Και εδώ τεράστια διαφορά ανάμεσα Ελλάδα και Δυτική Ευρώπη, π.χ. Δανία, Γερμανία. Τα ΚΤΕΟ υποτίθεται έχουν ιδρυθεί με βάση κάποια ευρωπαϊκά πρότυπα, αλλά τα πρότυπα αυτά περιορίζονται στην οργάνωση και λειτουργία των ΚΤΕΟ. To ISO 9001 αφορά μόνο την χαρτούρα μιας επιχείρησης και το ISO 1702x που επικαλούνται τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ αφορά τα όργανα μετρήσεων και δοκιμών.
Αλλά ο κατάλογος ελέγχου ενός οχήματος, ο οποίος κατάλογος προετοιμάζεται και εγκρίνεται από το Υπουργείο Μεταφορών, είναι - σε σχέση με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό - για γέλια! Τί εξετάζεται;
Δες εδώ: Autofit - έλεγχος ΚΤΕΟ. Ποιά η διαφορά με Δυτ. Ευρώπη;
Δες εδώ π.χ.: TÜV-Süd, Γερμανία
Ο στόχος του ελέγχου στο ΚΤΕΟ είναι να διασφαλισθεί η οδική ασφάλεια κατά την χρήση του αυτοκινήτου. Δυστυχώς το όλο σύστημα στην Ελλάδα έχει την γνωστή χροιά της τσαπατσουλιάς και εθελοτυφλίας. Στην Γερμανία, Αυστρία. Ελβετία, Δανία, Γαλλία κλπ. κάθε αλλαγή που κάνεις στο αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα, πρέπει να εγκριθεί από το εκεί ΚΤΕΟ και καταγράφεται στην άδεια του αυτοκινήτου, έτσι ώστε σε τυχαίο έλεγχο της τροχαίας να μπορεί να αποδεικνύεται αν οι αλλαγές/προσθήκες είναι νόμιμες, άρα ασφαλείς, ή όχι. Παράδειγμα:
- Οτι έχει σχέσει με την όραση του οδηγού αλλά και των ατόμων στο περιβάλλον του, δηλ. σκοτεινά/φιμε τζάμια ή φιμέ πινακίδες, επιπρόσθετα φώτα, π.χ. ομίχλης. Ιδιαίτερα τα φλας-lights που τα βάζουν πολλοί μοτοσυκλετιστές είναι άκρως επικίνδυνα για τους άλλους οδηγούς και τους πεζούς. Το ίδιο και με τα fake αστυνομικά φώτα. Εδώ έχει μερικές φορές μέχρι και φυλάκιση.
- Οτι έχει σχέσει με φορτίο και ρυμούλκιση που εφαρμόζονται μόνιμα στο αυτικίνητο, π.χ. κοτσαδόροι, βαρούλκα, σχάρες οροφής ή ποδήλατα, κουτιά ζώων, κλπ.
- Τροχοί / Λάστιχα με διαστάσεις διαφορετικές από τις εργοστασιακές.
- Εξατμήσεις, ιδιαίτερα για τις ηχορυπαντικές υπάρχουν σκληρά πρόστιμα. Το παρακάτω (από την γερμανική λίστα προστίμων) λέει: Ακόμη και αν υπάρχει έγκυρη γνωμάτευση εμπειρογνώμονα και η τοποθέτηση είναι νόμιμη, ισχύουν τα εξής: Εάν δεν έχετε εγκρίνει και καταχωρήσει τις δομικές αλλαγές με αλλαγή της εξάτμισης, η άδεια κυκλοφορίαςκαι η ασφαλιστική κάλυψη ενδέχεται να ακυρωθούν.
- View attachment 64370
- Αναρτήσεις - τόκανες χαμηλότερο/ψηλότερο και σε έπιασε η τροχαία χωρίς να είναι περασμένη η αλλαγή στην άδεια κυκλοφορίας; Το όχημα ακινητοποιείται επί τόπου και με έξοδα του κατόχου μεταφέρεται σε συμβεβλημένο συνεργείο για τα περαιτέρω. Συν το πρόστιμο.
Πέστε μου ένα ΚΤΕΟ όπου ελέγχονται τα παραπάνω!
Η ταπεινή μου γνώμη: Το πρόβλημα δεν είναι το ΚΤΕΟ ή η λίστα ελέγχου, αλλά η ψευτομαγκιά του Έλληνα που σιγοντάρετε από τον ωχ-αδερφισμό των συμπολιτών του και την ανευθυνότητα του Ελληνικού κράτους. Ξέχασα, εδώ είναι Βαλκάνια
ΥΓ: φαντάζομαι έγινα πάλι κακός και γκρινιάρης
ΥΥΓ: για αυτό και η αγορά κινέζικων εξαρτημάτων είναι ποσοστιαία μικρότερη στην λεγομένη Δυτ. Ευρώπη σε σχέση με την Νοτιο-ανατολική.