Αλυσοπρίονα - Τσεκούρια

Φθηνή αλυσιδα 'του μέτρου΄ Χρύσανθε αν πάει σε μηχάνημα και δεν ξέρει ο άλλος, την βγάζει σαν καμμένη και σχεδόν αχρηστεύεται. επώνυμες αντέχουν πιο πολύ στον τροχό, αλλά θέλει προσοχή.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ χτυπημένη και κάποια δόντια ασύμμετρα πια φαγωμένα μπορεί να μην αξίζει να την κρατήσεις με την αστάθεια και την ανισορροπλια στο κόψιμο που προκαλεί...
Συμφωνω απολυτα
Εδω δεν εχουμε αλυσιδες με το μετρο
Αλλα και επωνυμες που ειναι πουε δεν περνω να μου τροχισουν αλυσιδα
Ουτε γωνια ακομισματος βλεπουν
Καινε τα δοντια
Και ποτε δεν κατεβαζουν οδηγους
Σε δυο ακονισματα αντε στην καλυτερη τρια η αλυσιδα καπουτ
 
Για οσους ξεκινουν και εχουν ορεξη να μελετησουν και ακολουθως να μαθουν

εχει αρκετα καλα και σωστα στοιχεια μεσα
Για να καταλαβουν τα βασικα
Ακολουθως μονο με εξασκηση θα τα καταφερουν

https://www.oregonproducts.eu/fileadmin/support/2_technical/maintemanual/MM_EL.pdf
 
Ειχα κοντα 7 χρονια ενα αλυσοπριονο μαρκας Talon με 35αρα λαμα και 1hp απο οτι θυμαμαι, το οποιο μου το εδωσε ο γειτονας μου του κουτιου. Παναλαφρο και βολευε απιστευτα οταν ανεβαινα πανω στα δεντρα να κατεβασω μεγαλα κλαδια. Ολα αυτα τα χρονια μονο μπουζι και αλυσιδα αλλαζα. Εκοψε και εγω δεν ξερω ποσους τονους ξυλα. (δεν ειμαι επαγγελματιας, εχω ξυλολεβητα για θερμανση στο σπιτι). Φετος παρεδωσε πνευμα και η επισκευση δεν αξιζε, οποτε πηρα το Hyundai HCS-5200G 50αρα λαμα 3hp. Τρελη δυναμη, γρηγορη κοπη και σε ξερα δεντρα, η εργοστασιακη αλυσιδα του παραδοξος αντεξε στο κοψιμο γυρω στους 10 τονους ξυλα με λιγο ακονισμα στο χερι. Με μια αλυσιδα ταχειας κοπης της Visco Parts κανει παπαδες. Ανταλλακτικα αν χρειαστεις βρισκεις και στο περιπτερο γιατι ειναι σαν ενα Stihl (replica). Μοναδικο μειων το βαρος του 5+ κιλα γεματο. Το δουλευω με ημισυνθετικο λαδι της Alco το No Smoke και 30αρι λαδι για την αλυσιδα.

Τιμη Hyundai HCS-5200G : 150ε. Για ερασιτεχνικη χρηση αξιζει και το τελευταιο ευρω. Ισως μπορει να ανταγωνιστει σε δυναμη πολλα επωνυμα με διπλασια και τριπλασια τιμη.

Οσο για το ακονισμα αλυσιδας σε μηχανημα που διαβασα απο καποιους πιο πανω, αν αυτος που ακονιζει γνωριζει και δουλευει σωστα το μηχανημα δεν υπαρχει κανενα θεμα. Με 1.50ε ακονιζω την αλυσιδα μου στο καταστημα που προμηθευομαι αναλοσιμα για το αλυσοπριονο και κραταει την κοψη για πολυ καιρο.
 
Ερώτηση. Τι είναι η αλυσίδα ταχείας κοπής; Πόσο στοιχίζει; Αν μπαίνεις σε όλες τις λάμες; Πώς ακονίζεται; Και αν αξίζει; ευχαριστώ.
Εχει να κανει με το βημα, με το μεγεθος των μαχαιριων κλπ. Δεν ξερω ακριβως να σου πω μη σε μπερδεψω παραπανω. Το σιγουρο ειναι οτι υπαρχει πολυ μεγαλη διαφορα στην ταχυτητα και ευκολια κοπης με μια απλη αλυσιδα. Η τιμη παει αναλογα με το ποσους οδηγους εχει η αλυσιδα, ποσο χοντρη ειναι κλπ. Για το παλιο μου αλυσοπριονο που ειχε 35αρα λαμα μια αλυσιδα ταχειας κοπης στοιχιζε 11ε. Για μια 50αρα λαμα θα μπορουσε να εχει γυρω στα 15-17ε αναλογα το μηχανακι.

Υγ. Στο καταστημα που προμηθευομαι αλυσιδες κλπ με αυτη την ονομασια την ζηταω. "ταχειας κοπης" δεν γνωριζω αν λεγεται καπως αλλιως πιο σωστα.
 
Last edited:
Λάζο ευχαριστώ. Την τιμή της τη βλέπω φυσιολογική. Είναι η αλυσίδα αυτή πού όταν κόβει το ξύλο βγάζει μακαρόνι και όχι πριονίδι;
Ακριβως. Αυτη "τρωει" πολυ παραπανω απο την κανονικη και ως συνηθως βγαζει αυτο το "μακαρονι" οπως ειπες. Σε μικρο μηχανακι μπορει να ζοριζεται λιγο παραπανω αλλα σε μεγαλο κανει θαυματα.
 
Συμφωνω απολυτα
Εδω δεν εχουμε αλυσιδες με το μετρο
Αλλα και επωνυμες που ειναι πουε δεν περνω να μου τροχισουν αλυσιδα
Ουτε γωνια ακομισματος βλεπουν
Καινε τα δοντια
Και ποτε δεν κατεβαζουν οδηγους
Σε δυο ακονισματα αντε στην καλυτερη τρια η αλυσιδα καπουτ
Speed cut 325 έχεις δουλέψει ;
 
30 μοιρες
Τροχιζω στο χερι με την λιμα της ιδιας εταιρειας στης διατομη που δινει ο κατασκευαστης για την .325 χωρις οδηγους λογο εμπειριας
Εχω και ακονιστη ηλεκτρικο τον οποιο προτιμω μονο εαν καταλαθος η αλυσιδα αρπαξει καποιο καρφι που ηταν στο ξυλο και παθει ζημια βαρια

Η κυρια χρηση του δεν ειναι το ακονισμα αλλα υο κατεβασμα των οδηγων και μονο οταν αυτο χρειαζεται

Δεν ακονιζω με την νοοτροπια που εχουμε οι περισσοτεροι και ειχα και εγω στο παρελθον, δηλαδη οταν στομωσει η αλυσιδα
Ακονιζω παντα μετα την χρηση και διατηρω την αλυσιδα παντα ξυραφι

Ετσι το ακονισμα ειναι παντα ευκολοτερο γρηγοροτερο με λιγοτερη φθορα μεταλου και efficiency που λεμε σε αποτελεσμα αλλα και ως προς το μηχανημα
 
30 μοιρες
Τροχιζω στο χερι με την λιμα της ιδιας εταιρειας στης διατομη που δινει ο κατασκευαστης για την .325 χωρις οδηγους λογο εμπειριας
Εχω και ακονιστη ηλεκτρικο τον οποιο προτιμω μονο εαν καταλαθος η αλυσιδα αρπαξει καποιο καρφι που ηταν στο ξυλο και παθει ζημια βαρια

Η κυρια χρηση του δεν ειναι το ακονισμα αλλα υο κατεβασμα των οδηγων και μονο οταν αυτο χρειαζεται

Δεν ακονιζω με την νοοτροπια που εχουμε οι περισσοτεροι και ειχα και εγω στο παρελθον, δηλαδη οταν στομωσει η αλυσιδα
Ακονιζω παντα μετα την χρηση και διατηρω την αλυσιδα παντα ξυραφι

Ετσι το ακονισμα ειναι παντα ευκολοτερο γρηγοροτερο με λιγοτερη φθορα μεταλου και efficiency που λεμε σε αποτελεσμα αλλα και ως προς το μηχανημα
Σου έκανα την ερώτηση για να γράψεις το κείμενο που έγραψες, μόνο στο χέρι τροχιζουμε κ μόνο με λιμα όπως πολυ σωστά έγραψες, κατεβαζουμε κ τους οδηγους ελάχιστα, οι 30 κ 35 μοίρες προτεινονται από τα εργοστάσια, πολλοι επαγγελματίες τροχιζουν στις 25 κ 20 μοίρες , κ κάτι τελευταίο , ο τροχός απλά καταστρέφει τις αλυσιδες
 
Σου έκανα την ερώτηση για να γράψεις το κείμενο που έγραψες, μόνο στο χέρι τροχιζουμε κ μόνο με λιμα όπως πολυ σωστά έγραψες, κατεβαζουμε κ τους οδηγους ελάχιστα, οι 30 κ 35 μοίρες προτεινονται από τα εργοστάσια, πολλοι επαγγελματίες τροχιζουν στις 25 κ 20 μοίρες , κ κάτι τελευταίο , ο τροχός απλά καταστρέφει τις αλυσιδες
Ο τροχος πραγματι καταστρεφει πολυ ευκολα φιλε!

Ειναι πραματα που τα μαθαινουμε με την εμπειρια και αναλογα ποσο μερακι εχουμε με το θεμα

Δεν θα τα δει καποιος που το κανει μηχανικα

υπαρχει τροπος να μην καταστρεφει ο τροχος
Αλλα θελει εμπειρο χερι και ματι

Οτι και να κανεις ομως σαν το τροχισμα στο χερι δεν ειναι κατ εμενα
Σωστες οι κλισεις που δουκευουν οι επαγκελματιες και υπαρχει λογος
Αλλα εργαλεια και αλλη εμπειρια

Προσωπικα μεχρι τις 25 μοιρες θα δουλευα
Επειδη δεν ειμαι επαγγελματιας και δεν εχω επαγγελματικα αλυσοπριονα

Δωσε σε καποιον που δεν εχει μεγαλη πειρα σε κοπες πριονι 50αρι και πανω να κοψει σκληρο ξυλο η κλαδες καπως χλωρες με .325 και 20-25 μοιρες. Ακομη και με κανονικα χαμηλομενους οδηγους το πιο αναμενομενο ειναι οτι θα κτυπησει…
 
Ο τροχος πραγματι καταστρεφει πολυ ευκολα φιλε!

Ειναι πραματα που τα μαθαινουμε με την εμπειρια και αναλογα ποσο μερακι εχουμε με το θεμα

Δεν θα τα δει καποιος που το κανει μηχανικα

υπαρχει τροπος να μην καταστρεφει ο τροχος
Αλλα θελει εμπειρο χερι και ματι

Οτι και να κανεις ομως σαν το τροχισμα στο χερι δεν ειναι κατ εμενα
Σωστες οι κλισεις που δουκευουν οι επαγκελματιες και υπαρχει λογος
Αλλα εργαλεια και αλλη εμπειρια

Προσωπικα μεχρι τις 25 μοιρες θα δουλευα
Επειδη δεν ειμαι επαγγελματιας και δεν εχω επαγγελματικα αλυσοπριονα

Δωσε σε καποιον που δεν εχει μεγαλη πειρα σε κοπες πριονι 50αρι και πανω να κοψει σκληρο ξυλο η κλαδες καπως χλωρες με .325 και 20-25 μοιρες. Ακομη και με κανονικα χαμηλομενους οδηγους το πιο αναμενομενο ειναι οτι θα κτυπησει…
Έχεις δίκιο, κ για αυτό οι αλυσίδες όλες είναι σε ρελαντί φτιαγμένες, όπως κ τα όπλα, όλα τα μαμα δουλευουν ρελαντι
 
Έχεις δίκιο, κ για αυτό οι αλυσίδες όλες είναι σε ρελαντί φτιαγμένες, όπως κ τα όπλα, όλα τα μαμα δουλευουν ρελαντι
Υπαρχει κατι στην καθημερινοτητα σου που δεν το χεις συνδιασει με οπλα βλητικη και σκοποβολη;
.love. .sarcastic.
 
Όταν πριν μερικά χρόνια πήρα για δεύτερο πριόνι το Husgsvarna 236 πίστευα ότι αγοράζοντας απο αυτήν την εταιρία η ποιότητα είναι δεδομένη!
Διαβάζω τώρα, τα χειρότερα από αυτούς που αγόρασαν το συγκεκριμένο!
Εμένα δεν μου έχει κάνει κιχ....
Τα μόνα μείον που μπορώ να βρω είναι ότι είναι πιο κουραστικό από το Stihl και λιγότερο δυνατό..
Μάλλον είμαι τυχερός στις αγορές μου..
Να πω βέβαια ότι τα πριόνια μου μετά την δουλειά τα καθαρίζω και τα αδειάζω από καύσιμο. IMG-f1bd3d5e4e3fb94f38b1f278245941a4-V.jpg
 
Back
Top