Υγραεριοκίνηση

Φρον
Το αμάξι το έχω εδώ και 3 μήνες περίπου και έχει τώρα 211000 χιλιόμετρα...η βενζίνη πλέον είναι ασύμφορη για αυτό και μονοδρομος πιστεύω είναι το υγραέριο που παίζει στα μισά της βενζίνης αυτή τη στιγμή..
Φρόντισε τότε να κάνεις ένα καλό μεγάλο σέρβις και να το ψειρισει το μοτέρ ο μηχανικός για τυχόν θεματάκια. Αυτό το μοτέρ δεν είχε και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων να θέλει συχνή ρύθμιση.
 
Φρον

Φρόντισε τότε να κάνεις ένα καλό μεγάλο σέρβις και να το ψειρισει το μοτέρ ο μηχανικός για τυχόν θεματάκια. Αυτό το μοτέρ δεν είχε και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων να θέλει συχνή ρύθμιση.
Όταν λες να ψειρισει το μοτέρ τι ενοεις ;μπορω να πω πως ο μηχανιμος μου ειναι μεγάλο αλανι και το αμαξι το κιταξε ολο απο ακρη σε ακρη και μου ειπε πως ειναι αριστο και απο τα λιγα vitara σε τετοια κατάσταση... σέρβις εκανα όταν το πήρα αλλά όχι μεγάλο,λάδια φίλτρα βαλβολινες και ότι λοιπα ήθελε το αμάξι...στο επόμενο σέρβις θα γίνει και αλλαγή ιμάντα διότι ήταν καλός για να τον αλλάξω τώρα...από ότι μου είπε το παιδί που το είχε το αμάξι,έχει αλλαχτεί το καπάκι μια φορά διότι είναι επιρρεπή σε αυτά τα vitara οπότε τι άλλο να πω..
 
Last edited:
γνωμη μου ειναι να μην βαλεις υγραεριο ,εχω εμπειρια 8 χρονων τωρα ,και αν αναγκαστηκα βαλεις για να μην εχεις προβληματα στο μελλον δουλεψε το αμαξι χειμωνα υγραεριο και καλοκαιρι βετζινη ,αυτο γιατι ,το υγραεριο αναπτυσει της διπλες θερμοκρασιες απο οτι οταν δουλευει με βετζινη με οτι αυτο συνεπαγετε και να βαζεις παντα αυτα τα λιπαντικα τα βοηθητικα που πουλανε τωρα στα βετζιναδικα.
 
Όταν λες να ψειρισει το μοτέρ τι ενοεις ;μπορω να πω πως ο μηχανιμος μου ειναι μεγάλο αλανι και το αμαξι το κιταξε ολο απο ακρη σε ακρη και μου ειπε πως ειναι αριστο και απο τα λιγα vitara σε τετοια κατάσταση... σέρβις εκανα όταν το πήρα αλλά όχι μεγάλο,λάδια φίλτρα βαλβολινες και ότι λοιπα ήθελε το αμάξι...στο επόμενο σέρβις θα γίνει και αλλαγή ιμάντα διότι ήταν καλός για να τον αλλάξω τώρα...από ότι μου είπε το παιδί που το είχε το αμάξι,έχει αλλαχτεί το καπάκι μια φορά διότι είναι επιρρεπή σε αυτά τα vitara οπότε τι άλλο να πω..
Επιρρεπη δεν ειναι....απλα ειχαν θεμα με τα ψυγεια του νερου,τα οποια βουλωναν ευκολα και ανεβαζαν θερμοκρασια.Μολις ανεβαζε λοιπον θερμοκρασια...μετα απο λιγο εβγαζε και το καπακι...
Για μενα ειναι πολλα τα χλμ για τον συγκεκριμενο κινητηρα ,να τον επιββαρινεις και με υγραεριο.Δεν παει που δεν παει,αμα το γυρισεις και σε γκαζι,θα κατεβενεις να σπρωχνεις.
Εχεις υπολογισει ποσο περιπου σου καιει σε βενζινα?
 
Είχα το ίδιο και οχι λαδιέρα.
Ο εγκέφαλος του συνεργάζεται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και χρησιμοποιεί/καίει και βενζίνη ταυτόχρονα σε ποσοστό ανάλογα με τις στροφές (π.χ. "Ανοίγει" περισσότερο μετά τις 3.700 στροφές - ρύθμιση απο τον εγκαταστάτη ανάλογα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου).
Η βενζίνη με τις προσμίξεις της παίζει το ρόλο και επιπλέον καυσίμου και του "λιπαντικου".
Ετσι έχεις και κατανάλωση βενζίνης θεωρητικά 2-3% σε σχέση με το υγραέριο και πρακτικά 5-7%.
Δημήτρη, έχω Suzuki Jimny μοντ 2003. Από τον Σεπτέμβριο του 2012 με υγραέριο BRC με 80000χλμ χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα. Ήρθε όμως η στιγμή για ρύθμιση των διάκενων στις βαλβίδες. Κατά τα άλλα, τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφει πιο πάνω ο Σπύρος @POSEIDON .
Αν βάλεις το σύστημα αυτό (και μάλλον οποιοδήποτε άλλο σύστημα), το βασικότερο που πρέπει να προσέχεις, είναι να μην υπερβαίνεις τις 3500 στοφές...

Υ.Γ. Με την εγκατάσταση, τα μπουζί να τα βάλεις καινούρια και ιριδίου.
 
Last edited:
Επιρρεπη δεν ειναι....απλα ειχαν θεμα με τα ψυγεια του νερου,τα οποια βουλωναν ευκολα και ανεβαζαν θερμοκρασια.Μολις ανεβαζε λοιπον θερμοκρασια...μετα απο λιγο εβγαζε και το καπακι...
Για μενα ειναι πολλα τα χλμ για τον συγκεκριμενο κινητηρα ,να τον επιββαρινεις και με υγραεριο.Δεν παει που δεν παει,αμα το γυρισεις και σε γκαζι,θα κατεβενεις να σπρωχνεις.
Εχεις υπολογισει ποσο περιπου σου καιει σε βενζινα?
Γιατί να μην πηγαίνει δηλαδή;τι θέλω να πηγαίνω με 200;δεν βγαίνω σε εθνική για να θέλω να πάει και είναι τζιπ δεν έχω τέτοια απαίτηση με 120-130 αν θέλω πάω άνετα...ναι καίω πάνω κάτω 10λιτρα στα 100 ο κατασκευαστής λέει 9.5,είναι και πως το πας κάθε φορά το αμάξι...όσο για το καπάκι όλοι μου το έχουν πει ότι εκεί υποφέρουν και γενικότερα στη θερμοκρασία αλλά από μοτερ είναι δύσκολο να το χαλάσεις μου λέει ο μηχανικός μου
 
Δημήτρη, έχω Suzuki Jimny μοντ 2003. Από τον Σεπτέμβριο του 2012 με υγραέριο BRC με 80000χλμ χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα. Ήρθε όμως η στιγμή για ρύθμιση των διάκενων στις βαλβίδες. Κατά τα άλλα, τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφει πιο πάνω ο Σπύρος @POSEIDON .
Αν βάλεις το σύστημα αυτό (και μάλλον οποιοδήποτε άλλο σύστημα), το βασικότερο που πρέπει να προσέχεις, είναι να μην υπερβαίνεις τις 3500 στοφές...

Υ.Γ. Με την εγκατάσταση, τα μπουζί να τα βάλεις καινούρια και ιριδίου.
Έτσι και αλλιώς το γνωρίζω πως δεν θέλει ζωρι με το υγραέριο όταν θέλω να πάω βουνό η να βάλω για κάποιο λόγο τετρακίνηση θα βάλω βενζίνη...τη χρήση του υγραερίου τη θέλω για μετακινησεις μέσα και έξω από τη πόλη με το "πολύ" 100 χιλιόμετρα την ώρα... πιστεύω δεν θα έχω κάποιο θέμα με αυτές τις ταχύτητες από ότι ακούω από αρκετούς... Αυτό είναι κατι το φυσιολογικό μετά από τόσο καιρό ένα ρυθμισμα βαλβίδων και ένας φίλος μου έχει ένα vitara με 550000 χιλιόμετρα μονο με βενζινη και τωρα πήγε και έκανε ρυθμιση
 
Last edited:
Φοιτητής είμαι και το αμάξι τώρα δεν το έχω μαζί μου οπότε δεν μπορώ να πω πόσα περίπου θα κάνω το χρόνο...
Στο λέω γιατί αν κάνεις λιγότερο από 8-10.000 χιλιόμετρα το χρόνο δεν αξίζει και πάλι η μετατροπή. Εγώ όταν το έκανα ήμουν φοιτητής αλλά έκανα 30.000 το χρόνο... η απόσβεση ακόμα και από τις ζημιές που είχα ήρθε γρήγορα.
 
Και τόσα να κάνω πιστευω με συμφερει να κάνω τη μετατροπή,η απόσβεση αυτής θα γίνει σε ένα χρόνο σχεδόν τώρα το τι ζημιά και τι μπορεί να σου ζητήσει μετά είναι άλλο καπέλο...
 
Εγώ στο terios το έβαλα στα 120000 τώρα έχω 170000 χωρίς κανένα πρόβλημα το έχω ρυθμίσει μετά τις 2500 στροφές να ψεκάζει 20%βενζινη ,στον δρόμο πάω 120 με 130 ,το Τεριος βέβαια με 130 χιλιόμετρα στην εθνική είσαι κοντά στις 4000 στροφές όταν μπαίνει στο κόκκινο στις 6500 για αυτό επέλεξα να ψεκάζει βενζίνη από χαμηλά και αρκετή ποσότητα
 
Και εγώ το sequent 32 έχω βάλει ,δεν αξίζει το plug &drive σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα που είναι χωρίς πολλά άλογα ,τούρμπο ,κομπρεσορες και ειδικές ανάγκες ψεκασμού
 
Θα ήθελα να παραθέσω και εγώ την δική μου άποψη για το υγραέριο αν και το εχω μονο 5.000 km.
Λιγα πράγματα για το αμάξι.

Λοιπόν το αμάξι στο οποίο το έβαλα είναι ένα Rover 416 GTi του 92 1.6 125PS το συγκεκριμένο μοντέλο έβγαινε στην παραγωγή με κινητήρα HONDA D16A8 απο το εργοστάσιο ιδιο με του CRX II.
Τα χιλιόμετρα που ειχα κάνει μεχρι που εβαλα το υγραέριο ηταν 445.500 km να σημειώσω ότι το μοτερ δεν εχει δεχθει επισκευή ποτέ και το δουλεύω με λαδια 10W-40 και η κατανάλωση λαδιού στις 10.000km είναι 2.5 κιλά με κανονική οδήγηση.Οταν πηγα στο συνεργείο και ειδε τα χιλιομετρα , μου ειπε ο μαστορας να το ξεχασω, οταν ειδε οτι εχει μοτερ Honda και του ειπα οτι χρησιμοποιώ και αντιτριβικά συστηματικά ,μου ειπε θα το κανουμε και μου εξηγησε οτι ο κινητηρας εχει πολυ καλά και ποιοτικά μέταλλα και ετσι προχωρήσαμε στην διασκευή του.
============================================
Τι έμαθα για το υγραεριο-τι εκανε ο μαστορας σε εμένα και τι μου είπε.
  • Η πολλαπλή εισαγωγής αέρα εάν ειναι μεταλλική πρέπει παντα να λύνεται (ωστε τα ρινισματα απο το τρυπημα και το ανοιγμα των σπειρωματων να καθαριστούν και οχι να μπουν στον θαλαμο καυσης)και οι τρυπες των μπεκ να γινονται με συγκεκριμένη γωνία ωστε η εξοδος του μπεκ να ειναι σε απόλυτη ευθεία με την τρυπα της εισαγωγης .
  • Τα λαστιχακια των μπεκ να εχουν ολα το ιδιο μηκος.
  • Λαδιέρα δεν χρειάστηκε οταν επέμεινα μου ειπε οτι μπαινουν σε κινητηρες καινουργιους που δεν εχουν τοσο καλά μέταλλα οπως παλιότερα και μου εξήγησε οτι στον θάλαμο καύσης ανεβαίνει επαρκή ποσότητα λαδιού απο τα λαδια του κινητηρα και υπάρχει λίπανση.
  • Ισχύει ότι η θερμοκρασία στον θαλαμο καύσης ειναι μεγαλύτερη οπως και στα καυσαέρια οταν γίνεται χρήση με υγραέριο σε σχέση με την βενζίνη.Τα νερά του κυκλώματος του κινητηρα δεν επηρεάζονται.
  • Αυτό που ακούγεται οτι το υγραέριο τρώει εδρες καίει βαλβίδες κτλπ,Η ΑΛΗΘΕΙΑ εινια ότι με το υγραέριο έχουμε ξηρή καύση και αυξημένη θερμοκρασία ,Οπότε τα μεταλλικά μέρη στον θάλαμο καύσης δουλεύουν σε ξηρό περιβάλλον και με την αυξημενη θερμοκρασία δημιουργείται μία πουδρα κοκκινη σαν σκουριά και αυτη με την σειρά της καθεται στους οδηγούς των βαλβίδων και με την κίνηση προκαλεί πρόωρη φθορά.Εμενα μου ειπε ο μαστορας οτι καθε φορα που ξεκινάει το αμαξι με βενζινη και γυρνάει σε υγραέριο, χρονος που καιει την βενζίνη ειναι αρκετός για να καθαρισει τα υπολείμματα αυτά(κρατάω επιφυλάξεις για αυτό.)*
  • Για την σωστή ψύξη της τρόμπας βενζίνης πρέπει να έχουμε σταθερά ένα τέταρτο βενζίνη,να μην πέφτουμε κάτω από αυτό.
  • Οταν τον ρωτησα για τον τρόπο οδήγησης μου ειπε ακριβώς όπως οδηγάς και με βενζίνη του λέω υπάρχουν φορές που το στροφομετρο ειναι μονιμα κόκκινο η απάντηση ηταν η ιδια και μου τονισε οτι τοτε ανεβαίνουν περισσότερα λαδια.
  • Οταν ρωτησα τι ποσοστό βενζίνη θα ψεκάζει ? μου ειπε οτι το Sequent 32 εχει επεξεργαστη και καταλαβαίνει ποτε χρειαζεται παραπάνω ισχύ και ψεκαζει και βενζίνη μονο τοτε βαση ρυθμισης βεβαια.
  • Και τελευταίο μου ειπε οτι μετά απο 3000 km απο την εγκατάσταση του υγραερίου πρεπει να γινεται πάλι ρυθμισμα γιατι τοτε ειναι που εχει "στρώσει" το σύστημα.
ΤΟ Μυστικό μου ειπε στο ρυθμισμα βαλβιδων του αυτοκινητου ειναι να τις κανουν 2 δεκατα του χιλιοστού πιο κλειστές για να ψύχονται καλύτερα.
Και τωρα το δικο μου μυστικό για την σωστή λιπανση του Ανω μερους του κυλίνδρου και βαλβίδων που επηρεάζεται από την λειτουργία με υγραέριο.Μετα απο ψάξιμο βρηκα οτι υπάρχει το Torco RCL που λιπαίνει το κομμάτι αυτό εγώ το βρήκα εδώ http://www.trade-wind.gr/chemical/improvement/torco-racing-cylinder-lube.html (Να σημειώσω οτι δεν εχω σκοπό να κάνω διαφήμιση ουτε μπορω να εγγυηθώ οτι το προιον κανει δουλειά σε ολους,απλά το μοιράζομαι μαζί σας.).
Να σημειώσω ότι καίω τα μισα χρηματα ακριβώς απο οτι εκαιγα με βενζίνη, με 28€ υγραέριο και τιμή 0.85 βγάζω 400 χιλιόμετρα όλα στην πόλη.Εκτός πόλης δεν το έχω δει ακόμα δυστυχώς και καθε μηνα βαζω 10 € βενζίνη και δεν καίγονται.
Όποιος θέλει παραπάνω πληροφορίες η απορίες θα χαρώ να βοηθησω
 
Αρκετά κατατοπιστικος μπορώ να πω βοήθησαν αυτά που μας είπες...και από ότι βλέπω αρκετοι που έχω ρωτήσει και δει προτείνουν και έχουν το Sequent 32 της brc οπότε και εγώ θα καταλήξω εκεί εφόσων βάλω υγραέριο
 
Δίνει πολλες ευελιξίες σε ρυθμίσεις και καλυπτει οποιοδηποτε αμάξι μεχρι 143 ίππους.
Να φανταστείς το μοτερ μου ειναι Full Group οπου αυτό σημαίνει οτι δεν ψεκαζει ανα δυο τους κυλίνδρους σε δυο χρόνους που ειναι το συνηθέστερο αλλα σε ενα χρόνο ψεκαζει ταυτόχρονα και στους 4 κυλίνδρους ακόμα και την ιδιοτροπία αυτή την καλυψε αψογα το συστημα.Βεβαια για την απόλυτη ρύθμιση μπηκε Ιταλός με teamviewer.
 
Γιατί να μην πηγαίνει δηλαδή;τι θέλω να πηγαίνω με 200;δεν βγαίνω σε εθνική για να θέλω να πάει και είναι τζιπ δεν έχω τέτοια απαίτηση με 120-130 αν θέλω πάω άνετα...ναι καίω πάνω κάτω 10λιτρα στα 100 ο κατασκευαστής λέει 9.5,είναι και πως το πας κάθε φορά το αμάξι...όσο για το καπάκι όλοι μου το έχουν πει ότι εκεί υποφέρουν και γενικότερα στη θερμοκρασία αλλά από μοτερ είναι δύσκολο να το χαλάσεις μου λέει ο μηχανικός μου
Μετά απο 13 χρόνια συνβίωσεις με το συγκεκριμένο αμάξι ......δεν μπορώ να πώ οτι πηγαίνει στο δρόμο.
Πηγαίνει παντού ναι.....αλλά από δύναμη υστερή.
Εχω κάνει πολλά ταξίδια με δαυτο...μέχρι την Πέλλα έφτασα για κυνήγι,στην εθνική είναι κουραστικό και ασύνφορο.
Τα 120 με 130 τα παει στην εθνικη,αλλα εκεί τα 10 λίτρα τα ξεχνάς....ανεβαίνει κατακόρυφα η κατανάλωση.
θες οτι τα 96 άλογα δεν είναι αρκετα για 1,5 τόνο αμαξι,θες ότι έχει αεροδυναμική (περιπτερου),πάντως ήθελε και μια 6η να ξεκουράζει λιγο το μοτέρ.
Για μένα αφου εισαι στα 10 λίτρα και δεν βγαίνεις εθνική όπως λες, εγώ δεν θα το έβαζα.
Υπολόγησε περίπου πόσα χλμ κάνεις το χρόνο,δες πόσο βενζίνη θες,υπολόγισε κάπου στα μισά με το υγραέριο και αν σε συνφέρει το βάζεις.
 
Μετά απο 13 χρόνια συνβίωσεις με το συγκεκριμένο αμάξι ......δεν μπορώ να πώ οτι πηγαίνει στο δρόμο.
Πηγαίνει παντού ναι.....αλλά από δύναμη υστερή.
Εχω κάνει πολλά ταξίδια με δαυτο...μέχρι την Πέλλα έφτασα για κυνήγι,στην εθνική είναι κουραστικό και ασύνφορο.
Τα 120 με 130 τα παει στην εθνικη,αλλα εκεί τα 10 λίτρα τα ξεχνάς....ανεβαίνει κατακόρυφα η κατανάλωση.
θες οτι τα 96 άλογα δεν είναι αρκετα για 1,5 τόνο αμαξι,θες ότι έχει αεροδυναμική (περιπτερου),πάντως ήθελε και μια 6η να ξεκουράζει λιγο το μοτέρ.
Για μένα αφου εισαι στα 10 λίτρα και δεν βγαίνεις εθνική όπως λες, εγώ δεν θα το έβαζα.
Υπολόγησε περίπου πόσα χλμ κάνεις το χρόνο,δες πόσο βενζίνη θες,υπολόγισε κάπου στα μισά με το υγραέριο και αν σε συνφέρει το βάζεις.
Όσο για τα άλογα δεν γνωριζω,μπορεί να έχω και 110 για την κατανάλωση πάλι δεν το γνωρίζω στην εθνική που λες με 120-130...αλλά από όπου και να το πιάσω πιστεύω με συμφέρει να το κάνω υγραέριο
 
Από τη στιγμή που την έχεις πάρει την απόφαση τότε εννοείται να το βάλεις. Αν δεν το βάλεις θα σε τρώει συνέχεια και θα μας βρίζεις που σε αποτρεψαμε!
 
Back
Top