμή που υπάρχει ανάμεσα στα δύο ατσάλια που γυρνάνε με ελάχιστες ανοχές το χάραξε. Δεν είναι όλα τα ατσάλια το ίδιο σκληρά. Αυτό μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα σκληρό.

Τώρα θα συνεχίσω με αυτά τα ογκομετρικά αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον θέλω να πάρω άλλα.
Έχει κάποιος να προτείνει ογκομετρικά που να τα έχει δουλέψει και να είναι ευχαριστημένος;
Εγώ πάντως αποκλείω να έγιναν οι χαρακιές από μολυβένιο σκάγι. Συμφωνώ απόλυτα με την εκδοχή του Χρύσανθου. Κάποιο γρεζάκι, πιθανόν από κατασκευής, κάποια στιγμή, όχι απαραίτητα πρόσφατα, μπήκε ανάμεσα και, με την κίνηση της μανιβέλας μπρος-πίσω, έκανε αυτές τις χαρακιές ζιγκ-ζαγκ προχωρώντας μέχρι την τρύπα οπότε και έφυγε. Κάτι παρόμοιο έγινε κι από την άλλη μεριά, πιθανόν από μικρότερο γρεζάκι.
Τώρα, θεωρώ πολύ πιθανό ότι αυτές οι χαρακιές συντέλεσαν στο να μαγκώσει το σκάγι (μάλλον κομμάτι από σκάγι) και να σφηνώσει μπλοκάροντας εντελώς την κίνηση. Αν ο κύλινδρος ήταν απόλυτα λείος πιστεύω ότι δεν θα συνέβαινε αυτό, δεν θα σφήνωνε το σκάγι, απλώς θα κοβόταν χωρίς περαιτέρω πρόβλημα.
 
Εγώ πάντως αποκλείω να έγιναν οι χαρακιές από μολυβένιο σκάγι. Συμφωνώ απόλυτα με την εκδοχή του Χρύσανθου. Κάποιο γρεζάκι, πιθανόν από κατασκευής, κάποια στιγμή, όχι απαραίτητα πρόσφατα, μπήκε ανάμεσα και, με την κίνηση της μανιβέλας μπρος-πίσω, έκανε αυτές τις χαρακιές ζιγκ-ζαγκ προχωρώντας μέχρι την τρύπα οπότε και έφυγε. Κάτι παρόμοιο έγινε κι από την άλλη μεριά, πιθανόν από μικρότερο γρεζάκι.
Τώρα, θεωρώ πολύ πιθανό ότι αυτές οι χαρακιές συντέλεσαν στο να μαγκώσει το σκάγι (μάλλον κομμάτι από σκάγι) και να σφηνώσει μπλοκάροντας εντελώς την κίνηση. Αν ο κύλινδρος ήταν απόλυτα λείος πιστεύω ότι δεν θα συνέβαινε αυτό, δεν θα σφήνωνε το σκάγι, απλώς θα κοβόταν χωρίς περαιτέρω πρόβλημα.
Ακριβως Στελιο!
 
Back
Top