Μηχανισμοί λειόκαννων

Καλησπέρα σε όλους. Σκέφτηκα να φτιάξω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε για τα διάφορα είδη μηχανισμών που υπάρχουν και να εξετάσουμε τα συν και τα πλην του καθένα. Είτε μιλώντας για μηχανισμούς καραμπίνας είτε για δίκαννων νομίζω πως η γνώση αυτή θα είναι πολύ χρήσιμη.
 
Το 1888 γράφτηκε το κάτωθι βιβλίο (ή μάλλον για είμαι ακριβής πρόκειται για την δεύτερη έκδοση του 1891).....εκεί γράφτηκαν σχεδόν όλα......ή σχεδόν....αυτό μπορεί να το πει κανείς εάν το διαβάσει, ή έστω το ξεφυλλίσει (ηλεκτρονικά) και δει τα σχέδια εάν δεν γνωρίζει κάποιος αγγλικά. Μπορείτε να το δείτε απλά ή να το κατεβασετε δωρεάν για να το έχετε.....σκεφτείτε οτι πρόκειται για βιβλίο του 1891.....γραμμένο από τον W.W. Greener με τίτλο MODERN SHOTGUNS

Υ.Γ. εννοείται οτι εκτός των μηχανισμών μιλάει και για τις μετρήσεις των κοντακίων....από τότε)

http://www.am-firearms.com/modernshotguns00greeuoft.pdf
 
Φιλε μ το σκεφτηκα στην αρχη κ για το συγκεκριμενο οπλο γτ το χω κρατησει και το εχω επωμισει και μ αφησε πολυ καλες εντυπωσεις αλλα ειναι πολυ ελαφρυ κ δεν θα με βολεψει οταν χρειαστει να κανω καρτερι.για περπατητο ειναι απτα πλεον καταλληλα πιστευω οπλα γιατι το βαρος του ειναι αμελητεο αλλα στο καρτερι δεν θα με βολευε .γιαυτο ψαχνω ενα οπλο που να συνδιασζει κ τα 2ειδη κυνηγιου
Η fabarm είναι όπλο με πολύ χαμηλό λάκτισμα λόγω αερίων και κάννης ,σίγουρα το λάκτισμα της θα είναι αρκετά πιο ήπιο σε σχέση με την benelli ,και η κάννη της βγάζει όμορφες τουφεκιές έχει καλά τσοκ μαμισια και ωραίο κοντάκι .Στο καρτέρι εάν κάτι θα έπρεπε να σκεφτείς θα ήταν να πάρεις ένα όπλο με 71 εκ κάννη ,εάν τα κυνήγια σου είναι πιο πολύ καρτέρι και λιγότερο παγανα 70 30 ας πούμε σκέψου την 71 εκ κάννη .
 
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αναφέρονται όλοι στο λάκτισμα των όπλων αδρανείας (λέγε με Benelli), λες και έχει καμία τεράστια διαφορά.
Εάν κάποιος ψάχνει να αγοράσει όπλο και δεν έχει ρίξει ποτέ, διαβάζοντας σχόλια, θα νομίζει ότι η Benelli κλωτσάει σαν γαϊδούρι ενώ η Beretta σε χαϊδεύει....
Τότε γιά τα δίκαννα γιατί δεν λέει κανείς πόσο τεράστιο μειονέκτημα είναι το κλώτσημά τους;
Κατά τη δική μου άποψη, με βάση την εμπειρία μου από τη μετάβαση από αερίων (Franchi) σε αδράνεια (Benelli), χωρίς να είμαι προϊδεασμένος γιατί δεν είχα διαβάσει κάτι σχετικό, δεν κατάλαβα διαφορά στα 32-36γρ. που έριχνα τότε. Αργότερα με Benelli έριξα semi, magnum μέχρι και supermagnum, σίγουρα το νοιώθεις, αλλά όχι απαγορευτικά. 'Ομως δεν έχω συγκριτική εμπειρία στις βαριές γομώσεις.
 
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αναφέρονται όλοι στο λάκτισμα των όπλων αδρανείας (λέγε με Benelli), λες και έχει καμία τεράστια διαφορά.
Εάν κάποιος ψάχνει να αγοράσει όπλο και δεν έχει ρίξει ποτέ, διαβάζοντας σχόλια, θα νομίζει ότι η Benelli κλωτσάει σαν γαϊδούρι ενώ η Beretta σε χαϊδεύει....
Τότε γιά τα δίκαννα γιατί δεν λέει κανείς πόσο τεράστιο μειονέκτημα είναι το κλώτσημά τους;
Κατά τη δική μου άποψη, με βάση την εμπειρία μου από τη μετάβαση από αερίων (Franchi) σε αδράνεια (Benelli), χωρίς να είμαι προϊδεασμένος γιατί δεν είχα διαβάσει κάτι σχετικό, δεν κατάλαβα διαφορά στα 32-36γρ. που έριχνα τότε. Αργότερα με Benelli έριξα semi, magnum μέχρι και supermagnum, σίγουρα το νοιώθεις, αλλά όχι απαγορευτικά. 'Ομως δεν έχω συγκριτική εμπειρία στις βαριές γομώσεις.
Εάν δώσεις σε 20 κυνηγούς να ρίξουν με αδράνεια και με αέρια εάν απαντήσουν χωρίς προκαταλήψεις θα σου πουν πως με το αερίων ένιωσαν λιγότερο λάκτισμα ,τώρα κατά πόσο αυτή η διαφορά θα επηρεάσει στην επιλογή του όπλου είναι καθαρά θέμα ιδιοσυγκρασίας του καθενός ,εγώ πχ θα σου πω πως η αδράνεια με ενοχλεί πάρα πολύ και για αυτό δεν είναι επιλογή μου .
 
Εάν δώσεις σε 20 κυνηγούς να ρίξουν με αδράνεια και με αέρια εάν απαντήσουν χωρίς προκαταλήψεις θα σου πουν πως με το αερίων ένιωσαν λιγότερο λάκτισμα ,τώρα κατά πόσο αυτή η διαφορά θα επηρεάσει στην επιλογή του όπλου είναι καθαρά θέμα ιδιοσυγκρασίας του καθενός ,εγώ πχ θα σου πω πως η αδράνεια με ενοχλεί πάρα πολύ και για αυτό δεν είναι επιλογή μου .
Απόλυτα σεβαστό. Επαναλαμβάνω ότι το έγραψα όπως το αισθάνομαι εγώ.
Ποιά είναι η άποψή σου γιά το λάκτισμα του δίκαννου; Και δεν μιλάω για σκοπευτικό με βάρος 3700-3800 με 24 ή 28γρ. φυσίγγια.
 
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αναφέρονται όλοι στο λάκτισμα των όπλων αδρανείας (λέγε με Benelli), λες και έχει καμία τεράστια διαφορά.
Εάν κάποιος ψάχνει να αγοράσει όπλο και δεν έχει ρίξει ποτέ, διαβάζοντας σχόλια, θα νομίζει ότι η Benelli κλωτσάει σαν γαϊδούρι ενώ η Beretta σε χαϊδεύει....
Τότε γιά τα δίκαννα γιατί δεν λέει κανείς πόσο τεράστιο μειονέκτημα είναι το κλώτσημά τους;
Κατά τη δική μου άποψη, με βάση την εμπειρία μου από τη μετάβαση από αερίων (Franchi) σε αδράνεια (Benelli), χωρίς να είμαι προϊδεασμένος γιατί δεν είχα διαβάσει κάτι σχετικό, δεν κατάλαβα διαφορά στα 32-36γρ. που έριχνα τότε. Αργότερα με Benelli έριξα semi, magnum μέχρι και supermagnum, σίγουρα το νοιώθεις, αλλά όχι απαγορευτικά. 'Ομως δεν έχω συγκριτική εμπειρία στις βαριές γομώσεις.
"Τότε γιά τα δίκαννα γιατί δεν λέει κανείς πόσο τεράστιο μειονέκτημα είναι το κλώτσημά τους;"
Καποιος επρεπε επιτελους να το πει.Να το πω και εγω. ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ.
 
Συμπτωματικά προχθές (ή ίσως και όχι, γιατί ο ερωτών πιθανότατα είναι ο ίδιος ο φίλος Αντώνης) στην Οπλογνωσία απαντά ο Νικήτας Κυπρίδημος για το θέμα:

"ΛΑΚΤΙΣΜΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ

Καλησπέρα σας.
Η ερώτησή μου αφορά την σύγκριση του λακτίσματος μεταξύ δύο αυτογεμών όπλων. Πρώτον της συνθετικής Beretta A300 outlander και δεύτερον της benelli montefeltro black comfort με σύστημα απόσβεσης λακτίσματος. Είναι το σύστημα αυτό αρκετό στο να καταργήσει ουσιαστικά την διαφορά στο αισθητό λάκτισμα μεταξύ ενός όπλου αερίων από ένα όπλο αδρανείας;
Ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το αισθητό λάκτισμα από καραμπίνες αδρανείας είναι πιο έντονο από ότι το λάκτισμα από καραμπίνες αερίων. Ο τρόπος λειτουργείας του συστήματος αδρανείας επιβάλλει το όπλο να φρενάρει στον ώμο του χειριστή για να αρχίσει η παλινδρόμηση του κλείστρου. Μετά από αυτό το πρώτο στάδιο έρχεται ο τερματισμός του αρκετά βαριού κλείστρου στο τέλος της διαδρομής του, και αυτό μεταφέρεται στον ώμο του χειριστή.


Το σύστημα αερίων δεν έχει μικρότερο συνολικό λάκτισμα αν μετρηθεί σε ειδικό κιλλίβαντα. Αυτό που κάνει το σύστημα αερίων είναι να δίνει περισσότερο χρόνο (μιλάμε για χιλιοστά του δευτερολέπτου) στην διαδρομή του κλείστρου και έτσι δίνει την αίσθηση ηπιότερου λακτίσματος."

και συμφωνώ απόλυτα καθώς από τους νόμους της Φυσικής η ανάδραση πρέπει να είναι ίση για όλα τα όπλα με το ίδιο φυσίγγι. Η αίσθηση μόνο επηρεάζεται από τον χρόνο δράσης και το βάρος του όπλου.
 
Last edited:
Απόλυτα σεβαστό. Επαναλαμβάνω ότι το έγραψα όπως το αισθάνομαι εγώ.
Ποιά είναι η άποψή σου γιά το λάκτισμα του δίκαννου; Και δεν μιλάω για σκοπευτικό με βάρος 3700-3800 με 24 ή 28γρ. φυσίγγια.
Σαφέστατα και ένα δικαννο θα έχει πιο έντονο λάκτισμα από μια καραμπίνα ,εγώ δικαννο ελαφρύ για γενική χρήση δεν θα αγόραζα μιας και η ανάκρουση με ενοχλεί ,έχω ένα beretta 686 sporting με 76αρες κάννες στα 3600 για σκοπευτήριο και για τα πολύ λίγα καρτερια που κάνω ,έχω σκοπό να αγοράσω κάποια στιγμή ένα σχετικά ελαφρύ δικαννο για μπεκάτσα με διευρυμένους αυλούς που εκεί οι τουφεκιές είναι λίγες και όσο περνουν τα χρόνια το βαρύ μου φαίνεται βαρύτερο .
 
Συμπτωματικά προχθές (ή ίσως και όχι, γιατί ο ερωτών πιθανότατα είναι ο ίδιος ο φίλος Αντώνης) στην Οπλογνωσία απαντά ο Νικήτας Κυπρίδημος για το θέμα:

"ΛΑΚΤΙΣΜΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ

Καλησπέρα σας.
Η ερώτησή μου αφορά την σύγκριση του λακτίσματος μεταξύ δύο αυτογεμών όπλων. Πρώτον της συνθετικής Beretta A300 outlander και δεύτερον της benelli montefeltro black comfort με σύστημα απόσβεσης λακτίσματος. Είναι το σύστημα αυτό αρκετό στο να καταργήσει ουσιαστικά την διαφορά στο αισθητό λάκτισμα μεταξύ ενός όπλου αερίων από ένα όπλο αδρανείας;
Ευχαριστώ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το αισθητό λάκτισμα από καραμπίνες αδρανείας είναι πιο έντονο από ότι το λάκτισμα από καραμπίνες αερίων. Ο τρόπος λειτουργείας του συστήματος αδρανείας επιβάλλει το όπλο να φρενάρει στον ώμο του χειριστή για να αρχίσει η παλινδρόμηση του κλείστρου. Μετά από αυτό το πρώτο στάδιο έρχεται ο τερματισμός του αρκετά βαριού κλείστρου στο τέλος της διαδρομής του, και αυτό μεταφέρεται στον ώμο του χειριστή.


Το σύστημα αερίων δεν έχει μικρότερο συνολικό λάκτισμα αν μετρηθεί σε ειδικό κιλλίβαντα. Αυτό που κάνει το σύστημα αερίων είναι να δίνει περισσότερο χρόνο (μιλάμε για χιλιοστά του δευτερολέπτου) στην διαδρομή του κλείστρου και έτσι δίνει την αίσθηση ηπιότερου λακτίσματος."

και συμφωνώ απόλυτα καθώς από τους νόμους της Φυσικής η ανάδραση πρέπει να είναι ίση για όλα τα όπλα με το ίδιο φυσίγγι. Η αίσθηση μόνο επηρεάζεται από τον χρόνο δράσης και το βάρος του όπλου.
Είναι δυνατόν να είναι το ίδιο ? Έχει ζυγίσει κάποιος το κλείστρο της benelli και της beretta ,ξεχνάμε πολύ εύκολα ότι τα beretta είχαν το ελλατηριο επανένταξης μέσα στο κοντάκι όπου εδραζε η ουρά του κλείστρου αυτό το ελλατηριο δεν απορροφούσε ενέργεια ? Είδη ακυρώνοντας η beretta αυτό το ελλατηριο και βάζοντας το μπροστά τα καινούργια beretta μπενελεκιζουν ως προς το λάκτισμα και σώζεται η παρτίδα από το kickoff και από το βάρος του κλείστρου της που είναι πιο ελαφρύ .Παιδιά 5 χρόνια είχα την crio με φτιαγμένο κοντάκι η ανάκρουση του ήταν πολύ μεγαλύτερη από της urika που απέκτησα μετά .
 
Είναι δυνατόν να είναι το ίδιο ? Έχει ζυγίσει κάποιος το κλείστρο της benelli και της beretta ,ξεχνάμε πολύ εύκολα ότι τα beretta είχαν το ελλατηριο επανένταξης μέσα στο κοντάκι όπου εδραζε η ουρά του κλείστρου αυτό το ελλατηριο δεν απορροφούσε ενέργεια ? Είδη ακυρώνοντας η beretta αυτό το ελλατηριο και βάζοντας το μπροστά τα καινούργια beretta μπενελεκιζουν ως προς το λάκτισμα και σώζεται η παρτίδα από το kickoff και από το βάρος του κλείστρου της που είναι πιο ελαφρύ .Παιδιά 5 χρόνια είχα την crio με φτιαγμένο κοντάκι η ανάκρουση του ήταν πολύ μεγαλύτερη από της urika που απέκτησα μετά .
Και δεν είναι μόνο το ελατήριο αλλά και το περιστροφικό κλείστρο.
 
Νιώθεις μεγαλύτερη ανακρουση αυτή είναι η σωστή έκφραση και εγώ έχω και από τα δύο είδη νιώθεις μεγαλύτερη ανακρουση με την αδράνεια εάν έχεις σωστό κοντακι να έχεις όμως όχι να νομίζεις ότι έχεις δεν υπάρχει θέμα ακόμα και στον πιο περίεργο άνθρωπο τώρα κατα πόσο μπορείς να πετύχεις σωστά μέτρα ειδικά όταν είσαι ψηλός όπως εγώ σε κοντακι με ελατήριο επανατασης μέσα που επιτρέπει περιορισμενο ειδικά καστ οφ είναι πονεμένη ιστορία γι αυτο είπα να έχεις σωστό κοντακι βγήκα λίγο εκτός θέματος σορυ.
 
Είναι δυνατόν να είναι το ίδιο ? Έχει ζυγίσει κάποιος το κλείστρο της benelli και της beretta ,ξεχνάμε πολύ εύκολα ότι τα beretta είχαν το ελλατηριο επανένταξης μέσα στο κοντάκι όπου εδραζε η ουρά του κλείστρου αυτό το ελλατηριο δεν απορροφούσε ενέργεια ? Είδη ακυρώνοντας η beretta αυτό το ελλατηριο και βάζοντας το μπροστά τα καινούργια beretta μπενελεκιζουν ως προς το λάκτισμα και σώζεται η παρτίδα από το kickoff και από το βάρος του κλείστρου της που είναι πιο ελαφρύ .Παιδιά 5 χρόνια είχα την crio με φτιαγμένο κοντάκι η ανάκρουση του ήταν πολύ μεγαλύτερη από της urika που απέκτησα μετά .
Το σύστημα comfort πάντως κάνει θαύματα.
 
Νιώθεις μεγαλύτερη ανακρουση αυτή είναι η σωστή έκφραση και εγώ έχω και από τα δύο είδη νιώθεις μεγαλύτερη ανακρουση με την αδράνεια εάν έχεις σωστό κοντακι να έχεις όμως όχι να νομίζεις ότι έχεις δεν υπάρχει θέμα ακόμα και στον πιο περίεργο άνθρωπο τώρα κατα πόσο μπορείς να πετύχεις σωστά μέτρα ειδικά όταν είσαι ψηλός όπως εγώ σε κοντακι με ελατήριο επανατασης μέσα που επιτρέπει περιορισμενο ειδικά καστ οφ είναι πονεμένη ιστορία γι αυτο είπα να έχεις σωστό κοντακι βγήκα λίγο εκτός θέματος σορυ.
Καθόλου εκτός θέματος , εκτός το σωστό κοντάκι μεγάλο ρόλο παίζει η επωμιση,να μην αφήσει περιθώριο στο κοντάκι να κινηθεί κατά τον πυροβολισμό.
 
Το ότι νιώθεις μεγαλύτερη την ανάκρουση είναι σίγουρο. Το επιβεβαιώνω βγάζοντας έξω την Centro που είχα καθώς εκείνη ήταν παναλαφρη και λογικά κλοτσαγε περισσότερο. Με βάρος 3200 η rafaello elite και με πελμα benelli gel ένιωθες περισσότερο κλωτσημα από την 303 και xlr5 με το ίδιο περίπου βάρος. Το δικαννο είναι άλλο κεφάλαιο. Έχει πιο πολύ λάκτισμα απ όλα κι ας έχει διευρυμένο άυλο και μακρύ κώνο. Μιλάμε πάντα για δικαννα στα 3,3 3,4 κιλά όχι πιο βαριά.
 
Είναι δυνατόν να είναι το ίδιο ? ......τα beretta είχαν το ελλατηριο επανένταξης μέσα στο κοντάκι όπου εδραζε η ουρά του κλείστρου αυτό το ελλατηριο δεν απορροφούσε ενέργεια ?
Το ελατήριο δεν απορροφά ενέργεια. Απαιτεί ενέργεια κατά την σύμπτυξη και την αποδίδει -εκτός από ελάχιστες θερμικές απώλειες- κατά την επανάταξη.
 
Back
Top