ΤΣΟΚ (CHOKE) Παρουσιάσεις – Κριτικές – Εντυπώσεις


Όνομα
Λευτέρης
Καλημέρα, προσπερναω την ειρωνεία του Βασίλη και πάω στα φρεγάτα. Στην Αμερική την μεγάλη συγκέντρωση την επιδίωξαν με διαφορετικές προσεγγίσεις. Η κλασική με περισσότερο στενεμα στο στόμιο, από ένα σημείο και πέρα λειτουργεί αρνητικά, άλλη προσέγγιση ήταν η διαμηκης ραβδωση, μια άλλη τα ελικοειδή αυλάκια με στόχο να διαφεύγουν αέρια πέριξ του κυαθιου λειτουργωντας σαν αμορτισέρ και παράλληλα κρατάνε για κάποια εκατοστά το ποτηράκι κλειστό, οι οπές διαφυγής πριν το στόμιο για μείωση του εμβολισμου της στήλης και άλλα. Τα φρενάτα είναι απλά σκαλοπάτια μισού έως ενός χιλιοστού μέσα στο τσοκ με την προσδοκία πως θα γαντζωσουν το βύσμα και θα το συγκρατησουν στιγμιαία, δίνοντας τον χρόνο στα σκάγια να εξέλθουν λόγω ορμής και να μην έχουν εμβολισμο ή όποια άλλη επίδραση από το βύσμα. Νομίζω πως είναι υπεραισιοδοξη η υπόθεση αυτή και πως το μόνο που συμβαίνει είναι σύγκρουση ( αρκετά βίαια), και συνεπώς συμπίεση λόγω στενωσης, όπως σε ένα φουλ,με την ίδια όπως σε ένα έξτρα φουλ επιμήκυνση της στήλης στο στόμιο. Άλλωστε η βασική λειτουργία όλων των συσφιξεων είναι να επιμηκύνουν την στήλη των σκαγιων στον διαμήκη άξονα ώστε να μειωθεί το μέτωπο κόντρα στον αέρα, ώστε τα επερχόμενα να ευνοούνται .
 
Όνομα
Αλεξανδρος
Καλημέρα, προσπερναω την ειρωνεία του Βασίλη και πάω στα φρεγάτα. Στην Αμερική την μεγάλη συγκέντρωση την επιδίωξαν με διαφορετικές προσεγγίσεις. Η κλασική με περισσότερο στενεμα στο στόμιο, από ένα σημείο και πέρα λειτουργεί αρνητικά, άλλη προσέγγιση ήταν η διαμηκης ραβδωση, μια άλλη τα ελικοειδή αυλάκια με στόχο να διαφεύγουν αέρια πέριξ του κυαθιου λειτουργωντας σαν αμορτισέρ και παράλληλα κρατάνε για κάποια εκατοστά το ποτηράκι κλειστό, οι οπές διαφυγής πριν το στόμιο για μείωση του εμβολισμου της στήλης και άλλα. Τα φρενάτα είναι απλά σκαλοπάτια μισού έως ενός χιλιοστού μέσα στο τσοκ με την προσδοκία πως θα γαντζωσουν το βύσμα και θα το συγκρατησουν στιγμιαία, δίνοντας τον χρόνο στα σκάγια να εξέλθουν λόγω ορμής και να μην έχουν εμβολισμο ή όποια άλλη επίδραση από το βύσμα. Νομίζω πως είναι υπεραισιοδοξη η υπόθεση αυτή και πως το μόνο που συμβαίνει είναι σύγκρουση ( αρκετά βίαια), και συνεπώς συμπίεση λόγω στενωσης, όπως σε ένα φουλ,με την ίδια όπως σε ένα έξτρα φουλ επιμήκυνση της στήλης στο στόμιο. Άλλωστε η βασική λειτουργία όλων των συσφιξεων είναι να επιμηκύνουν την στήλη των σκαγιων στον διαμήκη άξονα ώστε να μειωθεί το μέτωπο κόντρα στον αέρα, ώστε τα επερχόμενα να ευνοούνται .
Ο Βασιλης πιστευω πως δεν σε ειρωνευτηκε στο προηγουμενο ποστ.
Τα φρενατα με τα σκαλοπατια που αναφερεσαι ειναι τα patternmaster λογικα, που εχουν τα σκαλοπατια και οντως φρεναρουν τον συγκεντρωτηρα, τα αλλα φρενατα ειναι τα Kicks με τις οπες σαν ξυραφια που κι αυτα φρεναρουν τον συγκεντρωτηρα.
Τα εχω και τα δυο και τα εχω δοκιμασει πολλες φορες,και κρατανε μεγαλυτερη συγκεντρωση απο τα συμβατικα και μεγαλυτερη δυναμη κρουσης
 
Όνομα
Λευτέρης
Αλεξ το είπα για πλάκα, ( για τον Βασίλη), ναι τα πρώτα ήταν τα patermaster με και δίχως porting. Αλλά τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτόν τον κόσμο, όσο πιο πολύ συμπιέζεται η στήλη των σκαγιων για να μακρυνει και ταυτόχρονα να στενέψει, και όλο αυτό γίνεται σε μερικά εκατοστά με τα σκάγια υπό πίεση από όλες τις επιφάνειες τους και ενώ κινούνται με 400 μ/ δ, φαντάσου πόσο στρες και τριβες δέχονται . Αποτέλεσμα ένα ποσοστό μεγάλο καταστρεφονται και ενώ τα βλέπουμε στον πίνακα σε κάποιες αποστάσεις δεν προσφέρουν τίποτα στην καταβολή του θηράματος. Και για να μη φανώ αποριπτικος σε όλα ,θεωρώ πως τα φουλ έχουν τη χρησιμότητα τους αλλά πλέον στην εποχή των πλαστικών βυσμάτων μπορούμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα με λίγο ή και καθόλου τσοκαρισμα και το κατάλληλο βύσμα.
 
Όνομα
Αλεξανδρος
Αλεξ το είπα για πλάκα, ( για τον Βασίλη), ναι τα πρώτα ήταν τα patermaster με και δίχως porting. Αλλά τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτόν τον κόσμο, όσο πιο πολύ συμπιέζεται η στήλη των σκαγιων για να μακρυνει και ταυτόχρονα να στενέψει, και όλο αυτό γίνεται σε μερικά εκατοστά με τα σκάγια υπό πίεση από όλες τις επιφάνειες τους και ενώ κινούνται με 400 μ/ δ, φαντάσου πόσο στρες και τριβες δέχονται . Αποτέλεσμα ένα ποσοστό μεγάλο καταστρεφονται και ενώ τα βλέπουμε στον πίνακα σε κάποιες αποστάσεις δεν προσφέρουν τίποτα στην καταβολή του θηράματος. Και για να μη φανώ αποριπτικος σε όλα ,θεωρώ πως τα φουλ έχουν τη χρησιμότητα τους αλλά πλέον στην εποχή των πλαστικών βυσμάτων μπορούμε να πετύχουμε πολύ περισσότερα με λίγο ή και καθόλου τσοκαρισμα και το κατάλληλο βύσμα.
Για να τα λες κατι ξερεις και ασχοληθει πολυ, αλλα στο δικο μου οπλο το Κικς ειναι παντα πιο μπροστα απο ολα τα τσοκ που εχω δομιμασει, σε συγκεντρωση διατρηση αλλα και καταβολες.

Δεν εχω καταλαβει δηλαδη, ποτε και πουθενα οτι μου καταστρεφει αρκετα σκαγια, ουτε σε δοκιμες στο χαρτι αλλα ουτε και στο κυνηγι.

Με ανοιχτο τσοκ συμφωνω οτι μπορουμε να πιασουμε πολυ μεγαλα ποσοστα και μακρινες τουφεκιες αλλα μονο με ιδιογομωση, γιατι με εμπορικα δεν υπαρχει καμια περιπτωση.
 
Όνομα
Γιαννης
Είχα ένα truglo 2extra full με ίσιες ραβδώσεις στην ςς το τσοκ με χοντρά σκάγια από 5 και κάτω μέχρι 30 μέτρα ήταν υπερβολικά σφιχτό σε απίστευτο σημείο το έδωσα χωριά από την ςς σε έναν το ήθελε για μπίλιες για γουρούνια .
 
Όνομα
Βασίλης
τα ελικοειδή αυλάκια με στόχο να διαφεύγουν αέρια πέριξ του κυαθιου λειτουργωντας σαν αμορτισέρ και παράλληλα κρατάνε για κάποια εκατοστά το ποτηράκι κλειστό,
Λευτέρη τι είναι αυτά.
Δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείς ...
 
Όνομα
Λευτέρης
Βασίλη είναι μια επινόηση που σαν ιδέα φαίνεται υπερβολική αλλά σε έναν βαθμό πετυχαίνει αυτό που υπόσχεται. Νομίζω λέγεται ανακοντα και έχει αυλακώσεις σαν ανοιχτό σπείρωμα στον κώνο του τσοκ με σκοπό αέρια της καύσης να διαφύγουν από την φούστα και σαν περιελιξη να αγκαλιάσουν το βύσμα, λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής αν και πολύ ταχύτερα συμπιεζουν περαιτέρω το ποτηράκι με τα σκάγια και ταυτόχρονα εξαλείφουν τις τριβες.
 
Βασίλη είναι μια επινόηση που σαν ιδέα φαίνεται υπερβολική αλλά σε έναν βαθμό πετυχαίνει αυτό που υπόσχεται. Νομίζω λέγεται ανακοντα και έχει αυλακώσεις σαν ανοιχτό σπείρωμα στον κώνο του τσοκ με σκοπό αέρια της καύσης να διαφύγουν από την φούστα και σαν περιελιξη να αγκαλιάσουν το βύσμα, λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής αν και πολύ ταχύτερα συμπιεζουν περαιτέρω το ποτηράκι με τα σκάγια και ταυτόχρονα εξαλείφουν τις τριβες.
Το ειχα γράψει ότι τελικά όλα γίνονται για να διώξουμε όσα αέρια γίνεται από την στήλη των σκαγιων, οι γδαρμενοι συγκεντρωτηρες είναι η συνέπεια κ οχι ο λόγος για το πορτιγκ στα Κικς , αλλά ελάχιστοι με καταλαβαίνουν, κ τα αυλάκια στα ανακόντα αέρια εκτρεπουν όπως έγραψες κ εσυ
 
Όνομα
Αλεξανδρος
Καλα τα λετε και οι δυο αλλα θελω να μου λυσετε μια απορια για το θεμα φρεναρισματος συγκεντρωτηρα και εκτονωσης αεριων...

Στο πρωτο Κικς Lf που ειχα, επαιρνα μια αλφα συγκεντρωση στις δοκιμες και μια αλφα δυναμη κρουσης.
Οταν με επιασε παλαβωμαρα και εβαλα δραπανο στις τρυπες του τσοκ αφηζαν πολλα γρεζια στο εσωτερικο του με αποτελεσμα οι συγκεντρωτηρες να βγαινουν τελειως κομματια.

Η συγκεντρωση ανεβηκε με πιο πυκνο κεντρο και η δυναμη κρουσης ανεβηκε επισης, αν δεν παιζει ρολο το φρεναρισμα του συγκεντρωτηρα και ολη η δουλεια γινεται απο την διαφυγη αεριων πως αλλαξαν τοσο οι τουφεκιες με το πειραγμενο Κικς?
 
Καλα τα λετε και οι δυο αλλα θελω να μου λυσετε μια απορια για το θεμα φρεναρισματος συγκεντρωτηρα και εκτονωσης αεριων...

Στο πρωτο Κικς Lf που ειχα, επαιρνα μια αλφα συγκεντρωση στις δοκιμες και μια αλφα δυναμη κρουσης.
Οταν με επιασε παλαβωμαρα και εβαλα δραπανο στις τρυπες του τσοκ αφηζαν πολλα γρεζια στο εσωτερικο του με αποτελεσμα οι συγκεντρωτηρες να βγαινουν τελειως κομματια.

Η συγκεντρωση ανεβηκε με πιο πυκνο κεντρο και η δυναμη κρουσης ανεβηκε επισης, αν δεν παιζει ρολο το φρεναρισμα του συγκεντρωτηρα και ολη η δουλεια γινεται απο την διαφυγη αεριων πως αλλαξαν τοσο οι τουφεκιες με το πειραγμενο Κικς?
Πάρε ταινία, τυλιξε τις τρυπες κ ρίξε σε χαρτόνι, μετά βάλε φωτο να δουμε το αποτέλεσμα , με δυο λόγια κατάργησε το πορτιγκ κ άφησε το φρενάρισμα όπως λες οτι μετράει, για καντο να δουμε
 
Όνομα
Αλεξανδρος
Πάρε ταινία, τυλιξε τις τρυπες κ ρίξε σε χαρτόνι, μετά βάλε φωτο να δουμε το αποτέλεσμα , με δυο λόγια κατάργησε το πορτιγκ κ άφησε το φρενάρισμα όπως λες οτι μετράει, για καντο να δουμε
Οκ με την πρωτη ευκαιρια θα το δοκιμασω και θα ανεβασω την δοκιμη, αν δεν βρεχει αυριο το μεσημερι θα γινει η δοκιμη.
 
Περιοχή
Χανιά
Καλα τα λετε και οι δυο αλλα θελω να μου λυσετε μια απορια για το θεμα φρεναρισματος συγκεντρωτηρα και εκτονωσης αεριων...

Στο πρωτο Κικς Lf που ειχα, επαιρνα μια αλφα συγκεντρωση στις δοκιμες και μια αλφα δυναμη κρουσης.
Οταν με επιασε παλαβωμαρα και εβαλα δραπανο στις τρυπες του τσοκ αφηζαν πολλα γρεζια στο εσωτερικο του με αποτελεσμα οι συγκεντρωτηρες να βγαινουν τελειως κομματια.

Η συγκεντρωση ανεβηκε με πιο πυκνο κεντρο και η δυναμη κρουσης ανεβηκε επισης, αν δεν παιζει ρολο το φρεναρισμα του συγκεντρωτηρα και ολη η δουλεια γινεται απο την διαφυγη αεριων πως αλλαξαν τοσο οι τουφεκιες με το πειραγμενο Κικς?
Αλέξανδρε τι ακριβώς έκανες με το δράπανο ;;; Μήπως μεγάλωσες τις τρύπες ;;; ;)
 
Όνομα
Αλεξανδρος
Αλέξανδρε τι ακριβώς έκανες με το δράπανο ;;; Μήπως μεγάλωσες τις τρύπες ;;; ;)
Τις μεγαλωσα αλλα εγιναν πολυ κοφτερες και εχουν απο μεσα γρεζια που κοβουν, πιστευα οτι θα χαλουσε η συγκεντρωση και η δυναμη αλλα τελικα εγινε το αντιθετο
 
Όνομα
Βασίλης
Οκ με την πρωτη ευκαιρια θα το δοκιμασω και θα ανεβασω την δοκιμη, αν δεν βρεχει αυριο το μεσημερι θα γινει η δοκιμη.
Αφού θα την κάνεις, αν θες ρίξε και με το μαμά full ...
Επίσης συγκρατήσου :) και ρίξε στα 36.5μ μετρημένα από το στόμιο σε μεγάλο χαρτί.

1 δοκιμή με το kicks όπως το έχει φτιάξει.
1 δοκιμή με το kicks με κλειστές τις τρύπες.
1 δοκιμή με το μαμά.
Όλες στα 36.5μ.
Τράβα καθαρές φωτογραφίες, πες μου τις διαστάσεις του χαρτιού και το φυσίγγι και θα στα φτιάξω εγώ τα υπόλοιπα.

Ο Στέλιος νομίζω εννοούσε ότι η αύξηση προέρχεται από το μεγάλωμα των οπών και όχι από τα γρέζια ή τουλάχιστον το μεγαλύτερο ποσοστό της.
 
Last edited:
Όνομα
Βασίλης
Μαγικά δεν υπάρχουν στην βλητική.
Μόνο στατιστική και φυσική.
Για εμένα και οι οπές παίζουν τον ρόλο τους και τα "γρέζια".
Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ποιο παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο.
Και τα 2, έχουν σκοπό να μειώσουν την επιτάχυνση του κυαθίου θυσιάζοντας περιφερειακά σκάγια (εκτός κυαθίου) ώστε τα υπόλοιπα να συνεχίσουν να κινούνται με την αδράνειά τους και κατά την έξοδο από την κάνη να αποσπαστούν πιο γρήγορα από το κυάθιο.
 
Όνομα
Βασίλης
Βασίλη είναι μια επινόηση που σαν ιδέα φαίνεται υπερβολική αλλά σε έναν βαθμό πετυχαίνει αυτό που υπόσχεται. Νομίζω λέγεται ανακοντα και έχει αυλακώσεις σαν ανοιχτό σπείρωμα στον κώνο του τσοκ με σκοπό αέρια της καύσης να διαφύγουν από την φούστα και σαν περιελιξη να αγκαλιάσουν το βύσμα, λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής αν και πολύ ταχύτερα συμπιεζουν περαιτέρω το ποτηράκι με τα σκάγια και ταυτόχρονα εξαλείφουν τις τριβες.
Την είδα την κατασκευή...
Η αρχική σκέψη μου για τα τσοκ με τις ίσιες ραβδώσεις ήταν η ίδια.
Αέρια φεύγουν από την φούστα, συμπιέζουν το βύσμα και εκτονώνονται περιφερειακά του βύσματος.
Κάτι σαν πόρτινγκ αλλά τον ρόλο των οπών τον παίζουν οι ραβδώσεις.

Το να εμποδίσουν την όποια περιστροφή του βύσματος δεν πέρασε από το μυαλό μου.

Τελικός κριτής οποιασδήποτε ιδέας ή πατέντας είναι ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ.
 
Last edited:
Όνομα
Λευτέρης
Καλα τα λετε και οι δυο αλλα θελω να μου λυσετε μια απορια για το θεμα φρεναρισματος συγκεντρωτηρα και εκτονωσης αεριων...

Στο πρωτο Κικς Lf που ειχα, επαιρνα μια αλφα συγκεντρωση στις δοκιμες και μια αλφα δυναμη κρουσης.
Οταν με επιασε παλαβωμαρα και εβαλα δραπανο στις τρυπες του τσοκ αφηζαν πολλα γρεζια στο εσωτερικο του με αποτελεσμα οι συγκεντρωτηρες να βγαινουν τελειως κομματια.

Η συγκεντρωση ανεβηκε με πιο πυκνο κεντρο και η δυναμη κρουσης ανεβηκε επισης, αν δεν παιζει ρολο το φρεναρισμα του συγκεντρωτηρα και ολη η δουλεια γινεται απο την διαφυγη αεριων πως αλλαξαν τοσο οι τουφεκιες με το πειραγμενο Κικς?
Alex σε μια κάνη όταν το βύσμα με τα σκάγια από το κυλινδρικό τμήμα μπαίνει στο τσοκ αφού σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό η διάμετρος μικραίνει, ανάλογα φρενάρει στιγμιαία, οπότε αυξάνεται η πίεση στην κάνη και ακολουθεί επιτάχυνση του συνόλου βύσμα- σκάγια. Όσο περισσότερο και όσο πιο απότομα στενεύει το τσοκ ,τόσο περισσότερο αυξάνεται η πίεση στο τμήμα αυτό. Λόγω ορμής η στήλη των σκαγιων τείνει να διατηρήσει το μήκος και το πλάτος της, είναι όμως αναγκασμένη να αυξήσει το μήκος της και να μειώσει το πλάτος της, αυτό γίνεται με βίαιο τρόπο σχεδόν ακαριαία και ταυτόχρονα παίζει σημαντικό ρόλο η τριβή ανάμεσα στην κάνη και το διερχόμενο σύνολο. Τα σκαλοπάτια του paternmaster ή τα γρεζια στην δική σου περίπτωση αυξάνουν την δυσκολία διέλευσης του συνόλου βύσμα- σκάγια, άρα και την πίεση, αλλά ταυτόχρονα μειώνουν και την διάμετρο συμπιεζοντας ακόμη περισσότερο την στήλη των σκαγιων. Έτσι λειτουργεί σαν επιπλέον στενεμα του τσοκ.
 
Όνομα
Αλεξανδρος
Alex σε μια κάνη όταν το βύσμα με τα σκάγια από το κυλινδρικό τμήμα μπαίνει στο τσοκ αφού σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό η διάμετρος μικραίνει, ανάλογα φρενάρει στιγμιαία, οπότε αυξάνεται η πίεση στην κάνη και ακολουθεί επιτάχυνση του συνόλου βύσμα- σκάγια. Όσο περισσότερο και όσο πιο απότομα στενεύει το τσοκ ,τόσο περισσότερο αυξάνεται η πίεση στο τμήμα αυτό. Λόγω ορμής η στήλη των σκαγιων τείνει να διατηρήσει το μήκος και το πλάτος της, είναι όμως αναγκασμένη να αυξήσει το μήκος της και να μειώσει το πλάτος της, αυτό γίνεται με βίαιο τρόπο σχεδόν ακαριαία και ταυτόχρονα παίζει σημαντικό ρόλο η τριβή ανάμεσα στην κάνη και το διερχόμενο σύνολο. Τα σκαλοπάτια του paternmaster ή τα γρεζια στην δική σου περίπτωση αυξάνουν την δυσκολία διέλευσης του συνόλου βύσμα- σκάγια, άρα και την πίεση, αλλά ταυτόχρονα μειώνουν και την διάμετρο συμπιεζοντας ακόμη περισσότερο την στήλη των σκαγιων. Έτσι λειτουργεί σαν επιπλέον στενεμα του τσοκ.
Συμφωνουμε Λευτερη, αρα υπαρχει επιβραδυνση του κυαθιου και πιστευω ειναι μια συνεργασια στα Κικς απο τις τρυπες που κοβουν και απο την εκτονωση των αεριων.
Περυσι με επιασε ορεξη να γυαλισω το αλλο Κικς που εχω το xfull...το γυαλισα με δραπανο με αποτελεσμα να χαλασει η κοψη των τρυπων που εχει, δεν το καταλαβα βεβαια γιατι δεν πηγε το μυαλο μου.
Πηρα καποια καινουργια φυσιγγια και πηγα να τα δοκιμασω στο χαρτι μαζι με καποια αλλα που ριχνω στανταρ, προς μεγαλη μου εκπληξη δεν ειχα τις ιδιες τουφεκιες που ειχα προτου γυαλισω το τσοκ.
Τα κυαθια επισης εφταναν πολυ μακρια μετα τις τουφεκιες πραγμα που δεν γινοταν πιο πριν...τελικα πηρα μια μικρη λιμα καδενας αλυσοπριονου και λυμαρισα τις τρυπες για να αποκτησουν ξανα την κοψη που ειχαν πριν.
Οι τουφεκιες γυρισαν παλι στα ποσοστα που ειχα πριν και τα βυσματα εφταναν μαξιμουμ στα 30+ μετρα, οι δοκιμες και τα πειραματα μου εδωσαν να καταλαβω οτι παιζουν ρολο οι τρυπες για εκτονωση των αεριων αλλα παιζει μεγαλο ρολο και το ποσο κοφτερες ειναι.
 
Top