Τα πάντα για την κάννη

Σύμφωνα με το British Association of Shooting and Conservation (BASC) όλα τα όπλα που είναι δοκιμασμένα τουλάχιστον στα 930 bars, μπορούν να βάλουν απλά ατσάλινα φυσίγγια ακόμα και αν δεν φέρουν σφραγίδα SP (Steel Proof), αρκεί να φέρουν τσοκ ανοικτοτερο του 3*.
Όποιος θέλει μπορεί να αναζητήσει την μελέτη στο Google όπου αποδεικνύει επιστημονικά το παραπάνω και εξηγεί ποια είναι τα απλά ατσάλινα φυσίγγια . Είναι σε .pda
 
Last edited:
Ναι ειναι γνωστο αυτο που λες. Εαν δεν κανω ομως λαθος, μιλαμε για οπλα με χρωμιομενη κανη και οχι αχρψμιοτη και αυτο ειναι ενα το - κρατουμενο.Απο εκει και περα απαγορευεται ατσαλινο σε αυτα τα οπλα πανω απο 32γρ δευτερο κρατουμενο.τριτο και ποιο βασικο ειναι πως ολοι μας θεωρουμε πως τα οπλα μας ειναι σωστα συντηρημενα και δεν μιλαω για το καθαρισμα με λαδακι αλλα μιλαω για εναν ελεγχο στον οπλουργο για να δει αλλες λεπτομεριες στο οπλο και κυριος στην κανη. Η αναρτηση λοιπον British association κριβει και αλλες λεπτομεριες που πρεπει να γνωριζουμε, και να τις αναφερουμε κυριος διοτι ετσι μπωρουμε να προφιλαξουμε εναν συναδελφο μας απο σοβαρο τραυματισμο η ακομα και το θανατο. Οτι τωρα αφορα τα 3*** στο τσοκαρισμα με ατσαλινα σκαγια...αυτο το τσοκαρισμα δεν αφορα μονο οπλα που δεν εχουν πιστοποιηση για ατσαλινα σκαγια...αλλα για ΟΛΑ τα οπλα ακομα ξαι με πιστοποιηση. 3*** ατσαλι ισοδυναμη με φουλ τσοκ μολιβακι. Το ατσαλι σαν σκληρό μεταλο εαν δεκτει ποιο στενο τσοκαρισμα τοτε εχει την δυνατότητα να φθείρει η παραμόρφωση την κανη. Και κατι αλλο....32γρ ατσαλι υπο δυσμενείς συνθηκες σε αποστασεις ανω των 20 μετρων επανω σε υδροβιο, απο προσωπικες αμετριτες εμπειρίες επι μια κινηγητικη περιοδο...ειναι πολυ λιγο το φυσιγγι για να κρατησει το θυραμα. Ευχαριστω για την υπομονη ολου αυτου του κατεβατου!.tired.
 
Δεν θα την χαρακτήριζα σωστή αιτιολογηση μιας κ είναι υποκειμενικη διαπίστωση κ στηρίζεται στην παρατήρηση πάνω στον μεταλλικό πίνακα κ στην συμπεριφορά στους δίσκους... Αντικείμενικη θα ήταν αν μπορούσα να το τεκμηριωσω με αποδείξεις... Άλλωστε ο ρόλος της ατρακτου είναι αμφοσβητησιμος από πολλούς...
Μιας κ είμαι κάτοχος μ2, το όπλο στην ουσία μου είναι πολυ οικείο... Το προτιμώ χωρίς τη μακριά αποθήκη κάτι που αλλάζει πολύ απλά κ με πιο στενή ρίγα από την φαρδιά που έχει η sp για κυνηγετικη χρηση... Μου άρεσε το νέο πελμα που είχε πίσω σε σχέση με το πιο καμπυλωτο που έχουν οι κλασσικές μ2...
Μου άρεσαν οι τουφεκιες της, ξεχωριζαν...
Μιας και ο λογος για άτρακτο ο Γάλλος βλητικος στρατηγός Ζουρνε τουφεκουσε με σταθερό το οπλο κινουμενο στοχο με ταχύτητα περίπου 60 χλμ την ώρα . Ε στρατηγός ηταν ειχε τον τρόπο του να βαλει ένα όχημα να κουβαλαει έναν μεγάλο πίνακα. Με τον τρόπο αυτό έβλεπε την άτρακτο της τουφεκιας και μετρούσε το μήκος της. Οπότε Άρη ξεφεύγεις από το υποκειμενικό και πας στις μετρήσεις. Έτσι βγήκαν σημαντικά συμπεράσματα για την ατρακτο και το μήκος της. Εγώ πιστεύω ότι όταν ο δασκαλος στο σκοπευτήριο λεει μην σταματάς την κίνηση μετά την τουφεκιά ουσιαστικά σε βάζει και απλώνεις την άτρακτο. Οποτε αρχιζει ο προβληματισμός. Μήπως με μεγάλη άτρακτο απλώνω την τουφεκιά περισσότερο οπότε έχω περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας; Απ' την άλλη αν ειναι έτσι γιατί οι κατασκευαστές φαρδαινουν αυλούς για να κοντινει η άτρακτος; Όπως σε όλα κάπου στην μέση είναι η αλήθεια. Υλικό για σκέψη στους νέους συναδέλφους. Λέμε τωρα.
 
Ε ναι, τα συμεπρασματα του Ζουρνε ηταν αντικειμενικα γιατι στηριζονταν σε μετρησεις, τα δικα μου που στηριζονται σε οπτικοακουστικο "υλικο" που δεν μπορει να μετρηθει, ειναι οντως υποκειμενικα κ μπορει κ λανθασμενα...;)
Τωρα, οι συζτητησεις για την ατρακτο ειναι πολλες κ εκτος θεματος αυτη τη στιγμη, αλλοι θεωρουν ελαχιστης σημασιας το μηκος της, αλλοι διαφημιζουν την κοντυτερη δυνατη κ αλλοι επιζητουν μια μακρια ατρκατο...
Προσωπικα επιζητω την οσο το δυνατον πιο κοντη...
 
Ε ναι, τα συμεπρασματα του Ζουρνε ηταν αντικειμενικα γιατι στηριζονταν σε μετρησεις, τα δικα μου που στηριζονται σε οπτικοακουστικο "υλικο" που δεν μπορει να μετρηθει, ειναι οντως υποκειμενικα κ μπορει κ λανθασμενα...;)
Τωρα, οι συζτητησεις για την ατρακτο ειναι πολλες κ εκτος θεματος αυτη τη στιγμη, αλλοι θεωρουν ελαχιστης σημασιας το μηκος της, αλλοι διαφημιζουν την κοντυτερη δυνατη κ αλλοι επιζητουν μια μακρια ατρκατο...
Προσωπικα επιζητω την οσο το δυνατον πιο κοντη...

To ιδιο κι εγω Αρι για τον λογο της πυκνοτητας της τουφεκιας. Η συγκεντρωση δεν ειναι σκαγια ενα τετραγωνικο εκατοστο στον πινακα, αλλα σκαγια ανα κυβικο εκατοστο αερα. Με την κοντη ατρακτο εχεις ακριβως το ιδιο ανοιγμα της τουφεκιας που προσδιοριζεται απο το τσοκ και μεγαλη πυκνοτητα απο σκαγια, που σου δινουν αυτα τα ακαριαια και εντυπωσιακα σκοτωματα
 
Μιας και ο λογος για άτρακτο ο Γάλλος βλητικος στρατηγός Ζουρνε τουφεκουσε με σταθερό το οπλο κινουμενο στοχο με ταχύτητα περίπου 60 χλμ την ώρα . Ε στρατηγός ηταν ειχε τον τρόπο του να βαλει ένα όχημα να κουβαλαει έναν μεγάλο πίνακα. Με τον τρόπο αυτό έβλεπε την άτρακτο της τουφεκιας και μετρούσε το μήκος της. Οπότε Άρη ξεφεύγεις από το υποκειμενικό και πας στις μετρήσεις. Έτσι βγήκαν σημαντικά συμπεράσματα για την ατρακτο και το μήκος της. Εγώ πιστεύω ότι όταν ο δασκαλος στο σκοπευτήριο λεει μην σταματάς την κίνηση μετά την τουφεκιά ουσιαστικά σε βάζει και απλώνεις την άτρακτο. Οποτε αρχιζει ο προβληματισμός. Μήπως με μεγάλη άτρακτο απλώνω την τουφεκιά περισσότερο οπότε έχω περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας; Απ' την άλλη αν ειναι έτσι γιατί οι κατασκευαστές φαρδαινουν αυλούς για να κοντινει η άτρακτος; Όπως σε όλα κάπου στην μέση είναι η αλήθεια. Υλικό για σκέψη στους νέους συναδέλφους. Λέμε τωρα.
Συγχωρήστε με για το off-topic, αλλά εδώ χρειάζεται μια διόρθωση. Μήτσο επίτρεψέ μου να διαφωνήσω με το σκεπτικό σου ... Δεν "απλώνει την τουφεκιά" η συνέχιση της κίνησης του όπλου. Ούτε θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο, όσο γρήγορα κι αν το κινούμε. Για το λόγο ότι η γόμωση (η στήλη των σκαγιών) μέχρι και την έξοδό της από την κάννη έχει πολύ μικρό μήκος, οπότε όλα τα σκάγια βγαίνουν στιγμιαία από το στόμιο, σε απειροελάχιστο χρόνο, δηλ. ουσιαστικά ταυτόχρονα. Η άτρακτος αναπτύσσεται μετά την έξοδο από την κάννη, και οι λόγοι είναι ανομοιομορφία μεγέθους των σκαγιών, παραμορφωμένα σκάγια (είτε εκ κατασκευής, είτε από το στρες του πυροβολισμού, πιέσεις , τριβές στην κάννη, κλπ.) επομένως διαφορετικός βαθμός επιβράδυνσης του καθενός από την αντίσταση του αέρα ... και από τη λεγόμενη "έκρηξη στομίου" όπου το βύσμα τη στιγμή της εξόδου κτυπάει από πίσω τη στήλη των σκαγιών με αποτέλεσμα να προκαλεί μικροσυγκρούσεις μεταξύ τους και να "διαταράσσει" κατά κάποιο τρόπο την ομαλή κίνησή τους. Αυτό το φαινόμενο μειώνεται με το porting, και με τα διάφορα "τσοκ φρένου", γι' αυτό σε αυτές τις περιπτώσεις έχουμε πιο κοντή άτρακτο.
Ο λόγος που η συνέχιση της κίνησης του όπλου κατά τη διάρκεια της βολής (το λεγόμενο follow-through) είναι απαραίτητη, και βασικό στοιχείο της βολής σε κινούμενο στόχο, είναι για να διατηρείται η προσκόπευση από τη στιγμή που πατιέται η σκανδάλη μέχρι την έξοδο της γόμωσης από την κάννη ... Αυτό το χρονικό διάστημα (χρόνος πυροδότησης και χρόνος κάννης) όσο κι αν φαίνεται μικρό και μη αντιληπτό, είναι υπεραρκετό - αν σταματήσει η κίνηση του όπλου - να αλλάξει την προσκόπευση και να μείνει η τουφεκιά πίσω από το στόχο.
Υ.Γ. Για τον Ζουρνέ ... δεν ξέρω με ποιο τρόπο έκανε τα βλητικά του πειράματα, και πόσο διαδεδομένη ήταν η χρήση αυτοκινήτων στην εποχή του ... Αυτό που ξέρω σίγουρα, είναι ότι εκτεταμένες μελέτες της ατράκτου των σκαγιών με βολές σε κινούμενο πίνακα μήκους 6 μέτρων περίπου, πάνω σε τρέιλερ που το έσερνε αυτοκίνητο, έκανε ο Bob Brister (συγγραφέας του The Art of Shotgunning) ... Και μάλιστα έβαζε τη γυναίκα του να οδηγεί το αυτοκίνητο (το οικογενειακό τους σεντάν), ενώ αυτός πυροβολούσε !!!!
... Ξέρετε πολλές γυναίκες που θα δέχονταν να το κάνουν αυτό ... ???? ....... .sarcastic. .sarcastic. .my man.
 
Συγχωρήστε με για το off-topic, αλλά εδώ χρειάζεται μια διόρθωση. Μήτσο επίτρεψέ μου να διαφωνήσω με το σκεπτικό σου ... Δεν "απλώνει την τουφεκιά" η συνέχιση της κίνησης του όπλου. Ούτε θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο, όσο γρήγορα κι αν το κινούμε. Για το λόγο ότι η γόμωση (η στήλη των σκαγιών) μέχρι και την έξοδό της από την κάννη έχει πολύ μικρό μήκος, οπότε όλα τα σκάγια βγαίνουν στιγμιαία από το στόμιο, σε απειροελάχιστο χρόνο, δηλ. ουσιαστικά ταυτόχρονα. Η άτρακτος αναπτύσσεται μετά την έξοδο από την κάννη, και οι λόγοι είναι ανομοιομορφία μεγέθους των σκαγιών, παραμορφωμένα σκάγια (είτε εκ κατασκευής, είτε από το στρες του πυροβολισμού, πιέσεις , τριβές στην κάννη, κλπ.) επομένως διαφορετικός βαθμός επιβράδυνσης του καθενός από την αντίσταση του αέρα ... και από τη λεγόμενη "έκρηξη στομίου" όπου το βύσμα τη στιγμή της εξόδου κτυπάει από πίσω τη στήλη των σκαγιών με αποτέλεσμα να προκαλεί μικροσυγκρούσεις μεταξύ τους και να "διαταράσσει" κατά κάποιο τρόπο την ομαλή κίνησή τους. Αυτό το φαινόμενο μειώνεται με το porting, και με τα διάφορα "τσοκ φρένου", γι' αυτό σε αυτές τις περιπτώσεις έχουμε πιο κοντή άτρακτο.
Ο λόγος που η συνέχιση της κίνησης του όπλου κατά τη διάρκεια της βολής (το λεγόμενο follow-through) είναι απαραίτητη, και βασικό στοιχείο της βολής σε κινούμενο στόχο, είναι για να διατηρείται η προσκόπευση από τη στιγμή που πατιέται η σκανδάλη μέχρι την έξοδο της γόμωσης από την κάννη ... Αυτό το χρονικό διάστημα (χρόνος πυροδότησης και χρόνος κάννης) όσο κι αν φαίνεται μικρό και μη αντιληπτό, είναι υπεραρκετό - αν σταματήσει η κίνηση του όπλου - να αλλάξει την προσκόπευση και να μείνει η τουφεκιά πίσω από το στόχο.
Υ.Γ. Για τον Ζουρνέ ... δεν ξέρω με ποιο τρόπο έκανε τα βλητικά του πειράματα, και πόσο διαδεδομένη ήταν η χρήση αυτοκινήτων στην εποχή του ... Αυτό που ξέρω σίγουρα, είναι ότι εκτεταμένες μελέτες της ατράκτου των σκαγιών με βολές σε κινούμενο πίνακα μήκους 6 μέτρων περίπου, πάνω σε τρέιλερ που το έσερνε αυτοκίνητο, έκανε ο Bob Brister (συγγραφέας του The Art of Shotgunning) ... Και μάλιστα έβαζε τη γυναίκα του να οδηγεί το αυτοκίνητο (το οικογενειακό τους σεντάν), ενώ αυτός πυροβολούσε !!!!
... Ξέρετε πολλές γυναίκες που θα δέχονταν να το κάνουν αυτό ... ???? ....... .sarcastic. .sarcastic. .my man.

Στο μυαλο μου εισαι... Δεν ειχα χρονο το πρωι να τα ανφερω...
Αναλυτικος οπως παντα....shake hands.
 
Εγώ πιστεύω ότι όταν ο δασκαλος στο σκοπευτήριο λεει μην σταματάς την κίνηση μετά την τουφεκιά ουσιαστικά σε βάζει και απλώνεις την άτρακτο. Οποτε αρχιζει ο προβληματισμός. Μήπως με μεγάλη άτρακτο απλώνω την τουφεκιά περισσότερο οπότε έχω περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας;
Τίποτα δεν μπορείς να απλώσεις....θα μπορούσες αν είχες τρόπο να περιστρέψεις το στόμιο του όπλου με μια ταχύτητα περίπου 310 εκταμομύρια στροφές το λεπτό ...! Δες το παρακάτω video.
 
To ιδιο κι εγω Αρι για τον λογο της πυκνοτητας της τουφεκιας. Η συγκεντρωση δεν ειναι σκαγια ενα τετραγωνικο εκατοστο στον πινακα, αλλα σκαγια ανα κυβικο εκατοστο αερα. Με την κοντη ατρακτο εχεις ακριβως το ιδιο ανοιγμα της τουφεκιας που προσδιοριζεται απο το τσοκ και μεγαλη πυκνοτητα απο σκαγια, που σου δινουν αυτα τα ακαριαια και εντυπωσιακα σκοτωματα
Αυτο που περιγραφεις εν ολ ολιγοις περιγραφουν ως "ενα τσοκ κατω" οταν αναφερονται σε επιμ. Κωνου?
 
και πάλι δεν έχει σημασία αφού αυτός προσπαθεί να καταρρίψει (και το καταφέρνει) τον μύθο ότι το swing του όπλου απλώνει την άτρακτο (όση κι αν είναι αυτή σε κάθε συνδυασμό όπλου-τσοκ-φυσιγγίου)
 
Βρε παιδιά, τι είναι αυτά που λέτε; Στο συγκεκριμένο πείραμα, τι σχέση έχει αν είναι ατσάλινα ή μολύβδινα; Και στις δύο περιπτώσεις την στιγμή που βγαίνει η γομωση από την κάννη έχει μήκος περίπου....3 πόντους. Τι σημασία έχει το υλικό των σκαγιών την στιγμή που βγαίνουν από την κάννη; Για πόση ώρα νομίζετε ότι βγαίνουν αυτοι οι 3 πόντοι από την κάννη; Μην μπερδεύεστε με το σημείο που φτάνουν τα σκάγια, η οριζόντια διασπορά αν ήταν να συμβεί θα συνέβαινε το χρονικό σημείο που βγαίνει το πρώτο σκαγι με το χρονικό σημείο που βγαίνει το τελευταίο. Επειδή δεν μπορώ να επισυναψω τα σχόλια του you tube, διαβάστε την απάντηση κάποιου από κάτω που εξηγεί πόση ταχύτητα χρειάζεται η κάννη για να συμβεί αυτό. Εξωπραγματική ταχύτητα.
 
Last edited:
Παίδες ευχαριστώ για την διόρθωση . Γι'αυτό ξεκίνησα την φράση μου με το "εγώ πιστεύω"... Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λέτε. Απ' οτι βλεπω ομως υπαρχει πολυ κουβεντα για το θεμα αυτο. Σταματαω εδώ γιατί είμαστε εκτός θέματος . Πάντως το follow through υπαρχει σε όλα τα αθλήματα από το ποδόσφαιρο μέχρι το τέννις . Όσο για τον Ζουρνε φίλε Στέλιο πολλές φορές αναρωτηθηκα αν όλα όσα έκανε ήταν μέσα στα στρατιωτικά του καθήκοντα ή τα έκανε από την διάθεση του για έρευνα της βλητικής σε έξτρα χρόνο αλλά με μέσα του στρατού. Αν ισχύει το δεύτερο και αυτό γινόταν στην Ελλάδα φαντάσου τι σκάνδαλο ξεσκεπασαμε . Όσο για την κα Brister μου θύμησες την αντιαεροπορική βολή στον στρατό που γινόταν σε ανεμουριο που το έσερνε αεροπλάνο και μετά τις πρώτες βολές οι πιλότοι φεύγανε γιατί όλοι σημάδευαν το αεροπλάνο .
 
Η διαφορα στα σκοτωματα που εχει η κοντη ατρακτος,οφειλεται στις μενουσες ταχυτητες που ειναι μεγαλυτερες.
Λογω ακριβως του γεγονοτος πως η ατρακτος ειναι πιο κοντη και με πιο πυκνη δομη.
Επηρεάζονται λιγοτερο τα σκαγια της ατρακτου,ενα εκαστο,απο τις τριβες του ατμοσφαιρικου αερα.
Οχι επειδη θα "βρουν"πιο πολλα σκαγια το θηραμα,την ιδια στιγμη.
Ειναι απειροελαχιστη η διαφορα που θα συμβει αυτο,δε σχεση με μια μακρυτερη ατρακτο.
Απειροελαχιστη!!
Οι μενουσες,ειναι το μεγάλο ατου!;)
 
Ερώτηση βύσματα τύπου λβ6 η steel δηλαδή σωλήνες κάνουν μεγάλη ή μικρή άτρακτο; ;
Το αποτύπωμα που αφήνουν πάντως στον πίνακα είναι τρομερό ακόμα κ με πολύ ψηλά νούμερα 9-10
 
Back
Top