Φυσίγγια Ρουμελιώτης Πάτρα

Διάβασα όλες τις αναρτήσεις του συγκεκριμένου θέματος και μπήκα κι εγώ στο δέλεαρ να παραγγείλω απ' τον Ανδρέα για δοκιμή.
Έχουμε και λέμε: 8 κουτιά Hyperion Compak No.8, 8 Χ Hyperion Sporting No.8, 2 Χ Hyperion Practical No.5 και 2 κουτια μονόβολα (πόσο χάρηκα που βγάζει και τέτοια, μιας και δεν υπάρχουν στη σελίδα του). Του είπα να μην βιαστεί, μιας και θα τα φτιαξει με άλλο μέταλλο αφού είναι για καραμπίνα κι όχι για δίκανο -μου είπε ότι θα του πάρει μια μέρα και θα τα στείλει. Φανταστική εξυπηρέτηση. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η φιλικότητά του, η μνήμη του, η προσοχή του σε ότι τον ρώταγα και η επιμονή του μέχρι να κατανοήσω αυτά που μου εξηγούσε.
Εις αναμονή των κυτίων...
 
Δεν σε δουλευω. Είχα πάρει δύο κουτιά. Έριξα 3 τουφεκιές κομπλε και μετά ενω το καψουλι ηταν κανονικά χτυπημένο δεν εσκαγε. Στο 7-8 φυσιγγι τα έβαλα στην άκρη και πάλι καλά που είχα κάτι euromix και την βολεψα. Το ίδιο απόγευμα πήρα και το άλλο κουτί και πήγα για καρακαξες και ψαρονια. Ε τα 30 δεν εσκασαν. Δεν μου είχε ξανατυχει ποτέ!!!!
Πιστεύω ότι χρειάζεσαι καινούργιο ελατήριο επικρουστήρα διότι έχει αποδυναμώσει και όταν βρίσκει hard primers δεν μπορεί να τα εκπυρσοκροτήσει. ;)
Επίσης, να είναι καθαρό και το κανάλι του επικρουστήρα διότι από λάδια και μπαρούτι μπορεί να μαζέψει υλικό και να επιβραδύνει την πορεία του επικρουστήρα.
 
Αυτό έγινε πριν 6 χρόνια και την m2 την είχα αγοράσει καινούργια μόλις 1,5 χρόνο πριν! Από τότε μέχρι σήμερα σε 3 μόνο φυσίγγια μου έχει τύχει αφλογιστια είτε με το αυτογεμες είτε με το δικανο. Είχε περάσει από το μυαλό μου η ύπαρξη προβλήματος στον επικρουστηρα αλλά τα φυσίγγια από τα συγκεκριμένα 2 κουτιά δεν έσκαγαν ούτε με το πλάγιο Baikal του ξαδέρφου μου όταν τα δοκιμασαμε.
 
Είχε περάσει από το μυαλό μου η ύπαρξη προβλήματος στον επικρουστηρα αλλά τα φυσίγγια από τα συγκεκριμένα 2 κουτιά δεν έσκαγαν ούτε με το πλάγιο Baikal του ξαδέρφου μου όταν τα δοκιμασαμε.
Και το πλάγιο Baikal του ξαδέρφου σου χρειάζεται καινούργιο ελατήριο επικρουστήρα ;)

Είναι πολύ συχνότερο το πρόβλημα από ότι πιστεύουμε. Πόσους κυνηγούς ξέρεις που έχουν αλλάξει το ελατήριο του επικρουστήρα; Ελάχιστοι το κάνουν.
Ελατήρια είναι, χρειάζονται αντικατάσταση κάθε τόσο. Και το επανατατικό ελατήριο των αυτογεμών, και του επικουστήρα σε όλα.
 
Και το ελατήριο της αποθήκης να μην ξεχνάμε. Μετά από πολλά φυσίγγια μπορεί να χρειαστεί αντικατάσταση. Αυτό δεν το είχα καθόλου στο νου μου μέχρι που πριν τρία χρόνια ξεκίνησαν οι εμπλοκές και μου το επισήμανε ο Γιάννης και από τότε που το αντικατέστησα λύθηκαν τα προβλήματα. Να 'σαι καλά Γιάννη, ευχαριστώ.
 
Και το πλάγιο Baikal του ξαδέρφου σου χρειάζεται καινούργιο ελατήριο επικρουστήρα ;)

Είναι πολύ συχνότερο το πρόβλημα από ότι πιστεύουμε. Πόσους κυνηγούς ξέρεις που έχουν αλλάξει το ελατήριο του επικρουστήρα; Ελάχιστοι το κάνουν.
Ελατήρια είναι, χρειάζονται αντικατάσταση κάθε τόσο.
Δοκιμαστηκαν σε μια καραμπίνα κ ενα δίκανο δηλαδή τρεις επικρουστηρες, να έτυχε να θέλουν αλλαγη κ τα τρία ελατηρια??

Ανέφερε ότι τα καψουλια με την m2 ήταν χτυπημενα κανονικά....

Το ελατήριο του επικρουστηρα αλλάζετε όταν δουμε ότι έχει εξασθενίσει η διαπιστώσουμε πως δεν ευθυνονται τα καψουλια για τις όποιες αφλογιστιες...

Αλλαγη κάθε τόσο δεν χρειάζεται.......
Το ακριβώς αντιθετο.................

Τι σας κάνει τόσο μεγάλη εντυπωση?
Η μεγάλη συχνότητα στα δυο κουτιά φυσίγγια?
Η επειδή αυτο συνέβει στην nsi και όχι σε τίποτα "παλιοκαψουλα" του '70?

Αστοχίες στις παρτιδες υλικών πάντα θα υπάρχουν κ χωρίς εξαιρέσεις...Για αυτό υπαρχουν κ τα lot στα φυσίγγια κλπ.....
 
Last edited:
Δοκιμαστηκαν σε μια καραμπίνα κ ενα δίκανο δηλαδή τρεις επικρουστηρες, να έτυχε να θέλουν αλλαγη κ τα τρία ελατηρια??
Δεν αμφισβητώ ότι τα καψύλλια δεν ήταν φυσιολογικά, από το πρώτο ποστ είπα ότι το εξασθενημένο ελατήριο επικρουστήρα όταν χτυπήσει «hard primers» μπορεί να μην τα εκπυρσοκροτήσει.

Ανέφερε ότι τα καψουλια με την m2 ήταν χτυπημενα κανονικά....
Αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν το ελατήριο του επικρουστήρα είναι εξασθενημένο. Χτυπάει το καψύλι, και του δημιουργεί βαθούλωμα αλλά δεν το εκπυρσοκροτεί επειδή το χτύπημα δεν ήταν δυνατό λόγω του εξασθενημένου ελατηρίου, ιδίως αν είναι σκληρό καψύλι (hard primer).

Το ελατήριο του επικρουστηρα αλλάζετε όταν δουμε ότι έχει εξασθενίσει η διαπιστώσουμε πως δεν ευθυνονται τα καψουλια για τις όποιες αφλογιστιες...
Το είδε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ο φίλος DimDre, 30 φυσίγγια είπε δεν εκπυρσοκρότησαν. Ο επικρουστήρας του χτυπούσε τα καψούλια, τους έκανε βαθούλωμα, αλλά δεν τα εκπυρσοκροτούσε. Τυπική περίπτωση εξασθενημένου ελατηρίου.

Τι σας κάνει τόσο μεγάλη εντυπωση?
Τίποτα αγαπητέ Τάσο δεν μου κάνει εντύπωση, τυπική περίπτωση αφλογιστίας την οποία την έχω ζήσει και εγώ πολλές φορές και τη συζητάμε σε ένα κυνηγητικό φόρουμ. Τί είναι αυτό που σε κάνει να νομίζεις ότι μου έκανε εντύπωση; Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι το να προτείνω αντικατάσταση του ελατηρίου του επικρουστήρα σημαίνει ότι κάτι μου έχει κάνει εντύπωση; Είναι πολύ τυπικό στη μακροχρόνια συντήρηση ενός όπλου.

Η επειδή αυτο συνέβει στην nsi και όχι σε τίποτα "παλιοκαψουλα" του '70?
Όχι, καθόλου δεν ασχολήθηκα με τη μάρκα των φυσιγγίων που του συνέβη και δεν θυμόμουν τί είχε πει όταν έγραφα το αρχικό ποστ. Και σε δικά μου φυσίγγια είχα αφλογιστίες γιατί να μην έχω και στου εμπορίου.

Αστοχίες στις παρτιδες υλικών πάντα θα υπάρχουν κ χωρίς εξαιρέσεις...Για αυτό υπαρχουν κ τα lot στα φυσίγγια κλπ.....
Σίγουρα, θα υπάρχουν καμία αντίρρηση. Δεν είναι ο κανόνας όμως, είναι σπάνιο. Αντιθέτως κανόνας της φυσικής είναι ότι με τη χρήση το ελατήριο εξασθενεί.


Ο λόγος που γράφω τώρα δεν είναι για να πω ότι σόνι και καλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έφταιγε το ελατήριο, αλλά επειδή αυτό μου φαίνεται ότι είναι το πιο πιθανό το επισημάνω ώστε να το λάβει υπόψη του αν το κρίνει χρήσιμο φίλος που του συνέβη.
 
Last edited:
Προς Θεού δεν θέλω να γράψω κάτι αρνητικό για την nsi και η άποψη του συναδέλφου Τhalis είναι καλοδεχούμενη. Απλά να τονίσω ότι ακόμη δεν έχω αλλάξει ελλατηριο στο όπλο και η μοναδική αφλογιστια με αυτο απο τότε ειναι σε ένα 28αρι του Ανδρέα. Ένα από τα χιλιάδες που εχω ριξει. Τα άλλα δύο που δεν έσκασαν ήταν δύο nova του Κυργια με το 828 και ηταν απο ένα κουτί που ειχα απο τον Γενάρη του 17 που δεν ήταν και η καλύτερη περίοδος για τα φυσίγγια των Ελλήνων κατασκευαστων.
 
Πριν 15 χρόνια περίπου με πολλές φασσες την πατήσαμε με supercaccia καφέ 38 gr.Με 2 όπλα χτύπημα στο καψουλι αλλά αφλογιστια. Τα πέταξα στο ποτάμι από τα νεύρα μου. Η φάση είναι ότι το είπα στον Καλαντζάκου, μου λέει φερτα πίσω αλλά τα είχα πετάξει!!!
 
Αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν το ελατήριο του επικρουστήρα είναι εξασθενημένο. Χτυπάει το καψύλι, και του δημιουργεί βαθούλωμα

Το είδε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ο φίλος DimDre, 30 φυσίγγια είπε δεν εκπυρσοκρότησαν. Ο επικρουστήρας του χτυπούσε τα καψούλια, τους έκανε βαθούλωμα, αλλά δεν τα εκπυρσοκροτούσε. Τυπική περίπτωση εξασθενημένου ελατηρίου.

Και η τυπικη περιπτωση ενος "καλου" ελατηριου κ επικρουστηρα ποια ειναι?
Να σκαει τα καψουλια χωρις βαθουλωμα?

Ενα ελλατωματικο καψουλι που εχει χτυπηθει "σωστα" δεν θα κανει κ αυτο βαθουλωμα αλλα χωρις να σκασει?


Σίγουρα, θα υπάρχουν καμία αντίρρηση. Δεν είναι ο κανόνας όμως, είναι σπάνιο.
Καποιες φορες δεν ειναι κ τοσο σπανιο κ σε αυτες τις περιπτωσεις μονο τα οπλα δεν φταινε......
Απλά να τονίσω ότι ακόμη δεν έχω αλλάξει ελλατηριο στο όπλο και η μοναδική αφλογιστια με αυτο απο τότε ειναι σε ένα 28αρι του Ανδρέα. Ένα από τα χιλιάδες που εχω ριξει.
Αν ειχε θεμα θα στο εκανε με μεγαλη συχνοτητα κ με καθε καψουλι.....
Ασε που θα ειχε επειδεινωθει κ το προβλημα...
Δεν γινεται στα 50 φυσιγγια να μην σκανε τα 30(συν το τσεκαρισμα κ με άλλο οπλο) κ μετα να ριχνεις.....χιλιαδες..........

Προφανως ετυχε κ πηρες δυο κουτια nsi sipe απο το ιδιο καταστημα κ μαλλον την ιδια παρτιδα κ επεσες στην περιπτωση..
Και καποιος μπορει να εχει ριξει χιλιαδες φυσιγγια στην ζωη του κ να μην ξερει τι θα πει αφλογιστια.......ετσι ειναι αυτα....
 
Last edited:
Και η τυπικη περιπτωση ενος "καλου" ελατηριου κ επικρουστηρα ποια ειναι?
Να σκαει τα καψουλια χωρις βαθουλωμα?

Ενα ελλατωματικο καψουλι που εχει χτυπηθει "σωστα" δεν θα κανει κ αυτο βαθουλωμα αλλα χωρις να σκασει?



Καποιες φορες δεν ειναι κ τοσο σπανιο κ σε αυτες τις περιπτωσεις μονο τα οπλα δεν φταινε......

Αν ειχε θεμα θα στο εκανε με μεγαλη συχνοτητα κ με καθε καψουλι.....
Ασε που θα ειχε επειδεινωθει κ το προβλημα...
Δεν γινεται στα 50 φυσιγγια να μην σκανε τα 30 κ μετα να ριχνεις.....χιλιαδες..........

Προφανως ετυχε κ πηρες δυο κουτια nsi sipe απο το ιδιο καταστημα κ μαλλον την ιδια παρτιδα κ επεσες στην περιπτωση..
Και καποιος μπορει να εχει ριξει χιλιαδες φυσιγγια στην ζωη του κ να μην ξερει τι θα πει αφλογιστια.......ετσι ειναι αυτα....
Έλα μου ντε‼️
 
Και η τυπικη περιπτωση ενος "καλου" ελατηριου κ επικρουστηρα ποια ειναι?
Να σκαει τα καψουλια χωρις βαθουλωμα?

Ενα ελλατωματικο καψουλι που εχει χτυπηθει "σωστα" δεν θα κανει κ αυτο βαθουλωμα αλλα χωρις να σκασει?
Έλα μου ντε‼️
Το καλό ελατήριο εννοείτε ότι θα αφήσει το βαθούλωμα στο καψίλι και παράλληλα θα το έχει εκπυρσοκροτήσει.

Δηλαδή είναι αυτό που βλέπεις σε κάθε ριγμένο σου κάλυκα.

Το εξασθενημένο ελατήριο θα έχει κάνει ένα βαθούλωμα στο φυσίγγι αλλά δεν θα το έχει εκπυρσοκροτήσει διότι το χτύπημα δεν ήταν όσο χρειαζόταν. Το καψύλι χρειάζεται μία συγκεκριμένη δύναμη για να εκπυρσοκροτηθεί, δεν εκπυρσοκροτείτε με κάθε μικροχτύπημα ή γρατζουνιά.
Αν ένα καψύλι θέλει πολύ δυνατότερο χτύπημα από το τυπικό τότε το ονομάζουν hard primer.

Όταν μετά το τράβηγμα της σκανδάλης συμβεί αφλογιστία (δεν ανοίγουμε αμέσως το όπλο διότι υπάρχουν και οι βραδυφλογιστίες!) και μετά δούμε βαθούλωμα στο καψύλι, τότε 4 πράγματα μπορεί να έχουν συμβεί:

1) Πολύ σκληρό καψύλι (hard primer) που ακόμα και ένα φυσιολογικό ελατήριο δεν μπόρεσε να το εκπυρσοκροτήσει
2) Φυσιολογικό καψύλι αλλά πολύ εξασθενημένο ελατήριο επικρουστήρα που του κάνει ένα μικρό βαθούλωμα αλλά δεν το εκπυρσοκροτεί
3) Κανάλι επικρουστήρα που δεν έχει καθαριστεί ποτέ και από λάδια και βρωμιά που έχουν συσσωρευτεί επιβραδύνει τον επικρουστήρα
4) Σπασμένη κεφαλή επικρουστήρα που χτύπησε το καψύλι αλλά όχι επαρκώς
και φυσικά συνδυασμός των παραπάνω
 
Επειδή είμαι παθών με εμπλοκές και ξεροκέφαλος στο να δεχτώ ότι έφταιγαν τα φυσίγγια ,άλλαξα όλα τα ελατήρια και ας μου το έλεγε ο οπλουργος πετα αυτές τις μακακιες και πάρε από σοβαρούς κατασκευαστές.Γιαυτο πριν πειράξετε το όπλο ,δοκιμές και με άλλα φυσίγγια.
 
Last edited:
Επειδή είμαι παθών με εμπλοκές και ξεροκέφαλος στο να δεχτώ ότι έφταιγαν τα φυσίγγια ,άλλαξα όλα τα ελατήρια και ας μου το έλεγε ο οπλουργος πετα αυτές τις μακακιες και πάρε από σοβαρούς κατασκευαστές.Γιαυτο πριν πειράξετε το όπλο ,δοκιμές και με άλλα φυσίγγια.
Δέν φταίει ο βιοτέχνης αν τα καψύλια είναι ελαττωματικά .
Υπολογίζοντας το κόστος του καψυλιού στο συνολικό κόστος του φυσιγγίου μόνο
ένας τρελλός θάβαζε ελαττωματικό καψύλι εν γνώσει του .
Τρείς φορές που μούτυχε ήταν με ίδια μάρκα καψυλιού που όλοι γνωρίζουμε ποιό είναι να μήν το γράφω ...
 
Δέν φταίει ο βιοτέχνης αν τα καψύλια είναι ελαττωματικά .
Υπολογίζοντας το κόστος του καψυλιού στο συνολικό κόστος του φυσιγγίου μόνο
ένας τρελλός θάβαζε ελαττωματικό καψύλι εν γνώσει του .
Τρείς φορές που μούτυχε ήταν με ίδια μάρκα καψυλιού που όλοι γνωρίζουμε ποιό είναι να μήν το γράφω ...
Οι εμπλοκές δεν ήταν από αφλογιστια κάτι άλλο χαλαγε τη λειτουργία της καραμπίνας ,οι κάλυκες ίσως ,γιατί στα πρώτα κιβωτια ήταν nsi και μετά no name οξειδωμένοι παφιλες .
 
Last edited:
Όταν λέτε ελατήριο επικρουστήρα εννοείτε βελόνας ;;;;;;

Μάλλον θέλετε να πείτε σφύρας.
Πολύ σωστά, το ελατήριο της σφύρας εννοούσα, ευχαριστώ για τη διόρθωση!

Αυτό που αλλάζει στο 3ο λεπτό στο παρακάτω βίντεο:

 
Back
Top