Το παραγόμενο έργο του φυσιγγίου



Περιοχή
Κομοτηνη
Όνομα
Kwstas
Μπαρ κ συγκεντρωση ειναι εχθροι φιλε .Οσο πιο αδυναμο το φυσιγγι τοσο πιο συγκεντρωτικο κ αντιστροφα
Ε τοτε γιατι εγω δυσκολεύομαι να παρω τσιχλες με 36+ γρ και πανω. Δεν επρεπε να περνω ευκολοτερα με βαρύ φισιγγι επειδη εχει και παραπανω σκαγια κ μεγαλύτερο άνοιγμα βολής
 
Περιοχή
Κομοτηνη
Όνομα
Kwstas
Ε τοτε γιατι εγω δυσκολεύομαι να παρω τσιχλες με 36+ γρ και πανω. Δεν επρεπε να περνω ευκολοτερα με βαρύ φισιγγι επειδη εχει και παραπανω σκαγια κ μεγαλύτερο άνοιγμα βολής
Λες να περνανε τα πουλιά απ τα κενα της βολής
 
Όνομα
Βασίλης
Καλησπερα σε ολη την παρεα. Εχω μια απορια τι κερδιζεις οταν ριχνεις φισιγγι με περισσοτερα BAR. Διαβασα καπου οτι δυνατο φισιγγι εχει μεγαλύτερη ανοιγμα τουφεκιας( οκ εχει περισσότερα σκαγια μεσα το φισιγγι) απο ενα πιο ελαφρύ φισιγγι. Εχω πίστευα το αντίθετο δηλ. οσο περισσότερο ΒΑR τοσο σφιχτή τουφεκια κ πιο μακριά. Πιο απ τα δύο ειναι το σωστό;
Μην μπερδεύεις εσωτερική με εξωτερική βλητική ειδικά σε λειόκανα γιατί δεν θα βγάλεις ποτέ συμπέρασμα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΒΛΗΤΙΚΗ
SKB12.jpg
Το εμβαδό κάτω από κάθε καμπύλη μας δίνει το ποσό της ενέργειας που μεταφέρει η καύση της πυρίτιδας στα σκάγια μέχρι την έξοδο από την κάνη.
Μεγαλύτερο εμβαδό = μεγαλύτερη κινητική ενέργεια στην έξοδο της κάνης.
Καλύτερη έμφραξη και ομαλότερες επιταχύνσεις = λιγότερα παραμορφωμένα σκάγια

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΒΛΗΤΙΚΗ παράγοντες που χαλάνε την κατανομή
- Έκρηξη στομίου. Για εμένα δεν παίζει τόσο ρόλο στα λειόκανα όσο στα ραβδωτά
- Παραμόρφωση σκαγιών. Το Α και το Ω
- Μετάβαση από υπερηχητική σε υποηχητική ταχύτητα ειδικά αν υπάρχουν και παραμορφώσεις σκαγιών
- Μεγαλύτερες ταχύτητες = εντείνει την μεγαλύτερη διασπορά παραμορφωμένων σκαγιών λόγω ισχυρότερων δυνάμεων αντίστασης αέρα.

Ιδανικό φυσίγγι=χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε.

Τα παραπάνω τροφή για συζήτηση ... δεκτές διορθώσεις συμπληρώσεις ...
 
Μην μπερδεύεις εσωτερική με εξωτερική βλητική ειδικά σε λειόκανα γιατί δεν θα βγάλεις ποτέ συμπέρασμα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΒΛΗΤΙΚΗ
View attachment 12840
Το εμβαδό κάτω από κάθε καμπύλη μας δίνει το ποσό της ενέργειας που μεταφέρει η καύση της πυρίτιδας στα σκάγια μέχρι την έξοδο από την κάνη.
Μεγαλύτερο εμβαδό = μεγαλύτερη κινητική ενέργεια στην έξοδο της κάνης.
Καλύτερη έμφραξη και ομαλότερες επιταχύνσεις = λιγότερα παραμορφωμένα σκάγια

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΒΛΗΤΙΚΗ παράγοντες που χαλάνε την κατανομή
- Έκρηξη στομίου. Για εμένα δεν παίζει τόσο ρόλο στα λειόκανα όσο στα ραβδωτά
- Παραμόρφωση σκαγιών. Το Α και το Ω
- Μετάβαση από υπερηχητική σε υποηχητική ταχύτητα ειδικά αν υπάρχουν και παραμορφώσεις σκαγιών
- Μεγαλύτερες ταχύτητες = εντείνει την μεγαλύτερη διασπορά παραμορφωμένων σκαγιών λόγω ισχυρότερων δυνάμεων αντίστασης αέρα.

Ιδανικό φυσίγγι=χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε.

Τα παραπάνω τροφή για συζήτηση ... δεκτές διορθώσεις συμπληρώσεις ...
Χαμηλές ταχύτητες είναι μια γενική τοποθέτηση χωρίς προσδιορισμό τιμής .
Χαμηλες ταχύτητες θεωρούνται ποιές ; 360m/s -370m/s -380m/s -410 m/s ;
 
Περιοχή
Λυκόβρυση
Όνομα
Παντελής
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΒΛΗΤΙΚΗ
SKB12.jpg

Το εμβαδό κάτω από κάθε καμπύλη μας δίνει το ποσό της ενέργειας που μεταφέρει η καύση της πυρίτιδας στα σκάγια μέχρι την έξοδο από την κάνη.
Μεγαλύτερο εμβαδό = μεγαλύτερη κινητική ενέργεια στην έξοδο της κάνης.
Πολύ ενδιαφέρον!!!
Κάπως έτσι το είχα στο μυαλό μου αλλά δεν το είχα δει τεκμηριωμένο!

Στο σχεδιο εκει που λεει μηκος κανης...ποιο σωστο θα ηταν νε ελεγε χρονος..... σε ms
Σωστά έχει το μήκος της κάννης στο διάγραμμα, γιατί ανεξάρτητα από τον χρόνο που παραμένει μέσα σε αυτήν, μέχρι την έξοδο από το στόμιο συνεχίζει να προσλαμβάνει ενέργεια. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από το μήκος της κάννης, όπου είναι σαφές ότι τα τελευταία εκατοστά δεν προσφέρουν τίποτα σημαντικό...
 
Όνομα
Βασίλης
Στο σχεδιο εκει που λεει μηκος κανης...ποιο σωστο θα ηταν νε ελεγε χρονος..... σε ms
Γεια σου Μιχάλη.
Σωστά τα λες. Όπως προτείνεις εμφανίζονται τα διαγράμματα σε διάφορα βιβλία δηλαδή πίεση-χρόνος.
Απλά τα διαγράμματα πίεση-χρόνος και πίεση-μήκος έχουν την ίδια περίπου μορφή και αν ο οριζόντιος άξονας ήταν χρόνος το εμβαδό κάτω από την καμπύλη δεν θα ήταν η ενέργεια που προσδίδει η πυρίτιδα αλλά η ώθηση της δύναμης.
Μην σας μπερδεύω με φυσική τώρα.
Η λογική των διαγραμμάτων έχει αξία.
Το διάγραμμα που ανέβασα είναι ένα τυχαίο διάγραμμα που βρήκα στο internet και πραγματικά ήταν πίεσης-χρόνου.
Εγώ έγραψα μήκος για το λόγο που προανέφερα.
 
Όνομα
Γιάννης
Η μετάβαση απο υποηχητηκη σε υπερηχητηκη ταχύτητά ειναι καταστροφική κ κύριος η στιγμη που τα σκαγια βγενουν απο την καννη κ δεχοντε αυτες τις δυνάμεις.
Τα ανάποδα δεν βλεπω τον λόγο να ειναι καταστροφηκη αυτη η μετάβαση
 
Η μετάβαση απο υποηχητηκη σε υπερηχητηκη ταχύτητά ειναι καταστροφική κ κύριος η στιγμη που τα σκαγια βγενουν απο την καννη κ δεχοντε αυτες τις δυνάμεις.
Τα ανάποδα δεν βλεπω τον λόγο να ειναι καταστροφηκη αυτη η μετάβαση
Δηλαδή απλά και κατανοητά εννοείς ένα φυσίγγι με V0 κάτω απο 343 m/s στην αρχική αναφορά σου Γιάννη ;
 
Όνομα
Βασίλης
Χαμηλές ταχύτητες είναι μια γενική τοποθέτηση χωρίς προσδιορισμό τιμής .
Χαμηλες ταχύτητες θεωρούνται ποιές ; 360m/s -370m/s -380m/s -410 m/s ;
Λάμπη αν δεις γράφω "χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε".
Μιλάω πάντα θεωρητικά.

Πόση ενέργεια πρέπει να έχει ένα σκάγι να να πλήξει θανάσιμα ένα παπί στα 60m ? Ενέργεια = Ε
Βάλε και ένα 20% παραπάνω άρα 1,2*Ε.
Με πόση ταχύτητα πρέπει να ξεκινήσει από την κάνη (βλητικός υπολογισμός του συντελεστή a>1) a*1.2*E
Τώρα που ξέρουμε την ενέργεια εξόδου από την κάνη μπορούμε να παίξουμε με 2 μεταβλητές.
Να αυξήσουμε την ταχύτητα για να αυξηθεί η ΑΡΧΙΚΗ ενέργεια εις το τετράγωνο ή να αυξήσω την μάζα για να αυξηθεί η ενέργεια αναλογικά και να μειώσω τις ταχύτητες ?

Σε τουφεκιά στα 60m σε παπί εγώ θα προτιμούσα 1 νούμερο χοντρότερα σκάγια και μικρότερες ταχύτητες παρά 2 νούμερα ψιλότερα και αύξηση των ταχυτήτων.
Η λογική είναι απλή ... η μάζα δεν αλλάζει με την απόσταση ... η ταχύτητα μικραίνει και μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο γρήγορα μειώνεται.
Στα 60-70μ δεν θα δεις σπουδαίες διαφορές στην ταχύτητα των σκαγιών μεταξύ ενός high και low velocity φυσιγγίου.
Μεγάλες ταχύτητες = μεγαλύτερη διασπορά.
Μικρές ταχύτητες = καλύτερες συγκεντρώσεις.
Μεγαλύτερα σκάγια = λιγότερα σκάγια :)
Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας.

Προτιμώ λοιπόν καλή κατανομή (άρα χαμηλότερη αρχική ταχύτητα) σε βαρύ σκάγι παρά υψηλή ταχύτητα σε ελαφρύ σε αποστάσεις πέρα από τα όρια.

Τα παραπάνω είναι θεωρητικές σκέψεις (δεν είμαι ιδιογομωτής ούτε κάνω αναλυτικές δοκιμές φυσιγγίων)
Ο Μιχάλης είναι ειδικός ... Μιχάλη τα λέω σωστά ή κάνω λάθος κάπου ?

ps 1
Σε όλα τα παραπάνω αν βρείς και σκάγια σκληρά, βαριά και ολοστρόγγυλα τότε βάλε χαρτόνια στα 50-60m.

ps 2
Τα παραπάνω είναι σκέψεις δικές μου ... δεν σημαίνει ότι είναι και σωστές.
Οι ιδιογωμοτές να μας πουν την άποψή τους.
 
Λάμπη αν δεις γράφω "χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε".
Μιλάω πάντα θεωρητικά.

Πόση ενέργεια πρέπει να έχει ένα σκάγι να να πλήξει θανάσιμα ένα παπί στα 60m ? Ενέργεια = Ε
Βάλε και ένα 20% παραπάνω άρα 1,2*Ε.
Με πόση ταχύτητα πρέπει να ξεκινήσει από την κάνη (βλητικός υπολογισμός του συντελεστή a>1) a*1.2*E
Τώρα που ξέρουμε την ενέργεια εξόδου από την κάνη μπορούμε να παίξουμε με 2 μεταβλητές.
Να αυξήσουμε την ταχύτητα για να αυξηθεί η ΑΡΧΙΚΗ ενέργεια εις το τετράγωνο ή να αυξήσω την μάζα για να αυξηθεί η ενέργεια αναλογικά και να μειώσω τις ταχύτητες ?

Σε τουφεκιά στα 60m σε παπί εγώ θα προτιμούσα 1 νούμερο χοντρότερα σκάγια και μικρότερες ταχύτητες παρά 2 νούμερα ψιλότερα και αύξηση των ταχυτήτων.
Η λογική είναι απλή ... η μάζα δεν αλλάζει με την απόσταση ... η ταχύτητα μικραίνει και μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο γρήγορα μειώνεται.
Στα 60-70μ δεν θα δεις σπουδαίες διαφορές στην ταχύτητα των σκαγιών μεταξύ ενός high και low velocity φυσιγγίου.
Μεγάλες ταχύτητες = μεγαλύτερη διασπορά.
Μικρές ταχύτητες = καλύτερες συγκεντρώσεις.
Μεγαλύτερα σκάγια = λιγότερα σκάγια :)
Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας.

Προτιμώ λοιπόν καλή κατανομή (άρα χαμηλότερη αρχική ταχύτητα) σε βαρύ σκάγι παρά υψηλή ταχύτητα σε ελαφρύ σε αποστάσεις πέρα από τα όρια.

Τα παραπάνω είναι θεωρητικές σκέψεις (δεν είμαι ιδιογομωτής ούτε κάνω αναλυτικές δοκιμές φυσιγγίων)
Ο Μιχάλης είναι ειδικός ... Μιχάλη τα λέω σωστά ή κάνω λάθος κάπου ?

ps 1
Σε όλα τα παραπάνω αν βρείς και σκάγια σκληρά, βαριά και ολοστρόγγυλα τότε βάλε χαρτόνια στα 50-60m.

ps 2
Τα παραπάνω είναι σκέψεις δικές μου ... δεν σημαίνει ότι είναι και σωστές.
Οι ιδιογωμοτές να μας πουν την άποψή τους.
Τα ιδια εγραψα πολυ πιο απλα πιο πανω
 
Όνομα
ΒΑΣΊΛΗΣ
Λάμπη αν δεις γράφω "χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε".
Μιλάω πάντα θεωρητικά.

Πόση ενέργεια πρέπει να έχει ένα σκάγι να να πλήξει θανάσιμα ένα παπί στα 60m ? Ενέργεια = Ε
Βάλε και ένα 20% παραπάνω άρα 1,2*Ε.
Με πόση ταχύτητα πρέπει να ξεκινήσει από την κάνη (βλητικός υπολογισμός του συντελεστή a>1) a*1.2*E
Τώρα που ξέρουμε την ενέργεια εξόδου από την κάνη μπορούμε να παίξουμε με 2 μεταβλητές.
Να αυξήσουμε την ταχύτητα για να αυξηθεί η ΑΡΧΙΚΗ ενέργεια εις το τετράγωνο ή να αυξήσω την μάζα για να αυξηθεί η ενέργεια αναλογικά και να μειώσω τις ταχύτητες ?

Σε τουφεκιά στα 60m σε παπί εγώ θα προτιμούσα 1 νούμερο χοντρότερα σκάγια και μικρότερες ταχύτητες παρά 2 νούμερα ψιλότερα και αύξηση των ταχυτήτων.
Η λογική είναι απλή ... η μάζα δεν αλλάζει με την απόσταση ... η ταχύτητα μικραίνει και μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο γρήγορα μειώνεται.
Στα 60-70μ δεν θα δεις σπουδαίες διαφορές στην ταχύτητα των σκαγιών μεταξύ ενός high και low velocity φυσιγγίου.
Μεγάλες ταχύτητες = μεγαλύτερη διασπορά.
Μικρές ταχύτητες = καλύτερες συγκεντρώσεις.
Μεγαλύτερα σκάγια = λιγότερα σκάγια :)
Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας.

Προτιμώ λοιπόν καλή κατανομή (άρα χαμηλότερη αρχική ταχύτητα) σε βαρύ σκάγι παρά υψηλή ταχύτητα σε ελαφρύ σε αποστάσεις πέρα από τα όρια.

Τα παραπάνω είναι θεωρητικές σκέψεις (δεν είμαι ιδιογομωτής ούτε κάνω αναλυτικές δοκιμές φυσιγγίων)
Ο Μιχάλης είναι ειδικός ... Μιχάλη τα λέω σωστά ή κάνω λάθος κάπου ?

ps 1
Σε όλα τα παραπάνω αν βρείς και σκάγια σκληρά, βαριά και ολοστρόγγυλα τότε βάλε χαρτόνια στα 50-60m.

ps 2
Τα παραπάνω είναι σκέψεις δικές μου ... δεν σημαίνει ότι είναι και σωστές.
Οι ιδιογωμοτές να μας πουν την άποψή τους.
Πολύ σωστές σκέψεις. Γι΄ αυτό και το σκάι νο 3 σ΄ αυτές τις αποστάσεις (60 μ) έχει τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
 
Λάμπη αν δεις γράφω "χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε".
Μιλάω πάντα θεωρητικά.

Πόση ενέργεια πρέπει να έχει ένα σκάγι να να πλήξει θανάσιμα ένα παπί στα 60m ? Ενέργεια = Ε
Βάλε και ένα 20% παραπάνω άρα 1,2*Ε.
Με πόση ταχύτητα πρέπει να ξεκινήσει από την κάνη (βλητικός υπολογισμός του συντελεστή a>1) a*1.2*E
Τώρα που ξέρουμε την ενέργεια εξόδου από την κάνη μπορούμε να παίξουμε με 2 μεταβλητές.
Να αυξήσουμε την ταχύτητα για να αυξηθεί η ΑΡΧΙΚΗ ενέργεια εις το τετράγωνο ή να αυξήσω την μάζα για να αυξηθεί η ενέργεια αναλογικά και να μειώσω τις ταχύτητες ?

Σε τουφεκιά στα 60m σε παπί εγώ θα προτιμούσα 1 νούμερο χοντρότερα σκάγια και μικρότερες ταχύτητες παρά 2 νούμερα ψιλότερα και αύξηση των ταχυτήτων.
Η λογική είναι απλή ... η μάζα δεν αλλάζει με την απόσταση ... η ταχύτητα μικραίνει και μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο γρήγορα μειώνεται.
Στα 60-70μ δεν θα δεις σπουδαίες διαφορές στην ταχύτητα των σκαγιών μεταξύ ενός high και low velocity φυσιγγίου.
Μεγάλες ταχύτητες = μεγαλύτερη διασπορά.
Μικρές ταχύτητες = καλύτερες συγκεντρώσεις.
Μεγαλύτερα σκάγια = λιγότερα σκάγια :)
Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας.

Προτιμώ λοιπόν καλή κατανομή (άρα χαμηλότερη αρχική ταχύτητα) σε βαρύ σκάγι παρά υψηλή ταχύτητα σε ελαφρύ σε αποστάσεις πέρα από τα όρια.

Τα παραπάνω είναι θεωρητικές σκέψεις (δεν είμαι ιδιογομωτής ούτε κάνω αναλυτικές δοκιμές φυσιγγίων)
Ο Μιχάλης είναι ειδικός ... Μιχάλη τα λέω σωστά ή κάνω λάθος κάπου ?

ps 1
Σε όλα τα παραπάνω αν βρείς και σκάγια σκληρά, βαριά και ολοστρόγγυλα τότε βάλε χαρτόνια στα 50-60m.

ps 2
Τα παραπάνω είναι σκέψεις δικές μου ... δεν σημαίνει ότι είναι και σωστές.
Οι ιδιογωμοτές να μας πουν την άποψή τους.
Kι'όμως το πράγμα είναι πιό πολύπλοκο απο απλή εφαρμογή του τύπου Ε .
Απλή δηλαδή αλλαγή σε χοντρύτερο σκάγι δέν είναι αρκετή απο μόνη της να δώσει το επιθυμητόν αποτέλεσμα .
Αυτό τεκμηριώνεται από πολλούς πίνακες δοσολογιών αλλά καί ευρεία γνώση ότι αλλαγή από πχ σκάγι ν.6
σε ν.4 πρέπει να συνοδεύεται κι'από αύξηση της πυρίτιδας της τάξης του 0.03 -0.05 γρ .
 
Όνομα
Βασίλης
Αυτό τεκμηριώνεται από πολλούς πίνακες δοσολογιών αλλά καί ευρεία γνώση ότι αλλαγή από πχ σκάγι ν.6
σε ν.4 πρέπει να συνοδεύεται κι'από αύξηση της πυρίτιδας της τάξης του 0.03 -0.05 γρ .
Η ερώτηση κλειδί είναι γιατί αυτοί που συντάσσουν τους πίνακες δοσολογιών αυξάνουν την πυρίτιδα στα χοντρά σκάγια ?
Τι θέλουν να πετύχουν και το κυριότερο ΓΙΑΤΙ θέλουν να το πετύχουν ? Μπορείς να ρωτήσεις κάποιον ?

Βάλε τώρα στα παραπάνω και τις αλλαγές των περιβαλλοντικών συνθηκών με αλλαγές στις καμπύλες καύσης και έχεις έναν αχταρμά δεδομένων.

Τα πράγματα όμως για μένα είναι απλά μέσα στην πολυπλοκότητά τους.
Καψύλι + πυρίτιδα φροντίζουν ΜΟΝΟ για την ταχύτητα στομίου μιας μάζας σκαγιών μη υπερβαίνοντας τις μέγιστες πιέσεις. Όσο χαμηλότερο το peek της πίεσης (με ίδια τελική ταχύτητα τόσο το καλύτερο).
Ο συγκεντρωτήρας φροντίζει ΜΟΝΟ για την έμφραξη και την μείωση των παραμορφώσεων των σκαγιών.
Τα σκάγια πρέπει να είναι σκληρά, βαριά και σφαιρικά.
Προσπαθείς να μειώσεις στις ταχύτητες και να αυξήσεις την διαμέτρο των σκαγιών ΩΣΤΕ να έχεις τις απαιτούμενες κατανομές και ενέργειες στις αποστάσεις που θες.

Οι ιδιογομωτές μπορούν και παίξουν με όλα τα παραπάνω.
Οι κοινοί θνητοί βρίσκουμε ένα φυσίγγι που φέρνει αποτελέσματα σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες και χρησιμοποιούμε πάντα αυτό ελπίζοντας ο κατασκευαστής να μην το αλλάξει τον επόμενο χρόνο.
 
Περιοχή
Κομοτηνη
Όνομα
Kwstas
Λάμπη αν δεις γράφω "χαμηλές ταχύτητες και σκάγια με κινητική ενέργεια ικανή να καταβάλουν το θήραμα στις αποστάσεις που τουφεκάμε".
Μιλάω πάντα θεωρητικά.

Πόση ενέργεια πρέπει να έχει ένα σκάγι να να πλήξει θανάσιμα ένα παπί στα 60m ? Ενέργεια = Ε
Βάλε και ένα 20% παραπάνω άρα 1,2*Ε.
Με πόση ταχύτητα πρέπει να ξεκινήσει από την κάνη (βλητικός υπολογισμός του συντελεστή a>1) a*1.2*E
Τώρα που ξέρουμε την ενέργεια εξόδου από την κάνη μπορούμε να παίξουμε με 2 μεταβλητές.
Να αυξήσουμε την ταχύτητα για να αυξηθεί η ΑΡΧΙΚΗ ενέργεια εις το τετράγωνο ή να αυξήσω την μάζα για να αυξηθεί η ενέργεια αναλογικά και να μειώσω τις ταχύτητες ?

Σε τουφεκιά στα 60m σε παπί εγώ θα προτιμούσα 1 νούμερο χοντρότερα σκάγια και μικρότερες ταχύτητες παρά 2 νούμερα ψιλότερα και αύξηση των ταχυτήτων.
Η λογική είναι απλή ... η μάζα δεν αλλάζει με την απόσταση ... η ταχύτητα μικραίνει και μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι τόσο πιο γρήγορα μειώνεται.
Στα 60-70μ δεν θα δεις σπουδαίες διαφορές στην ταχύτητα των σκαγιών μεταξύ ενός high και low velocity φυσιγγίου.
Μεγάλες ταχύτητες = μεγαλύτερη διασπορά.
Μικρές ταχύτητες = καλύτερες συγκεντρώσεις.
Μεγαλύτερα σκάγια = λιγότερα σκάγια :)
Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας.

Προτιμώ λοιπόν καλή κατανομή (άρα χαμηλότερη αρχική ταχύτητα) σε βαρύ σκάγι παρά υψηλή ταχύτητα σε ελαφρύ σε αποστάσεις πέρα από τα όρια.

Τα παραπάνω είναι θεωρητικές σκέψεις (δεν είμαι ιδιογομωτής ούτε κάνω αναλυτικές δοκιμές φυσιγγίων)
Ο Μιχάλης είναι ειδικός ... Μιχάλη τα λέω σωστά ή κάνω λάθος κάπου ?

ps 1
Σε όλα τα παραπάνω αν βρείς και σκάγια σκληρά, βαριά και ολοστρόγγυλα τότε βάλε χαρτόνια στα 50-60m.

ps 2
Τα παραπάνω είναι σκέψεις δικές μου ... δεν σημαίνει ότι είναι και σωστές.
Οι ιδιογωμοτές να μας πουν την άποψή τους.
Μάλιστα. Αλλη ερώτηση . Στα ατσαλινα σκαγια. Τι διαφορές εχουν ανοιγμα τουφεκιας, ταχυτητα, ενέργεια καταβολης παπιων αναλογα με την απόσταση το φισιγγι π.χ bornaghi steel 70χιλ.-Νο.4 - 36γρ. με το φισιγγι ( μαγκνουμ) lambro biturbo steel 76χιλ. -Νο.4- 36γρ.???
 
Όνομα
Γιάννης
Δηλαδή απλά και κατανοητά εννοείς ένα φυσίγγι με V0 κάτω απο 343 m/s στην αρχική αναφορά σου Γιάννη ;
θα το γράψω διαφορετικά. ένα αεροσκάφος με προδιαγραφές να μην υπερβαίνει την ταχύτητα του ήχου, άμα την περάσει την στιγμή που θα την περάσει θα καταστραφεί αμέσως, απο την τεράστια διάφορα δυνάμεών που θα ασκηθούν επάνω του.
Στο ανάποδο οι δυνάμεις μυρώνονται αμέσως κ ο αέρας σταματάει να έχει άμεση επαφή με το αντικείμενο(σκαγια)
 
Όνομα
Βασίλης
Μάλιστα. Αλλη ερώτηση . Στα ατσαλινα σκαγια. Τι διαφορές εχουν ανοιγμα τουφεκιας, ταχυτητα, ενέργεια καταβολης παπιων αναλογα με την απόσταση το φισιγγι π.χ bornaghi steel 70χιλ.-Νο.4 - 36γρ. με το φισιγγι ( μαγκνουμ) lambro biturbo steel 76χιλ. -Νο.4- 36γρ.???
Αυτό που μετρά στην συγκέντρωση+φονικότητα είναι η ταχύτητα που βγάζει το φυσίγγι στο στόμιο (σε δεδομένες ατμοσφαιρικές συνθήκες), μέγεθος σκαγιού, ποιότητα σκαγιού (βάρος σφαιριδίου, σφαιρικότητα, σκληρότητα), συνολικός αριθμός σκαγιών και choke.

Τα σκάγια από την στιγμή μου θα αφήσουν την κάνη δεν θυμούνται ούτε τι πυρίτιδα τα επιτάχυνε, ούτε πόσο ακριβή ήταν η κάνη που τα έριξε, ούτε τι καψύλλι πυροδότησε την πυρίτιδα.
Έχουν την ΤΑΧΥΤΗΤΑ την ΜΑΖΑ και την ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ τους και τρέχουν προς τα εκεί που τα ρίξαμε.
Μοναδικές δυνάμεις που ενεργούν πάνω τους είναι το βάρος τους και η αντίσταση του αέρα.

Θα πουν κάποιοι ... ο κώνος ? ο αυλός ? η χρωμίωση ? το aftermarket choke ? το μέταλλο της κάνης ? η κρυογενή κατεργασία ? το tribore ? το κόστος αγοράς του όπλου ? το porting ? το λουρί της μάνας ? αυτά δεν μετράνε στην κατανομή ?
Εγώ λοιπόν πιστεύω πως έχουν ελάχιστη έως μηδαμινή σχέση.

Άρα παραφράζοντας την ερώτησή σου.
Αν έχω ένα φυσίγγι μάρκας Α και ένα μάρκας Β
με την ΙΔΙΑ ταχύτητα στομίου (μετρημένη)
με περίπου την ίδια καμπύλη καύσης
με την ίδια ποιότητα σκαγιών (βάρος, σφαιρικότητα, σκληρότητα)
με τον ίδιο συγκεντρωτήρα
με τα ίδια γραμμάρια σκαγιών
με το ίδιο μέγεθος σκαγιών
που βληθούν στις ίδιες ατμοσφαιρικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία, ατμ. πίεση)
με 2 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ όπλα που φοράνε ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ την ίδια σύσφιξη (μετρημένος αυλός και στόμιο)
θα δώσουν παραπλήσιες κατανομές και παραμένουσες ενέργειες.

Άμα βρείτε 2 τέτοια φυσίγγια από 2 διαφορετικές εταιρίες πείτε το και σε μένα.
Πάρτε λοιπόν 2 ίδια φυσίγγια από το ίδιο κουτί μιας τυχαίας εταιρίας και το σούπερ όπλο σας καθώς και ένα άλλο παλιο-όπλο με την ίδια ακριβώς σύσφιξη με το δικό σας (ΜΕΤΡΗΜΕΝΗ σωστά και όχι με κινέζικο παχύμετρο!!!) και δώστε τα σε έναν τρίτο άνθρωπο να τα ρίξει στα 36m και να σας φέρει τα χαρτόνια αλλά να πρέπει εσείς να βρείτε το χαρτόνι του όπλου σας.
Μην είστε καθόλου σίγουροι ότι θα το βρείτε.
 
Αυτό που μετρά στην συγκέντρωση+φονικότητα είναι η ταχύτητα που βγάζει το φυσίγγι στο στόμιο (σε δεδομένες ατμοσφαιρικές συνθήκες), μέγεθος σκαγιού, ποιότητα σκαγιού (βάρος σφαιριδίου, σφαιρικότητα, σκληρότητα), συνολικός αριθμός σκαγιών και choke.

Τα σκάγια από την στιγμή μου θα αφήσουν την κάνη δεν θυμούνται ούτε τι πυρίτιδα τα επιτάχυνε, ούτε πόσο ακριβή ήταν η κάνη που τα έριξε, ούτε τι καψύλλι πυροδότησε την πυρίτιδα.
Έχουν την ΤΑΧΥΤΗΤΑ την ΜΑΖΑ και την ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ τους και τρέχουν προς τα εκεί που τα ρίξαμε.
Μοναδικές δυνάμεις που ενεργούν πάνω τους είναι το βάρος τους και η αντίσταση του αέρα.

Θα πουν κάποιοι ... ο κώνος ? ο αυλός ? η χρωμίωση ? το aftermarket choke ? το μέταλλο της κάνης ? η κρυογενή κατεργασία ? το tribore ? το κόστος αγοράς του όπλου ? το porting ? το λουρί της μάνας ? αυτά δεν μετράνε στην κατανομή ?
Εγώ λοιπόν πιστεύω πως έχουν ελάχιστη έως μηδαμινή σχέση.

Άρα παραφράζοντας την ερώτησή σου.
Αν έχω ένα φυσίγγι μάρκας Α και ένα μάρκας Β
με την ΙΔΙΑ ταχύτητα στομίου (μετρημένη)
με περίπου την ίδια καμπύλη καύσης
με την ίδια ποιότητα σκαγιών (βάρος, σφαιρικότητα, σκληρότητα)
με τον ίδιο συγκεντρωτήρα
με τα ίδια γραμμάρια σκαγιών
με το ίδιο μέγεθος σκαγιών
που βληθούν στις ίδιες ατμοσφαιρικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία, ατμ. πίεση)
με 2 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ όπλα που φοράνε ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ την ίδια σύσφιξη (μετρημένος αυλός και στόμιο)
θα δώσουν παραπλήσιες κατανομές και παραμένουσες ενέργειες.

Άμα βρείτε 2 τέτοια φυσίγγια από 2 διαφορετικές εταιρίες πείτε το και σε μένα.
Πάρτε λοιπόν 2 ίδια φυσίγγια από το ίδιο κουτί μιας τυχαίας εταιρίας και το σούπερ όπλο σας καθώς και ένα άλλο παλιο-όπλο με την ίδια ακριβώς σύσφιξη με το δικό σας (ΜΕΤΡΗΜΕΝΗ σωστά και όχι με κινέζικο παχύμετρο!!!) και δώστε τα σε έναν τρίτο άνθρωπο να τα ρίξει στα 36m και να σας φέρει τα χαρτόνια αλλά να πρέπει εσείς να βρείτε το χαρτόνι του όπλου σας.
Μην είστε καθόλου σίγουροι ότι θα το βρείτε.
Σωστά όλα αυτά που γράφεις σίγουρα .
Λοιπόν για να υπεραπλουστεύσω αυτό που θέλω να πώ για να γίνει κατανοητό .
Έχω ένα φυσίγγι C7 686 1.67 X 34 6* N.7
Παράγει Α έργο η καύση της πυρίτιδας που δίδει VA στο στόμιο της κάνης .
Η κινητική ενέργεια που δίδουν στα σκάγια είναι ικανή να καταβάλει στα 35 μ πέρδικα -φάσσα κλπ
Αν αλλάξω από ν.7 σε ν.3 το ίδιο set up από μόνη της η κινητική ενέργεια του ν.3 λόγω μεγαλύτερης μάζας ΔΕΝ είναι αρκετή για να καταβάλει στην ίδια απόσταση ένα θήραμα(λαγό) πού απαιτεί μεγαλύτερη ενέργεια σκαγιών .
Καί παρότι λόγω χαμηλότερου βύσματος(μικρότερος θάλαμος καύσης ) στο SET UP με ν.3 θα έχουμε μεγαλύτερο VA απάυτό με νούμερο 7 εντούτοις η αύξηση της πυρίτιδας στο 1.72 είναι απαραίτητη .
 
Top