Στροφεία ρελιασματος που,πως,ποτέ και γιατί.......

Ανοίγω αυτό το θέμα που όπως λέει ο τίτλος αφορά τα στροφεία ρελιασματος των φυσιγγίων μας. Μπορούμε να καταθέσουμε τις απόψεις -γνωσεις μας για τα διάφορα στροφεία που χρησιμοποιούνται από μας ,τις ιδιότητες τους π.χ. τι κάνει το στενό τύπου ένα σε σχέση με τις γομωσεις το τύπου 2,3 κλπ..... Πώς επηρεάζει την καμπύλη καύσης και τις μέγιστες πιέσεις που βγάζουν τα φυσίγγια μας όπως και τις ταχύτητες. Νομίζω ότι αυτή συζήτηση έχει να προσφέρει σε πολλούς από εμάς.
 
Καλησπέρα. Υποθέτουμε ότι έχουμε το εξής σεταπ: mb 32 686 1,80x35 No7 z2m21 6* 58,00 mm ρελιασμενο με στροφείο τύπου 2 δηλαδή κατάλληλο για γομωσεις 29-36 γραμμάρια σκάγια. Το σεταπ όπως είναι μας δίνει 680 bar και 421m/sec v1,5.
Εάν το ρελιαζαμε με στροφείο τύπου 1 τι πιθανές αλλαγές θα είχαμε σε πιέσεις και ταχύτητα???
Αντίστοιχα εάν το ρελιαζαμε με στροφείο τύπου 3 τι διαφορές θα είχαμε????
 
Βαγγέλη αυτό που έχω δει αλλά δεν έκανα ακομα τις δοκιμές για να βγάλω πιο σωστό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει διαφορά.
Στο σετ απ' που γράφεις παραπάνω (με 616 όμως) με το gaep bn2 το απλό και το omv sp2 το μπρούτζινο που βγάζει λίγο πιο χοντρό ρελι είχα δει μεγαλύτερο ποσοστό και καλύτερες κατανομές,όχι όμως μεγάλη διαφορά σε ταχύτητες. Πιστεύω ότι το στενό ρελι με τον απάτητο και μαλακό z2m21 κάτι άλλαζε στον τρόπο που καιγόταν η πυρίτιδα και δεν είχα σωστά αποτελέσματα.
Με το bn2 αν προσπαθούσα να κατεβάσω κι άλλο το τελικό ύψος κλεισίματος μου σκόρπιζε η τουφεκιά και μου τσαλακωνε και τον κάλυκα.
Τα παραπάνω γίνονταν με χάραξη και πάτημα από την Lee.
Νομίζω στα 34/35 γραμμάρια και πάνω ένα πιο φαρδύ (και βαθύ) στροφείο κάνει την πυρίτιδα να καεί καλύτερα και ίσως βοηθάει να μην παραμορφοθουν πολύ τα σκάγια .
Αυτά υποθέτω εγώ...ίσως κάποιος έχει ψάξει και αναλύσει περισσότερο το θέμα...
 
Η γνωμη ειναι οτι.....Οταν το ΕΝΑ δεκατο του χιλιοστου ισοδυναμει στο + - με 10 εως 15 bar....
αναλογα την πυριτιδα και το υψος ρελιασματος.....ολα τα στροφεια πανε ''περιπατο''.....
1ον.
Εαν δεν εχεις σταθερο υψος ρελιασματος..
2ον.Εαν εχεις διαφορετικα βυσματα...
3ον. Εαν εχεις διαφορετικη πυριτιδα
4ον. Εαν ολες αυτες οι μετρησεις δεν γινουν σε κανονακι δοκιμων

Παντα κατα την γνωμη μου..... και με σεβασμο προς ολους ψαχνεται ψυλλους στα αχυρα......

Με 2 στροφεια....ΕΝΑ για αστεροειδες κλεισιμο , και ΕΝΑ για ρελιαστο.....βγαζουμε αξιοπρεπεστατα
φυσιγγια....χωρις τον ''πονοκεφαλο'' των διαφορετικων στροφειων....που οι διαφορες ειναι αμελητεες
και παραλληλα αμφισβητησιμες...λογω του μη σταθερου φυσιγγιου!!!

Και οταν αναφερομαι και λεω σταθερο φυσιγγιο....Εννοω ενα σεταπ με 5 βολες που θα εχουν την
ιδια ταχυτητα και ποσοστο συγκεντρωσης στα 35 η 36,5 μετρα εαν θελετε !!!

Τωρα βεβαια περι ορεξεως.....Και χωρις να θελω να μειωσω ΚΑΝΕΝΑΝ φιλο η συναδελφο για την
ποιοτητα των φυσιγγιων του !!! :)
 
Last edited:
Η γνωμη ειναι οτι.....Οταν το ΕΝΑ δεκατο του χιλιοστου ισοδυναμει στο + - με 10 εως 15 bar....
αναλογα την πυριτιδα και το υψος ρελιασματος.....ολα τα στροφεια πανε ''περιπατο''.....
1ον.
Εαν δεν εχεις σταθερο υψος ρελιασματος..
2ον.Εαν εχεις διαφορετικα βυσματα...
3ον. Εαν εχεις διαφορετικη πυριτιδα
4ον. Εαν ολες αυτες οι μετρησεις δεν γινουν σε κανονακι δοκιμων

Παντα κατα την γνωμη μου..... και με σεβασμο προς ολους ψαχνεται ψυλλους στα αχυρα......

Με 2 στροφεια....ΕΝΑ για αστεροειδες κλεισιμο , και ΕΝΑ για ρελιαστο.....βγαζουμε αξιοπρεπεστατα
φυσιγγια....χωρις τον ''πονοκεφαλο'' των διαφορετικων στροφειων....που οι διαφορες ειναι αμελητεες
και παραλληλα αμφισβητησιμες...λογω του σταθερου φυσιγγιου!!!

Και οταν αναφερομαι και λεω σταθερο φυσιγγιο....Εννοω ενα σεταπ με 5 βολες που θα εχουν την
ιδια ταχυτητα και ποσοστο συγκεντρωσης στα 35 η 36,5 μετρα εαν θελετε !!!

Τωρα βεβαια περι ορεξεως.....Και χωρις να θελω να μειωσω ΚΑΝΕΝΑΝ φιλο η συναδελφο για την
ποιοτητα των φυσιγγιων του !!! :)
Ακρηβος αυτο.ενα για ρελι και ενα για αστερι.προσαρμοζης τα σεταπ σου μαυτα τα στρωφια και τελος.τα αλο για 28 μεχρει 34 και αλα 34 μεχρει 52 ειναι κουραφεξαλα.ενα για ολα και καλο μαγηρεμα
 
Βαγγέλη αυτό που έχω δει αλλά δεν έκανα ακομα τις δοκιμές για να βγάλω πιο σωστό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει διαφορά.
Στο σετ απ' που γράφεις παραπάνω (με 616 όμως) με το gaep bn2 το απλό και το omv sp2 το μπρούτζινο που βγάζει λίγο πιο χοντρό ρελι είχα δει μεγαλύτερο ποσοστό και καλύτερες κατανομές,όχι όμως μεγάλη διαφορά σε ταχύτητες. Πιστεύω ότι το στενό ρελι με τον απάτητο και μαλακό z2m21 κάτι άλλαζε στον τρόπο που καιγόταν η πυρίτιδα και δεν είχα σωστά αποτελέσματα.
Με το bn2 αν προσπαθούσα να κατεβάσω κι άλλο το τελικό ύψος κλεισίματος μου σκόρπιζε η τουφεκιά και μου τσαλακωνε και τον κάλυκα.
Τα παραπάνω γίνονταν με χάραξη και πάτημα από την Lee.
Νομίζω στα 34/35 γραμμάρια και πάνω ένα πιο φαρδύ (και βαθύ) στροφείο κάνει την πυρίτιδα να καεί καλύτερα και ίσως βοηθάει να μην παραμορφοθουν πολύ τα σκάγια .
Αυτά υποθέτω εγώ...ίσως κάποιος έχει ψάξει και αναλύσει περισσότερο το θέμα...
Το bn2 special που έχω δεν θέλει κατέβασμα κατο από 57,7 και αυτό τον χειμώνα μετά σκορπάει
 
Συμφωνώ σε ένα στροφείο για αστέρι και ένα για ρελιαστό.
Δε συμφωνώ όμως σε ένα στενό στροφείο για αστέρι σε όλα . Μη μου πείτε ότι ένα φυσιγγι με πάχος ρελιου 1,75 θα δώσει τη ίδια τουφεκιά με ένα που κάνει 1,90...και να υπολογίσουμε και τα διαφορετικά βάθη που κάνει το καθένα.
 
Συμφωνώ σε ένα στροφείο για αστέρι και ένα για ρελιαστό.
Δε συμφωνώ όμως σε ένα στενό στροφείο για αστέρι σε όλα . Μη μου πείτε ότι ένα φυσιγγι με πάχος ρελιου 1,75 θα δώσει τη ίδια τουφεκιά με ένα που κάνει 1,90...και να υπολογίσουμε και τα διαφορετικά βάθη που κάνει το καθένα.
Μαθενης .very funny. .shake hands.
 
Ακρηβος αυτο.ενα για ρελι και ενα για αστερι.προσαρμοζης τα σεταπ σου μαυτα τα στρωφια και τελος.τα αλο για 28 μεχρει 34 και αλα 34 μεχρει 52 ειναι κουραφεξαλα.ενα για ολα και καλο μαγηρεμα
Συμφωνώ με αυτά που γράφεις, προσπαθώ όμως να καταλάβω για τα στροφεία το εξής:
Το στροφείο τύπου 1 ,που χρησιμοποιούμε στα 24-28 γραμμάρια, ανεβάζει την αντίσταση ξερελιασματος και τα bar η τα κατεβάζει γιατί οι απόψεις που έχω ακούσει διίστανται. Αντίστοιχα ένα στροφειο τύπου 3 σε σχέση με το τύπου 2 τι διαφορετικό θα μας δώσει???? Δηλαδή για να γίνω κατανοητός ο προβληματισμός έχει να κάνει με το γιατί λένε ότι το τύπου 1 μέχρι 28 γραμμάρια τι προσπαθούμε να πετύχουμε με αυτό σε σχέση με την απόδοση της πυρίτιδας,τι με το τύπου 2 που είναι από 29 έως 36 και γιατί στις πιο βαριές γομωσεις τύπου 3 ??? Τι διαφορά θα κάνει ??? Θα αλλάξει την προοδευτικοτητα της πυρίτιδας θα κατεβάσει τα μπαρ ,θα βοηθήσει στην καλύτερη καύση της η κάτι άλλο????
 
Ενα στροφειο για ολα (προσωπικα Ι2S) τροποποιησεις αναλογως τα γουστα και κοιμασαι ησυχος.
Εσυ απο τις δοκιμες σου τι εχεις δει?Πως επηρεαζουν τα στροφεια?
Απο τι γενναται αυτο το ερωτημα?
Εγώ βλέπω, σύμφωνα με αυτά που δοκιμάζω,ότι για παράδειγμα ένα στροφειο που αγόρασα τελευταία είναι τύπου 3 αλλά βαθύ μου δίνει καλύτερες συγκεντρώσεις . Ταχύτητες δεν πρόλαβα να μετρήσω..... Η απορία ξεκινάει από εκεί και γενικεύοντας το θέτω το ερώτημα : το στενό στροφείο ανεβάζει bar σε σχέση με το φαρδύ η το αντίστροφο????
 
Το bn2 special που έχω δεν θέλει κατέβασμα κατο από 57,7 και αυτό τον χειμώνα μετά σκορπάει
Ηλία καλησπέρα. Έχω ένα ; στροφείο που το αγόρασα για BN2 special αλλά επάνω του δεν έχει τίποτα τυπωμένο.....
Το δικό σου κάνει ρελι σχετικά λεπτό και με έντονα κυρτό προς τα μέσα το τελείωμα αυτό που λέμε "ράμφος παπαγάλου"?????
 
received_1122298012034584.jpeg
Την ίδια απορία και την ίδια συζήτηση είχαμε και προχθές Βαγγέλη.
Το ίδιο ακριβώς ερώτημα έθεσα και εγώ στον αντιπρόσωπο της omv για την Ελλάδα και μου έστειλε την παρακάτω φωτό ...
Είναι τρία στροφεία της omv(sp1,sp2,sp3) που τα προτείνει η omv για ελαφριές γομωσεις μέχρι βαριές...
Τώρα θα μου πεις ίσως να θέλουν να πουλήσουν αλλά βλέπω ότι και οι Έλληνες κατασκευαστές ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι...
Με μια πρώτη ανάγνωση της φωτό οπτικά και μόνο μπορώ να δω από αριστερά προς τα δεξιά πιο στενό ρελι προς πιο χοντρό αλλά και πιο ρηχό προς πιο βαθύ ρελι....
Άρα λοιπόν στην εξίσωση μπαίνει και το βάθος ρελιου ...
Επομένως αν λογικα προκύπτει ένα συμπέρασμα είναι ότι η omv την οποία και αντιγράφουν οι δικοί μας αξιόλογοι κατασκευαστές για κάποιο λόγο θέλει μεγαλύτερη αντίσταση στο ξερελιασμα στις βαριές γομωσεις(πιθανον να επιδρά και στην καμπύλη καύσης )....
Το ξανατονιζω όμως ότι διαλέγουν πιο χοντρό και παράλληλα πιο βαθύ ρελι για να το καταφερουν από ότι βλέπω ...
Κλείνοντας αυτό που σκέφτομαι είναι ότι στις βαριές γομωσεις 36+ έχουμε μέσης έως χαμηλής ισχύος καψουλια,προοδευτικές πυρίτιδες ,χοντρά σκάγια με μειωμένες ακτινικες τριβές και αντίσταση στις παραμορφώσεις και το ζητούμενο είναι υψηλές αρχικές ταχύτητες για μεγάλα θηράματα άρα και αυξημένα bar...
Εντελως εμπειρικά η προσέγγιση αυτή μέχρι να βρεθεί κάποιος με πρόσβαση σε βλητικο σταθμό ώστε να μας απαντήσει με μετρησεις.
 
Back
Top