Κάλυκες και καψύλια

Επικίνδυνη εμπλοκή: Ελαττωματικοί κάλυκες ή κάτι άλλο;



Καλημέρα κύριοι. Ξεκίνησε η σεζόν και δεν μπαίνω συχνά πλέον. Θα ήθελα όμως να μοιραστώ δυο εικόνες και να ακούσω τη γνώμη σας για ένα θέμα που αντιμετωπίζω με τους συγκεκριμένους κάλυκες από την αρχή της σεζόν και από την πρώτη τουφεκιά.
Τα φυσίγγια είναι ιδιογόμωσης, φτιαγμένα από εμένα και οι κάλυκες που δημιουργούν το πρόβλημα είναι Cheddite κόκκινοι, καινούργιοι, αγορασμένοι πριν 2-3 μήνες. Σκάγια #6 και βυσμάτωση με μάλλινη τάπα.

Από την πρώτη τουφεκιά, και όλοι οι κάλυκες αυτοί που έχω ρίξει μέχρι τώρα, ο κάλυκας μετά την εκπυρσοκρότηση είναι διαλυμένος στο επάνω χείλος. Δηλαδή εκεί που είναι τα πέταλα που δίπλωναν, και σε μερικούς και πιο κάτω, ο κάλυκας δεν άνοιξε απλά, αλλά διαλύθηκε.

Ακριβώς την ίδια συνταγή έκανα και σε άλλα φυσίγγια με μοναδική διαφορά ότι ο κάλυκας ήταν διαφανής. Και αυτά τα έκανα φέτος, κάλυκες αγορασμένοι φέτος μαζί με τα άλλα τα κόκκινα με ακριβώς την ίδια συνταγή χωρίς καμία άλλη διαφορά πλην του ότι ο κάλυκας ήταν διαφανής και όχι κόκκινος. Cheddite και αυτοί. Κανένα πρόβλημα με τους διαφανείς όπως θα δείτε στη φώτο!

Αυτό συνέβαινε και στις 4 εξορμήσεις που έχω κάνει μέχρι τώρα. Δεν έδινα σημασία, απλά μάζευα τους κόκκινους κάλυκες και τους πετούσα. Σήμερα όμως, χαράματα βλέπω μια αλεπού σε μακρινή απόσταση. Αποφασίζω να ρίξω, πρώτο αστοχώ, δεύτερο αστοχώ, τρίτο εμπλοκή! Το φυσίγγι δεν μπαίνει στη θαλάμη. Προσπαθώ να το βγάλω αλλά τίποτα. Το φυσίγγι σφηνωμένο κάπου ανάμεσα στην κεφαλή του κλείστρου (που έχει προχωρήσει μόνο 1-2 εκ) και στη γλώσσα της αποθήκης. Προσπαθώ πολλές φορές αλλά τίποτα. Σταματάω το κυνήγι και ασχολούμαι μόνο με αυτό μέχρι να λύσω το πρόβλημα. Βλακωδώς δεν είχα άλλο όπλο μαζί μου. Τελικά βλέπω ότι κάπου εκεί ανάμεσα σε κλείστρο και φυσίγγι είναι σφηνωμένος ο πάφυλας του προηγούμενου φυσιγγίου! Τον βγάζω και θεωρώ ότι αυτό ήταν το μόνο πρόβλημα. Βάζω κανονικά το άλλο φυσίγγι μέσα και ξαναγυρνάω στο πόστο μου.

Η Θεά Άρτεμη όμως με προστάτευε και μου έβαλε περίεργες ιδέες. Αποφασίζω να λύσω το όπλο για να το επιθεωρήσω. Και όταν κοιτάω την κάννη τη βρίσκω βουλωμένη! Κάτι έχει σφηνωθεί στη μέση της κάννη και την αποφράσσει! Σκέφτομαι ότι μάλλον θα είναι η μάλλινη τάπα από το δεύτερο φυσίγγι που έριξα και με κάποια μαγικό τρόπο δε βγήκε.

Κόβω ένα κλαδί από μία ελιά, του βγάζω τα παρακλάδια και το χώνω στην κάννη για να την απελευθερώσω. Δε βγαίνει με τίποτα, Αντιθέτως στριμώχνεται περισσότερο. Μετά μένει και το κλαδί μέσα. Φτιάχνω και άλλο κλαδί μακρύ και πιο ισχυρό και μετά και τρίτο και μετά από 20 λεπτά παίδεμα βγήκε αυτό που απόφραζε την κάννη, ήταν το πλαστικό του κάλυκα του δεύτερου φυσιγγίου που του είχε αποκολληθεί ο πάφυλας.

View attachment 78282



Αν δεν είχα κάνει έλεγχο και αν η Θεά Άρτεμη δεν μου είχε βάλει ψύλλους στα αυτιά, τότε στο επόμενο φυσίγγι θα είχα χάσει ένα χέρι και ένα μάτι. Η απόφραξη δεν ήταν στο άκρο της κάννης, αλλά στη μέση της περίπου.

Γιατί πιστεύετε ότι διαλύονται έτσι αυτοί οι συγκεκριμένοι φετινοί Cheddite κόκκινοι κάλυκες;

Επαναλαμβάνω στην ακριβώς ίδια συνταγή με μόνη διαφορά το χρώμα του κάλυκα δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα, αντίθετα οι κόκκινοι είχαν όλοι ανεξαιρέτως πρόβλημα.


Στη φώτο βάζω και άλλους κόκκινους κάλυκες που έριξα σήμερα, με διαφορετική συνταγή όμως, άλλη πυρίτιδα και Gualandi συγκεντρωτήρα, όχι μάλλινη. Και αυτοί Cheddite κόκκινοι, αλλά αγορασμένοι πριν χρόνια, δηλαδή άλλο ΛΟΤ. Όπως θα δείτε δεν έχουν κανένα πρόβλημα.


View attachment 78281
Αστοχία υλικού...
Καλό είναι να ενημερώσεις και το κατάστημα που τα προμηθεύτηκες να είναι εις γνώση του, μπας και γλιτώσει κάνας άνθρωπος...
 
Με OMV στροφείο.
Οι κάλυκες σπάνε και κάτω από το ρέλι.
Δεν ξέρω αν η φώτο δείχνει καλά:

View attachment 78287
Ωχ τέτοιος πορτοκαλί πειρα τον Απρίλιο και εγω 🤔 και Δεκεμβρίο είχα πάρει αλλά δεν είχα θέμα
 
Αυτό το φαινόμενο το είχα αντιμετωπίσει σε κάποιους κάλυκες της maxam σε διαμέτρημα 20 αλλά με το κλείσιμο τύπο Paci Ogivale και σε στρογγυλό ρέλι. Είχα παρατηρήσει ότι οι κάλυκες αυτοί δεν ήθελαν καθόλου πολλές στροφές και ιδιαίτερο πάτημα.
Αν μπορείς γράψε μας το σετ απ. και αν μπορείς να θυμηθείς αν τους έκαιγες τους κάλυκες κατά το ρέλιασμα.
 
Αυτό το φαινόμενο το είχα αντιμετωπίσει σε κάποιους κάλυκες της maxam σε διαμέτρημα 20 αλλά με το κλείσιμο τύπο Paci Ogivale και σε στρογγυλό ρέλι. Είχα παρατηρήσει ότι οι κάλυκες αυτοί δεν ήθελαν καθόλου πολλές στροφές και ιδιαίτερο πάτημα.
Αν μπορείς γράψε μας το σετ απ. και αν μπορείς να θυμηθείς αν τους έκαιγες τους κάλυκες κατά το ρέλιασμα.
Εντηποσης με αυτο το κλισημο???
 
Εντηποσης με αυτο το κλισημο???
Τι να το κανεις ρε Γιαννο αυτο το χρησιμοποιουν για να βαλουν 36-38γρ σκαγια με χ30-χ32 πυριτηδα !! Εμεις προσπαθουμε να καψουμε χ63 πυριτηδα στα 36 και στα 34 για να κανουμε πυραυλοκινητα !!! Αχρηστο κλεισιμο !!! Τους 76αριδες τι τους εχουμε !! .my man.
 
Τι να το κανεις ρε Γιαννο αυτο το χρησιμοποιουν για να βαλουν 36-38γρ σκαγια με χ30-χ32 πυριτηδα !! Εμεις προσπαθουμε να καψουμε χ63 πυριτηδα στα 36 και στα 34 για να κανουμε πυραυλοκινητα !!! Αχρηστο κλεισιμο !!! Τους 76αριδες τι τους εχουμε !! .my man.
Για το 36ρη .big smile.
 
Δημήτρη εδώ διαφωνούμε πλήρως. Την ιδανική πορεία καύσης θα την είχαμε αν μπορούσαμε να βάλουμε σε φυσίγγι με πχ 36 γραμμάρια σκάγια, 24αρα πυρίτιδα ΑΛΛΆ με μέγιστη πίεση 36αρας. Όσο η πυρίτιδα γίνεται αργή για το βάρος σκαγιων, τόσο πιο προβληματική και ασταθής γίνεται η καύση, ειδικά όταν οι συνθήκες είναι δυσμενείς. Αντίθετα ΑΝ μπορούμε με οποιαδήποτε τέχνασμα, να κρατάμε την μέγιστη πίεση χαμηλά με πιο ταχυκαυστες πυριτιδες, τα ωφελη είναι πολλά, και αυτό το κλείσιμο σε ένα βαθμό το πετυχαίνει, όπως λένε στα ιταλικα φόρουμ έχεις με το κλείσιμο αυτό μία ταχύτητα παραπάνω.
 
Δημήτρη εδώ διαφωνούμε πλήρως. Την ιδανική πορεία καύσης θα την είχαμε αν μπορούσαμε να βάλουμε σε φυσίγγι με πχ 36 γραμμάρια σκάγια, 24αρα πυρίτιδα ΑΛΛΆ με μέγιστη πίεση 36αρας. Όσο η πυρίτιδα γίνεται αργή για το βάρος σκαγιων, τόσο πιο προβληματική και ασταθής γίνεται η καύση, ειδικά όταν οι συνθήκες είναι δυσμενείς. Αντίθετα ΑΝ μπορούμε με οποιαδήποτε τέχνασμα, να κρατάμε την μέγιστη πίεση χαμηλά με πιο ταχυκαυστες πυριτιδες, τα ωφελη είναι πολλά, και αυτό το κλείσιμο σε ένα βαθμό το πετυχαίνει, όπως λένε στα ιταλικα φόρουμ έχεις με το κλείσιμο αυτό μία ταχύτητα παραπάνω.
Σιγουρα διαφωνουμε προτημω μια 36 αρα στα 34 που θα μου δωσει παραπανω ταχυτητες με τα ιδια η και λιγοτερα μπαρ παρα μια 32 αρα στα 36 που με μια μικρη λεπτομερια μπορει να παει τα μπαρ στο θεο ,εκτως και αν παμε σε μεγαλητερο καληκα ! Που εκει ειναι αλλο πραγμα
 
Εντηποσης με αυτο το κλισημο???
Γιάννη το δοκίμασα επί μία σεζόν στο 12&20 cal και στα 2 κλεισίματα είχα μεγάλες αστάθειες σε ταχύτητες, κομένους καλυκες, μαύρα καψύλια και έντονο λάκτισμα. Το παράτησα και δεν ξανά ασχολήθηκα ενώ έκαψα σε δοκιμές την περισσότερη μπαρούτι και κάλυκες από ολα τα άλλα κλεισίματα μαζί? Πολύ καλύτερο το στρογγυλό ρέλι σε όλα του.
 
Φίλος και καλός Ιδιογωμοτης πειραματιζονταν με το κλείσιμο αυτό πριν πολλά χρόνια, όταν εμφανίστηκε και συζητιωταν στην Ελλάδα πήγα και όλο ενθουσιασμό του έδειξα τι είχα βρει με πήγε στο εργαστήριο του και μου έδειξε μια σήτα από δοκιμές, Με απέτρεψε και ήταν κάθετος ότι δεν προσφέρει τίποτα και μάλιστα απορούσε με τους Ιταλούς. Μάλιστα που εδινε το εξοπλισμό να πειραματιστο. Δυστυχώς ο άνθρωπος δεν είναι ποια μαζί μας και η κόρη του ότι είχε ο πατέρας της τα παρέδωσε στην αστυνομία.
 
Γιάννη το δοκίμασα επί μία σεζόν στο 12&20 cal και στα 2 κλεισίματα είχα μεγάλες αστάθειες σε ταχύτητες, κομένους καλυκες, μαύρα καψύλια και έντονο λάκτισμα. Το παράτησα και δεν ξανά ασχολήθηκα ενώ έκαψα σε δοκιμές την περισσότερη μπαρούτι και κάλυκες από ολα τα άλλα κλεισίματα μαζί? Πολύ καλύτερο το στρογγυλό ρέλι σε όλα του.
Για κομμένους κάλυκες ποιόν λόγο παίζει το κλείσιμο Νικηφόρε ?
 
  • Like
Reactions: PPV
Το κλείσιμο Paci έχει το μεγάλο πρόβλημα της δυσκολίας να λειώσει ίδια ποσότητα πλαστικού κάθε φορά, χρειάζεται πολύ εξάσκηση. Εγώ που εφαρμόζω ένα διαφορετικο πετυχαίνω πολύ καλή ομοιομορφία, ελάχιστες αποκλίσεις σε ταχύτητα και υποθέτω πολύ χαμηλότερη αντίσταση ξέρελιασματος, αλλά αυτό μέχρι να βρω τρόπο να στείλω φυσίγγια στην Ιταλία για μέτρηση είναι απλά εικασία. Πολύ σημαντικό για μένα είναι το αισθητικό κομμάτι και εκεί το δικό μου δεν συγκρίνεται με το ιταλικό κάτι που παραδεχτηκαν και οι ιταλιανοι.
 
Είναι αδύνατο να πετύχεις την ίδια κόλληση εκτός αν γίνεται μηχανικά και μπορείς να ρυθμίζεις τον χρόνο που κατεβαίνει το κολητήρι. Αλλά παίζει ρόλο και το πάχος του πλαστικού και η ποιότητα του.
Αναγκαστικά θα πρέπει να δοκιμάζεις μετά από κάθε αλλαγή μάρκας κάλυκα ή θα πρέπει να έχεις πάντα τους ίδιους.
Και πάντα η χρήση μόνο από δίκανο ή μονόκανο.
 
Σωστά τα λες Στέφανε και επίσης η θερμοκρασία του κολλητιριου μεταβάλλεται. Αν μπορέσω να στείλω στην Ιταλία φυσίγγια θα βάλω να δείτε δοκιμές με πολύ διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, σχεδόν ίδιες. Η λογική είναι απλή, αν μια συγκεκριμένη ποσότητα πυρίτιδας μπορεί ΠΆΝΤΑ να καίγεται σε ποσοστό 100% όσο νωρίτερα γίνεται, τότε θα βγάλει όλο το δυναμικό της ( το οποίο είναι συγκεκριμένο) και πάντοτε το ίδιο. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα αν η μέγιστη πίεση ανέβει υπερβολικά ( πάνω από 1500 bars για ταχυκαυστες, ή πάνω από 2000 για αργές), κάτι που σαφώς δεν ενδείκνυται σε καμία περίπτωση. Πολύ ικανοποιητική καύση μπορούμε επίσης να έχουμε αν η θερμοκρασία φυσιγγίου και κάννης είναι υψηλή και δεν υπάρχει πρόβλημα υγρασίας. Επειδή οι δύο παραπάνω περιπτώσεις δεν μάς καλύπτουν, μένει ένα άλλο πεδίο δράσης, το κλείσιμο. Ανάλογα το φυσίγγι το κλείσιμο είναι υπεύθυνο για το 30% έως 60% της μέγιστης πίεσης. Μόλις ξεπεραστεί το εμπόδιο αυτό οι μόνες αντιστάσεις στην αύξηση του χώρου καύσης είναι οι τριβές και η αδράνεια της μάζας των σκαγιων, αυτές οι παράμετροι ειδικά όταν θερμοκρασία και υγρασία δεν ευνοούν την καύση δεν επαρκούν και η καύση γίνεται προβληματική έως και ελλιπής. Αν λοιπόν μπορέσουμε να ελαχιστοποιησουμε την αντίσταση ξέρελιασματος, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολύ πιο γρήγορες πυρίτιδες για το βάρος σκαγιων από ότι συνήθως, πχ 24 για 34 γραμμάρια, και αφού θα κρατήσουμε την μέγιστη πίεση στα ίδια επίπεδα , αμέσως μετά την είσοδο στον αυλό της γόμωσης, οι πιέσεις δεν θα κατακρημνιστουν όπως συμβαίνει συνήθως, αλλά θα κρατηθούν σε πολύ ψηλότερα επίπεδα ,αυτό πρακτικά σημαίνει πολυ μεγαλύτερη ταχύτητα καύσης άρα και πληρέστερη , με την ίδια σχεδόν παραγωγή έργου ανεξάρτητα από τις συνθήκες περιβάλλοντος.
 
Για κομμένους κάλυκες ποιόν λόγο παίζει το κλείσιμο Νικηφόρε ?
Αν το κλείσιμο γίνει ερμητικό και αυτό πετυχαίνεται είτε από έντονο ρέλιασμα συνάμα κάψιμο, είτε από εσκεμμένα συνήθως σε κεντρική σύντιξη. Αυτό έχει ως συνέπεια να ανέβουν οι πιέσεις στο μάξιμουμ μέσα στον κάλυκα μαζί με την υπερβολική υψηλή θερμοκρασία, φλόγα. Και στιγμιαία λιώνει, καίει και ξεκολλάει το πλαστικό μέρος του κάλυκα ή το κόβει εν μέρει.
 
Μόλις ξεπεραστεί το εμπόδιο αυτό οι μόνες αντιστάσεις στην αύξηση του χώρου καύσης είναι οι τριβές και η αδράνεια της μάζας των σκαγιων, αυτές οι παράμετροι ειδικά όταν θερμοκρασία και υγρασία δεν ευνοούν την καύση δεν επαρκούν και η καύση γίνεται προβληματική έως και ελλιπής. Αν λοιπόν μπορέσουμε να ελαχιστοποιησουμε την αντίσταση ξέρελιασματος, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολύ πιο γρήγορες πυρίτιδες
Μόνο οι τριβές και η αδράνεια από τη μάζα των σκαγιών στο λειόκανο cal12 δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ενεργοποιήσουν το δραστικό, ακόμη και τις πιο ταχύκαυστης, πυρίτιδας.
Η αντίσταση ξερελιάσματος στο Paci δεν είναι καθόλου ελάχιστη,γιατί
1)έχουν δημιουργηθεί οι πτυχές για αστέρι(τις οποίες μην υποτιμάς από θέμα αντίστασης προς τον συγκεντρωτήρα)
2)ακόμη και η ελάχιστη κόλληση θέλει αρκετή δύναμη για να διαλυθεί (γιατί την σταμάτησαν όλες οι εταιρίες στην τρυπούλα από το αστέρι) Το κλείσιμο στο φυσίγγι cal12 κάνει το 80% από την δουλειά για τις πιέσεις.
Το βάρος σκαγιών μετά πολλαπλασιάζει την αντίσταση.
Γενικά είναι μέθοδος που φέρει πάντα διαφορετικά αποτελέσματα.
 
Back
Top