Spinning

Εχθες ειχαμε συντηρηση εξοπλισμου κ πλησιμο τα τεχνητα... Εκτος των αλλων, περιποιηθηκα ιδιατερα ενα παλιο Rapala max rap 10 cm σε χρωμα κεφαλου που μου εχει δωσει ψαρακια.. Οι σαλαγκιες ειχαν σγουριασει κ το χρωμα του ειχε βαφτει με σκουρια... Αλλαγμα οι σαλλαγκιες με Owner ελαφρα πιο ενισχυμενες με λιγο μεγαλυτερο βαρος κ πλησιμο καλο να ξαναγινει καινουργιο...
Το ξυπνητηρι χτυπησε στις 4 και 4.3ο ημουν στο λιμανι... Μετα ηρθαν κ αλλοι 4-5... Τα τενχητα μπαινοβγαιναν ακαρπα απο ολους κ η θαλασσα ηταν σαν εριχνες σε πισινα με μια πρωτοφανη για την εποχη ομιχλη να μην βλεπεις στα 30 μετρα τιποτα...
Στο ξημερωμα κ ενω παρατηρω οτι ολοι ριχνουν παρδαλιαρικα χρωματα αποφασιζω να ριξω τον απλο, λιτο κ απεριτο κεφαλο της Rapala κ για να ¨παρουσιασω¨στα οποια ψαρια κατι πιο φυσιολογικο κ για να δω κ την πλευση του με τις νεες σαλαγκιες... Δεν εχω κανει 2 μανιβελιες κ το καλαμι γονατιζει... Καρφωμα κ φρενααααααααααααααααααααα... Παλι φρενα... Λιγα λεπτα μετα μια λιτσα ασημιζει στο πρωτο φως κ μαλιστα καλη, πρεπει να ηταν κοντα στα δυο κιλα... Ξαναμουλαρωνει κ παλι φρενα... Την επομενη φορα που ερχεται προς τα εξω τραβαει να χωθει κατω απο κατι μεγαλες πλακες... Σφιγγω αναγκαστικα λιγο τα φρενα γιατι φοβηθηκα κοψιμο κ δυστυχως ολα τελειωσαν εκει... Στο επομενο δυνατο κεφαλί το ψαρι τα σπαει ολα περνωντας το τεχνητο, περνωντας κατω απο τα ποδια μου επιδηκτικα... Το παρακανα με το φερνο δυστυχως, τωρα καλυτερα να το ειχα διακινδυνευσει με τα βραχια, τοτε αυτο σκεφτηκα...
Μετα παλι νεκρα γενικη...
 
Εχθες ειχαμε συντηρηση εξοπλισμου κ πλησιμο τα τεχνητα... Εκτος των αλλων, περιποιηθηκα ιδιατερα ενα παλιο Rapala max rap 10 cm σε χρωμα κεφαλου που μου εχει δωσει ψαρακια.. Οι σαλαγκιες ειχαν σγουριασει κ το χρωμα του ειχε βαφτει με σκουρια... Αλλαγμα οι σαλλαγκιες με Owner ελαφρα πιο ενισχυμενες με λιγο μεγαλυτερο βαρος κ πλησιμο καλο να ξαναγινει καινουργιο...
Το ξυπνητηρι χτυπησε στις 4 και 4.3ο ημουν στο λιμανι... Μετα ηρθαν κ αλλοι 4-5... Τα τενχητα μπαινοβγαιναν ακαρπα απο ολους κ η θαλασσα ηταν σαν εριχνες σε πισινα με μια πρωτοφανη για την εποχη ομιχλη να μην βλεπεις στα 30 μετρα τιποτα...
Στο ξημερωμα κ ενω παρατηρω οτι ολοι ριχνουν παρδαλιαρικα χρωματα αποφασιζω να ριξω τον απλο, λιτο κ απεριτο κεφαλο της Rapala κ για να ¨παρουσιασω¨στα οποια ψαρια κατι πιο φυσιολογικο κ για να δω κ την πλευση του με τις νεες σαλαγκιες... Δεν εχω κανει 2 μανιβελιες κ το καλαμι γονατιζει... Καρφωμα κ φρενααααααααααααααααααααα... Παλι φρενα... Λιγα λεπτα μετα μια λιτσα ασημιζει στο πρωτο φως κ μαλιστα καλη, πρεπει να ηταν κοντα στα δυο κιλα... Ξαναμουλαρωνει κ παλι φρενα... Την επομενη φορα που ερχεται προς τα εξω τραβαει να χωθει κατω απο κατι μεγαλες πλακες... Σφιγγω αναγκαστικα λιγο τα φρενα γιατι φοβηθηκα κοψιμο κ δυστυχως ολα τελειωσαν εκει... Στο επομενο δυνατο κεφαλί το ψαρι τα σπαει ολα περνωντας το τεχνητο, περνωντας κατω απο τα ποδια μου επιδηκτικα... Το παρακανα με το φερνο δυστυχως, τωρα καλυτερα να το ειχα διακινδυνευσει με τα βραχια, τοτε αυτο σκεφτηκα...
Μετα παλι νεκρα γενικη...
Δεν πειράζει Άρη μικρός είσαι ακόμα θα μάθεις! .yelling. Πέρα από την πλάκα όλοι την έχουμε πατήσει με κακή διαχείριση του εξοπλισμού μας. Από αυτά μαθαίνεις όμως και γίνεσαι καλύτερος! Το τράβηγμα πρέπει να ήταν απίστευτη εμπειρία...οι λίτσες τραβάνε σαν παλαβές!
 
Δεν πειραζει Αρη,αυτα εχει το ψαρεμα,φαντασου κι αυτα τι σοκ παθαινουν και προσπαθουν να σωθουν!!σου ευχομαι το επομενο να το παρεις μαζι σου!!
 
Έτσι την πάτησα και εγώ Άρι πέρσι το καλοκαίρι...
Ρίχνω το Mommotti,και στην τρίτη περιστροφή του μηχανισμού το ψάρι ήταν επάνω.
Με το που αγκιστρώνεται αρχίζει να μου παίρνει πετονιά και με πορεία προς τα δεξιά μου.
Έλα όμως που στα δεξιά μου είχε καμιά 5-6 καλάμια ριγμένα...
Για να αποφύγω τα ''μπερδέματα'' χωρίς να σφίξω τα φρένα σταματάω με το χέρι την πετονιά...αυτό ήταν...σε εκείνο το σημείο τέλειωσαν όλα!!!
Ευτυχώς για το ψάρι δεν κόπηκε η πετονιά,απλώς απαλλάχτηκε από το τεχνητό.
 
Δεν πειραζει φιλε θα το ξαναπαρεις.
εμπειρια ειναι κ αυτή .
Βασιλη
Οταν εχει αλλά καλαμια δεξθα αριστερά ειναι καθηκον τους συναδέλφικο να τα βγάλουν για να παιξεις σωστα το ψάρι.
Αγραφος νομος που φαινεται γράφτηκε στα αρχ..... μας κ αυτος.
καμιά αξία κ σεβασμός πια.
δεν πειραζει παιδες.
καλα να μαστε.
ψαρια θα βγαλετε πολλα.
θυμιθειτε με.
φτανει που σαστε ΣΩΣΤΟΙ
 
Αρι δεν θά σε συλληπηθω για τη χασουρα γιατί δεν έχει νόημα, αντίθετα
εγώ θα σταθώ επί τη ευκαιρία στην ρύθμιση των φρενων μας.
Έστω ότι έχουμε μια πετονιά σε σπινοκαλαμο που αντέχει βάση του κατασκευαστη δέκα κιλά.
Από την τριβή στους οδηγούς χάνουμε ενα κιλο. Από την παλαιότητα και την πιθανή φθορα της πετονιας μπορεί να χάσουμε και τρία κιλά. Από τον κόμπο ίσως αλλα τρία κιλά.
Αυτά σε ενα συνηθισμένο και χρησιμοποιημενο σετ.
Τι μας εχει μείνει; Ίσως τρία κιλά αντοχής.
Να γιατί στη συρτη ανοιχτής θάλασσας που δεν επιτρέπονται λάθη, συνιστούν ρύθμιση φρενων στο 25-30% της εργοστασιακης αντοχής της πετονιας.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά όσο τραβάει το ψαρι και αδειάζει το καρουλι το φρένο αυξάνει, όχι μόνο γιατί μικραινει η ροπή περιστροφης του καρουλιου αλλά και γιατί θερμαινονται τα φρένα και αυξάνει ο συντελεστής τριβης.
Πως τα αντιμετοπιζουμε όλα αυτά; Κάνουμε αυτό που δεν κάναμε ποτέ μέχρι τώρα. Μετράμε τη ρυθμιση των φρενων στο συγκεκριμένο σετ μέχρι να αποκτήσουμε εμπειρία.
Αυτό το πετυχαινουμε αγκιστρωνοντας το ψαράκι μας σε ενα κανταρακι και σηκωνουμε το καλαμι σφιγγοντας ή ξεσφιγγοντας τα φρένα μέχρι το φρένο να αφήνει ομαλά πετονιά στα κιλά που πρέπει. Ή κρεμαμαι στο ψαράκι το βάρος που πρέπει και ρυθμιζουμε ανάλογα,σαν βαρακια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μπουκάλια πλαστικα με νερό (1 λίτρο νερό =1 κιλο).
Επίσης όταν καρφωσουμε ένα καλό ψάρι και παίρνει αρκετή πετονιά καλό είναι να λασκαρουμε λίγο τα φρένα ώστε να είμαστε στην ασφαλή πλευρά.
Επιμένω στα φρένα carbon με teflon γρασσο γιατί λειτουργούν ομαλά χωρίς σκορτσαρισματα που αυξάνουν στιγμιαία τη δύναμη φρεναρισματος με κίνδυνο σπασιματος.
 
Last edited:
ομολογω οτι μου αρεσε πολυ το τεστ που λες διοτι δεν γνωριζα τις κλίμακες που λες οτι χανονται με τους κομπους κ τις τριβες.
εγω αυτο που εκανα παντα ηταν τεστ της αντοχης της πετονιας δενοντας απευθειας κατακόρυφα επανο βαρος
ομως οπως τα λες το δικο μου τεστ δεν είναι αντικειμενικο γιατι αφηνει εξω σημαντικες παραμετρους.
Ευχαριστώ για την συμβουλη.
σρ παρακαλω αναλυσε μας λίγο γιατι ας πουμε τα ελέγχω στα 3 κιλα κ οχι στα 4.
απλα επειδη ειναι μεσο βαρος η επειδη εχει σχεση με τις κλιμακες που ανεφερες.?
επισεις επειδη δεν κατάλαβα καθολου αυτο πιυ λες γθα αναβάθμιση φρενων καρμπον ισως αν εχεις φωτο κ παραδειγματα να με βοηθουσε περισσότερο.
Αγοραζεις απ εξω αλλα φρενα?
ενοω αφτερ μαρκετ?
ευχαριστώ ξανα:)
 
1)Δεν μιλάμε για τρία η τέσσερα κιλά οπωσδηποτε, αλλά για 25-30% της εργοστασιακης αντοχής της πετονιας. Δηλαδή αν η αντοχη που γράφει το καρουλι είναι οκτώ κιλά, τότε πρέπει να ρυθμιζουμε: 25/100χ8=2 κιλά και 30/100χ8=2,4 κιλά, δηλαδή ανάμεσα στα 2-2,4 κιλά.
2)Τα φρένα στα μηχανάκια σπινινγκ αποτελούνται από μεταλλικές ροδέλες που πρέπει να είναι επιπεδες και από ενδιαμεσες ροδέλες από άλλο υλικό. Το καλύτερο υλικό για τις ενδιαμεσες ροδέλες είναι το carbon με γρασσο λιθιου. Αυτό το υλικό αντιδρά ομοιομορφα στο απότομο τραβηγμα της πετονιας από μεγάλο ψαρι, ενώ τα φτηνά υλικά στην αρχή του τραβηγματος καθυστερούν και αυξάνεται η δύναμη αντίστασης με κίνδυνο να σπάσει η πετονιά μας.
.
 
Last edited:
Πολυ κατατοπιστικος.
ευχαριστο ξανα :-)
Μπορω να το αναβαθμισω μονος?
Με υλικα στην αγορα?
 
Φυσικά μπορείς να το κάνεις μόνος σου.
Το ερώτημα είναι αν το μηχανάκι αξίζει το επιπλέον κόστος της αναβάθμισης.
Ποιο μοντελο έχεις;
Ένα σαιτ που σου δίνει πληθώρα πληροφοριών και αξίζει να το ψαχουλεψεις είναι το www.alantani.com
Εδώ θα βρεις και εταιρείες που δίνουν φρένα καρμπον, ρουλεμαν,χερουλια, κλπ.
Και το κυριότερο θα βρεις πιθανά μοντέλα παρόμοια με το δικό σου μηχανάκι, όπου με φωτο σου δείχνουν πως το ανοίγουν, καθαριζουν, ξαναγρασσαρουν και αναβαθμίζουν.
 
Γιαννη πολυ ωραια αναλυση, σκεφτομουν κ εγω να γραψω κατι παρομοιο με αφορμη αυτο που συνεβη...
Το οριο θραυσης της πετονιας μας δεν θα το πιασουμε σχεδον ποτε, γιατι παρεμβαλετε κ η παραβολικοτητα του καλαμιου, ειδικα αν αυτο δεν ειναι fast... Για δοκιμη παρτε μια πεταονια 22αρα ας που, δεστε την σε μια καρεκλα κ τραβηξτε την με το χερι σας... Θα κοπει αμεσως... Ξαναδεστε την πετονια στην καρεκλα κ περαστε την πετονια μεσα απο τους οδηγους του καλαμιου... Δοκιμαστε να την σηκωσετε με το καλαμι κ θα δειτε οτι οχι μονο δεν σπαει αλλα θα αρχισετε να σηκωνετε κ την καρεκλα!!!!
Οι ψιλες πετονιες υποφερουν στους κομπους, κομπους που χανουν ακομα περισσοτερο την αντοχη τους αν γινουν αποτομα κ απροσεκτα αλλα κ με τις επαναλαμβανομενες ριψεις...
Σε αυτο το οριο κ αρκετα χαμηλοτερα ρυθμιζουμε τα φρενα... Εγω το εχασα το ψαρι γιατι λανθασμενα βιαστικα κ το εσφιξα περισσοτερο απο οσο θα επρεπε η τα εχω συνηθως κ ο λογος ηταν οτι φοβηθηκα το ψαρι που ηθελε να μπει κατω απο τις πλακες... Σε τετοια ψαρια φαινεται κ η αξια ενος καλου μηχανισμου με αξιοπιστα κ ομαλα φρενα, σε λιτσες ας πουμε που τραβανε αποτομα κ δυνατα κ αν εχουμε λιγο πιο σφιχτα φρενα κ μηχανακι λιγοτερο αξιοπιτσο αρκει μια μικρη καθυστερηση στα φρενα για να μας δωσει την πετονια στο χερι... Πολυ δυσκολα θα μας σπασει η πετονια σε λαβρακι η λουτσο για παραδειγμα γιατι τα κεφαλια τους ειναι πιο ομαλα, οι λιτσες και τα τονοειδη απο την αλλη ειναι πολυ περισσοτερο επιφοβα...
 
Ευχαριστω Γιαννη.
Εγω εχω 22αρα στο μηχανισμο.
φαινετε καπου θα πληγωθηκε κ προχτες στην ριψη εχασα αδικα το τεχνητο.
τελείωσε.
Παω σε 226αρα καλης ποιοτητας.
επισης θα αφαιρεσω το φλορο καρμπον παραμαλλο.
μονοκομματη μανα στο τεχνητο.
 
Καλησπέρα σε όλους. Δεν είχα σκοπό να πάω για ψάρεμα σήμερα μιας και έχω διάβασμα και το βράδυ παίζει η θρυλάρα. Χθες όμως πήγα για φαγητό με έναν φίλο και με ξεσήκωσε για ένα κοντινό. Έτσι λοιπόν 5.30 ήμασταν στον βράχο εν αναμονή για τα κοκκάλια. Με το ξημέρωμα άρχισαν τα κυνήγια, σημάδι ότι τα ψάρια είχαν έρθει! Γρήγορα κάποιοι άρχισαν να βγάζουν ψάρια αλλά όχι αυτά που περιμέναμε. Είχε μπει ένα κοπάδι λιτσομελάνουρα στο λιμάνι! Έπιασα δύο τα οποία ξαγκιστρώθηκαν μετά από λίγα δευτερόλεπτα...έχουν μικρό στόμα και δεν τα κάρφωνα καλά γαμώτο! Αργότερα μπήκαν και τα κοκκάλια! Ήταν στιγμές που η θάλασσα κυριολεκτικά έβραζε! Κατάφερα και πήρα 3, τα 2 εκ των οποίων ήταν μεγάλα για το είδος! Γενικά τα ψάρια είχαν πολύ όρεξη. Οι περισσότεροι τα ψάρευαν με ζωντανό (αθερινάκι) που έβγαζαν επί τόπου και δόλωναν, με αποτέλεσμα να βγάλουν πολλά! Και όταν λέω πολλά εννοώ πολλά!!! Φωτογραφίες από το σπίτι...



 
Back
Top